maandag 26 september 2011

lekker

klussen én toeren…

Het is gewoon komisch, de zomer was niet echt wat het wezen moest, maar sinds wij de trotse bezitters zijn van een cabrio is het elk weekend prachtig weer :)) Dus onze vrije dagen vullen we met onze hobby’s…bezig zijn op ons landgoed én toeren met de zon op onze bol!! Hoe vervelend!!

sterappels

De laatste sterappels zijn uit de boom, nog even en dan kunnen ook de elstarappels geplukt worden.

courgette

Ook liggen er weer een paar courgettes die rijp zijn om te eten. Van de foto alleen krijg ik al trek….

Courgettetagliatelle met zalm (voor 4 personen)

Ingrediënten: 2 courgettes, 2 sjalotjes, 150 gr. kastanjechampignons, 200 ml visbouillon , 200 ml witte wijn(chardonnay), 125 ml crème fraîche, 400 gr zalmfilet, peper en zout en verse dille.

Snij de sjalotjes klein en de kastanjechampignons in plakjes. Snij de courgettes in de lengte in plakken en snij die plakken in slierten (als een soort tagliatelle).

Bereiding: Fruit de sjalotjes in een hapjespan in olie of boter op laag vuur en voeg daarna de champignons toe, omscheppen op hoog vuur. Schenk de wijn en de bouillon erbij. Bestrooi de zalm met peper en zout en leg ze in de bouillon, laat ze tegen de kook aan in ongeveer 10 minuten garen. Schep de zalmfilets voorzichtig uit de pan en leg ze afgedekt onder folie (zodat ze warm blijven) even weg. Roer de crème fraîche door de saus en laat het op hoog vuur iets inkoken, naar smaak peper en zout toevoegen. Leg de zalmfilets terug in de pan, vuur laag en deksel erop. Blancheer de courgettelinten een paar minuten in kokend water, uit laten gieten in een vergiet. Verdeel de courgettetagliatelle over 4 borden en leg daarop een stuk zalm, schep er een lepel (of wat) champignonroomsaus over. Eventueel bestrooien met verse dille…

Dit is zo lekker!!!

Even voor de goede orde…ik ben niet de kok hier in huis, maar ik weet natuurlijk wel heel goed wat ik lekker vind en dit visgerecht is voor mij absoluut een favoriet :0

O en we hebben zondag weer zo lekker snelwegen vermijdend getoerd.. langs Apeldoorn, toen via Hoog Soeren richting Barneveld en van daaruit via de Flevopolder naar Zeewolde waar we heerlijk bij een soort strandtent op het terras hebben gezeten.. weer thuis konden we nog net zittend in de boomgaard de laatste zonnestralen opvangen. Helemaal opgeladen zijn we weer klaar voor een nieuwe (werk)week, die als ik de berichten mag geloven ook zo lekker zomers zal verlopen!!

Ps. Ik snap er niks van, ik typ de hele post in één keer in één lettertype en één lettergrootte en als er gepubliceerd is staat er een deel opeens dichter op elkaar…??

34 opmerkingen:

detuinkamer zei

Maakt niet uit, bericht ziet er zo goed uit en het klinkt allemaal super lekker....alleen ik ben aan een shake dieet!!!!

Inge zei

Complete tekst 'blokken' en dan nog eens de juiste lettergrootte aanklikken? Of veranderen in de html modus. Groetjes, Inge

Met Brocant Label zei

Wat leuk dat je een recept geeft, klinkt heel lekker.

Lieve groet,
Yvonne

Jansepans zei

Mmmm ik val met mijn neus in de boter na mijn lange break. Heerlijk recept! Ik neem m van je over hoor. Fijn he al die verse ingrediënten uit eigen tuin en boomgaard, op en top genieten. Liefs en tot de volgende post...

JACQUELINE zei

Beautiful BLOG thank you for the amazing photos!

Im your new follower...

Lots of LOVE from switzerland
Jacqueline ♡

http://jacquelineswhitehome.blogspot.com/

Tanja zei

Heerlijk om te lezen dat jij ook heel goed weet wat de kleine dingen zijn en daar van geniet.

