donderdag 26 mei 2011

genoeg te genieten

het ritme van alledag…

De eerste gewone werkweek is al weer voorbij. Maandag begon ik natuurlijk met de vakantiewas, dinsdag was een werkdag en zoals dat gaat als je er even tussen uit gaat…er lag een fikse (papier)stapel op me te wachten. Maar relaxed als ik was ging ik voortvarend aan de gang en was de stapel aan het eind van de dag al flink geslonken :). En toen kwam de woensdag, dat is voor mij altijd een ‘echte’ vrije dag! Ik hoef niks van mezelf, behalve dan genieten van kleine dingen. Rommelen in huis, wat fotograferen, met een boek op de bank of lekker in de tuin. Ook plan ik op zo’n vrije woensdag graag gezellige bezoekafspraken.

sober

En gezéllig was het afgelopen woensdag… de weergoden waren ons gunstig gezind, de zon scheen volop, dus de tuin was een uitgelezen plek voor een bijkletsdag met Lia. En die lieverd bracht een prachtig veldboeket pioenen mee!

pioenbos

Ze kregen een ereplek op onze stoere bakkerstafel, waar we er volop van kunnen genieten vanuit de kamer én de keuken.

pioenwit

Zo’n gezellige, vrije woensdag levert dan weer genoeg energie om ook van de donderdag een lekkere werkdag te maken! De flinke stapel is nu gereduceerd tot een paar klusjes die kunnen wachten tot rustiger tijden.. opgewekt reed ik eind van de middag in m’n Mini naar huis…weekend! Met recht, want ook Gert heeft morgen een vrije dag. Vrijdag regelen we nog wat zaken voor wat betreft de badkamer, zoals het bestellen van een hardstenen dorpel en het bestellen van stoere brede withouten luxaflex. De rest van de dag en de zaterdag gaan we de tuin in, de beukenhaag en de buxushagen zijn aan een knipbeurt toe.

interieur

Zaterdag ben ik trouwens jarig, maar behalve dat we met de kinderen ‘s avonds gezellig en feestelijk samen eten, vieren we dat verder niet. Dat deden we namelijk al een paar weken geleden, toen Gert jarig was ;)

29 opmerkingen:

Alle mooie dingen zei

alvast gefeliciteerd... en je boeket is top!
ik ga morgen ook eens op zoek naar mooie pioenen
groetjes
Anita
http://alle-mooie-dingen.blogspot.com/

Home and Lifestyle zei

Wat gezellig dat Lia bij je is geweest...altijd leuk om weer even live bij te praten! En natuurlijk alvast mijn hartelijke felicitaties voor je verjaardag, ook al vier je het klein, een jaar ouder worden is groots dus ik wens je een bijzonder feestelijke dag toe!

Lieve groet, Ingrid

Lynda zei

klinkt allemaal gezellig en relaxed!!! Wat is het leven leuk he;)! Mooie bloemen als kers op de taart, een mooie pre verjaardagsbos!

Liefs,
Lynda

De Lorelei Brocante zei

Wat een prachtige pot waar je het boeket in hebt staan,stoer maar zo mooi !!

groetjes
Dicky Marie

De Nostalgische Nonnevot zei

Wat klinkt dat gezellig, prachtig plaatje, die ruige tafel en die bloemen, super.Groetjes Nicole

Het stokpaardje zei

Wat leuk die pioenrozen gecombineerd met vrouwenmantel. Alvast een fijne verjaardag zaterdag.
Groetjes Iris

Miranda zei

Wat een heerlijk weekje heb je achter de rug en een gezellig weekend voor de boeg. Alvast een fijne verjaardag.

Groeten,
Miranda

Het Hoogerhuys zei

Ik heb net je oudere post terug gelezen,
wat heb je het lekker gehad, prachtige beelden van je vakantie, wat moet dat heerlijk zijn geweest!!

Bij deze vast de felicitatie voor zaterdag en en plezierige dag gewenst.
Groetjes, Sandra

lia zei

Ja, ik heb er ook weer van genoten.
En heb vanmiddag voor me zelf ook eerst maar een bos witte pioenen gehaald.
Geniet er lekker van.
En een fijne dag morgen saampjes..)

liefs Lia

faire un songe zei

Gezellig..leuk die blog contacten....
De woensdag vul ik meestal op de zelfde manier in...
Goed voor de sociale contacten...toch..!!
Geniet van je prachtige pioenen. Ook hier staat een bos witte te pronken..
Groetjes Hetty

