vrijdag 12 augustus 2011

oud en frans

brocantetroep…

Wij zijn brocanteliefhebbers en dan bedoelen we vooral het wat stoere, sobere spul. En we houden van netjes in en om ons huis. Maar in Frankrijk genieten we gek genoeg juist van de ‘ouwe troep’ die zomaar ergens ligt, deze vakantie viel ons oog vooral op oude kleine boten, je ziet ze echt overal…

boot1boot2boot3boot4boot5boot6boot7boot9

Ik ben niet zo’n botenliefhebber, heb gauw last van deining en sta dus liever met beide benen stevig op de grond, maar als fotografeerobject zag ik er wel wat in ;)

boot8

Over ‘zien’ gesproken…

wakker worden

dit zag ik als ik ‘s morgens wakker werd en dan (als de hele camping nog stil en rustig is) rustig op gang komen met een kop thee voor de tent.. dat is elke vakantiedag een goed begin!

21 opmerkingen:

Alle mooie dingen zei

ik heb ook een vakantie van deze bootjes gefotografeerd.. en ja ze zijn inderdaad fotogeniek!
leuke foto's!
groetjes
Anita
http://alle-mooie-dingen.blogspot.com/

Claudia zei

Geweldig leuk om al die bootjes bij elkaar te zien!

Home and Lifestyle zei

Boten zijn inderdaad sfeervolle objecten, vooral dit soort exemplaren!

Heerlijk om de dag in alle rust te beginnen hè...daar kan ik thuis ook zo van genieten, als de anderen nog op bed liggen!

Fijn weekend! Lieve groet...

faire un songe zei

Ohh heerlijk om nog even in weg te dromen...
Even terug in gedachten naar het Franse avontuur..
Lieve groetjes en succes weer volgende week met werken

lia zei

Het zijn dan ook mooie plaatjes geworden. Ik ben nooit de eerste die wakker word. Maar wel lekker rustig aan.

fijn weekend,
liefs Lia

Bonjade zei

Brocante troep...??? Ik dacht ik lees het vast niet goed.....want kijk nu eens...zo prachtig in beeld gebracht is het ware kunst.....
Dusse....niets troep maar super mooie objecten :)
Ik houd er van hoor, wil wel zo'n sloepje in mijn achtertuin......
Fijn weekend
Liefs

Room Seventeen zei

Wat een mooie foto's, je ziet ze veel in Bretagne die oude bootjes, dobberend op het water of op het zand als het eb is. Ben net als jij geen botenfan, ik word zeeziek al op een waterfiets ;-)

Le style zei

Mooie sfeerobjecten, erg leuk!
Sommigen vinden alle brocante oude troep;-)
Ik kan de kunst er in zien.
Fijn weekend.....

Hartelijke groetjes

Nieneke zei

haha, heb hier zo'n sfeerobject in de tuin liggen...en ik hou ook niet van troep....gelukkig wordt ie steeds knapper!

It's me zei

Wat een heerlijke foto´s.......geniet maar lekker van een heerlijk weekend......liefs van mij...xxx..

Mirjam zei

Hallo Corine,
Het is een heel mooie serie geworden. Prachtig.
Heel fijn weekend gewenst,
groetjes,
Mirjam

Haikey zei

Hallo Corine,

Ik ben wel gek van bootjes, dus voor mij is dit echt genieten ;-)

Bedankt!

Haikey

Jeanette zei

Mijn man heeft in St. Gilles Croix de Vie ook prachtige bootjes vastgelegd, komen ook nog op mijn blog.

Groet,
Jeanette

Miranda zei

Een heerlijk eerste 'uitzicht' 's morgens en dan genieten van een rustig begin van de dag! Leuk hoor je botenreportage.

Groeten, Miranda

Met Brocant Label zei

Wat een mooie reportage van die bootjes. Hier ook in Frankrijk geweest, genieten ja van alle oude bouwsels e.d. die hier al lang tegen de vlakte gaan.

Lieve Groet,
Yvonne

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

Prachtig al die bootjes ik vind dat zo mooi iets vandaar mijn liefde voor harlingen .... blijft mooi net als de zee ... wens je en fijn weekend toe ...lieve groet rosita

Ans zei

Zo'n bootje in je tuin als decoratie,dat zou best heel stoer staan,denk ik.
Je hebt in ieder geval mooie foto's van de bootjes gemaakt.

Fijn week-end
Groetjes Ans

bijzonder-oud zei

ik zou wel aan het water willen wonen en dan een bootje in de achtertuin, heerlijk....

Mooie foto's heb je gemaakt, dat is dan weer het voordeel als je je fototoestel niet vergeet (zoals mij overkwam in Brugge, haha)

Groetjes en een fijn weekend!
Yolanda

wonen met brocante zei

Leuk onderwerp voor je post al die boten. Mooi gefotografeerd. Groetjes Peggy

Wondelgijn zei

Wij hebben ook zo genoten van het Franse leven, de Franse rust en vooral... de Franse fotogevoelige plekjes! Zou er boeken van kunnen volschieten en volschrijven!! (zullen we dat samen doen? Jij foto's, ik schrijven? ;-) )

Anita zei

WELKOM THUIS
Wat een héérlijke stillevens met al die "oude troep" :-) Prachtig vastgelegd, écht genieten deze post !!!
Ik hoop dat je een héérlijke tijd hebt gehad.
FIJNE ZONDAG
Groetjezz lfs mij