woensdag 4 mei 2011

aan tafel

wie zoekt, die vindt…

Onze eettafel kocht ik zo’n 20 jaar geleden. Die tafel heeft veel meegemaakt, eten, knutselen, de krant lezen, computeren…alles gebeurt aan tafel… De laklaag van het blad is in de loop van de tijd bijna helemaal weggesleten, maar hoe doorleefder hij werd hoe mooier ik ‘m vond! Toch keek ik al tijden rond naar een andere tafel, want eigenlijk was de oude voor het huis waar we nu wonen te groot.

eethoek

Mijn geduld is flink op de proef gesteld, de meeste stoere, doorleefde tafels hebben maat GROOT…en ik zocht maatje KLEIN! Maar het is gelukt…zondag vonden we in Nijmegen dé perfecte tafel! De maat is goed, het model is goed, het materiaal is goed, de doorleefdheid is goed… bij ons in de keuken staat nu een echte bakkerstafel…

eethoek 2011

stoer

Een oude, stoere, doorleefde tafel..ambachtelijk gemaakt van een combinatie van verschillende houtsoorten.. ik ben er zo blij mee :)

verbindingpioenen

En ik heb mezelf getrakteerd op een dubbele bos pioenrozen van de AH, ook dáár ben ik blij mee :))

29 opmerkingen:

Lynda zei

wat GAVE tafel!!!! Bakkerstafel zeg je??? Ik vindt 'm echt geweldig, ga ik onthouden!!

Liefs,
Lynda

Karin zei

Hij is prachtig Corine, ik hou hier wel van, lekker stoer en robuust! Maar is hij nou ook kleiner dan je vorige vraag ik me af?

Jeanette zei

Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit nog mooier vind staan.

In ieder geval veel plezier met je nieuwe tafel.

Groet,
Jeanette

Claudia zei

Hij is werkelijk geweldig!

Corine zei

@ Karin: Jazeker is ie kleiner! De vorige was 1.10 breed en deze is 80 cm dus dat scheelt een hoop!
Het verschil in lengte is idd maar 3 cm, maar dat was ook het probleem niet ;)

Home and Lifestyle zei

Je tafel had hier ook kunnen staan...ik vind hem prachtig, lekker stoer...helemaal mijn stijl! Veel plezier er mee, dat er maar veel aan gelachen mag worden :-)!

Lieve groet, Ingrid

Nieneke zei

Wauw! Goed geslaagd! Leuk om ook eens deze kant van jullie huis te zien.
En pioenen.....hier tsaan ze ook te pronken; prachtig!

RUW MET STIJL zei

Een hele mooie tafel.
Een een prachtige bos pioenrozen.
Geniet ervan
Ellen

Hannekie zei

ooo wow..die past prachtig bij jou..helemaal geweldig
liefs hannie

Weerspiegeling zei

Wauw Corine, wat een supergave tafel Dat was het wachten meer dan waard, geniet ervan!
Groetjes, Anita

Judith zei

Wat een gaaf materiaal zeg... Het oogt ook wat rustiger vind ik, zo'n rechthoekig model ipv een ovale tafel! Erg knus hoekje om te eten, knutselen, krant lezen,computeren.......
Ik wens jullie er mooie momenten toe! Liefs Judith

Colin zei

Oh geweldig zeg wat een gave tafel ... meestal is het een soort van werkbank en zitten er planken onder om spullen op te bergen maar dit is gewoon echt een tafel, mooi ... en heel wat beter dan die miskoop die hier binnen staat :-)

Groetjes,
Colin

Jet zei

Het is het wachten meer dan waard geweest want je hebt echt een prachtige tafel gevonden! Ik wens je hieraan heel veel geweldige momenten toe!

Dani zei

Die tafel is echt mooi! Ik vind het een plaatje.
Leuk die gruttersbak aan de wand.
Groetjes
Danie

Bonjade zei

Gaaf zeg je tafel, echt super. Kan me voorstellen dat je hier helemaal mee in je nopjes bent. Moet zeggen dat ik ook helemaal gevallen ben voor je pracht stoelen.
Fijne avond
Lieve groet

Het stokpaardje zei

Wat een prachtige tafel. Ik begrijp helemaal dat jij blij bent.
Groetjes Iris

It's me zei

Stoerrrr!!!...echt zo gaaf !! en die pioenen in die mooie pot ....wowwwww....xxx...

English style zei

Super Corine !! en met die stoeltjes om de tafel, prachtig plaatje!
groetjes Yvon

wonen met brocante zei

De tafel is werkelijk een plaatje! Echt prachtig, zo 1 wil ik wel in maatje groot straks in het nieuwe huis! Ik heb bij AH ook pioenen gekocht. Maar 1 bosje haha. Groetjes Peggy

Room Seventeen zei

Supertafel! Ik heb pasgeleden een blad van oude planken laten maken en op mijn onderstel geplaatst, ziet er ook mooi uit.
Tafel nummer 5 in 20 jaar tijd ;-)

Anita zei

Wahah Corine wat een gewéldige tafel.
Nouh dat mocht de mijne zijn hoor hihi
En wat tafels betreft:
ze moesten eens kunnen praten ;-)
Ik heb ze nog niet in huis gehaald: pioenrozen.
Komende week maar eens doen !!!
Lieve groetjes, Anita

Brigitta zei

Wat een mooie tafel Corine. En heerlijk zo'n bos pioenrozen, ik had ze in mijn vorig tuin staan, helaas konden ze niet meeverhuizen....

Groetjes
Brigitta

ChoCho zei

jaja, sjieke tafel - als je daarop uitgekeken bent - als, ik zeg als ... en ooit enzo - dan mag je die alvast graag naar mij doorschuiven ;-) ;-)

Inka en André. zei

Wat een heerlijke stoere tafel,geweldig,fijne dag

lia zei

Oh, die kan zo weer 20 jaar mee Corine.
En hij staat prachtig. Tja, helemaal mijn smaak, hihi maar dat wist je natuurlijk allang.

liefs Lia

G-style zei

Hallo Corine,

wat een prachtige tafel , helemaal mijn smaak ook ...
Lekker stoer en met een mooie sobere uitstraling , de kleuren precies goed.
Ik ben ook altijd op zoek naar net die ene uitstraling en dan zo blij als je iets vind . Je wordt ook kritischer na verloop van tijd vind ik en het zoeken naar iets bijzonders is dan extra leuk .

Geniet lekker van je mooie tafel, fijne week verder,
hartelijke groet Gea

Miranda zei

Wat een prachtige tafel en wat een heerlijk gevoel als je zoiets moois vind, waar je allang naar op zoek bent geweest! Je pioenen zijn ook erg mooi (ga mijzelf morgen ook maar eens op een mooie bos trakteren ;))

Fijn weekend,
Miranda

Anja zei

Veel mooier zo, kijkt ruimtelijker. Mooi stoer hoor en je pioenen heerlijk.
Groetjes Anja.

Maria zei

Wat een super mooie aanwinst

Ik kom je volgen
liefs maria