maandag 30 mei 2011

oud glas en veldbloemen

gekocht en gekregen…

Samen met vriendin A. was ik in Zuid-Frankrijk... we vlogen met alleen handbagage. Dat is ideaal, geen gewacht op koffers die laat of niet aankomen en een bikini en voor 5 dagen zomerkleren vallen prima binnen de maten van de handbagageregels. Toch is er één nadeel…

Want…on tour met de cabrio stuiten we best wel eens op een brocanteloods, –markt of –winkel en oké we weten dat we geen ruimte hebben voor aankopen dus we kíjken alleen, we kópen niet ;( Maar soms valt je oog op iets wat je tóch wel erg graag mee zou willen nemen… en wat doe je dan?? Juist…je koopt het toch! En je blijft je handbagagekoffertje en je handtas net zolang opnieuw in – en uitpakken tot het past!!

stopflessen

De hoge stopfles komt dus uit Frankrijk. Ik ben gek op glaswerk en het glas van deze fles heeft heel wat bellen en onregelmatigheden, wat ‘m voor mij nog mooier maakt.

hoek

veldbloemen

Mijn verjaardag zaterdag had ik al gelijk met die van Gert gevierd, dus we zijn gewoon druk in de tuin bezig geweest, de fruitbomen zijn bespoten (door het droge voorjaar zitten er veel, heel veel rupsjes in die de hele boom kaal vreten),de beukenhagen zijn geknipt, de sering is gesnoeid en de klimrozen zijn geschoond. Het ziet er weer opgeruimd uit! Maar ook binnen is het gezellig, Gert kwam met een prachtig verjaardagsveldboeket aan, hij weet wel wat ik mooi vind :))

35 opmerkingen:

Collie-Collie zei

Dat is zo leuk van in de tuin werken. Je kan er een dag in werken en je ziet ook dat je dat gedaan hebt en nog een hele lange tijd daarna ook.

Mooie boeket heb je gekregen, staat mooi op dat stoere tafeltje.

Fijne dag en groetjes, Collie

Mayflower zei

Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag Corine en wat heb je een prachtig boeket van Ger gekregen. Een sfeervol plaatje en ook heb je een mooie stolpfles aan je verzameling toegevoegd. Prachtig al dat glaswerk zo bij elkaar.
Fijne week en een lieve groet, Mea

Yvonne zei

Ja zeker mooi dat oude glas.
Lekker robuust ook.

Tja dat had ik ook niet laten staan.
En nog gefeliciteerd!!.

Gr yvonne

faire un songe zei

Ohh.. ik wist niet dat je jarig was.. krijg ik van jou zo'n mooie kaart en doe ik niets terug.. ik schaam me..
Van harte gefeliciteerd als nog....
Dat glas werk staat super zo bij elkaar..
Groetjes Hetty

Miranda zei

Nog van harte gefeliciteerd en Gert heeft smaak hoor... een prachtig boeket! Zo zie je maar weer, als je iets echt heel graag wilt dan lukt het; een mooie aanvulling op je verzameling.

Fijne zonnige dag,
Miranda

bijzonder-oud zei

Van harte gefeliciteerd nog met jouw verjaardag!! prachtig boeket heb je gekregen!

En die stolpfles is super, nog een geluk dat je niet tegen een mooi kastje bent aangelopen, dat werd lastig om die in de handbagage te krijgen :-).

Fijne dag nog, geniet er van!
Yolanda

Petra zei

Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

Mooie stopfles, en ook zo leuk dat je hem zelf hebt meegenomen uit Frankrijk. Maar wat heb je er voor moeten achterlaten om het mee te krijgen, de vuile was? hihi...

Fijne dag nog, geniet van het mooie weer!
Groetjes, Peet

lia zei

Hier dan ook nog even feliciteren meid.
En mooi boeket...

