maandag 2 mei 2011

familiemiddag

27 april 1919…

Woensdag was het de verjaardag van mijn oma. Zaterdagmiddag vierden we met haar en met een groot deel van de familie dat ze dit jaar 92 mocht worden! Opa en oma kregen samen 4 zonen en 3 dochters, mijn vader is de oudste zoon. Oma’s kinderen trouwden en kregen samen 19 kinderen, kleinkinderen van oma dus…die kleinkinderen (waarvan ik de oudste ben) kregen samen tot nu toe 17 kinderen, dat zijn dus de achterkleinkinderen van oma…

oma K.

Oma is 92, haar oudste zoon is 66, haar jongste dochter 47… haar oudste kleindochter is 42, haar jongste kleindochter 16… de oudste achterkleinzoon is 20 en de jongste 4 dagen… Oma heeft genoten zaterdag! Geestelijk is ze nog goed bij, oké ze moet wel eens goed nadenken hoe iemand ook weer heet, maar ze is heel geïnteresseerd in de bezigheden van ieder van ons. Lichamelijk is het de laatste tijd zwaar, haar hart is versleten en ook bewegen gaat heel moeizaam. Maar ze is dankbaar voor het mooie leven wat ze heeft gehad, dankbaar ook voor de verzorging in het bejaardenhuis waar ze woont en dankbaar voor de lelietjes van dalen die ik meebracht uit onze eigen tuin… Ik ben trots op haar!

geurende lelietjes

33 opmerkingen:

basiclabelSweden zei

Een rilling loopt er door mijn lichaaM. Wat een prachtig familie en dat oma zo heerlijk genoten heeft :)

Facts and Fairytales zei

Oh wat is dit herkenbaar! Mijn oma is en februari 92 geworden, heeft 3 zoons en 1 dochter gekregen, helaas zijn mijn vader en zijn oudste broer veel te jong overleden (33 en 49) oma heeft 9 kleinkinderen waarvan ik de oudste ben en 14 achterkleinkinderen waarvan mijn dochter ook weer de oudste is. Wat een zegen dat we nog zo mogen genieten van onze grootmoeders en wat heerlijk als we zien hoezeer zij genieten als hun kroost om hen heen is.

lieve groet
Brigitta

ChoCho zei

Zo'n oma uit duizend :-)

Carla zei

geweldig !!
Mooie leeftijd hè...mijn oma mocht 97 worden.
En dat ze alle namen niet meer precies weet...ach dat is haar vergeven hoor.
Wij moeten het allemaal maar zien te halen.

liefs Carla.

Claudia zei

Met zoveel familieleden zou ik ook moeten nadenken hoe iedereen heet!

De Nostalgische Nonnevot zei

Ooo een beetje jaloers ben ik, helaas heb ik geen band meer met mijn familie en dan alsog mis je zulke momenten. geniet ervan, Nicole

faire un songe zei

Mooi................!!!!

Judith zei

Wat heb je het mooi omschreven... Bijzonder dat jullie oma nog in jullie midden is! Koester de momenten die je nog met haar mag delen en uiteraard: VAN HARTE GEFELICITEERD MET DE VERJAARDAG VAN JE OMA!
Liefs Judith

Nieneke zei

Fijn hoor, zo'n oma en dat jullie het zo samen konden vieren.

Tierlantijn zei

Wat een mooie leeftijd! Zeker als je geesteliijk nog zo goed bij de tijd bent! Gefeliciteerd met oma!

Groetjes, Ilona

lia zei

Als je geestelijk nog goed bent, is het toch prachtig om je gezin zo te zien groeien.
Hoop dat ze nog een aantal jaren verder mag genieten.
liefs Lia

Lynda zei

CHAPEAU!!!!! 92......gefeliciteerd! Moet een bijzondere middag geweest zijn......

Liefs,
Lynda

Bonjade zei

Oh van harte......wat bijzonder en wat rijk dat je/jullie haar nog in je midden hebben.
Mis m'n oma nog elke dag
Liefs

Miranda zei

Wat fijn voor jullie (en oma) om met/van elkaar te kunnen genieten!

Fijne dag,
Miranda

Anita zei

Van harte met je oma
wat heb je dat leuk beschreven !!!
Heerlijk dat oma nog in jullie midden is.
Bijzondere leeftijd.
Laat ik maar niet vertellen uit wat voor grote familie ik kom.
Even een indruk:
ik heb van mijn moeders kant 52 neven en nichten
en van mijn vaders kant 53 neven en nichten
hahahah
GEZELLIG :-)
Lieve groetjes, Anita

Home and Lifestyle zei

Van harte gefeliciteerd met je oma, wat bijzonder dat jullie dit allemaal samen hebben mogen vieren! Ik hoop dat ze nog lang in jullie midden blijft!

