maandag 13 juni 2011

regenton

water bij de wijn…

Zaterdag bezochten we de SummerFair, een kleinschalige gezellige pinksterfair in Ommen. In de auto meldde Gert me dat ie vooral uitkeek naar een gieter, één van de onzen was namelijk deze winter kapotgevroren (foutje). En in onze grote tuin is het toch handig om op diverse plekken water bij de hand te hebben. Oké…op zoek naar een niet-lekke oude zinken gieter dus…

Helaas…dat is niet gelukt! Geen gieter te bekennen! Dat is toch idioot, wij hadden het idee dat we altijd en overal volop oude exemplaren zien..nou niet op de Summerfair dus! Maar…we vonden wel iets anders, wat ook al een tijd op ons lijstje stond, maar dan ergens onderaan. Zo van..als…ooit...eens... willen we wel…een regenton.

En zowaar, hier stond een mooi vergrijsd geval naar ons te lonken :) We draaiden er wat omheen, we bevoelden het massieve hout en de stoere duigen…ja dit bedoelden we… en toen haalden we de deksel eraf… GEWELDIG!

Het ding was ROOD van binnen en er kwam ook een scherpe lucht uit… het was een origineel FRANS rode-wijn-vat :))))

IMG_2815

VERKOCHT!!!!!

IMG_2810IMG_2811

Nog dezelfde dag voorzag Gert de regenpijp van de nodige bochten en nu staat er bij ons THUIS een stoere regenton. Samen met een olijfboompje en een paar oleanders in zinken tonnen is het een échte Franse hoek geworden!

IMG_2807

Ben wel heel benieuwd hoe de planten reageren op water uit een wijnvat… van de oleanders en de olijf verwacht ik geen gekkigheid, maar wie weet dansen de Hollandse planten op ons landgoed straks zigzaggend de tuin door ;)

36 opmerkingen:

Juul zei

Oooh wat mooi. Wat een leuke vondst! En hij staat daar prachtig bij die zinken potten.
groetjes
Juul

Colin zei

Of je hoort ze opeens hikgeluiden maken :-)

Home and Lifestyle zei

Missie geslaagd Corine...maar wie weet blijkt het uiteindelijk een bezopen idee hihi!

Ik wens je een fijne dag! Lieve groet, Ingrid

Lynda zei

wat een gezelligheid zal dat zijn, plantjes die gevoedt worden met een vleugje rode wijn!!!! Franser kan het niet!!! Stoer ding!

Liefs,
Lynda

Het Hoogerhuys zei

Wat een prachtexemplaar Corine, bij ons in de buurt op fairs kom je ze ook tegen, maar dat zijn allemaal nieuw, nagemaakt.
Dit vind ik geweldig zo samen met die zinken bakken, ik houd wel van de "ruwe" stijl zo in de tuin.

Bij ons staan de gieters ook altijd buiten in de winter, ik heb er ook al menig versleten, zonde hè.
Fijne dag, groetjes Sandra

Het stokpaardje zei

Leuk een originele. Het vergrijsde hout staat mooi zo samen met het zink en de grijze bladeren van het olijfboompje.
Groetjes Iris

flowersandhome zei

Heel leuke vondst!
Groetjes,
Marian

G-style zei

Prachtige tonnen zijn dat toch he, wij hebben onze alweer meer dan een jaar en inmiddels is de wijnlucht weg . De planten hebben het er goed op gedaan dus je kunt ze rustig veel geven hoor ....nog nooit dansende planten gehad hier (wel jammer eigenlijk )

Mooie aanwinst weer en sfeervol frans aandoend hoekje erbij in jullie mooie tuin .

fijne dag , groetjes Gea

Annelies zei

Geweldige ton! je krijgt nu vast hele vrolijke plantjes! ;)

Claudia zei

Wat leuk dat je man ook meedoet op speurtocht...

It's me zei

Wat een geweldige vondst...eh mag ik nog een beetje water???...hik..hik....hahahahha!...liefs van mij...xxx

Elly zei

Ja... wij waren ook op de summerfair in Ommen maar ik heb dit moois niet gezien!!!!!!Maar wij waren dan ook een dag later !!!
Ik vind je ton SUPER leuk!!
groetjes Elly.

Maria zei

Wat een prachtige ton,je hebt er een mooi hoekje meegemaakt

liefs maria

lia zei

Wat een mooie ding is dat Corine. En helemaal op zijn plaats in jouw Hollandse tuin met Franse sfeer. En die bloemen krijgen de zomer van hun leven.

