woensdag 31 augustus 2011

leuk spul

aanstaande zaterdag…

Elk jaar op de laatste zaterdag van de zomervakantie is er in onze woonplaats een grote rommelmarkt, komend weekend is het weer zo ver. Jaren geleden heb ik er ook een keer gestaan, de zolder werd opgeruimd en er was genoeg ‘rommel’ te vinden om een kraam te vullen ;) Maar ik vond het vreselijk! Ik had het kunnen weten, ik ben graag vrij in m’n gaan en staan, word echt niet blij van een hele dag op een paar meter.., dus dat was eens maar nooit weer!

En toch verzamel ik in een jaar wel aardig wat leuk spul bij elkaar wat te goed is om weg te gooien en dus juist mooi rommelmarktwaar is, dat spul gaat tegenwoordig in bananendozen en die leverden we afgelopen weekend af bij vriendin A. Zij staat namelijk wel elk jaar enthousiast de hele dag achter een kraam. Natuurlijk lopen we zelf ook speurend een ronde door de stad, (waarbij we iets lekkers voor vriendin en dochter meenemen) maar de laatste jaren zijn de vondsten hier in onze eigen stad minimaal.(we worden kritischer!)

Naast de rommelmarktdozen staat er op onze zolder ook altijd een brocantedoos… deze vult zich met allerlei schatten die we in de loop van de tijd hebben gevonden, waarvan we hebben genoten, maar die toch plaats moesten maken voor weer andere schatten. Die doos ging vanmorgen mee naar beneden, ik bekeek de inhoud nog eens goed en ik maakte foto’s…voor m’n eigen virtuele kraam op mp (klik).

eiermandjeflesjesset

emaille onderzetterplukbak.

Ideaal…zo'n virtuele kraam, ik zit niet de hele dag vast op m’n plek, de zolder is weer even opgeschoond en het is zo leuk om anderen blij te maken met ‘mijn’ mooie brocante vondsten!

20 opmerkingen:

Kom Achterom zei

Wat een prachtige spulletjes zeg!! de houten plukmand is een plaatje.
Dit is natuurlijk ook een idee!
Net als jij hou ik het ook niet vol een hele dag achter de kraam en ik moet zeggen dat ik het heel leuk vind om een eigen webwinkel te hebben.
Gewoon voor de leuk! Bevalt super goed en zo af en toe verkoop ik eens wat.
Fijne dag
Yolanda

lia zei

Ja, leuk verkopen op MP, en je hoeft alleen af en toe naar het postkantoor.
Helaas werkt het op de een of andere manier bij mij nooit. Zag pas iemand op een markt iets kopen, en dat had ik mooier en veel goedkoper op MP staan.
Succes met de verkoop en aankoop....

liefs Lia

Mayflower zei

Je heb een goeie oplossing bedacht voor je overtollige spullen Corine. Je vriendin staat heerlijk achter de kraam en jij heb de tijd om gezellig te snuffelen op de markt.
Ga zo even in je virtuele kraam kijken, je heb er mooie spullen verzameld.
Lieve groet en succes met de verkoop.
Mea

Claudia zei

Mijn huis is overvol, moet nodig aan de verkoop maar vind het zo moeilijk om afscheid te nemen van iets...

Le style zei

Prima oplossing zo, zo belangrijk het te doen op de manier die bij jou past!
Ga zo nog even kijken;-)
Fijne dag,

Hartelijke groet

Painting by Louise, Maison Louise, NieuwGroenLeven. zei

Het ziet er allemaal leuk uit op je virtuele....

Vooral het koffertje.

Groetjes Loes

Tierlantijn zei

Ook niet echt mijn ding op rommelmarkten/braderieën staan. Geef meestal meer uit dan dat er binnen komt...;)

Groetjes!

Haikey zei

Het ziet er zo al leuk uit!

Ik ga gelijk ff kijken..

groetjes, Haikey

Brabbels en Kiekjes zei

Lang leve marktplaats!
Enne mooi gefotografeerd voor MP, dat doen de meeste niet!

Liefs,

Met Brocant Label zei

Helemaal leuk je verhaal en de foto's. Ik vind het ook niks hoor op zo'n markt staan. Je weet immers nooit of het mooi weer is. Anders sta je ook nog te kou kleunen. En wat moeten we toch zonder MP.

Lieve Groet,
Yvonne

It's me zei

Leuk je eigen kraam ......handig toch he?? mp....ik verkoop er ook mijn spulletjes hoor.....fijne avond liefs Ria...xxx...

Home and Lifestyle zei

Je hebt groot gelijk Corine...mp is een ideale manier om van je spullen af te komen, mits je gevonden wordt natuurlijk. Maar jij kunt in ieder geval op de bank blijven zitten :-)!

Aanstaande zaterdag sta ik op een fair met mijn kaarten...voor het eerst, dus ik ben benieuwd of ik ook last van een vorm van claustrofobie krijg :-)!

Lieve groet...

English style zei

Ik heb al even p mp gespiekt, als de brocante keuken weegschaal nog niet is verkocht, zou ik hem graag van je overnemen
ik ben al een poosje op zoek naar zo'n weegschaal
hoor het wel of hij er nog is
groetjes Yvon

faire un songe zei

Altijd handig zo'n virtuele rommelmarkt... kijk even bij je rond...
Zondag wil ik nog even naar Zwolle... wie weet stop ik even in Hattem
Lieve groetjes Hetty

Trudy zei

Wat een leuk idee, zo'n kraam. 'k Houd het in m'n achterhoofd. Mooie spulletjes heb je erin staan trouwens! Succes met de verkoop!

Verrassend Goed! zei

Dat is ook een manier. Mooie spulletjes!
warme groet, Marianne

Miranda zei

Wat een mooie spullen heb je weer op MP staan; inderdaad een ideale manier om dingen te verkopen, alhoewel een dagje op de markt ook best gezellig is ;)

Fijne dag!

Mirjam zei

Hallo Corine,
Je hebt idd heel leuke spullen op mp staan. En je hoeft niet alles in 1 dag te slijten ook. Zolang je er geen haast bij hebt...
Heel handig dus.
Fijne avond gewenst,
groetjes,
Mirjam

Anoniem zei

Hoi Corine,
Leuke spulletjes hoor!
Heb via MP al gereageerd
Liefs erika

faire un songe zei

Ja klopt ik wist dat het zaterdag was.... ik was er vast niet helemaal bij toen ik zondag typte..
Groetjes