Geniet vandaag als het kan, liefs Lia

Huize Kip Kakel zei

Alsnog van harte!
Wat een prachtig boeket,geniet ervan!
Ik ben een beetje aan het zoeken naar een mooie muurverf, ik zag dat er bij jou grijs? op de muur zit?
Ziet er heel mooi uit..
Ik ga voor het eerst met muurverf aan de gang.
Heb jij een gewone of een kalk of nog een andere variant?
Misschien ben ik wel brutaal om het zo te vragen, dus als je er niet op ingaat, is het ook prima hoor!
Maar ik dacht, ik moet toch ergens beginnen..
;-))
Fijne dag, groetjes Hannie

Jeanette zei

Geweldige fles en van harte met je verjaardag. Nog vele jaartjes in gezondheid erbij.

Lieve groet,
Jeanette

Claudia zei

Jij bent ook niet voor 1 gat te vangen!

Het stokpaardje zei

Gefeliciteerd met je verjaardag. Mooi boeket. Glas met veel luchtbelletjes en een beetje schots en scheef heeft op mij ook een geweldige aantrekkings.
Groetjes Iris

Laura @ 52 FLEA zei

Happy Birthday Corine! Lovely flowers and beautiful home. I adore old glass and your photograph with these old bottles is wonderful! Take care my friend and I wish you many more happy birthdays!
:) Laura

Home and Lifestyle zei

Toen we vorig jaar naar de Provence vlogen had ik hetzelfde probleem, ik heb dus niets meegenomen ;-(!

Alsnog mijn hartelijke felicitaties (volgens mij heb ik je al gefeliciteerd maar beter twee keer dan geen enkele keer), wat lief dat je zo'n mooi boeket hebt gekregen en wat fijn dat Gert precies weet waar hij je blij mee kan maken.

Manlief hier is een schat hoor, maar soms komt hij met bloemen aanzetten, waarvan ik denk...haha, je snapt het wel!!

Lieve groet, Ingrid

P.S. Ik heb een traumaatje opgelopen van je verkleinwoord postje, zodra ik bij jou ergens -tje neer wil zetten, verwijder ik het meteen hihi!

G-style zei

Hallo Corine ,

van harte gefeliciteerd met je verjaardag en nog veel gelukkige jaren gewenst !

Wat een prachtig glaswerk heb je meegenomen , soms kun je iets gewoon niet laten staan he , dan moet het gewoon mee ...

Fijne dag nog , hartelijke groet van Gea

Colin zei

Toch nog een plekje in je handbagage, gelukkig maar want je glaswerk is mooi. Nog gefeliciteerd en heerlijk dat je hem op je eigen manier, lekker in de tuin, hebt doorgebracht. Groetjes, Colin

Jansepans zei

Wat heb je dat goed gedaan, in je handbagage! Mooi is tie, die fles. Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Gaaf boeket, heerlijk dat jouw man precies weet wat je mooi vind. Geniet er lekker van. Groetjes Janneke

flowersandhome zei

Denk dat het ook rupsjes zijn die de viburnum hier helemaal kaal aan het eten zijn. Hopelijk kan het geen kwaad. Die robuuste (intussen ook weer bijgesnoeide) struik kan er wel tegen hoop ik. Alleen is het geen zicht natuurlijk, al die nerven zonder groen ertussen...

HAPPY BIRTHDAY!!!!

Groetjes,
Marian

It's me zei

Wat een mooi boeket Lia...geweldig.....genieten toch??? liefs van mij....mooie fles ook....xxx..

Lynda zei

weet niet of ik het al deed? Maar hierbij nogmaals dan, van HARTE gefeliciteerd!!!! Hoop dat je een gezellige dag had en dat je toch hier of daarmee verwend bent, oooo die bloemen.....die mogen altijd ;)!!

Liefs,
Lynda

my day zei

Hoi Corine,
wat een prachtig boeket!! Van harte nog hoor! Prachtige fles heb je gevonden en gelukkig is hij heel gebleven tussen je handbagage. Staat erg mooi zo bij elkaar.
Fijne avond,liefs Ingrid.

