zondag 19 juni 2011

noord-Nederland

lekker weg…

De tadelaktman is voorlopig klaar, het stucwerk moet nu drogen, niet te snel… dus ramen en deuren blijven dicht en foto’s worden er niet gemaakt ;) Eind van de week zal de uiteindelijke kleur zichtbaar zijn! Een week later komt de vakman nog één keer terug om de hele badkamer in de was te zetten, daarna mogen de kranen, de radiator en de wastafel gemonteerd…geduld is een schone zaak!!

Zaterdag zochten we wat afleiding buitenshuis, de hele klus heeft aardig wat van onze tijd opgeslokt dus we waren toe aan weer eens lekker samen brocante-inspiratie opdoen. We begonnen in Leeuwarden, daar in een loods zijn leuk gestylde kamers gemaakt waar het heerlijk rondsnuffelen is. Vandaaruit gingen we naar Hoogezand, bij Karin zouden we een kleinigheid ophalen… haar winkel doet mijn hart toch altijd sneller kloppen, na een eerste ronde volgt er altijd nog een tweede en liefst ook nog een derde. Zoveel stoere brocante bij elkaar… een heerlijkheid!! De kleinigheid lag klaar en ze had ook een grote keus aan zinken gieters :) dus Gert heeft direct de mooiste eruit gezocht!

Al onze brocantetoertochten hebben al veel mooie vondsten opgeleverd, maar zo langzamerhand is ons kleine huis vol genoeg, dus tegenwoordig snuffelen we uitsluitend nog voor de sfeer, want je kunt alles wel mooi vinden, we houden absoluut niet van vol, dus dan houd het een keer op…

tv-kist

Maar oh jongens…als je dan toch dé kist ziet die al ergens in je achterhoofd zat verstopt…dan gooien we gelijk maar weer een volgend plan op tafel… Al jaren hebben we een (voor toen) plat tv-toestel in een oud kastje staan, want zo’n ontsierend ding in de kamer daar werd ik niet blij van. Maar Gert kijkt graag een film en hoort daar dan ook graag een mooi geluid bij en dat lukt niet echt met deze combinatie. Dus ik heb me verzoend met het idee dat er een (nog plattere) tv aan de muur komt te hangen, als…onder dat moderne apparaat dan een stoere kist of zoiets zou prijken. Deal! Maar vanwege de badkamer en nog wat andere klussen zetten we dat plan nog wel even in de koelkast…

Totdat ik dan dus DE kist zie, daar bij Karin… voorzichtig legde ik Gert uit hoe ik het allemaal voor me zag… en blijkbaar was mijn uitleg heel duidelijk, want hij was gelijk akkoord! Nou ja onder één voorwaarde…dat hij thuis de kast gelijk door deur uit mocht doen, zodat deze stoere kist direct geplaatst kon worden. En zo geschiedde.. nu staat ie prachtig stoer te zijn in onze woonkamer! Helemaal happy ben ik er nog niet mee…er boven op staat nu dus ons huidig ietwat ielig tv-toestel..geen gezicht…maar goed, we doen het er voorlopig mee. Na de vakantie gaan we ons eens verdiepen in het fenomeen tv :)

vaderdag

Verder is het vandaag vaderdag… vanmorgen gingen we even langs bij mijn vader (en moeder) waar we m’n 3 zusjes met hun aanhang ook troffen, vanmiddag eten we samen met Rianne en Janiek een stuk door Gert zelfgemaakte appeltaart…gezellig! Zo’n dag is net een takje met een mooie roos…behalve de prachtige bloem zit er aan de stengel een akelige doorn, het schrijnt dat hij van z’n eigen kinderen niks hoort.

27 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Altijd leuk zo'n route, ondertussen kan de badkamer lekker drogen!

En de laatste zin begrijp ik helemaal...vaderdag kan leuk zijn, maar in een aantal gevallen doet het pijn!

Geniet van de appeltaart, Gert lijkt me trouwens een wereldvent...hij vindt de kist goed, gaat vaak en met plezier met je mee op pad, bakt lekkernijen, wat wil je nog meer :-)!

Lieve groet, Ingrid

Lynda zei

wat kunnen jij en Gert toch lekker samen "keutelen"he ;)...kist, gieter, kleinigheidje, appeltaart...match made in heaven!;)

Maar HOE jammer.....dat vaderdag toch een scherp randje heeft.....jammer dat je ze niet uit kunt leggen dat het zo zonde is van de verspilde tijd...