Fijne dag, en ik houd je op de hoogte.
Liefs Lia

Mayflower zei

Wat een pracht exemplaar Corine, hier in Midwoud op de Fair had je je hart op kunnen halen wat gieters betreft. Ik ben er heel wat tegengekomen.
Fijne dag nog.
Lieve groet, Mea

Margot zei

Hik...hij staat prachtig...hik....en wat zal het een heerlijk frans sfeertje/geurtje geven...haha...hik..
Lieve groetjes, Margot...Proost

Karin zei

Mooi hoor! en dansende planten lijkt me wel heeeel leuk :-)
Mocht je het zien ff filmen he hihi.
fijne dag groetjes karin

Alle mooie dingen zei

haha houdt ons op de hoogte zeg ik.. en foto's van dansende bloemen willen we ook hoor.... ben heel benieuwd maar het is wel een heel mooi plaatje zo met die zinken potten
groetjes
Anita
http://alle-mooie-dingen.blogspot.com/

Room Seventeen zei

Laat ik nu al een hele tijd een grote zinken gieter in mijn shop hebben, maar ....net verkocht vorige week.
Nouja, je hebt in ieder geval een regenton !

Jansepans zei

Weet je hoe stoer! Super he van die vondsten. En die gieter die komt heus nog wel. Mooie plaatjes van je Franse hoek. Fijne week! Lieve groet Janneke

Jeanette zei

Wat leuk dat jullie in Ommen zijn geweest. Ik kom er ook elk jaar behalve dit jaar, ik kon het niet combineren met een bezoek aan m`n ouders op de camping -er tegenover- en m`n werk. Volgend jaar wel weer hoor, want ik vind het altijd een hele gezellig fair. Jammer van je gieter maar wat een gave ton!!

fijne week,
liefs...

Ans zei

Ziet er erg leuk uit,de regenton,waar dus wijnwater uit zal komen.
Als je s'nachts een keertje wakker wordt en je denkt,wat hoor ik...zijn dat je zingende oftewel lallende planten.

Groetjes Ans

Interieur Inspiratie zei

Mooie regenton, de plantjes zullen vast erg genieten van de water bij de wijn. ;)

ChoCho zei

Wat een vondst !

Anita zei

Pas maar op ze beginnen straks te zingen ;-)
Die planten bedoel ik hihi
Wat een prachtige ton heb je gescoord.
Dat maakt die zinken gieter die er niet was helemaal goed.
Kom je vast nog wel ergens tegen !!!
Lieve groetjes, Anita

Bonjade zei

Cheers!!!!
Wat een pracht ton.....mooi van kleur ook.

Enne je olijf gaat ie goed buiten...? en staat ie in de winter ook buiten....?
Heb er 2 buiten, de 1 is goed maar de ander heeft er weinig zin in.....
Doe jij er iets speciaals aan, op dat bijzondere water na dan...;0)
Fijne avond
Lieve groet

Miss M zei

Ow, geweldig, zo'n ORIGINELE wijnvat!
Ik hoop dat je plantjes er goed op blijven doen! :-) Vast wel, met mate dan maar geven he... ;-)

Groetjes, Marjolijn.

wonen met brocante zei

Wat leuk dat je ergens tegenaan loopt wat je niet verwacht te vinden. Hij staat prachtig tussen al het zink. Enne...die gieter komt er wel. Groetjes Peggy

Nieneke zei

Wat een geweldige ton! Staat al jaren op ons verlanglijstje...we zagen op de Westfriese tuinfair ook een aantal fraaie exemplaren (maar niet zo'n mooie...) maar ook wij moeten dan de boel omleggen...dan wil ik ook graag zo'n zinken overloop, lastig, lastig..Maar bij jullie is het prachtig voor elkaar! Enne die gieters waren er bij ons wel in overvloed, daar lopen jullie vast snel tegen aan!

saskia zei

ha ha nou die gaan feesten bij jou hoor die planten .
wat leuk dat je man ook iets in zijn hoofd heeft waar hij voor wil kijken .
die van mij gaat vooral mee voor het terras :P

suc6 nog met het zoeken naar die gieter mss is marktplaats een idee ?

grtjs saskia

Servies en Brocante zei

hihi ik zie ze al gaan, dat wil ik later ook nog, maar heeft geen haast :)

Collie-Collie zei

Oh, geweldig een origineel Frans wijnvat, dit is wel een hele speciale regenton!! Hahaha, en de Hollandsche blommen, ach die lallen gewoon gezellig in de wind!!

Groetjes, Collie

my day zei

Hoi Corine,
wauw wat een geweldige vondst, vind hem echt heel mooi. Jammer van de gieter maar volgens mij loop je daar nog wel eens tegenaan,zie ze hier ook best vaak op (rommel)markten.
En...heb je al een polonaise voorbij zien komen????....hahaha.
Liefs, Ingrid.

Martine zei

Hoi Corine,

Dat is nog eens een mooie regenton. Honderd keer beter dan dat plastic ding die ik hier ( gelukkig uit het zicht) heb staan.
De planten hebben de zomer van hun leven met de wijn hi hi.

groetjes,
martine

Natasja zei

Gaaf he die oude wijnvaten. Ik heb er ook pas 1 gekocht en doorgezaagd voor planten. Je wordt spontaan dronken van de lucht.

gr Natasja

Wanda zei

Mooi hè? Die vaten die als regenton fungeren. Wij hebben er al een paar jaar eentje in de achtertuin staan. Misschien moet ik er ook eens een postje aan wagen?

Lieve groetjes,
Wanda