woensdag 1 juni 2011

bloemenweelde

een frisse, vochtige dag….

regendag

De tuin snakte naar water na het prachtige maar droge voorjaar waarvan we mochten genieten, maar na de fikse regenbuien van de afgelopen week kleuren de roze, blauwe en witte bloemen rap de borders, over een maand volgen de hortensia’s..

geraniumereprijs

ooievaarsbeklobeliablauw

Ooievaarsbek (geranium), ereprijs (veronica) en lobelia, een mooie combi.

dame

De sleetse dame staat er nog en het is dat ze haar gezicht wat naar beneden houdt, maar van haar hals en kapsel spoelen hele lagen weg als het flink regent :(

bloemenkraam

De pioenrozen hangen zwaar in hun steunen, ik kan er rijkelijk van plukken, niks leuker dan bloemen uit eigen tuin in een mooie kan, ook leuk om weg te geven! Ze ruiken ook nog eens lekker!

handelhändel

Tegen de veranda, bloeit de roos Händel…een beetje een ouderwetse roze-witte roos, ik vind ze zo mooi! Een enkele in een klein vaasje op de ontbijttafel…simpel mooi… De knop hieronder is van de New Dawn, deze klimroos groeit over ons houthok, ook mooi! De knoppen zijn behoorlijk roze, maar de bloemen zijn heel zacht van kleur, de wesp heeft heel lang gewoon maar wat op het ritme van de wind meegewiegd...prima, zolang hij gewoon rustig blijft zitten hebben wij nergens last van :)

bloem en bij

21 opmerkingen:

faire un songe zei

Prachtig.................!!!!!!!
Geniet van je weekend.

Vosje zei

Wat een prachtige post heb je geplaatst!!
Helemaal mijn bloemen en kleurtjes leuk is dat om het bij een ander terug te zien!
Fijn weekend gewenst!!
groetjes truus

Karin zei

Wat een heerlijke post. Jammer dat ik ze niet kan ruiken!

wonen met brocante zei

Wat een mooie tuinfoto's. Nu weet ik het zeker. In mijn nieuwe tuin wil ik ook heel veel bloemen. Lijkt me heerlijk om bloemen uit eigen tuin op tafel te hebben. Groetjes Peggy

It's me zei

Wat een heerlijke foto's mooi zo alles in bloei bij je.......fijne avond liefs van mij...xxx...

Bonjade zei

Wat een heerlijke tuin heb je toch....zie daar die mooie stoelen staan......om even lekker in te genieten en te loungen....;)
Even een rondje door je tuin...even de geur opsnuiven....kopje thee....ik doe het er voor ;0)
Fijne avond
Lieve groet

Home and Lifestyle zei

Wat een mooie tuin heb je, alles staat er heerlijk bij! Ik was gisteren maar wat blij met de regen, want de tuin heeft het zwaar te verduren in de zon! Maar voor de komende dagen is die zonneschijn natuurlijk wel weer heel lekker, nu we van een lang weekend kunnen genieten!

Een fijne avond Corine! Lieve groet, Ingrid

Miranda zei

Wat een prachtige bloemen heb je in de tuin staan en een boeket(je) uit eigen tuin blijft toch altijd heel speciaal.

Fijne avond,
Miranda

Het stokpaardje zei

Mooie bloemenpost. Maar wat jammer dat het beeld zo gevoelig is voor het weer.
Fijn weekend Iris

lia zei

Goh, net of ik daar pas gelopen heb.
Mooi, en zijn jouw pioenen wel uitgekomen.
En hele fijne dagen.

liefs Lia

flowersandhome zei

Wat een prachttuin, vol prachtige bloemen. Bedankt dat je ons even liet meegenieten.
Wat staan de pioenen er mooi bij! Leuk om ze zo uit de tuin in huis te kunnen halen.
GENIETEN is dit!
Groetjes,
Marian

Mayflower zei

Wat heb je toch een prachtige beplanting in je tuin Corine. Die ouderwetse roos vind ik helemaal geweldig. Ik heb ook een New Dawn en deze zit vol knop, met een paar dagen zon zal deze wel snel gaan bloeien.
Ik wens je fijne dagen.
Lieve groet, Mea

Room Seventeen zei

Mooi Corine, ik hou ook van deze planten en kleuren!

Colin zei

Zolang de wesp en al zijn vliegende steekvriendjes bij me uit de buurt blijft, vind ik alles best ... heb weer genoten van je tuinfoto's, mooi! Groetjes, Colin

Anita zei

Wat een héérlijke tuin ...
en je bloemenweelde is echt GENIETEN
Niet teveel plukken hè ;-)
FIJNE ZONNIGE DAGEN
Lieve groetjes, Anita

Servies en Brocante zei

ahh dankje. de veronica ereprijs heb ik ook maar wist niet meer wat de naam was :P
Prachtige tuin!!

Jeanette zei

Alles staat er prachtig bij in je tuin, zo fris groen en heerlijke bloemen. Naast de Constance spry die 1x bloeit heb ik natuurlijk ook veel doorbloeiers, ook deze prachtige handel en new dawn. Geniet van je prachtige tuin want de tuin is deze maand op haar mooist!

Fijne week,
liefs...

Claudia zei

Wat staan jouw pioenen mooi, bij mij is het meer een ontploffing...

Huize Kip Kakel zei

Heerlijk bloemen uit eigen tuin, ziet er geweldig uit.
Nog erg bedankt voor je reactie op mijn verf-vraag!
Ik mag de eerste 5 weken nog niets op de muur doen, dus ben me stevig aan het voorbereiden..
Ik heb al meer van jouw verf keuze gelezen, goede berichten..dus wie weet..
Groetjes Hannie

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

Heerlijk zo tuin hoor met al die bloemen dat is zeker elke dag genieten .geniet er maar van en maak maar veel foto's zodat wij ook allemaal mee kunnen genieten


lieve groet rosita

Kleurrijk zei

Wat een weelde. Wat een mooie tuin. Wat een prachtige kleuren!