Toch een fijne zondag!
Liefs,
Lynda

lia zei

Ik kan je posten bijna niet bijhouden. Je hebt dus al de oplossing gevonden.
En de tv is even wennen, maar ik snap hem ook wel hoor. Eet heerlijk van die overheerlijke appeltaart.

Ik mail je nog even.
Liefs Lia

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

Ach de man moet ook wat he hahahhah en de taart van gert ziet er heerlijk uit mmmmm. Ach denk dat we allemaal dat wel hebben dat het een keer ophoud maar ja wisselen kan toch ook .... het snuffelen blijft zo leuk he ... fijne zondag


lieve groet rosita

Colin zei

Heerlijk zo'n dagje samen op pad, jammer toch dat vaderdag ook bij jullie zo'n zwart randje heeft. Groetjes, Colin

Anita zei

Gezellig zo'n brocant uitstapje :-)
Enne ook nog prachtige spullen gescoord !!!
Verdrietig van die doornen ...
maar wens jullie ondanks dat een fijne zondag.
Smakelijk smullen ;-) Groetjezz lfs mij

Jansepans zei

Heerlijk samen met manlief op stap. Die van mij heeft daar andere ideeen over. Maar die kist is stoer! Mooie foto van gemaakt. En dan de appeltaart, die ziet er heerlijk uit!! Fijne dag nog. Lieve groet Janneke

Tanja zei

Ik lees altijd bij je mee, reageer niet altijd maar je laatste zin raakte mij in herkenning.

Ja Vaderdag is toch een dag waarop allerlei gevoelens naar boven komen. Bij mij op de bank zit een vader die geen vader mag zijn.
Geniet vooral van het feit dat jouw meiden wel Vaderdag vieren met Gert, dat is zo mooi.

Lieve groet
Tanja

Franse Lelie zei

Wat een man uit duizenden, inderdaad heftig dat anderen dat dan niet zien. Maar jullie leggen hem vast nog wat extra in de watten:) Geniet van elkaar en jullie heerlijke huisje (en die lekkere appeltaart!!!) Lieve groet

Nieneke zei

Wat heb je dat mooi omschreven Corine; een dag als een roos, maar de ook altijd aanwezige doornen.
Op zo'n dag als vandaag wordt het gemis extra duidelijk. Toch denk ik dat het ook goed is dat er zulke dagen zijn; het verdriet is altijd "ergens" aanwezig en wordt nu benadrukt. Niet leuk, waarschijnlijk ook heel pijnlijk, maar ook bespreekbaar. En DAT het besproken en gedeeld kan worden, is heel fijn!
Over de kist kan ik korter zijn: TOP!!
En wat betreft de badkamer; IK kan al bijna niet wachten, laat staan hoe JULLIE het hebben...

Jeanette zei

Had je toch in Marum gegeten? waar zo? had je toch even langs de Expert kunnen gaan, had je gelijk een nieuwe tv gehad"-) (familiebedrijf)

Mooie kist, super stoer en helemaal passend in jullie huis. Nog even geduld met de badkamer dus....oohhh spannend hoor, ben benieuwd. Jammer van de doorns aan de roos, helaas is dat ook een deel van leven...

Bedankt voor je lieve woorden op m`n blog:-)
Liefs...

Miranda zei

Een gezellig dagje uit met een prachtige 'nieuwe' aanwinst! De appeltaart ziet er heerlijk uit; fijn hoor zo'n goede kok in huis ;)) Wat heb je dat mooi omschreven van de roos en de doorn, maar wat pijnlijk voor Gert!

Fijne avond,
Miranda

It's me zei

Tja doornen doen pijn lieverdje...jammer hoor....mooi taart heerlijke post om te lezen....behalve dat dan.....xxx...xxx...

flowersandhome zei

Dat 'uitleggen' moet je me toch eens leren...
Prachtige koffer!
En wat een prachtige taart! Ik dacht nog, hier volgt een recept maar neen... Door Gert zelf gebakken dan nog! Wat een superdesuperdesuperdevent heb je in huis zeg. Dan is het totaal onbegrijpelijk wat je daar op het einde over die scherpe doorn zegt....
Vreemd hoe bij jullie deze zondag en hier bij ons vorige zondag vaderdag gevierd werd.

Kleurrijk zei

Wat een prachtige appeltaart!!!!

G-style zei

Wat een heerlijke dag Corine, de Tuinkamer is altijd zo mooi om rond te lopen, ik kan er wel een hele middag zijn.....