Jansepans zei

Klinkt gezellig jouw week! Mooie bos gekregen zeg, lief hoor! Grappig dat je gewoon van elkaar weet wat mooi is. Alvast van harte gefeliciteerd. Een hele fijne zaterdagavond! Groetjes

Dani zei

Prachtig boeket, op een werkelijk schitterende tafel. Lekker hoor zo'n dagje niets moeten.
Alvast van harte voor zaterdag!
Groetjes
Dani

Home is where the heart is zei

alvast van harte en een goed weekend.
Prachtig boeket heb je gehad. Mooi zo bij elkaar, die tafel, de vaas..... helemaal super
lieve groet Brigitte

It's me zei

Die Lia verwend jouw maar...je bent een echte bofbips hoor!! mooie bloemen !!....fijne avond liefs Ria...xxx...

Verrassend Goed! zei

Heerlijk he, zo'n niets hoeft dagje.
Geniet ik ook altijd zo van. Heerlijk lekker opladen voor de rest van de week.
Mooie bloemen heb je gekregen.

warme groet,
Marianne

Ans zei

Heerlijk hé...zo'n hoeftniksdag.
En wat een prachtige bloemen.

Ik reageer even met NAAM/URL.
Heb nog steeds problemen met reageren.

Groetjes Ans

wonen aan boord zei

Heerlijk zo'n vrije dag, en dan ook nog zo'n mooi boeket te krijgen.. Wat staat het in een prachtige pot!! Geweldig vind ik die!!

Groetjes, Alberta

Bonjade zei

Oh wat lief van d'r....en helemaal jouw smaak.
Hoe weet ze dit toch ;0)
Geniet er maar heerlijk van en alvast van harte en natuurlijk nog van harte met je lief.
Fijn feestweekend
Liefs

Colin zei

Dit klinkt gewoon als genieten zoals het hoort, heerlijk! Fijne verjaardag alvast. Groetjes, Colin

Collie-Collie zei

Klinkt als een lekker weekje!! Genieten.

Heerlijk, wat een prachtige bos bloemen heb je gekregen en van harte natuurlijk met je verjaardag morgen. Heel veel plezier en smikkelse met elkaar.

Fijn weekend, groetjes Collie

Nieneke zei

Jouw week is prachtig ingedeeld zo. Een dagje voor het huis, werken en een dagje voor jezelf (ik neem aan dat het af en toe ook heel hard nodig is, dat is dan weer wat minder) en wat heerlijk als je samen een lang weekend hebt-
Wat heb je een mooie bos bloemen gekregen van Lia; wat leuk dat ze zo goed weet wat bij jou past EN dat zij ook zo goed bij jou past...
Ik ben echt heel nieuwsgierig naar je badkamer.
Maar dat wordt vast vervolgd?

Nieneke zei

Vergeet ik nog je morgen alvast een hele gezellige dag te wensen, klinkt als een ideale verjaardag.

G-style zei

Hoi Corine ,

ik had nog helemaal niet gereageerd bij je vakantieberichten. Maar dat doe ik bij deze nog hoor ...
Meid wat een heerlijke dagen heb je gehad , het heerlijk en relaxed sfeertje spat van de foto's af .
Lijkt me echt een prachtige vakantiebestemming !

En zo zit je dan ook snel weer in je gewone doen he , maar gelukkig weet jij ook te genieten van de kleine dingen in het leven.
Leuk dat Lia weer bij je was, kan me voorstellen dat jullie heerlijk gekletst hebben .....

fijn weekend gewenst , hartelijke groet van Gea

Trudy zei

Fijne verjaardag zaterdag! Alvast gefeliciteerd!!

ChoCho zei

Hieperdepiep Hoeraaaaaa ! :-)

Kleurrijk zei

Gefeliciteerd met je verjaardag. Ik wens je morgen een fijne dag. Iedere keer wanneer ik op "Thuis"" kijk vind ik je huis echt prachtig.

La Maison en Wonderboom zei

Hoera!! en lang zal ze leven.......
Gefeliciteerd hoor en ik hoop dat je een heel gezellig etentje hebt.

Een dikke verjaardagszoen
Hermine

THORNWOODS AT HOME zei

Hoi Corine,

In de eerste plaats van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!!!!

Wat een prachtige aardewerken pot heb je, helemaal verliefd op.

Fijne verjaardag toegewenst.

Liefs Monique

erika zei

Hoi Corine,

Ik lees je blogs al een tijdje maar ben nu ook volger geworden. Je verteld zo leuk en maakt zulke mooie foto,s. Ik hoop vanaf nu vaker te reageren.
Weet nu hoe het moet! En nog van Harte gefeliciteerd natuurlijk!
Lieve Groet Erika