woensdag 13 april 2011

superlatieven

lentefoto’s…

Het is lente, de zon heeft al zo heerlijk veel kracht, dat ons leven zich voor een deel al weer in de tuin afspeelt. Ik ben gek op zon en warmte, eigenlijk kan ik wel zeggen dat ik er verslaafd aan ben, mijn lichamelijk gestel loopt soepeler, mijn geestelijke veerkracht is ook duidelijk gebaat bij een flinke hoeveelheid zon en alles bij elkaar tilt dat m’n humeur naar een flink wat hoger niveau :) Ik ben een nogal nuchter vrouwmens wat niet gauw gebruik maakt van allerlei superlatieven om aan te geven hoe geweldig, super of fantastisch iets is. Maar echt heerlijk zomerweer is (bijna) een paar woorden in de overtreffende trap waard! Toch hou ik het bij lentefoto’s…die zeggen genoeg….

veelbelovend

mooi

Pioenrozen die de grond uit schieten en een klimhortensia naast het huis waarvan knoppen en blaadjes zich tegelijk ontvouwen. De bosviooltjes kocht ik begin van de winter net voordat de vorst intrad… ze zagen er al gauw triest uit, maar sinds een paar weken bloeien ze alsof ze wat in te halen hebben ;)

violen

Volgend weekend halen we de kuipplanten weer op (die laten we altijd overwinteren bij de tuinder in de kas), dan krijgt onze Hollandse boerentuin een beetje de zomerse, Franse sfeer waar we ons zo in THUIS voelen.

23 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

De voorspellingen zijn ook weer goed, dus je humeur blijft lekker op dat hoge niveau hangen :-)!

Je vroeg naar de fotocursus. Deze is nu afgelopen maar ik heb er zeker wat van opgestoken. Door de cursus heb ik m'n spiegelreflexcamera in ieder geval beter leren kennen, nu in de praktijk uitproberen. Ik gooi altijd nog diverse foto's weg hoor, maar gelukkig zijn er ook altijd wel een aantal die ik de moeite waard vind.

De lucht is hier strak blauw...geniet lekker vandaag!!

Lieve groet, Ingrid

Colin zei

Thuis, ook in je tuin met dit zonnige lenteweer, heerlijk toch?!

De Nostalgische Nonnevot zei

Met deze dagen en temperaturen...hebben we een kamer erbij zeggen we bij ons hier, heerlijk. Alles naar buiten..van strijken tot eten heerlijk toch! Geniet ervan, ik word er ook zo levendiger van, groetjes Nicole

Bonjade zei

Idd de beelden spreken voor zich......
Oh ben benieuwd naar alles wat nog volgt, ben dol op de franse sfeer...ook in de tuin.
Fijne dag
liefs

flowersandhome zei

Superlatieven bij dit weer; ze zijn helemaal op hun plaats hoor!
Groetjes en geniet ervan!
Marian

Pink Princess zei

KAN me alleen maar voor de volle 1000 % bij je aansluiten: met dit weer kom ik tot leven, kan meer aan.....het bloed stroomt sneller etc etc etc hihi. HEERLIJK toch...de lente en zomer ♥♥ Je pioenen staan er net zo bij als die van mij, met die rode koppies die omhoog schieten. Heerlijk genieten van de mooie dagen die echt komen!!

Warme groetjes en veel zon!

Marian

Home is where the heart is zei

Lekker he :))) Het blijft een geweldig zicht hoe alles ineens groeit en bloeit. Lekker van genieten
Fijne dag ( zal wel lukken denk ik zo :))
lieve groet Brigitte

Marieke Reintjes zei

Jááá, prachtig hé, heb dezelfde viooltjes, toevallig ook net in een post geplaatst..
Mooi hoor, genieten!!!
Ik voel mij ook zoveel beter met mooi weer, alleen ben ik nu flink ziek, maar ach, gaat wel weer over. Kan nu wel mijn boek, "haar naam was Sarah" uitlezen, ook wel fijn, wat jij??
Groetjes Marieke

lia zei

Ja, heerlijk Corine.
Dit is wat wij nodig hebben.

Ik mail je meteen even.
Liefs Lia

Wanda zei

Dit weer is GENIETEN, inderdaad in hoofdletters...

Lieve groetjes,
Wanda

Room Seventeen zei

Heerlijk hé die lente power ! Je voelt je zoveel beter en energieker.Ik ben ook een lente/zomermens, kan me amper voorstellen dat er ook herfst en wintermensen bestaan ;-)Binnenkort gaat het fluitekruid weer bloeien en dan ga ik helemaal uit mijn dak. Overal die witte bloemenzee, ik vind het zó geweldig mooi!

Huize Kip Kakel zei

Genieten van de zon en je mooie tuin!
De stof binnen laten voor wat het is..en genieten maar!
Lukt het met de badkamer?
Groetjes Hannie

Tuur zei

Heerlijk heerlijk echt genieten dit weer en dan jou foto's zien!
Ik duikel ook gauw de tuin in alhoewel hier nog best een naar windje staat..
een hele fijne dag

Claudia zei

Het blijft bijzonder...

Anita zei

We worden allemaal vrolijk van dit zonnetje :-)
Mooie foto's van al het ontluikende groen.
Wij hebben ook de knoppen in de klimhortensia.
Zo mooi als ze in bloei staan !!!
GENIETEN
Lieve groetjes, Anita

Vosje zei

Ik sluit me volkomen bij je aan wat betreft lichamelijk en geestelijk ik vaar er wel bij als het mooi weer is!!
Fijne dag groetjes Truus

Margot zei

Ik kan niet wachten...!!!
Zonnige groetjes, Margot

Ans zei

Alles komt tot nieuw leven,dus dat voel je.
En dat is zo heerlijk.
Alsof je vleugeltjes krijgt en je alles aan kan.

Mooie foto's weer.

Groetjes Ans

It's me zei

Kan niet wachten op je franse sferen tuin ! ...liefs van mij...xxx...

RUW MET STIJL zei

Hier schieten de pioenrozen ook weer de grond uit. Altijd weer mooie om het zien.
Geniet van het mooie weer.
Groetjes,

Nieneke zei

Wat een goed idee om je kuipplanten te laten overwinteren zeg!
Ik geniet ook hier ontzettend van al het groens dat opkomt...(inclusief het onkruid, helaas)

bikim zei

so pretty!
Take care,
Rosa

Juul zei

De lente is eigenlijk het mooiste seizoen, hoe alles dan weer tot leven komt. Mooi om te zien en van te genieten.
groetjes
Juul