maandag 11 juli 2011

tuinperikelen

zomerse zondag…

Gisteren hadden we hier op ons landgoed een heerlijk zonnige rustdag! Vorig jaar kochten we een oude, simpele klepbank. Volgens velen was ie al mooi zoals ie was, maar toch zetten wij hem voor een fikse opknapbeurt op de kluslijst. Want..ik wilde ‘m graag aan een lange kant van onze stoere tuintafel geplaatst hebben en aangezien die gewoon zomer en winter, in weer en wind buiten staat is een beschermende laag verf als bescherming tegen de Hollandse weersinvloeden toch echt noodzaak. Door de grootte van de badkamerklus, duurde het even, maar sinds zaterdag staat ie geverfd in stoer off-black te pronken op ons leefterras!

klepbank

We konden ‘m zondag gelijk inwijden..we hielden vakantiefamilieberaad :) Het duurt nog even voor onze vakantie begint, maar wij houden ervan de boel op tijd geregeld te hebben, dus nu heeft ieder de tijd om z’n lijstje met actiepunten af te vinken. Zodat we later goed voorbereid op pad kunnen.

perenoogst

Verder was het tijd voor de perenpluk… één van onze fruitbomen is een ‘kruidenierspeer’. Deze boom staat er nu zo’n 4 jaar en er komen elk jaar meer peren aan, maar…elk jaar worden we verrast door de vroege rijpheid van de peren, als we niet opletten wordt de boom in één dag volledig leeg gevreten door de vogels! Dus toen we gisteren genoten van een kop koffie/thee aan de tuintafel en we een paar merels de perenboom in zagen gaan wisten we genoeg: Het was oogsttijd :)))

kruidenierspeer

De eerste peren zijn gekookt, rood worden ze niet, maar ze zijn wel erg lekker! Vandaag bak ik een perentaart en perencompote lijkt ons ook wel wat…

23 opmerkingen:

faire un songe zei

Ohh.. perentaart .......lekker...!!
En vakantieberaad is hier de afgelopen week ook regelmatig gehouden... ;-)
Liefs hetty

Anita zei

Hoe laat verwacht je ons voor koffie mét taart ;-)
Héérlijk is het buiten echt GENIETEN
Enne je klepbank is hartstikke stoer zo in off-black.
Ik zal vandaag ook eens wat plaatjes schieten van ons "landgoed" helaas zonder perenboom :-)
FIJNE DAG en een dikke klapzoen op je neus !!!
(je weet wel waarom)
Groetjezz lfs mij

Miranda zei

Een heerlijk plekje om vakantie-familie-beraad te houden! Peren zijn persoonlijk niet echt mijn favoriet, maar je oogst ziet er wel indrukwekkend uit; succes met koken/bakken.

Fijne dag,
Miranda

All Seasons zei

Had ik dan mijn peertjes ook al moeten plukken, want hier eten vinden de vogels ze ook wel erg lekker. Ik vind het zo erg, dat we er zelf niet eens van kunnen ofwel mogen genieten. Het zijn die grote raven die ze opeten, ik mag ze niet, die vogels :-( Ik had al het idee om ieder peertje in te pakken, dan hou ik tenminste nog iets over...
Wat een heerlijk hoekje daar in je tuin, da's goed vertoeven en helemaal op die geweldige mooie bank!
Geniet van je peertjes, smakelijk en van een mooie zonnige dag..
Lieve groet,
Patricia

Pink Princess zei

Gezellig dat plekje zo in de tuin :) Mijn appelboompje heeft blad...maar verder niks hihi. HOOP volgend jaar, hij staat nu voor het 2e jaar dus geduld is een schone zaak zeggen ze. Geniet van je perentaart enzo.......

Home and Lifestyle zei

Mooi je klepbank, maar misschien een domme vraag...loopt ie niet vol met water...of is de klep voldoende om één en ander af te schermen? Hier moet nl. ook een bankje vervangen worden maar een klepbank leek mij om die reden nooit handig!

Succes met het bakken van de taart...lekker!

Lieve groet, Ingrid

Anderson cottage zei

geweldig plekje hebben jullie gecreeerd , geniet ervan , liefs marion

Le style zei

Sfeervol plekje zo buiten!
Prachtig die "Peren" in de "Plukmand".
Mmmm heerlijk, geniet van de Perentaart, de compote en wat je er verder voor lekkers mee maakt.....