Een lieve groet vanuit Parijs (waar het momenteel een beetje regent en we een siesta houden, om straks weer verder de stad in te gaan :-)...)! Ingrid

Mayflower zei

Nog van harte gefeliciteerd met je oma Corine. Wat ben je dan rijk als je oma nog in jullie midden is.
Ik heb ook heel lang van mijn grootouders mogen genieten. Mijn opa is zelfs 100 jaar geworden.
Fijne dag en een lieve groet, Mea

Martine zei

wat bijzonder en herkenbaar. Ik ben zelf ook het oudste kleinkind ( 42 jaar), mijn oma is 86 en ook nog helemaal bij de tijd. Zo heeft ze altijd zelfgebakken koekjes of cake of amandelbroodjes voor als we onverwacht langskomen. Een echte oma voor me, nu en vroeger met logeerpartijtjes en lekkere snoepjes. Wat een leuke blog heb je, ik ga je volgen, je hebt een erg mooi interieur.

groetjes,
martine

English style zei

Een gezegende leeftijd noemen wij dat, alsnog van harte gefeliciteerd met je oma's verjaardag.
ik heb zelf nooit een oma gekend, die waren voor mijn geboorte allebei al overleden, dat heb ik altijd een beetje gemist eerlijk gezegd, dus geniet er nog maar van dat je zelfs nog een oma hebt !!
groetjes Yvon

wonen met brocante zei

Geweldig dat je je oma nog in je midden hebt. Ik heb helaas mijn beide oma's nooit gekend. Geniet er maar van! Groetjes Peggy

Jet zei

Wat bijzonder zo'n lieve mooie oma. De spil in jullie familie. Ik hoop dat jullie nog lang van haar mogen genieten!

Ans zei

Schitterende foto van je oma.
En proficiat.
Hopelijk is ze nog lang in jullie midden.

Groetjes Ans

Anja zei

Gefeliciteerd, wat mooi zo'n leeftijd. Je moet haar deze post laten zien. Wat zal ze trots zijn.
Groetjes Anja.

De Lorelei Brocante. zei

PRACHTIG !!!!!!Gefeliciteerd !!!!
En wat een lieve Oma !! dat zie je zo op de foto.


groetjes
Dicky Marie.

Jeanette zei

Wat een mooie, lieve post!

Groet,
Jeanette

Alle mooie dingen zei

wat grappig jouw familie lijkt aardig op mijn familie
mijn oma werd vorige week 93
zij heeft 9 kinderen (waarvan mijn vader de oudste is, hij is 73 de jongste is nog geen 51)
zij heeft 23 kleinkinderen waarvan ik de oudste ben (ik ben 49 en de jongste is 16)
zij heeft 30 achterkleinkinderen (waarvan mijn zoon de oudste is, hij is 22 en de jongste is een paar maanden) en het eind is nog niet in zicht...
en ook wij hebben een familiedag gehad in de holle bolle boom in dirkshorn
wat een ongelooflijk mooi bezit vind je ook niet?
groetjes
Anita
http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

It's me zei

Van harte meis...moet een heerlijke middag zijn geweest voor Oma.....fijn dat het zo nog kan.......geniet !! liefs Ria....xxx..

Het stokpaardje zei

Gefeliciteerd met je oma. Ik heb ook heel lang van mijn oma mogen genieten. Ze is helaas een paar maanden geleden op 100 jarige leeftijd overleden. Ik mis haar nog steeds.
groetjes Iris

Kind An Huys zei

Alsnog van harte gefeliciteerd met je oma! Wat een mooie leeftijd...en fijn dat jullie zo met zijn allen van haar kunnen genieten...en zo te lezen dat ze dat ook van jullie!! Wat zijn de mensen van die generatie nog dankbaar voor alle kleine dingen in het leven...
Geniet van haar zo lang het nog kan!!!
Liefs, anne.

Colin zei

Gefeliciteerd met je oma; geweldig toch als je nog redelijk gezond en helder van geest kan genieten van al die familieleden om je heen, zo mooi!

Mijn oma was hard op weg om 90 te worden, altijd van iedereen op de hoogte en zelfde humor als ik en haar feestje al aan het voorbereiden maar helaas hebben we pas geleden afscheid van haar moeten nemen. Ze was de laatste van haar generatie van haar eigen broers en zussen en zo ook van mijn opa; vond ik best bijzonder ... gewoon een generatie 'voorbij'.

Groetjes,
Colin

Rozmeen zei

Mooi!
Alsnog van harte gefeliciteerd met je oma.

Ik wens je een fijne dag.
liefs,
Rozmeen

Home is where the heart is zei

alsnog van harte proficiat met je oma..hoe bijzonder zeg.. Zou haar zo adopteren :)))
Ik heb zelf helaas maar 1 opa gekend en die is gestorven toen ik 12 of 13 was
fijne dag
lieve groet Brigitte

Cynthia zei

Alnsog van harte gefeliciteerd. Wat heb je een mooie maar ook herkenbare tekst geschreven. Ik heb je toegevoegd aan mijn site zodat ik meer van je kan lezen.

Fijne dag
Liefs cynthia