dinsdag 10 mei 2011

hondenleven

onze landgoedhond…

Finn, onze levendige ruwharige Jack Russell leidt een heerlijk leven op ons landgoed,

Finn

hij is veel buiten in de tuin, waar hij speelt met grintkeien, achter vlinders aan huppelt of..even uitrust op mijn mooie nieuwe mat.

thuismat

Die mat ligt bij de deur van ons achterhuis, het domein van Janiek. In het raamkozijn (net niet te zien) staat al een paar jaar een bordje “HOTEL” en vorige week vond ik dus deze "THUIS" mat :) helemaal passend in het plaatje!

Maar om terug te komen op Finn…

piephond

In zijn mand, heeft ie een hondeknuffel, een paar weken geleden gekregen van Janiek. Een schot in de roos, hij is er helemaal gek mee, behalve dan met de piepdingen die in de poten zitten! Die moesten er zo snel mogelijk uit.. geen probleem, elke poot werd vakkundig gesloopt en hup daar ging weer een irritante plastic piepertje. Nu is er gewoon en lekker speelbeest over…zonder piepers een prima kameraad!

Op zich is Finn geen sloper, dus om deze actie konden we nog wel lachen. Maar dit…

kapot

vind ik echt geen leuke grap!

Hoe komt ie erbij om te gaan zitten kauwen op zo’n harde kokosmat? Ik baal ervan en ik twijfel of ik een nieuwe mat zal halen of dat ik dit aangevreten exemplaar beter kan laten liggen…

41 opmerkingen:

Theemuts Rommelhoekje. zei

Onze bob heeft ook even aan de kokosmat gekauwd ,maar die maakt het niet zo bont als jullie Finn.

groetjes Romkje.

Margot zei

Tjeetje zeg...het verhaal begon zo gezellig.
Maar...een nieuwe mat, uit zijn spaarpot, en zijn niet meer piepende knuffel voor een maand uit zijn mandje halen...
Je ziet wel, ik ben geen dierenkenner, zo doe ik dat met mijn kids, maar die eten gelukkig de kokosmat niet op...nog niet nee...
Succes ermee...
Warme groetjes, Margot

Claudia zei

Ben bang dat een volgende exemplaar hetzelfe lot zal ondergaan...

@nne zei

misschien beter laten liggen? liefs, @nne

Miranda zei

Wat jammer van je prachtige mat, daar zou ik ook flink van balen. Misschien de oude mat aan Finn geven en voor het 'hotel' een nieuwe mat...

Fijne dag,
Miranda

English style zei

Als je er een nieuwe mat neerlegt, kauwt hij die ook kapot...
als je ziet dat hij erop zit te kauwen, flink bestraffen op dat moment dat hij er daadwerkelijk mee bezig is
nooit achteraf bestraffen, want dan snapt hij niet wat hij fout heeft gedaan
weet niet of het bij jullie Finn van toepassing kan zijn, maar het kan ook een stukje "verveling" niet alleen willen zijn of uitproberen zijn...hondenpuberteit zeg maar..
wel balen hoor zoiets...
jammer dat ik jullie niet even gesproken heb Zaterdag, hopelijk volgende keer !!
Groetjes en succes met die rakker
Yvon

Anita zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Anita zei

Hahahahaha
Sorry maar ik kan het even niet laten ;-)
Wat zonde van je prachtige mat !!!
We hebben zelf ook twee viervoeters.
Piepjes worden meteen uit een knuffel gesloopt.
Blij toe ik vind die dingen nl vreselijk irritant.
FIJNE DAG
Lieve groetjes, Anita

le ciel flamand zei

Ah, wat jammer, zo'n leuke en passende mat... En ik kan me voorstellen dat je moeilijk kwaad kan zijn op dit rakkertje... Smilla deed het ook toen ze jong was, maar gaandeweg is het vanzelf overgegaan, zelfs van die kauwkluiven wou ze niet meer!

Groetjes, Annelies

Het stokpaardje zei

Een geweldige foto van Finn maar wat een boefje. Ik geloof dat een volgende mat het zelfde lot zal ondergaan.
Groetjes Iris

marga zei

Ik voel een lach opborrelen, sorry!
Helemaal niet leuk nee....gelukkig doen die van ons dat niet. Wel een leuk hondje jullie Finn. Eeen leuk eigenwiijs koppie heeft ie.

basiclabelSweden zei

Hhahah... goh het lijkt wel of je het kleine lieve monster van ons beschrijft .)