Prulletje zei

Nog gefeliciteerd ! Mooie bos, komt zo mooi uit
Tegen die muur!! Ik kan me voorstellen
Dat je die gave fles moest meenemen,
Haha ik zie het voor me hoe je dan het
Moet en zal in je hanbagage mee, goed gedaan!

saskia zei

mooie bloemen hoor :) gefeliciteerd
jammer dat je weer thuis bent zeker .
en knap dat je maar zo weinig mee hebt genomen ik had een koffer er bij gekocht hoor denk ik :P

grtjs saskia

wonen met brocante zei

Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag! En je stolpfles is prachtig!Groetjes Peggy

Anita zei

Nogmaals van harte gefeliciteerd Corine
Dat is een prachtig veldboeket van manlief :-)
Mooi glaswerk
goed dat je toch nog een plekje hebt gevonden !!!
Lieve groetjes, Anita

La Maison en Wonderboom zei

Voor zoiets moois is er altijd wel een plekje te vinden, gelukkig maar want 1 herinnering aan zo'n fijne reis moet je toch wel hebben.
En jouw Gert weet wel wat jij het liefst hebt, ze zijn prachtig.

Lieve groet
Hermine

Nieneke zei

Wat een mooi boeket! En wat grappig dat ik via de spiegel op je kast ook zo'n mooie tas zie staan...(net als Lia)

De Nostalgische Nonnevot zei

Gefeliciteerd alsnog!! dat glas is prachtig...mooie vondst, groetjes nicole

Rozmeen zei

Nog gefeliciteerd.. Prachtig glas en wat een schitterende bos wat je van je man hebt gehad..staat heel sfeervol.

Ik wens je een fijne dag.
Liefs,
Rozmeen

Cynthia zei

Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
Geweldige glaswerk heb je meegenomen en een super boeket van je man.

Fijne dag.
Cynthia
http://athomebyus.blogspot.com/

Natasja zei

Allereerst nog gefeliciteerd met je verjaardag.

En het is inderdaad een mooie fles. ( je had altijd nog een koffer erbij kunnen kopen als het niet in je handbagage kon)

Het is zo wie zo een mooie verzameling flessen die je daar hebt.

Groetjes Natasja
Ps ik vind je sobere stijl wel erg mooi. Dat is echt mijn ding.

Bonjade zei

Alsnog van harte.....
Tuurlijk weet manlief je smaak, daarom past ie ook zo goed bij je....;0)
Een prachtboeket....

Enne had je niet de neiging om alle zomerkleding incl. bikini eruit te gooien....?
Voor heel veel mooie vondsten....

Mooie fles!
Liefs

Wondelgijn zei

Ahhhh, alsnog van harte proficiat dus!!

Thamar, zei

hoi hoi

Nog gefeliciteerd met Gert.
Ik kijk elke keer op je blog en ben steeds weer verbaasd zo leuk. Ik denk laat nu maar weer eens een bericht achter. Je krijgt altijd zoveel reacties en al ruim 326 volgers(jaloers) haha
Ik blijf je mooie dingen bezichtigen
gr Thamar

Wanda zei

Nou ja zeg... Ik lees je post en ik zie de foto met je luie stoel en ik denk: dàt is een mooie kleur grijs op de muur... We willen namelijk onze muur in de woonkamer eens een ander kleurtje geven en dit is wel heel erg mooi... Misschien even de stoute schoenen aantrekken en er gewoon om vragen, dacht ik. En nu las ik bij je reacties dat ik niet de enige ben. Ook Hannie van Huize Kip Kakel was blijkbaar erg gecharmeerd van deze kleur. Dus als het niet teveel moeite zou zijn voor je om je woongeheimen prijs te geven? Dan wil ik ook graag weten welke verf je hiervoor hebt gebruikt?

Lieve groetjes,
Wanda