V.w.b. het lettertype, als je knipt en plakt vanaf een andere site bv het recept dan veranderd het lettertype. Ik zet de hele tekst dan altijd eerst in word in Arial en knip en plak hem dan in het berichtje bij Blogger. Dan pakt hij het standaardlettertype en gaat alles goed. Je kunt ook de tekst in je berichtje selecteren en klikken op je standaardlettertype dat wil ook goed gaan.

Fijne dag
Liefs
Tanja

Bonjade zei

Nu ja dit heeft wel een mooi effect zo.....
je recept in ander lettertype.......
Om van te smullen...

Enne...ben ik blij dat jullie nu de trotse bezitters zijn van een cabrio.....want daar pluk ik dus ook de vruchten van ;0)
Fijne zonnige week
Liefs

Passione Helena zei

O ja, dat geloof ik meteen, wanneer de mogelijkheid zich voor doet, lekker gaan toeren. Wat zal dat heerlijk zijn geweest gisteren.

Van mij mag je vaker een recept plaatsen....om te watertanden! Ook de appels en courgettes van eigen oogst!

Fijne zonnige week!
Liefs Helena

lia zei

Hoi Corine, ik vind het helemaal niet storend hoor. En wat een mazzel hebben jullie met dit weer. Ik had al afgesproken dat we gistermorgen praktijkochtend hadden voor de fotocursus. En ik leer echt weer nieuwe dingen, maar of ik dat allemaal ga gebruiken...... Maar het was op een hele mooie plaats en zag tigtallen cabrio's en motoren rijden en moest nog even aan jullie denken.
Maar ik reken gewoon op een herhalingsdag.

Liefs Lia.

p.s heerlijk recept.

Hanneke zei

Mag ik je ook bedanken voor het recept? Zoveel courgettes hier dat iets nieuws welkom is.

It's me zei

Wij hebben ook lekker gereden met het autootje.....heerlijk was het terrasje pikken.....zo gezellig.....geniet maar lekker verder van het mooie weer.....ga ik ook doen.....snel weer naar buiten...xxx..

Anoniem zei

Wat een boffen met het weer hè telkens in het weekend! Het was ook zo heerlijk gisteren!
Jullie hebben er nog een mooi ritje van gemaakt!
Enne ja je recept, ga ik in ieder geval opslaan en vast een keer uitproberen.
Liefs Erika

La Maison en Wonderboom zei

Wat een gezelligheid beschrijf je en daar komt dan ook nog een smulpartij bij. Heerlijk zo vers uit eigen tuin.
En de wereld der computers is soms ondoorgrondelijk ;)
Maar met dit weer mag alles toch?

lieve groet
Hermine

Mirjam zei

Hallo Corine,
Wat een heerlijk recept heb je ons gegeven, zeker de moeite waard om een keer te proberen. En courgettes vind ik heerlijk dus dat komt heel goed uit...
Toevallig hebben wij zojuist een klein appelboompje gekocht in het tuincentrum en dat meteen in de grond geplant... Ik ben zo benieuwd naar de bloesems in het voorjaar en de appeltjes aan het eind van de zomer...
Enne, genieten kunnen we nooit te veel doen, dus lekker zo doorgaan...
Ik wens je nog een heel fijne middag,
Groetjes,
Mirjam

Home and Lifestyle zei

Die cabrio gaat de deur dus niet uit...dan blijven wij verzekerd van weekenden met veel zon :-)! Lekker zo'n dadgje toeren!

Een fijne week!! Lieve groet, Ingrid

Franse Lelie zei

Dat ziet er lekker uit! Kan ik je kok eens lenen:) Lieve groet

Room Seventeen zei

Oh dat is genieten! Wij hebben het afgelopen weekend ook zo genoten ( in Brugge) blogpost volgt nog!

Elisa zei

Dat is nog eens geniete, voor mij werd het heerlijk fietsen. En zo te zien een goede oost.