Kram

THORNWOODS AT HOME zei

Als je het bekkie van hem ziet vergeef je het hem meteen...... stouterd.

Zonde van de mooie mat...

Liefs Monique

Pink Princess zei

Pink...mijn kleine poesje!....heeft mijn voordeurmat ook vernield. HOE?? door er over te plassen...jakkes :( Het stonk een uur in de wind dus maar snel buiten neergelegd. Huisdieren zijn heel leuk...maar soms GGGRRR

Jet zei

Jaja, achter die onschuldige blik van Finn op je eerste foto gaat dus een woeste hond schuil! Ik zou hem deze mat gewoon laten opvreten hoewel het dus gewoon jammer is van je mooie mat.

Lynda zei

*proest*.....sorry....ik adviseer een ijzeren mat....ook leuk!;)

Liefs,
Lynda

Martine zei

oeps, ik lach als een boer die kiespijn heeft. Want dit komt me erg bekend voor, onze hond ( nu 8 maanden) heeft ook de randen van de mat kapot gebeten. Jouw mat is alleen veel mooier, zonde. Ik ben bang dat als je een nieuwe hebt dat hij het weer doet. Inderdaad , een ijzeren mat is een optie hi hi. groetjes Martine

lia zei

Och, dat je juist zo'n mat moest vinden.
Maar ja, Finn vind hem minder mooi, of is hij aan het wisselen.
Grinnik (sorry, moet wel een beetje lachen hoor)
liefs Lia

Yvonne zei

HAHA, en hij heeft zo'n lief koppie...
Nou hier loopt er ook zo'n 1tje....

gr Yvonne

saskia zei

ohhh ha ha ja sorry moest er ook wel een beetje om lachen maar tis wel zonden ik snap ook dat je er van baalt .
maar dat koppie wat een schatje is het toch daar kun je vast niet lang boos op zijn .

nu ik hier toch ben .
ik wilde je even zeggen dat ik je een award heb gegeven .
ik had er zelf 1 gekregen en mocht er 3 uitdelen en heb er dus 1 aan jou gegeven.
ik hoop dat je het leuk vind .

ik wilde het via je mail doorgeven maar dat lukte niet vandaar dat ik het hier heb geschreven .

grtjs saskia

Home and Lifestyle zei

Toen ik je mat zag, vond ik hem zo gaaf (THUIS hoort zo thuis bij Thuis) om vervolgens met grote ogen naar de aan flarden gekauwde mat te kijken...hoe kon ie!! Daar zou ik ook mega van balen, maar ik vrees ook het ergste bij een volgend exemplaar :-(

Lieve groet, Ingrid

Ans zei

Wel heel erg jammer van de mooie mat.
Zou Finn daar ook gepiep gehoord hebben ?
Nee...grapje.
Ik denk de reuk van de mat.
Die zal hem niet zo hebben kunnen bekoren.
Die Knuffel,daar moest ik wel om lachen trouwens...maar dat van de mat is erg jammer.

Groetjes Ans

De Nostalgische Nonnevot zei

Oooo wat een ondeugd, tjonge volgens mij vond hij de mat maar niets! Erg jammer voor je mat, tĂ­s natuurlijk hoe je het vie de post stuurd wel grappig, maar ik kan me voorstellen dat je baalt...ijzeren mat is een optie! succes ermee, Nicole

Wanda zei

Wat een stouterd, dat schattige beestje van jullie. Tja, hoe los je zoiets op? Ik zou het niet weten. je zou inderdaad een heterdaadje moeten hebben om hem te kunnen straffen. Maar of dat gaat lukken?

Lieve groetjes,
Wanda

De Lorelei Brocante. zei

Ach hij heeft wel een schattig koppie dat wel...
En wat de mat betreft,daar is wel iets op te vinden hoor even rondom insmeren met mosterd of sambal en dan loopt Finn er na 1 kauwbeurt met een enorme boog omheen en kun je daarna wel 10 nieuwe matten voor de deur leggen.
Probeer maar even.

Groetjes
Dicky Marie.

bijzonder-oud zei

wat zonde van de mat, maar ik kan er niks aan doen, ik smelt als ik dat lieve koppie zie.....

Lieve groet,
Yolanda

It's me zei

Tjeeeee....gewoon een nieuwe halen...hij was juist zo leuk !!..enne hem op zijn sodemieter geven......dit ken toch niet !!......xxx

Kari zei

Ha zou hem gewoon laten liggen tot hij deze periode ontgroeid is,,,Anders blijf je misschien nieuwe kopen.
groetjes Kari

Kind An Huys zei

Wat een sodemieter!! Moest stiekem wel even lachen hier hoor...eerst leek hij zo lief en schattig in je verhaal en dan als laatste dit...
Gelukkig is die mat nog vervangbaar!
Liefs, Anne.

