donderdag 22 september 2011

herfst

nazomerdagen…

Vorig weekend hadden we allerlei buitenklussen op het programma staan. Zo wilde Gert mijn Mini na een ‘normale’ schoonmaakbeurt ook goed in de was zetten, zodat ie klaar is voor de naderende herfst (en de winter).

hout

Ik ben in de weer gegaan met een zaag, er lag achter bij de veranda een stapel oud hout, wat oude vloerplanken van de overloop die we nu aan het opknappen zijn en delen van een oud gesloopt kastje. Al dat hout heb ik in kleine stukken gezaagd, want dat is prima aanmaakhout voor de kachel! Met onder de veranda dus nu een grote zinken teil vol droog hout, zijn wij (wat dat betreft) klaar voor de herfst ;)

herfst1

herfst2

Samen met de rozenbottels is het een echt herfsttafereel geworden…

herfstrozen

En al blijft één van mijn favoriete bezigheden het (met of zonder camera) vangen van zonnestralen… ook zonder de zon blijf ik plaatjes schieten!

Trouwens…ze beloven ons nu toch nog mooi nazomerweer :)))))

25 opmerkingen:

House of Seasons zei

En voor nu genieten van een mooi stilleven!
Stoer van je hoor, dat zagen.
Liefs
Lia

Room Seventeen zei

Nazomer!!! Jippie!Ik kan bijna niet wachten ;-))
Mooi die rozenbottels, ook lekker als
(herfst) thee trouwens ;-)

It's me zei

Wat ben je toch een bikkel !!...zelf hout zagen,...stoer hoor!!!...mooie foto's !! liefs fijn weekend...van mij...xxx..

Passione Helena zei

Jaja..de blokje kunnen nog even wachten worden hoor?! Je hebt je best gedaan, dus lekker genieten! Mooie foto's heb je gemaakt!

Liefs Helena

Passione Helena zei

blokjes....hihi

Anita zei

Hahah wát een stoere meid mét of zonder overall ?! ;-)
Het heeft prachtje plaatjes opgeleverd.
De aanmaak houtjes heb je nu nog niet nodig
wens jullie eerst een héél zonnig weekend !!!!
Groetjezz lfs mij

Painting by Louise, Maison Louise, NieuwGroenLeven. zei

Daar heb je mooie plaatjes van gemaakt.

Rozenbottels op hout, twee natuurprodukten.
Je hebt behoorlijk wat klein gezaagd zeg!
En zo wordt alles weer gebruikt.

Groetjes Loes

Ans zei

Waar hout al niet goed voor is.
Je maakt er een schitterend stilleven van.

Groetjes Ans

Elisa zei

Hout voor de kachel. Wat lijkt me dat heerlijk :)

Anoniem zei

Zo wat een klus! Zo krijg je het er 2x warm van! Eerst met zagen en straks in de kachel!
Heerlijk! Maar eerst genieten van een een mooi weer weekend(hebben ze beloofd )
Liefs Erika

Mooi zei

Jij krijgt wat je verdient het weekend! Geniet ervan...heerlijk zonnestralen pakken.

Mirjam zei

Hallo Corine,
Wat een bezige mensen zijn jullie... Auto herfstklaar, aanmaakhoutjes herfstklaar, en nu eerst nog even die heerlijke zon komend weekend weer terug... Misschien ben je dan zelf ook een klein beetje herfstklaar...?
Geniet ervan...
Ik wens jullie een heel fijne dag,
Groetjes,
Mirjam

Carla zei

het schijnt geweldig weer te worden dit weekend.
Dus ik zou zeggen...toestel in de aanslag!!

fijne dag...liefs Carla.

Kom Achterom zei

OOk bij jou is alles weer klaar voor een heerlijk warm kacheltje en over zonnestralen hebben we niets te klagen het wordt een prachtig weekend.
dus je toestel gaat overuren draaien hihi
fijn weekend
Yolanda

Home and Lifestyle zei

Na gedane arbeid heb je nu wel wat rust verdiend, dus leg je schepnet maar vast klaar zodat je kan toeslaan zodra de zonnestralen verschijnen :)).

Gistermiddag zat ik buiten lekker in de zon...dat deed écht goed!!

Hoop dat het nog even duurt voordat je het mooie herfsttafereeltje moet aanbreken...!

Ik wens je een heel ZONNIG weekend!! Lieve groet, Ingrid

English style zei

al is de herfst niet je favoriete jaargetijde, jullie zijn er aardig klaar voor!
en zelf houtzagen, stoerr, maar hoe ging het daarna ?? overal pien int lief (zoals ze hier zo mooi zeggen)hihi
wens je een fijn nazomer weekend toe

groet Yvon

Servies en Brocante zei

Ik hoorde het ook al van het mooie weekend..heerlijk nog even genieten..nog snel de winterjassen wassen en buiten hangen..nog snel even het beddengoed naar buiten..lekker

Jet zei

Ik kan op het moment ook zó genieten van de zon die nog door de ruige wolkenmassa's heen glipt! Prachtig! Geniet van het mooie weekend wat er aan zit te komen! Een extra cadeautje zo in de vroege herfst!

lia zei

Ik weet niet hoe het bij jou is, maar ik vind dat we al 3 dagen mooi nazomerweer hebben. Ik zit iedere dag buiten met een kop thee, en vanmorgen met de koffie. Dus......

Veel plezier het weekend met nog meer zon...
Liefs Lia

Le Style zei

Heerlijk hè zo'n zonnig weekend in het vooruitzicht.
Je hout in de zinkenteil en de rozenbottels geven wel een mooi nazomer plaatje, klaar voor de Herfst.
Lang nazomeren mag van mij ook hoor;-)
De kachel weer aan, wel heel gezellig.
Fijn weekend!

Lieve groet

Nieneke zei

Hard gewerkt!!! Ook dit weekend was een ideaal buitenwerk- weekend geweest...of toch nog even toeren????

Wondelgijn zei

Bij ons heeft de kachel afgelopen week ook weer gebrand.. 's ochtends even en 's avonds even. Zo stel ik het 'centrale verwarmingsmoment' nog even uit! ;-)
ps, het boek 'Door het lint' komt in oktober uit; de borstkankermaand!

basiclabelsweden zei

Heerlijk die sensummerson ::) wij genieten met je mee hoor!

Kram

Colin zei

Vandaag heb je waarschijnlijk wel heel veel straaltjes kunnen vangen; wat een genietdagje zo in het najaar, heerlijk ... morgen wat mij betreft een herhaling ervan! Groetjes, Colin

Miranda zei

En mooi nazomerweer was het vandaag! Je houtjes kun je misschien vanavond nog wel gebruiken voor een gezellig buitenvuurtje...

Fijn weekend. Groeten, Miranda