donderdag 18 augustus 2011

speurtocht

dubbel plezier…

We zijn weer volop aan het werk, maar ik denk nog graag even terug...het lijkt al maanden geleden dat we in Frankrijk liepen...

Gaan we naar Frankrijk dan gaan we natuurlijk ook om de brocantesfeer te proeven. Voordat we weg gaan, print ik van internet een lijst met de regionale brocantemarkten, troc et puces en vide greniers. Maar ook langs de kant van de weg staan overal bordjes met aankondigingen van de plaatselijke markten. Door die markten kom je ook in de gewone, niet toeristische dorpen dus dat is dubbel leuk!

brocantemarkt

simpel

Deze mand had ik graag meegenomen voor het aanmaakhout, maar ik had al een stoere autobandenwasmand gekocht voor in de nieuwe badkamer, dus deze mand kon niet mee in de auto naar huis, helaas! Toch hebben we leuke dingen gevonden.

wijnkoeler

bramen

Een oude verzilverde wijnkoeler… ook mooi als bloemenvaas!

En ik viel deze keer voor iets heel kleins, niet echt stoer maar wel errug leuk in de vitrinekast :)

spuitje

een klein doosje (ik ben sowieso gek op kisten en dozen in alle soorten en maten!) met erin een klein metalen spuitje…geen idee waar het voor gebruikt werd (dat is wel jammer), maar leuk is ie wel!Ook een oude franse postzak ging mee, daar ga ik een kussen van maken (hij ligt al gewassen klaar, maar wanneer ik er aan toe kom????).

25 opmerkingen:

Judith zei

Mooie vondsten! Heerlijk die markten he... Ik baal wel vreselijk, want ik zou zaterdag naar Temploux gaan en nou ben ik vannacht weerrrr ziek geworden, grrrr: Weg dagje markten! Nu moeten zoonlief en ik 2 sept naar de KNO-arts, dus ik zie het nog wel gebeuren dat Lille dit jaar ook aan m'n neus voorbij gaat... Balen, zeker nu ik jouw foto's zie!

Ben wel benieuwd naar je kussen en wasmand... Hoe is het trouwens met je badkamer?????

Fijne avond, liefs Judith

Mirjam zei

Hallo Corine,
Heel mooi, die wijnkoeler. En die mand zou ik ook hebben gekocht, als ik ruimte had...
Ik sluit me bij Judith hierboven aan, hoe staat het met je badkamer? En ik zie het kussen al voor me...
Heel fijne avond gewenst Corine,
Groetjes,
Mirjam

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

wat een prachtige wijnkoeler zeg echt heel mooi heerlijk is dat he weer nieuwe dingen voor in huis ik kan er altijd zo van genieten ....wens je nog een fijne week toe lieve groet rosita

basiclabelsweden zei

Volgende keer met de bus hoor :) hoe heerlijk al die prachtige vondsten in France, heel anders dan hier hoor :) Volgende zomer bij mij in Zweden, ik heb plek voor 2 dan :)

Oude lappen zei

Wat heb je mooie dingen gekocht!!! Heerlijk toch hé France.

Nieneke zei

Ja, dat klinkt fatastisch, zo'n lijst met markten en dan struinen maar....
Goede vondsten ook gedaan! Ik neem aan dat we de mand IN de badakmer te zien krijgen????

Le style zei

Heerlijke sfeer toch op die markten, dat straalt je foto ook echt wel uit!
Mooie vondsten.....

Hartelijke groet

Home and Lifestyle zei

Mooie aankopen Corine...en het ruimteprobleem is mij bekend, dat hadden wij vorig jaar ook! Misschien is een dakkoffer een idee...leeg op de heenweg, vol op de terugweg :-)!

Lieve groet, Ingrid

G-style zei

hallo Corine,

wat een heerlijke vakantie was dat ......lekker struinen op dit soort brocante markten. Wij hebben er in België ook een beetje van geproefd en zijn ook toe aan de echte vide greniers in het Franse land.

De vorige posten ook stuk voor stuk weer leuk om te lezen , ik geniet altijd van je leuke schrijfsels!

hartelijke groet van Gea

lia zei

Tja, die tik van doosjes en kistjes delen we ook al. We delen toch wel erg veel hé...
Behalve dan die reisjes naar die mooie franse markten haha....

liefs

It's me zei

Wat mooi allemaal...je bloemen zijn ook prachtig !! ...liefs van mij...xxx

Met Brocant Label zei

Mooie plaatjes om weer even bij weg te dromen. Dat vind ik ook het zo afzien, dat je op die markten van alles ziet maar dat het niet mee kan in de auto vanwege alle vakantiebagage.
Volgende keer aanhanger mee haha.