Le Style zei

Zo genieten dit weer, jullie weten er van te genieten!
Dat recept ziet er lekker uit, dank je wel voor het delen.
Geniet nog van een mooie week,

Lieve groet

Ans zei

Heerlijk hé,dit weer.
En wat die kleinere letters betreft :
Gelukkig lijkt het of het zo hoort,omdat het alleen bij het recept zo is.

Groetjes Ans

wonen met brocante zei

Jammer dat jullie de cabrio niet eerder aangeschaft hebben, haha. Wat hebben we toch met z'n allen heerlijk kunnen genieten van het weer hé? Leuk te lezen dat jullie ook een fijn weekend gehad hebben. Groetjes Peggy

Mayflower zei

Wat een mooie toegift van de zomer, die heeft vast nog wat goed te maken hihi.
Mmmm.....lijkt me een heerlijk recept, ben dol op zalm, alleen is manlief er niet echt dol op, dus ik zal even kijken of ik hem overhalen kan.
Wens je een fijne week Corine.
Lieve groet, Mea

Jeanette zei

Wat een genot dit mooie weer, wat een kadootje van de natuur. heb vanmiddag zelfs in de tuin geklust, doe ik anders nooit.

Groet,
Jeanette

Miranda zei

Heerlijk hoor die ritjes met de cabrio, ben blij dat jullie hem hebben aangeschaft, want ik geniet met volle teugen van dit prachtige weer ;) Lekker hoor die oogst uit eigen tuin en bedankt voor het recept!

Fijne avond. Groeten, Miranda

Anita zei

Nooit meer weg doen die cabrio :-)
Van mij mag je elk weekend tuffen met het ding hihi
De volgende keer bij Apeldoorn rechtdoor naar boven.
Gratis koffie met wat lekkers ;-)
Mmm lekker receptje
Ik ben geen geweldig kokkin maar dit moet lukken toch ?!
Groetjezz lfs mij

Nieneke zei

Wat klinkt het verrukkelijk!! Zowel de cabrio als de courgette!

Janny zei

Mmmm, wat een heerlijk recept. Is opgeslagen om binnenkort uit te proberen.
En inderdaad: rijden in een cabrio met dit weer is zalig. Ook ik rijd nu nog heerlijk met de kap naar beneden in mijn Mini Cooper Cabrio. En als Hubbie me lief aankijkt mag hij mee:-)
Janny

Claudia zei

Had je die auto niet eerder kunnen kopen, haha!

Martine zei

We hebben net gegeten en het smaakte heerlijk. Weet je wat het was? Je recept. Ik zag het gisterenavond op je blog en het leek me zo
lekker. Je hebt niets teveel gezegd, het smaakte
bij ons allemaal erg goed. Voor herhaling vatbaar.
( ik heb ook al een keer je chocoladebrood gemaakt, ook erg lekker) Dank je voor je lekkere recepten.
een fijne week en geniet van het lekkere najaarsweer.
Martine

almay`s home zei

Heerlijk! Een receptje om te onthouden!

Lieve groet
Alma

Carla zei

Ik eet eigenlijk nooit courgettes...toch maar eens uit proberen met dat recept van jou.
Appels...ze liggen hier op de schaal....nu nog op eten.
Ben zo goed in kopen, maar op eten....pff...moet toch eens gezonder gaan leven.

liefs Carla.

Het stokpaardje zei

Ik ben zo blij met jouw cabrio. Ieder weekend mooi weer ;-) Ik heb van de week heerlijke appelmoes gemaakt van sterappeltjes. De moes kleurt zo mooi rood.
Groetjes Iris

Kind An Huys zei

Bedankt voor de aanschaf van jullie cabrio..zo kunnen wij heerlijk meegenieten van die zon!
En dat recept...klinkt erg lekker dus die word opgeslagen!
Geniet van de zon!
Groetjes, Anne.

Colin zei

Als jij nou het dak van de cabrio eraf laat, dan blijf ik nog even genieten van deze heerlijke dagen! Groetjes, Colin