vrijdag 8 juli 2011

stoer en chique

eigen stijl…

Ik hou van stoer en sober maar wel met een chique tintje :) en dat zie je terug in ons interieur. Lopend over de brocantemarkt in Brugge, zag ik tal van mooie oude brocante spullen, die toch bij ons niet passen.. Gelukkig loop ik niet op die markt met het idee persé met iets naar huis te willen, maar puur om te genieten van de sfeer. Het idee dat het oude spul al jaren is gebruikt..door wie? en waar? Dat maakt het voor mij zo leuk!

sterglas zilver

En tuurlijk maakt mijn hart dan toch een sprongetje, als we iets zien voor een aantrekkelijk prijsje wat wél heel goed bij ons past. Al loop ik dus blanco te speuren, ergens heb ik altijd een sprankje hoop dat er een mooi glazen flesje met zilveren dop (én met ster in de bodem) op ons staat te wachten :0) Brugge was leuk en Brugge werd nog leuker toen we binnen een half uur al zo’n flesje op de kop tikten!!

Brugge

Met een glimlach van oor tot oor, liepen we verder en de dag kon al helemaal niet meer stuk toen we even later ook nog een stoere gietijzeren vaas tegen het lijf. Je ziet ze vaker, maar meestal met oren.. ik was me er niet van bewust dat ik ook graag zo’n ding wilde, tot ik ‘m daar op de kraam in het oog kreeg. In een mooie bescheiden maat.. ik zag ‘m al staan op de eettafel (of op de tv-kist, of op de vensterbank..) en de prijs was tot onze verrassing ook heel bescheiden, dus die vaas ging mee!

Nu is gietijzer nogal zwaar, maar deze vaas heeft een klein formaat, dus dachten we..die kunnen we gewoon vasthouden terwijl we verder op ons gemak de markt over struinen. En dat kón ook..alleen werd hij met het uur zwaarder, wat zeg ik..met het kwartier ;) Toch zijn we er blij mee, hij staat (voorlopig) prachtig op onze stoere bakkerstafel!

23 opmerkingen:

Lynda zei

missie MEER dan geslaagd lijkt me!!!!! MOOI!!

Liefs,
Lynda

Home and Lifestyle zei

Toen wij rond de kerst in Brugge liepen, was het er ijskoud en hielden we het buiten niet één uur vol...dan doken we gauw ergens naar binnen om ons tegoed te doen aan een warm drankje! Maar Brugge vonden we erg sfeervol, dus ik vind het daarom ook zo leuk om dit te lezen...al was er dan geen brocante! Mooie (en gewicht-ige:-) aankopen heb je gedaan!!!

Een fijn weekend Corine!! Lieve groet, Ingrid

Anita zei

Dat is een zeer geslaagde aankoop Corine :-)
Die gietijeren vaas vind ik echt prachtig. Stoer dat je daar mee rond hebt lopen zeulen hihi
Je moet er wat voor over hebben hè ;-)
FIJN WEEKEND
Groetjezz lfs mij

Home is where the heart is zei

hij is geweldig!!! En staat mooi stoer te wezen op de tafel
Fijn weekend
lieve groet Brigitte

Wondelgijn zei

Volgens mij ben je erg goed geslaagd weer!! Ze zijn prachtig!

Room Seventeen zei

Mooie aankopen, en dat zeulen hoort er een beetje bij ;-) Wij liepen in Frankrijk met een loodzware spiegel over de brocantemarkt. Achterlaten bij de verkopen en later weer ophalen vonden we een beetje tricky. Stel je voor dat hij voor een betere prijs aan een ander verkocht zou worden...dus toch maar sjouwen met de handel ;-)

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

Heerlijk als je weer wat op de kop tikt en ooohh die vaas heb ze ook ik blijft er verliefd op super zwaar maar dan heb je wel wat een echte mooie en je kan ze overal voor gebruiken ... flesjes zijn ook leuk heerlijk dat je een leuke dag heb gehad wens je een fijn weekend ...lieve groet rosita

