zondag 12 juni 2011

kleurenblind

paars…

Al zijn we als het even kan buiten, toch heb ik binnen graag bloemen staan. Maar mijn bloemensmaak komt niet altijd overeen met die van de bloemist, dus soms is het lastig iets te vinden wat de rust in huis niet verstoort maar versterkt:)

Hoe lastig kun je het jezelf maken… want behalve het sóórt bloem, is voor mij de kleur ook van groot belang! Een bonte bos zou bij ons niet staan, ook zoete kleuren doen het hier niet, het liefst heb ik een soort ‘vaal’ gekleurd veldboeket of gewoon wat takkenspul.

paars

Soms verbaas ik mezelf.. zo ook nu…ik kocht PAARSE bloemen, maar staan ze niet stoer tussen de kronkeltakken?

ui

pinksterbloem

pinkster

Paars, één van de kleuren waar ik echt niks mee heb/had… maar deze uienbollen vind ik toch wel stoer en mooi…al die kleine bloemetjes !

bloemenbol

27 opmerkingen:

Room Seventeen zei

Ja , herkenbaar, ik kan ook zo wikken en wegen als het om bloemen gaat. Rood, geel, oranje, ik moet er niet aan denken. Maar wit , grijsgroen, of een vleug zachtroze vind ik prima. Takken vind ik ook super.

katja-Mariska zei

Ik vind het erg mooi bij je staan. Ik heb ook niks met paars maar kan het bij grijze en vergrijsde kleuren juist er mooi vinden.
Helemaal zoals jij het hebt met die takken erdoor.
Fijn weekend!
Lieve groet,
Katja

Hannekie zei

ik vind het helemaal bij je passen hoor..leuk zeg om je mooie kast nog even terug te zien. ziet er geweldig uit allemaal
liefs hannie

Home and Lifestyle zei

Paars vind ik juist een mooie kleur, ook in de tuin heb ik graag paars. Deze uienbollen vind ik dan ook helemaal geweldig en voor jou is de balans helemaal goed....stoer, niet te veel, niet te druk.

Ik wens je een fijn Pinksterweekend! Lieve groet, Ingrid

Jeanette zei

Wat een mooie stoere combinatie, ik houd zelf juist niet van paars maar dit is juist weer erg mooi.

Groet,
Jeanette

Petra zei

Paarse bloemen vind ik schitterend.... En het staat prachtig in je interieur!

Fijn weekend, groetjes,
Peet

Nostalchique zei

Prachtig!! Gewelidg mooi zo in je prachtige interieur, genieten!

Het Hoogerhuys zei

Ik vind het een uitstekende keuze juist, in je interieur. Paars is een kleur die het heel goed doet met grijs, als accent!
Hoe doe je dat eigenlijk als je van iemand een bos bloemen krijgt, wat totaal je kleur niet is,
dat overkomt mij namelijk nogal vaak!!
Ik ben helemaal geen boeketten mens, heb liever bloemen van een soort en het liefst wit of roze.
Maar,ja een gegeven paard hè!!!
Fijn weekend nog, groetjes Sandra

Collie-Collie zei

Helemaal perfect!! Zachte bollen tussen stoere takken... helemaal in balans tussen de tintjes van je interieur!!

Een heel fijn weekend nog, groetjes Collie

P.S. wat een prachtige ramen heb je, zeg!!

Anita zei

Móói zijn die paarse uienbollen tussen de takken van de hazelaar. Het past helemaal in je interieur :-)

Ik haal geen uienbollen in huis !!!!
Nadat ik ze eens tijdens het verblijf in het ziekenhuis heb gekregen (zaten in een boeketje) en dagen op mijn nachtkastje had staan: vergeet ik die geur nóóit weer brrrr Maarre móói vind ik ze wel hoor Corine :-)
FIJN WEEKEND

Lieve groetjes, Anita

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

Prachtig hoor ,vind zo en zo een bonte boeket niets , maar dit is genoeg past goed bij de stijl geniet er lekker van ....nog een fijn weekend

lieve groet rosita

Lynda zei

en weet je wat nou het leuke van deze bloemen is??? Gewoon laten staan, dan komen er zaaddozen aan en die zijn ook erg decoratief!!! ik heb (had?) ze in de tuin en heb de uitgebloeide juist naar binnen gehaald!

