woensdag 10 augustus 2011

uitgebreid genieten

met de franse slag…

Genieten, we doen het graag, zoveel mogelijk en volop. Toch is het altijd een wat haastig gebeuren, want er moet ook gewoon gewerkt worden! Maar de afgelopen weken hadden we alle tijd om echt uítgebreid te genieten. We kampeerden (aan de kust) in het prachtige zuiden van Bretagne. Het wat ruige landschap, de zee en het strand, de oude kleine dorpen, de prachtige huizen en natuurlijke de plaatselijke brocantemarkten en vide greniers…in alle rust en op ons gemak hebben we vakantie gevierd!

boten bootjes

vloed

eindpunt

oesterkwekers

Eb en vloed, het blijft fascinerend…als het water laag is zijn de oesterkwekers druk met het keren van de oestermatten, zwaar werk!

schuurvoetpad

tuinpad

Net als thuis, lopen we ook in Frankrijk graag! Maar anders dan thuis gaat er daar altijd een camera mee :) want die franse sfeer, die willen we thuis graag nog eens herbeleven…

Deze week zijn we nog vrij, het is hier flink fris en nat, dus ik duik regelmatig even terug in de digitale fotomap van Trinité sur Mer…nagenieten met de franse slag :))

(wordt vervolgd)

25 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Welkom thuis Corine...ik miste je al en had al zo'n vermoeden dat je elders flink aan het genieten was! Frankrijk is een heerlijk land en heeft zoveel moois te bieden!

Je foto's zijn ook zo mooi en geven de sfeer van Bretagne heel goed weer! Nu nog lang nagenieten van de herinneringen die je aan deze vakantie hebt!

Lieve groet, Ingrid

Room Seventeen zei

Bretagne is fantastisch, wij gaan er graag naar toe. Vooral het gebied onder Brest ( Nationaal Park ) vinden we fenomenaal. Het is iets minder toeristisch, maar schitterend mooi, een beetje het oude echte Bretagne.
Geniet nog maar even lekker na van je fotomap :-)

Mirjam zei

Hallo Corine,
Wat een mooie impressie geef je hier weer...
Die sfeer, die is echt heel mooi, daar kijk ik erg naar uit... De 20ste vertrekken wij die kant uit.. Voor een rondreisje door heel Bretagne, voor zover dat kan...
Dank je wel voor de prachtige foto´s.
Heel fijne week gewenst,
Groetjes,
Mirjam

It's me zei

Heerlijke geniet foto's......mooi hoor.....je hebt genoten dat zie je zo !!...liefs van mij...xxx..

Berna zei

Heerlijk! Ik wil weer terug naar Frankrijk!!!!

Tanja zei

Ik zeg je eerlijk dat ik nog nooit in Frankrijk op vakantie ben geweest, maar nu ik bij jou (en bij anderen) zoveel foto's van Frankrijk zie voorbijkomen word ik toch een klein beetje nieuwsgierig.

Maar ik vind je reportage heel mooi, en genieten.
Geniet nog maar even verder hier en vooral van het feit dat je geen wekker hoeft te zetten.

Lieve groet
Tanja

Dani zei

Wat is het schitterend daar. Die enorme bos hortensia's voor dat oude huisje met een paar stenen op het dak; geweldig.
Erg mooie foto's.
Groetjes
Dani

Judith zei

En Passant genieten wij samen met jou na dankzij blogland:-)

Veel nageniet-plezier met de vakantiefoto's en ik wacht het vervolg geduldig af! X Juth

@nne zei

heerlijk dat we mogen meegenieten! lieve groet, @nne

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

Welkom terug en wat een heerlijke foto's heb je weer op je post mmmm heerlijk genoten zie ik wens je nog een fijne week .... lieve groet rosita

lia zei

Welkom thuis, dus het was een geslaagde vakantie. En is het ook goed gegaan met de autoreis van Rianne. Nou ik hoor het allemaal nog wel.

liefs Lia

Anoniem zei

Prachtige foto,s! Fijn dat je weer terug bent. Ben ook nog nooit in dat stukje Frankrijk met vakantie geweest. Wel in de Jura maar Bretagne staat ook zeker nog een keer op m,n verlanglijstje. Liefs Erika

faire un songe zei

Welkom thuis..
La Trinite sur mer.. dan ken ik op mijn duimpje.. we hebben jaren gekampeerd op het siereiland Quiberon,.. zo mooi daar.
Geniet jij nog maar even lekker na.. fijn dat je het zo heerlijk hebt gehad...
Groetjes Hetty

Le style zei

Welkom thuis!
Wat schitterend daar, fijn om even samen na te mogen genieten.....

Hartelijke groetjes

Ans zei

Erg mooie foto's.
Je hebt de sfeer zeer goed weten te treffen.
Echt genieten.

Groetjes Ans

Nieneke zei

A, jullie ziin er weer! En zo te zien was er genoeg om volop van te genieten!

Lynda zei

toch is dat geweldig he, al die vakantieblogjes! Zo kom je nog eens ergens;)!
Welkom thuis!!!

Liefs,
Lynda

Jet zei

Oh je foto's zijn zó mooi! Ik ben alweer bijna een week terug uit Frankrijk, maar oh ik mis dat sfeertje zóoooo!

Franse Lelie zei

Ziet er goed uit! Mooie Franse plaatjes, kunnen we hier wel gebruiken. Hebben jullie een beetje redelijk weer gehad? Wij zijn een maand geleden naar de Loire geweest en wilden erna richting de kust, Bretagne of Normandie, maar de voorspellingen waren zo slecht dat we huiswaarts zijn gegaan. Maar de Loire week was heerlijk....lieve groet

Zoet en Zo zei

Prachtige foto's!

Marja zei

Heel mooie foto's, en wat zijn die blauwe hortensia's prachtig! Fijne vakantie nog.

wonen met brocante zei

Het lijkt wel of iedereen in blogland naar Frankrijk is geweest! Ik ben er nog nooit geweest, ik wil altijd al wel een keer maar nu ik bij iedereen de foto's zie wil ik helemaal. Ben alleen een keer naar Euro Disney geweest maar dat zullen we maar niet meetellen. Jouw foto's zijn ook prachtig en je kan er heerlijk mee nagenieten. Groetjes Peggy

Marja zei

Welkom thuis,jammer genoeg is de Zomer hier ver te zoeken op dit moment.
Maar met deze prachtige vakantiefoto's genieten wij even heerlijk mee.Dank je wel!

Lieve Groetjes Marja.

Miranda zei

Welkom thuis en fijn dat je er weer bent! Een heerlijke vakantie met volop genietmomenten en mooie foto's, waar je nu thuis nog van nu kunt genieten...

Alvast een fijne avond! Groeten, Miranda

Met Brocant Label zei

Hier ook net terug uit Frankrijk en nu al jullie post aan het bekijken, hier wordt ik ook weer vrolijk van wat is Frankrijk toch veelzijdig en mooi.

Lieve Groet,
Yvonne