Jansepans zei

Gaaf, je aankopen. Ben verliefd op dat flesje. Fijne dag. Lieve groet Janneke

Het Hoogerhuys zei

Daar word ik ook blij van, prachtig je flesje en de vaas vind ik ook prachtig, juist omdat hij geen oren heeft, is hij net even anders.
En ja, gietijzer is zwaar, vooral als je er dan nog even mee moet lopen. Maar daar heb ik dan mijn man weer voor!!!
Fijn weekend, groetjes Sandra

English style zei

Die Franse vazen blijven mooi, heb er verschillende, met en zonder oren :-)
bij het flesje val ik voornamelijk op het mooie dopje, prachtig
leuke aankopen Corine (ik dacht al, helemaal naar Brugge, en dan met niks terug komen... maar gelukkig heb je nog wat leuks kunnen vinden)
Fijn weekend gewenst
Groetjes Yvon

Dani zei

Prachtige foto's van Brugge in je vorige bericht, en leuke dingen heb je gekocht. Ik vind die vaas helemaal geweldig.
Groetjes
Dani

Tanja zei

Wat is je flesje mooi Corine, het is chique maar vooral zo sober mooi.

Leuk dat je volger bent geworden bij mij.

Lieve groet
Tanja

Mirjam zei

Hoi Corine, wat een prachtig flesje is dat weer. Een ware aanwinst, inderdaad.
Heel fijn weekend gewenst!
Groetjes,
Mirjam

Le style zei

Mooie aanwinsten!
Uniek en erg passend bij je andere style-items.....

Fijn weekend!!

Servies en Brocante zei

Mooie aanwinsten, ik wil de volgende keer toch echt heen..geen idee alleen waar ik data vind op een site ?? jij een tip?
Je vaas is prachtig en het flesje is lieff

Irma zei

heej Corine,

heerlijk he zo'n markt en maar goed ook dat je niet alles mee wilt nemen dan weet je op gegeven moment ook niet meer waar te zetten, en zoeken ernaar dat is het leuke van brocante het onverwachts tegen het lijf lopen,
de taart is wel ter eren van wat heerlijke gebeurtenissen maar mijn fam. leest mee en wilden hun eerst persoonlijk wat zeggen voor dat ze het op mijn blogje zouden lezen, 1 van de happy things is dat mijn mannetje een super baan gevonden ( na bijna twee jaar thuis) heeft en wel al heel snel aan de slag kan je begrijpt reden genoeg voor een feestje, ik heb genoten van je [laatjes ohhh wat is bloggen toch leuk, IrmaXXX

Miss M zei

Mooi zeg, die vaas... komt helemaal goed tot zijn recht op jullie bakkerstafel!
Goede vondst!

Groetjes, Marjolijn.

Colin zei

Aanwinsten die gewoon helemaal bij jullie en je huis passen, dat maakte snuffelen in Brugge vast nog net even leuker :-) Groetjes, Colin

Annelies zei

Wat een heerlijk logje weer! Supervaas gescoord!! heerlijk genieten!
liefs, Annelies

Eleonore zei

Een mooie aankoop,ik ben gek op dit soort vazen.Je sleept je er alleen inderdaad een breuk aan.Maar dat hebben we er graag voor over niet?
Groetjes van Eleonore.

Mayflower zei

Wat heerlijk dat je weer zo'n prachtig flesje aan je verzameling kan toevoegen Corine en die Franse vaas......prachtig. Ik ben dol op Franse vazen.
Fijne zondag en een lieve groet, Mea

Hannekie zei

heb even heerlijk bijgelezen op je blog..wat is brugge mooi zeg..ik ga nergens heen eigelijk tot lille..ben gewoon druk aan het sparen.. maar dit is zeker iets voor een volgend jaar..
je felsje is prachtig en ook je vaas..een plaatje..ik heb er een gekregen van mijn schoonvader maar dan van beton voor in de tuin..een smeedijzeren staat op mijn verlanglijstje..leuk toch om nog iets te wensen te hebben..
liefs hannie

Miranda zei

Mooie aanwinsten! Leuk dat je je verzameling weer hebt uit kunnen breiden.

Fijne zondag,
Miranda