Anja zei

Ach als je dat koppie ziet, wat een schatje. Ja die mat is een afgang ik zou er geen nieuwe neer leggen. Hij vond hem waarschijnlijk niet zo mooi.
Groetjes Anja.

Colin zei

O nee, ik lach niet, blijf met een stalen gezicht zitten want ik zou Guusje eens op ideetjes kunnen brengen.

We zijn nog aan het bijkomen van de doorleefde (opgevreten) tafel, doorgeknaagde staande lamp (gelukkig altijd alle stekkers eruit) en een binnendeur die een plaatselijke antieklook kreeg en dat alles binnen een maand om daarna weer gewoon dat brave beestje te zijn.

Balen van je mat want hij was echt leuk ... en inmiddels doen mijn kaken pijn van het op elkaar houden, want stiekem moet ik er wel heel erg om lachen, sorry! Groetjes, Colin

wonen met brocante zei

Wat een koppie, daar kan je toch niet boos op worden! En dit soort fratsen maakt 'm juist zo leuk! Al zal je daar nu even anders over denken. Groetjes Peggy

WitZandGrijs zei

Ohhhh, wat een schat je hondje. Wat een beauty joh! Ik heb zelf 2 jack-russels en vind de mijne natuurlijk ook beeldig, maar oh die van jou is leuk zeg! Dat ruigharige, echt superleuk. Maar wel een slopertje ja... doen die van mij echt nooit, alleen hun eigen speeltjes dan. Wat rot joh! Geef je m wel botjes waar hij op kan kauwen en zo?
Suc6 ermee. Groetjes van Ingeborg

faire un songe zei

We beginnen de dag op de zelfde manier..
Ik heb de bank al gezogen , maar de vloer en trap moeten nog...;-) eerst even mijn posten lezen, en voor je het weet ben je een uur verder...!
Zonde van je mat.. maar wat een snoetje..daar kan je toch niet boos op zijn.
Geniet van je dag..
Groetjes Hetty

Interieur Inspiratie zei

Hij kijkt zo lief maar achter die schattige ogen schuilt een boefje.
Wel vervelend dat hij je mooie mat kapot heeft gebeten. Zo kwam ik laatst thuis en had onze hond een pak luier geheel kapot gebeten. De hele huiskamer zag wit. Maar ja dan kijken ze je aan met die bruine ogen en dan smelt je hart.

p.s.: ik zou geen nieuwe mat kopen, denk dat Finn hem snel weer als lekker hapje ziet.

my day zei

Ooh kijk hem nou onschuldig kijken...het is toch wel een klein boefje. Je mooie mat...zo jammer, maar ik ben bang dat een nieuwe hetzelfde lot zal ondergaan. Maar ik blijf hem wel een schatje vinden, je smelt toch helemaal van zo'n koppie.
Lieve groetjes, Ingrid.

kidokacio zei

Nieuwe mat, met gemalen zwarte peper flink bestrooien. Hij zal een keer aan ruiken en zal omkeren. En ach, matten zijn vervangbaar - maatjes niet!

Bonjade zei

Ohh...je mat!!!!
Maar wie kan nu boos worden op zo'n lief boefje....wat een koppie........;0)
Fijne dag
Liefs

Mayflower zei

Ohhh...wat een klein boefje, wat zal je balen, ik vond je mat net zo mooi.
Onze vorige hond had ook een voorkeur voor kokosmatten hihi, heel herkenbaar, maar als je in die lieve kijkers kijkt dan kan je er toch niet boos om worden.
Fijne avond en liefs, Mea

Corina zei

Sorry, ik zit echt niet te lachen:) Dat snoetje van Finn, zit hij daar mooi model te wezen met een blik van ik weet nergens van af.... Ik zou de mat lekker laten liggen, de kans is groot dat hij enthousiast op je nieuwe mat gaat liggen kluiven de grapjas!
Fijn weekend!
Groetejs, Corina

Kleurrijk zei

Ik heb geen hondje die dingen sloopt, maar een zwarte kat. Dat is net zo'n duveltje als jouw Finn.
Prachtige foto trouwens van Finn.
Maar mijn Sarah is wel heel erg lief, net als jouw Finn, stout, maar ook heel erg lief.