dinsdag 16 augustus 2011

avontuur

naar plaatselijk gebruik…

Wij zijn niet van die vakantiegangers die de halve nederlandse supermarkt meenemen als we naar het buitenland gaan, wij vinden het juist een leuk avontuur om mee te gaan (tot op zekere hoogte) met de plaatselijke gebruiken.

Zo gingen we net als vele fransen met een harkje en een mandje (ja, daar zijn dus die manden voor!) naar het strand om ons hapje voor bij de wijn bij elkaar te scharrelen.

kokkels zoekenoogst

coques et palourdes

Coques (kokkels) en de wat grotere palourdes…even koken in witte wijn met wat knoflook en een ui, bestrooien met peterselie…zo lekker!!

(later op de markt zagen we ze ook…coques € 4 per kilo en de palourdes € 11 per kilo :))

22 opmerkingen:

Tanja zei

Leuk is het Corine, om een beetje te proeven van de plaatselijke gebruiken. Je eigen eten bij elkaar te zoeken is wel even heel letterlijk, leuk. Dat maakt het net altijd even iets anders. Maar het klinkt en ziet er heel smakelijk uit zo.

Fijne dag
Lieve groet
Tanja

Mirjam zei

Hallo Corine,
Wat geweldig om dit zo te ervaren. Hoe wist je dan dat je de goede schelpen had? Het ziet er in ieder geval heel goed uit...
Wij hopen ook op dit soort ervaringen, gaan in ieder geval voor massa's verse vis bij de visafslag in de kleine dorpjes... Smullen wordt dat...
Ik wens je een heel fijne dag,
Groetjes,
Mirjam

Bonjade zei

Wat gaaf zeg......super om samen te zoeken op het strand....en smaakt het net als een soort mossel ofzo.....?
Tja leek op dit gebried ;0)
Fijne dag
Liefs

marga zei

Wat een goed idee!
Ziet er lekker uit hoor.

It's me zei

Nog nooit gegeten...wel heel apart.....en geen knarsend zand tussen je tanden??...liefs van mij...xxx...

Lynda zei

oooooh echt????? EN die kun je allemaal eten??(sprak zij als rasechte hollandse;))) Wat leuk moet dat zijn, sfeervol....helemaal geweldig! Maakt het sfeertje wel compleet he!!!

Liefs,
Lynda

Nieneke zei

Tja, toch zitten er voor mij nog wel wat stappen tussen hoor....ik bedoel:; ik hoef ook niet een zak met piepers mee, maar (alleen al door onwetendheid) ik zou toch niet zo mijn borrelhapje samen kunnen stellen!

Kom Achterom zei

ha Corine.
Heerlijk!! zo zie ik mezelf garnalen vangen ook zo lekker als ze super vers zijn!
fijne week
Yolanda

Carla zei

En zo bij elkaar gescharreld, smaken ze nog eens veel beter ook...toch ((-;

liefs Carla.

Puur Kate zei

Geweldig vind ik dit.
En het moet ook heerlijk geweest zijn met wijn en knoflook en ui.
Ik kan het bijna ruiken en het water loopt me in de mond.
Dit is echt genieten!
Lieve groet,
Katja

Jeanette zei

Ik moet je eerlijk zeggen dat wij niet van dit soort dingen houden, de plaatjes zijn echter wel leuk om naar te kijken.

Hoop dat het gesmaakt heeft.

Groet,
Jeanette

Home and Lifestyle zei

Wat stoer dat je zelf je borrelhapje samen stelt en zelfs in het buitenland let je op de kleintjes hihi!

Lieve groet, Ingrid

THE BLACK BARN zei

WAT IS DAT LEUK!!
ZELF JE ETEN BIJ ELKAAR ZOEKEN.
WAT IS DAT DAN DUBBEL GENIETEN ALS BLIJKT DAT ZE OP DE MARKT ZO DUUR ZIJN EN JULLIE ZE ZELF HEBBEN OP GEVISD.

FIJNE DAG,
MIRANDA

lia zei

Ja, jij hebt de kok natuurlijk ook meegenomen...
En meteen een leuke bezigheid.

liefs

Ans zei

Dan heb je dus best geld uitgespaard.
En zo vers lijkt me het ook nog eens veel lekkerder.

Groetjes Ans

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

Ziet er leuk uit het plaatje dat is nou echt genieten mmmm en daarna lekker samen opeten .... heerlijk wens je een fijne week ...lieve groet rosita

le ciel flamand zei

Mmmmm, heerlijk! Het water loopt me in de mond. Mmmmm!

Annelies

Miss M zei

Wat leuk om dit voor eeuwig op de gevoelige plaat vast te leggen. Tenminste, ik neem aan dat deze beste man Gert is?
En smaken deze schelpen dan echt zo lekker? Mij lijkt het namelijk niks... Want ik ben ooit zo schandalig ziek geworden na het eten van mosselen... ooohhhh... dat vergeet ik nooit meer... :-S
Liefs, Marjolijn.

wonen met brocante zei

Wat leuk dat je zo ook de voorpret hebt van je eten! Gelijk een leuke bezigheid. Groetjes Peggy

Karin zei

Maar zelf bijelkaar gesprokkeld smaakt het natuurlijk veel beter! Leuk hoor.

Inge zei

Wel errug leuk, dat je je eigen maaltje bij elkaar moet sprokkelen (en die mandjes kom je inderdaad overal tegen, nu weet ik waar ze voor gebruikt worden).
We hebben 1 keer paella gehad met kokkels erin, die zaten nog behoorlijk vol zand...vanaf die tijd neem ik alleen de halven mee om te decoreren, hahaha.

Maar het zal ongetwijfeld lekker zijn! En helemaal als je die prijzen ziet...

liefs Inge

Gerreke zei

CWO staat voor Commissie Wateropleiding. Ja je gelooft het niet, maar ik moest het ook even opzoeken hoor! Leek als ik ben.

HG
Gerreke