dinsdag 19 juli 2011

water en licht

zon en regen…

Een paar dagen regen en half Nederland is in rep en roer, je zou toch denken dat we hier zo langzamerhand wel gewend zijn aan het wisselvallige weer ;) Persoonlijk geniet ik natuurlijk ook meer van een zonnige dag, maar ik probeer er toch altijd positief in te staan. Zo heb ik me tijdens de herfstige dagen van vorige week binnen nuttig gemaakt, wat soppen en wat ruimen en de mailbox van m’n laptop eens goed geschoond en geordend (ook een manier van soppen en ruimen :)).

En tussendoor zag ik een mooie kans om wat te oefenen in het vastleggen van de zo verwenste regendruppels.

olijf

Toen vrijdag de zon doorbrak greep ik weer een kans… de zon bescheen zo mooi vanaf de achterkant de eerste lathyrusbloem…

lathyruslathyrus.

Ik ken mensen die het negatieve uitvergroten en dan het positieve niet meer zien… jammer is dat, een positieve insteek maakt het leven zoveel mooier! Gaat er een deur dicht, dan gaat er wel ergens een raam open… Er zijn altijd kansen, maar je moet ze wel zien en grijpen!!

17 opmerkingen:

Elisabeth zei

Zo prachtig gezegd en zo waar.

Bonjade zei

Kijk een post naar mijn hart....men kijkt mij altijd vreemd aan als ik zeg dat ik geniet van ook zelfs een grijze regenachtige dag.....
Dan is het zo gezellig binnen......en ik zie hier.....zelfs ook buiten......
Pluk het moment.....
Liefs

RUW MET STIJL zei

Een mooie blog. Ook ik ga ondanks het weer, lekker mijn gang. Genieten in huis, en zodra de zon weer komt gaan de ramen en deuren weer open. Heerlijk rust en genieten. En dat doen wij.
Fijne dag,
Ellen

Room Seventeen zei

Tja die regen, het hoort natuurlijk een beetje bij de Hollandse zomer, maar echt leuk is het niet. Het lijkt wel herfst, balen hoor als je nu met vakantie bent....Hopelijk knapt het snel weer op :-)

Anoniem zei

some people feel the rain. others just get wet.
bob marley.

have a nice day!

ChoCho zei

Ik doe mijn best ...

"Een sneller kloppend hart ♥" zei

Sja...voor sommigen is het negatieve soms ook groter, ik kan daar niet precies over oordelen maar dat zal ook wel weer een reden hebben, reden te meer om er zelf wel op te letten

Gefeliciteerd, je eerste lathyrus, ik ben jaloers, die van mij ( de éénjarige) doet niks, zo jammer! Maar goed, de meer-jarige wel dus daar word ik wel weer blij van!

Oja trouwens, ik heb voor jou heel lang een lijst gereserveerd gehad die je een keer zou komen ophalen...maaruhm...ik heb 'm nu zelf in gebruik genomen met een foto van ons wijlen Minet ;) Dan weet je dat!

Groetjes, Veronique

Anita zei

Móói die lathyrus waar het licht doorheen speelt !!!
Enne zelfs de regendruppels heb je prachtig vastgelegd ;-)
Woorden naar mijn hart ...
maar helaas niet voor ieder mens binnen bereik.
Er zijn zoveel (omgevings)factoren die hiervoor mede bepalend zijn.
FIJNE DAG
Groetjezz lfs mij

De Lorelei Brocante. zei

Je hebt het practig beschreven dat wel...maar weet je, in de herfst hebben we er vrede mee maar nu is het(hoogzomer?)en dan is het wel even een ander verhaal.
Voor diegene die vakantie hebben is het echt heel vervelend allemaal,je hebt vaak ook maar twee of drie weekjes en dat is zo om.
En straks gaan we zo de ECHTE Herfst weer in en gaat het heeeeelll lang duren tot April.
Maar het is nu eenmaal zo en we moeten het er maar mee doen hé.
Vandaag is het alweer een stuk beter.

groetjes
Dicky Marie

Mirjam zei

Hallo Corine,
Ja, positief denken en zijn is heel belangrijk. Kopje halfleeg of kopje halfvol. Die van mij heb ik liever halfvol hoor...
Ik begrijp ook dat het niet voor iedereen even makkelijk is, maar blijf het in ieder geval proberen zeg ik dan....
De lathyrus is een zonnetje op zichzelf, die schijnt dan voor iedereen....
Groetjes,
Mirjam

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

Tja dat is Nederland he ach ik zie het ook zo ... ga lekker rommelen zet de kaarsjes aan muziekie op .... en als ik klaar ben ga ik heerlijk koken ..vermaak me wel hahahah fijne week lieve groet rosita

wonen met brocante zei

Ik ben het helemaal met je eens. Ook ik ben lekker aan het soppen geweest. Want daar heb ik gewoon geen zin in als het zo heet is. Zometeen ga ik weer even de tuin in om het onkruid tussen de tegels uit te halen want dat groeit extra hard met wat regen erbij. Enne na regen komt er altijd weer zonneschijn!! Groetjes Peggy

It's me zei

xxx..........

Maria zei

Kijk aan,een heerlijk post
zonder mopperen op de regen
Ik vermaak me prima,tja ik ben ook liever buiten in deze tijd van het jaar
Na regen komt zonneschijn

geniet van je avond
liefs Maria

Jansepans zei

Mooie post! Lieve groetjes Janneke

Ans zei

Schitterende foto's.
Maarre...fijn,dat je je goed vermaakt met dit weer.
Ik ben bij m'n zoon aan het verven,dus ook ik vermaak me.
Maar toch mag de zomer nu wel weer terug komen.

Groetjes Ans

Hannekie zei

wat mooi zeg die lathyrus..ik heb ze alweer vergeten dit jaar..erg toch hahahah
liefs hannie