Fijne dag!

Hartelijke groetjes

Collie-Collie zei

Wat een sfeervol plaatje om te zitten, die bank staat er heel mooi bij... perfect om een stukje perentaart te smullen met een bakkie leut erbij, hahaha.

Groetjes, Collie

Mirjam zei

Wat een heerlijk hoekje is dat geworden, ziet er prachtig uit. Mooie kleur is dat ook ,dat off-black! Die peren zou je eigenlijk altijd zo in het mandje moeten laten staan, ze zien er zo mooi uit zo...Maar een perentaart is natuurlijk ook niet niets...
Groetjes,
Mirjam

De Lorelei Brocante. zei

Oo wij wonen heeeeell leuk zie ik al, haha wat een geweldige tuin heb je zeg !!
Wanneer is de perentaart klaar ?? nog nooit gehad dus het wordt tijd voor een stukje...
En uhhh vakantieberaad neee dat weten wij niet wat dat is,wij plannen zelfs geen vaste dag van vertrek dus als het vakantie is dan hebben we hier zoiets van....zullen we morgen of vandaag of, of....en opeens zijn we weg,waarnaartoe....?? richting zuiden, plaats van bestemming...?? we zien wel en een vaste plek hebben we ook nooit, altijd op doorreis, haha.

Geniet van jullie vakantie hé !!!!

Groetjes
Dicky Marie.

lia zei

Hé dat staat leuk zo, en de tafel staat nu ook andersom. Vandaag en morgen kun je er ook heerlijk zitten.

liefs Lia

Margot zei

Wat een heerlijk, stoere leeftafel...een perentaart erop, en ik schuif zo bij je aan...
ik hoop dat je er heeeel lang deze zomer van kunt genieten...Proost...(perenwijn???)
Zonnige groetjes, Margot

Colin zei

Heerlijke plek om in het avondzonnetje te tafelen! Groetjes, Colin

Jansepans zei

Super bank zeg! Lekker hoekje daar. Heelijk he je eigen fruit... Op en top genieten... Lieve groet Janneke

Tanja zei

Mooi die foto van de peren in de mand, super!

Het lijkt mij wel heel lekker zitten daar, ik krijg er in ieder geval een goed gevoel van als ik naar je foto's kijk.

Leuk peren uit eigen tuin en er dan een taart van maken. Dat is ook genieten hmmm

Lieve groet
Tanja

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

Heerlijk plekkie om lekker van je rust te genieten zeg zie dat helemaal voor me, en wat leuk die peren zo in die mand mmmmm perentaart ik kom langs hahahah fijne week daar en geniet lekker van de rust ...lieve groet rosita

Jeanette zei

Leuk gedaan, heb zelf ook zo'n klepbank echter deze staat binnen. Lijkt mij toch beter voor zo'n bank.

Groet,
Jeanette

RUW MET STIJL zei

Een leuke en gezellige tuin heb je, heerlijk zo'n zit hoekje. De bank past daar prachtig.
Leuk dat je een perenboom in de tuin hebt staan. Een leuk idee. Ga er ook eens over denken.
Groeten Ellen

Miss M zei

Ooh, wat een geweldige klepbank zeg! Ik hoop dat je er heel veel plezier van gaat hebben! Enne... dat zal ook wel, want wat heb je daar een geweldig stuk grond zeg... hmmm... en leuk die peren in de plukmand; ik zou zeggen: gewoon laten staan! Staat erg leuk, hihi.

Liefs, Marjolijn.

Haikey zei

Mooi plekje in de tuin en die peren jammie jammie...

fijne week!

Haikey

Karin zei

Je bent je peren al aan het oogsten! geloof niet dat het bij mij al zover is (moeilijk in te schatten vanuit Zuid FR). O Corine, het waren geen rode pepers, maar paprika's, formaatje klein dan wel ;)

Het Hoogerhuys zei

Oh wat zit jij daar vorstelijk Corine.
En die peren wat een rijkdom zo'n boom in je tuin.
Fantastische, het ziet er ook zo leuk uit, al die peren in die mand!!!
Fijne avond, Sandra