Lieve Groet,
Yvonne

Dani zei

Geweldig, daar had ik ook wel even tussen willen snuffelen. Dat spuitje, grappig! Wie weet zijn daar wel héél veel mensen mee beter gemaakt :-)
Groetjes
Dani

Colin zei

Heerlijk om zo te struinen ... stond ook zo op mijn lijstje to do in Frankrijk dit jaar ... liep even anders :-) en baalde vooral even toen we op de terugreis een paar borden met vide greniers tegen kwamen ... zo dichtbij ook nog eens. Volgend jaar misschien een nieuwe poging want als ik jouw geweldige aanwinsten zo zie dan wil ik zeker even rondneuzen, leuk! Groetjes, Colin

Brabbels en Kiekjes zei

lijkt me zo moeilijk, om te kiezen wat wel mee kan, en wat niet...
Super idee om lijsten uit te printen en weten waar je moet zijn!

Liefs,

little sweet things zei

Wat lijkt me dat leuk om zo'n Fransemarkt te bezoeken, helaas ben ik nog nooit in Frankrijk geweest. Je foto's zien er zo veel belovend uit!
Mijn zwager is boer en die denkt dat het een spuit van een veearts is, zelf heeft hij ook zoiets liggen maar dan in een modernere versie.
Groetjes, Sas

t brocante sfeertje zei

hai,ja heerlijk he die markten.Wij hadden de bus mee van Mart's zijn bedrijf.Heerlijk kon lekker veel mee.Maar dan nog zie je kasten,kasten en....kan dan alsnog niet mee.
Maar het was heerlijk daar nu stevig wennen wil
nog niet van mn vakantie modus af!Hroetjes,Ingrid

Anita zei

We hebben nog wel een klein aanhangwagentje ;-)
Alle problems opgelost hihi
Ik ben helemaal weg van je spuitje. Zó leuk !!!!!
Jaah en manlief is flink aan het trainen voor de Ride for the Roses. Ik hoop zo dat het hem lukt. We go for it !!!!
Groetjezz lfs mij

Annelies zei

Die wijnkoeler is helemaal super als vaas en dat spuitje is heel bijzonder.
Ja, heerlijk franse brocante markten!
Wij zouden zondags naar een grote brocantemarkt vlakbij Avignon. Helaas was het juist die dag vreselijk slecht weer. Toen maar besloten niet te gaan. Baalde er wel van.
Volgend jaar hopelijk dan maar..

marga zei

Lijkt me heerlijk..........lekker struinen over de franse brocante markten! Leuke spulletjes heb je gevonden.

English style zei

Nou op dat marktje had ik best eens willen kijken, lagen vast wel meer leuke spulletjes.
wat een geinig spuitje, in dat doosje
de bloemen staan ook mooi in de koeler he, waar het al niet goed voor is hihi
Fijn weekend
Groetjes Yvon

le ciel flamand zei

Wat een mooie vondsten! Jullie hebben een prachtige vakantie achter de rug zo te zien...

Dankjewel voor je berichtje op mijn blog! We zouden geen Border meer nemen omwille van het lange haar waar als het regent toch wel veel vuil in gaat hangen, en ook omdat ze superactief zijn. Gelukkig hebben we plaats genoeg, we beschikken over een grote tuin, en zijn de kinderen nu toch aan een leeftijd dat ze zelf ook met een jonge hond kunnen leren omgaan. En toen ik onder de rubriek 'pups' niet echt een geschikte hond vond, kon ik het niet laten om bij de borders eens te kijken, we hebben nu toch al wat ervaring... En toen we hem zagen, en hij onmiddellijk enthousiast naar ons toe kwam waren we natuurlijk direct verkocht...

Fijn weekend,
Annelies

Passione Helena zei

He Corinne, wat een geniet foto's van jullie vakantie! Ik ben zojuist even door een aantal posten gegaan, om een beetje bij te zijn.
Bijzonder; het beeld van de oesterkwekers!
Tja, Franse markten...daar kan je toch geen genoeg van krijgen! De spullen die e hebt opgedaan zijn prachtig! Het spuitje is wel heel speciaal. De wijnkoeler is echt een blikvanger, wat een mooie vormgeving ook. Geniet er maar van...enne, je hebt dus voor volgende keer al een klein aanhangwagentje te leen;-)hihi

Fijn weekend!
Lieve groet, Helena

Claudia zei

En? Lukt het met je kussen?

Het Snuffelhuis zei

Beste Corine,

Ik vond het idee van de wijnkoeler heel erg leuk en ik heb daarom een foto (met bronvermelding uiteraard) op mijn blog geplaatst! Ik hoop dat je dat leuk vindt!
groetjes, Het Snuffelhuis!

kijk ook eens op onze blog: http://hetsnuffelhuis.wordpress.com