vrijdag 17 juni 2011

lekker

in/uit eigen tuin…

Wat wordt er gemopperd over het weer, maar niet door mij, want vorige zomer bouwde Gert een veranda aan ons achterhuis, dus ik zit ook als het regent gewoon buiten :) En ik zit daar heerlijk, met een boek op schoot, m’n voeten op een kruk, een kussen in m’n rug en als ik niet lees een prachtig zicht op de volop bloeiende tuin!

Want echt, de tuin fleurt helemaal op van al de nattigheid die deze week valt. Niet alleen de siertuin, maar ook de moestuin gaat lekker, alles groeit als ‘kool’, we oogsten al volop aardbeien, sla en rabarber…Heerlijk!

oogst

Vorig weekend is Gert weer eens aan het kokkerellen geweest (rabarbercrumble uit de oven met een dot crème fraîche…mmmmmm). Ik weet het ik bof enorm met mijn culinair wonder, hij kookt eigenlijk altijd en als het even kan probeert ie een paar keer per maand uitgebreid te kokkerellen.

Wat trouwens ook heel handig is van zo’n veranda…ik kan daar droog klussen. De lijst van de franse (badkamer)spiegel heb ik vandeweek behandeld met afbijt en daarna geschuurd.

lijst

De tadelaktman is boven druk bezig met polijsten, ik breng ‘m zo wat te drinken en dan zet ik de spiegellijst in de grondverf, stap voor stap komt de finish in zicht… project ‘badkamer’ loopt op z’n eind :)

20 opmerkingen:

Nieneke zei

Ook hier genieten we volop van de veranda....van de week zaten we weer heerlikj fikkie te stoken en te boorrelen, maar ook het klussen onder de veranda komrt me niet vreemd voor!
Ik ben zo benieuwd hoe het wordt in je badkamer....

marga zei

Ja heerlijk zo'n veranda......ik geniet met dit weer ook zo van mijn overdekte terras wat pas klaar is, heeeeeeeeeeerlijk!
Fijn weekend

Puur Kate zei

Heerlijk zo'n overkapping.
En als het niet meer zou regenen zouden we toch ook een heel groot probleem hebben.
Ik vind het sowieso zinloos om over het weer te mopperen want je hebt er totaal geen invloed op.
En de (moes)tuin knapt er altijd goed van op.
En heerlijk om zo met de spullen voor je badkamer bezig te zijn.
Lieve groet,
Kate

Collie-Collie zei

Ooo, een veranda lijkt me heerlijk, maar dan moet ik wel de tuin van de buren lenen... gaat geloof ik niet lukken. Wij hebben een langwerpig postzegeltje als tuin... Maar ik geniet van alle veranda's die te zien zijn in diverse blogs!!

Ondanks postzegeltuin, wel prachtige rozen vanuit mijn erker te bewonderen! Hij blijft bloemen produceren... vanochtend waren het er 25... en dat in het zachte bleekroze.... ik geniet er van.

Lekker dat de badkamer zo opschiet... geef hem maar lekker wat te drinken, koekje erbij... en je badkamer wordt prachtig!!!!

Groetjes, Collie

De Nostalgische Nonnevot zei

It's my dream...een vast overkapping..ik zie je al helemaal zitten. Zo te zien is de spiegel heel goed gelukt! Geniet ervan, groetjes Nicole

Manuela zei

mmmmm....lekker uit eigen tuin....

ben erg benieuwd hoe je badkamer word(vast heel mooi...)

fijn weekend!
groetjes manuela

Home and Lifestyle zei

Hier moet ik toch echt even aan wennen...dat jij 'geniet' van de regen terwijl het vangen van zonnestralen toch je grootste hobby is :-)!

Maar met deze temperatuur kun je wel buitenleven onder je overkapping, dat scheelt voor jou natuurlijk al een slok op een borrel!

De badkamer...ben zo benieuwd!

Fijn weekend en een lieve groet, Ingrid

Jansepans zei

Heerlijk zo'n veranda! En wat is nu lekkerder dan groenten uit je eigen tuin? Fijne dag en succes met de klusserij. Lieve groet Janneke

Bonjade zei

Goh idd grappig...geen zonnestralen en jij toch blij.......;0)
Doe mij ook zo'n overkapping.....
Enne gaat het overheerlijke recept van jouw culinaire mannetje ook nog de lucht in....?
Vang ik 'm graag.
fijn weekend
Liefs

almay`s home zei

Dat wordt een mooi project, die nieuwe badkamer van jou! Heerlijk een veranda. Altijd een plek om, wat voor een weer het ook is, buiten te zitten. Wij hebben ook een overdekt hoekje achter in de tuin. Regelmatig verblijven we daar!

Groetjes en een heel fijn weekend!
Alma

It's me zei

Kijk ze geniet hoor daar ben ik blij om !! mooi om te horen.....heel fijn weekend.....liefs van mij...xxx..

Marja zei

Heerlijk hoor zo'n veranda!Wij eten ook al volop uit eigen(moes)tuin..leuk,lekker & handig.Ben ook erg benieuwd naar het eindresultaat van je badkamer..
Fijn Weekend!

Lieve Groet Marja.

Anita zei

We genieten ook volop van onze overkapping.
Ook als het weer wat minder is kun je buiten bivakkeren ;-) Héérlijk zo'n culinair wonder in huis: is ie toevallig te huur ?!
FIJN WEEKEND
Groetjezz lfs mij

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

Heerlijk toch zo zitje en soms moet het even hahahah onderuit met een lekkere boek genieten van je tuin wat wil je nog meer mmmmm heerlijk vers uit de tuin .....wens je een prettig weekend


lieve groet rosita

Colin zei

Ik heb al aan de huisbakker voorgesteld om wat nu carport is te veranderen in een veranda ... die viel niet helemaal goed geloof ik:-) Groetjes en geniet lekker van je tuin, al dan niet onder een afdakje, Colin

Mayflower zei

Heerlijk zo'n veranda, een droom op mijn lijstje en wat fijn dat het einde van het badkamerprojekt bijna in zicht is Corine. Als Gert dan een heerlijke maaltijd aan het bereiden is dan lig jij even heerlijk ontspannen in bad.
Fijn weekend en een lieve groet, Mea

Marja zei

Klinkt heerlijk, zo'n veranda. Ik zit ook graag buiten te lezen, maar soms zou een dakje boven m'n hoofd wel handig zijn!

Ans zei

Lijkt me inderdaad best fijn,zo'n veranda.
En je spiegel gaat denk ik ook erg mooi worden.

Fijn week-end
Groetjes Ans

Miranda zei

Echt genieten zo'n veranda en dan helemaal met een goed boek en een fijne stoel ;) Leuk een eigen moestuin; smaakt toch allemaal net iets lekkerder. Je badkamer wordt volgens mij helemaal geweldig, het was een heel karwei, maar wat zul je er straks van genieten. Prachtig wijnvat heb je gescoord op de summerfair (ga ook al jaren heen, maar omdat we nu een paar dagen weg waren, heb ik een jaar overgeslagen) hier staat ook zo'n vat, maar er komt inmiddels helder water uit en swingende bloemen heb ik helaas nooit gezien ;)

Fijn weekend,
Miranda

Hannekie zei

hoi
heb net even heerlijk bijgelezen op je blog..leuke regenton zeg..jullie hebben er echt oog voor met zn tweeen. je badkamer word natuurlijk geweldig..en je spiegel...een plaatje dat zie je nu al
fijn weekend verder
liefs hannie