Liefs,
Lynda

lia zei

Gelukkig heb ik een bloemist gevonden die mij helemaal begrijpt.
Maar deze staan ook leuk, goede keuze dus..)

liefs Lia

Home is where the heart is zei

ja ik herken het!!! Ik heb totaal NIKS met geel maar ik word vrolijk van zonnenbloemen :)))
Ik vind je boeket erg stoer en mooi, lekker van genieten
lieve groet Brigitte

Het stokpaardje zei

Ik ben ook niet zo van die felle kleuren. Maar de sieruien staan inderdaad heel stoer in die mooie pot.
Groetjes Iris

Wondelgijn zei

Ik heb dat ook inderdaad... bloemen uitzoeken die passen bij het interieur. Helemaal niet stom dus! En dat paars? heel mooi en stoer!!

G-style zei

Hoi Corine,

ik begrijp helemaal wat je bedoelt , een bos gemengde bloemen staat hier ook niet ....vind ik dan he .

Maar deze paarse bloemen bij jou vind ik dan wel weer stoer, helemaal in combinatie met de takken , het is eigenlijk precies goed zo .

Grappig om te zien dat jij de muren van wit naar grijs hebt gedaan en onze muren gaan van grijs via stone naar roomwit , zoal het ook ooit eens was.
Ik heb behoefte aan licht merk ik maar dan wel weer met veel grijze accessoires .

Ik vind het hoe dan ook bij jou erg mooi staan, prachtige tint grijs is het !

fijn pinksterweekend verder, hartelijke groet van Gea

Ans zei

Helemaal geweldig.
En mooi op de foto gezet.

Nog fijne dagen toegewenst
Groetjes Ans

Miss M zei

Oh, mooi, deze sieruien... puur met simpele takken... En zó paars zijn deze toch ook weer niet... ;-)

Groetjes, Marjolijn.

flowersandhome zei

Prachtig deze sieruien! Paars, mooie kleur toch? Bestaat natuurlijk in heel veel schakeringen zoals alle kleuren. Het ene paars is het andere niet. Geel is nu echt niet mijn kleur maar soms vind ik een bepaalde schakering van geel dan weer wel mooi.
Groetjes,
Marian

Bonjade zei

Zo zie je maar....
Vind het prachtig......oh en kleur kan best bij je in huis vind ik......bijv. een bos in één en dezelfde kleur.......
Wie weet volgt er straks nog meer kleur in je huis....
Fijne avond
Liefs

ChoCho zei

Mag er best wezen ! (PS Paars is dan wel weer mijn lievelingskleur)

Alex zei

Lovely! I feel the same way about purple! Although my garden is filled with soothing whites and purples among the lush greenery, I would certainly think twice before bringing that color inside – but you completely pulled it off and it looks gorgeous!

Colin zei

Deze kleur paars is geen 'knalpaars' maar meer 'vaalpaars' en de combi die je zo gemaakt hebt, vind ik juist wel bij jou en je huis passen, goeie keuze zo! Groetjes, Colin

Jansepans zei

Ik snap jouw! Al is het in mijn interieur makkelijker denk ik. Maar wat je nu hebt gekocht is heel gaaf! Goede keus. Mijn moeder heeft ze in haar eigen tuin staan. En nu weet ik van jou hoe ze heten...
Fijn weekend nog. Lieve groet Janneke

Mayflower zei

Prachtig die grote paarse Alliumbollen, ik zag ze gisteren op de fair ook, de bollen voor in de grond dan, die wilde ik ook om hier en daar in de tuin te planten, maar 10 euro voor 3 bollen was boven mijn budget hihi.
Ik heb ook geen paars in huis, maar toch....als ik die kleur zie, vooral dat vergrijsde paars, vind ik het prachtig.
Op de Fair was het superdruk, wij waren er al rond 11 uur en toen stond bijna al het verkeer al vast op weg naar de Fair. Ik heb me echt in allerlei bochten moeten wringen om foto's te kunnen maken hihi.
Fijne 2e Pinksterdag en een lieve groet, Mea

Claudia zei

Zelg ga ik graag voor wit, mooi verstild....