dinsdag 24 mei 2011

zongebruind

algemene kennis…

Tijdens ons verblijf in St. Rémy was elke dag natuurlijk een feestje, maar zaterdag was het wel écht feestelijk, één van de medewerksters was jarig en de gastheer had in alle vroegte het terras stijlvol versierd met vrolijke zijden bollen.

feest

ontbijt

Na een uitgebreid verwenontbijt toerden A. en ik op ons gemak naar Avignon, ja.. de stad van de brug uit het welbekende liedje…

chanson

dat liedje was me wel bekend, maar wat ik niet wist is dat dé brug je niet naar de overkant (van de Rhône) leidt… deze beroemde brug is namelijk al eeuwen geleden, door een overstroming half verwoest..

19pont d'avignon

en wat ik ook niet wist, is dat er een groot pauselijk paleis in Avignon staat, van 1309 tot 1791 was Avignon tijdens de pauselijke ballingschap de pauselijke residentie. Avignon, sinds 1995 op de werelderfgoedlijst van de Unesco. Ons ‘algemene-kennis-niveau’ is weer fors gestegen afgelopen week :)

Natuurlijk hebben we ook op een andere manier genoten van onze trip naar Zuid-Frankrijk, na een autorit of een wandeling wisselden we bij thuiskomst vlot onze zomerkleding voor de bikini…

Dat was vaste prik, elke dag na een actieve uitstap, gingen we (zoals onze gastheer dat zei) ‘plat bij het bad’ :) Nu ben ik niet zo’n waterrat, met name omdat de kou van het frisse water niet echt prettig is voor mijn fibromyalgische lichaam..

zwembad

maar daar in de Zuid Franse zon werd mijn lichaam zo heerlijk verwarmd en soepel, dat ik toch een paar keer heb rondgepoedeld in het zwembad en als je er door was was het zelfs gewoon heerlijk ook!

koudfrisse duik

Resultaat…een prachtig zongebruind lichaam :))

18 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Een prachtig zongebruind lichaam in een paar dagen? Daar heb ik weken voor nodig hihi...of een zonnebankkuurtje, maar dat is ook niet echt gezond!

Ik heb ook van je post geleerd, ik heb net als jij nooit geweten dat de brug er gewoon mee ophield :-)!

Lieve groet, Ingrid

Miranda zei

Bloggen is niet alleen leuk, je doet er ook nieuwe kennis van op! Heerlijk hoor, al een lekker bruin kleurtje.

Fijne dag,
Miranda

Prulletje zei

geweldig bofkont wat lekker, enne bedankt..k had ook geen idee van die brug !

Collie-Collie zei

Héérlijk!! Wat een stralende zon en gezellig al die zijde bollen.

Ik ben met mijn vader, ik geloof in de zomer van 1980, onder de brug door gezwommen (mocht officieel niet hoorde ik later) en het water was IJS-koud. Wat maakte die brug indruk, die hoogte, het echoën eronder... en de hele omgeving daar was prachtig!

Fijn dat het daar zo lekker warm was dat je ook een plonsje in het zwembad kon nemen. Geniet nog lekker na...

Groetjes, Collie

Bonjade zei

Oh mijn hemel....heerlijk, heerlijk....een paradijs op aarde daar....
En dat eten, en dat zwembad
IK WIL OOK IN DAT ZWEMBAD!!!
BOMMETJE!!!
fIJNE DAG
LIEFS

Rianne zei

Heerlijk zo bij dat zwembad, en die bollen mogen blijven hangen want die passen prima in het sfeertje. Hier voorlopig nog orienteren op de zomervakantie.....
Liefs RIanne

It's me zei

Wat heerlijk...kijk dat dan !!...xxx...liefs van mij...

Mayflower zei

Wat een leuke weetjes Corine en wat een bijzonder gezicht zo'n brug die half verwoest is. Jullie verbleven op een prachtige locatie en ik geniet van je mooie foto's.
Lieve groet, Mea

Kind An Huys zei

Wat een prachtige foto's heb je gemaakt en mooie dingen gezien!! Heerlijk zo een paar dagen er tussen uit.
Groetjes, Anne.

Kom Achterom zei

ooh mooi!! en wat heerlijk Ik krijg acuut zin in vakantie!!
heerlijk!!
fijne week
Yolanda

Colin zei

Wat zou mijn bouwval hier toch blij van worden; Frankrijk, zon, beetje poedelen, relaxen ... nog even geduld hebben maar wat kriebelt het toch als ik jouw foto's zie, zo leuk! Groetjes, Colin

La Maison en Wonderboom zei

MMM,zo'n zwembad lijkt me ook wel wat, een beetje poedelen en aan de kant luieren, heerlijk.
Je hebt mijn kennis ook meteen weer wat bijgespijkerd. O, wat is bloggen toch leerzaam;)

Lieve groet
Hermine

Franse Lelie zei

Wat een heerlijke post, vooral dat zwembad:) Lieve groetjes

MoniqueNostalgique zei

Wat een mooie foto's en wat een super vakantie hebben jullie gehad!
Heerlijk voor je dat je je daar zo goed voelde en dat je zelfs nog kon gaan zwemmen, super fijn voor je!
Dat zul je hier in NL misschien niet zo snel doen met je stramme lijfje?
Gelukkig krijgen we (volgens de weervoorspellers, maar geen mens weet het natuurlijk zeker...) een hele warme zomer dus dan kan je van de zomer misschien ook hier lekker badderen?
En nu???
Gewoon lekker nagenieten bij de foto's...
Bedankt dat we mogen meekijken en genieten van jullie prachtige vakantie.

Lieve groet,
Monique

Anita zei

Hi Corine wát een leuke post :-)
Het ultieme vakantiegevoel !!!!
FIJNE DAG
Als je tijd hebt kun je vandaag je kleurtje "behouden" ;-)
Lieve groetjes, Anita

ChoCho zei

ooooh, ik wou dat IK daar was ... ;-)

WitZandGrijs zei

Zo zo, dat ziet er lekker uit zeg. Genieten maar en wat leuk dat versierde terras met die lampionnen van zijde. helemaal top!
Erg leuk toch die kleur erbij zo. Wat een heerlijk zonnetje en wat een heerlijk zwembadje! We zijn jaloers...
Groet van Ingeborg

Annelies zei

Wat een heerlijke foto's van jullie stekkie in st.Remy! Wat zullen jullie genoten hebben daar.
de Provence is en blijft schitterend en Avignon...daar proberen we elk jaar tijdens onze vakantie in Frankrijk een dag heen te gaan. Soms tijdens het zomerfestival in juli als er van alles te doen is en het één groot feest is in Avignon. Het paleis van de pausen is ook mooi he! Zijn jullie ook binnengeweest?
Wens je veel napret en een heerlijk weekend!
liefs, Annelies