De Woonwinkel in Leeuwarden wil ik ook nog eens bezoeken. Lijkt me ook een mooie winkel en voor ons niet eens zo heel ver weg.

Leuk dat je een gieter hebt gevonden, staat vast leuk naast je regenton voor in je Franse hoek buiten.

En wat wordt de badkamer al mooi, ben echt heel erg benieuwd naar dat tadelakt . Onze badkamer is ook alweer zo'n vijftien jaar oud en als we de moed nog eens hebben om die aan te pakken , wil ik ook graag zulke muren.

Nou fijne avond nog , hartelijke groet Gea

Jeanette zei

Heb weer genoten van je post, hoop dat je toch een fijne vaderdag hebt gehad.

Groet,
Jeanette

Haikey zei

Wat een mooie aanwinst hebben jullie gekocht. En wat gezellig zo'n dagje samen snuffelen..

Nog een fijne avond!

Haikey

wonen met brocante zei

Prachtige kist! Gezellig zo'n dagje samen brocante snuffelen. Groetjes Peggy

Anoniem zei

Ooooh hier precies hetzelfde Manlief wil graag zo,n platte TV aan de muur. Maar ik denk dan wat voor een kast moet er dan onder?
Zo,n kist is wel een goed idee zeg!
Moet ook maar eens meer brocante gaan snuffelen.
Maar moet meestal alleen.Manlief houdt er niet zo van.
Mooi geschreven van die roos! Zo zie je maar ieder huisje heeft z,n kruisje!
Vr Gr Erika

Anita zei

Jaah jullie hebben me "besmet"
erg gevaarlijk dat brocante virus ;-) hihi
Dikke trustenkus

English style zei

Zo eindelijk kan ik weer even bij je reageren
die kist superrr, vind de winkel van Karin ook errrug mooi, en hoe was het bij Johan in Leeuwarden, ben er nog niet geweest, maar volgens mij is het een megaloods
gezellig zo samen die dingen doen he (ik heb gelukkig ook een vent die dat graag mag doen :-)
jammer van die doorn, ik hoop dat jouw meiden het leed wat hebben kunnen verzachten, en dat het toch ooit weer alleen die mooie roos mag zijn zonder doorn...
lieve groet, Yvon

Miss M zei

Wat heerlijk zeg zo'n prachtige appeltaart. Haast zonde om erin te snijden! Maar je hebt deze in ieder geval eeuwig vastgelegd... hihi.
Hoop dat je ondanks het gemis toch een fijne vaderdag hebt gehad.

Groetjes, Marjolijn.

Collie-Collie zei

Wat een prachtige kist voor onder zo'n plat onding (ik vind het ook maar zozo-apparaat).

Wat heerlijk dat jullie met z'n tweetjes saampjes op stap sfeer opsnuiven, brocante snuffelen en tot mooie oplossingen komen.

Wat een prachtige appeltaart, zonde om in te snijden, maar hij zal heerlijk smaken.

De wereld steekt soms raar in elkaar. Vaderdag is voor mij iets vanzelfsprekends en gewoon. Maar zoals ik vandaag wel meer lees is dat niet voor iedere vader zo... of iedere zoon/dochter dat 'ie welkom is.

Ik hoop dat ondanks het gemis, het toch een fijne vaderdag is met jouw kinderen en familie!

Fijne avond, groetjes Collie

Mayflower zei

Ik ben helemaal weg van die mooie stoere kist, die staat ook hoog op mijn lijstje.
Wat spannend dat pas na een week de uiteindelijke kleur van de tadelakt wanden zichtbaar is, wel de deur dicht laten hoor hihi.
Het gemis van zijn kinderen zal er iedere dag zijn, maar op zo'n speciale dag doet het nog meer pijn, ik vind dat zo erg voor jullie Corine.
Lieve groet, Mea

Margot zei

Tja, het is inmiddels alweer dinsdag..dus de appeltaart zal wel op zijn...helaas...
Iedere roos heeft zijn doorns, en bij de een zijn het er meer, dan bij de ander..(herkenning!!!)
TV's zijn verschrikkelijke dingen, maar helaas niet meer weg te denken, (wel weg te zetten....???)
Lieve groetjes, Margot

Tanja zei

Ik was al volger bij je maar ik wil je nog even extra bedanken voor het feit dat je mee wilt doen met mijn give-away lief actie.

Super!
Liefs
Tanja