zaterdag 10 september 2011

mooie dag

snelwegen vermijden…

En weer genoten we van een zonnige zaterdag! De morgen deden we actief in de tuin, snoeien, hout zagen, appels rapen en dat soort werk. Toen ik vanuit de boomgaard terug kwam bij de tuintafel, bleek mijn snoeischaar in beslag genomen door een minislak…

slak1slak2

slak3slak4

(klik op de foto voor een vergroting)

Dus liep ik (op m’n gemak ;)) naar binnen om m’n camera te pakken, heel langzaam en rustig zocht het beestje z’n weg.

In de middag deden wij hetzelfde, de cabrio werd uit de schuur gehaald en (redelijk) langzaam en rustig toerden we naar het noorden, mooie stukken van Overijssel, Drenthe en Friesland hebben we gezien. In Assen haalden we een aankoop op bij Hennie (Room 17), die ons allerlei tips aan de hand deed.. onder andere een brocantewinkel in Donkerbroek,

sils home

donkerbroek

En het zal toch niet…we duikelden daar dé kast op die we (onbewust) zochten voor Janiek ;), maar we waren met de cabrio, dus we halen ‘m later op spraken we af! Hoe heerlijk goed van vertrouwen zijn de mensen daar, met een blije glimlach om onze lippen (die er sowieso ligt als we cabriorijden) toerden we weer zuidwaarts. Natuurlijk namen we nog tijd om aan een vaart thee/koffie en gebak te nuttigen, want mooie zomerse dagen moet je uitgebreid vieren vinden wij!!

botenhuis

zwemhaak

vaart

33 opmerkingen:

De Nostalgische Nonnevot zei

O heerlijk genieten van z'on mooie dag, dankjewel, Nicole*

House of Seasons zei

Wat een lief slakje zeg!
En wat een lekker dagje buiten!
Liefs
Lia

Hannekie zei

mooie fotos heb je gemaakt. ik zou met mijn collega ook een keer naar sils home. nu ik jou fotos heb gezien ben ik helemaal nieuwschierig geworden....
liefs hannie

faire un songe zei

Jij hebt weer echt genoten van je dagje... het was ook wel heerlijk weer om te toeren,. Eva moest naar de manege.. en ik heb heerlijk met de kap open een stukje extra gereden.. ja nu kan het nog..
Groetjes Hetty

It's me zei

Nou kijk je hebt weer genoten..wij gaan morgen een rit rijden met de Karmann Ghia...geen cabrio maar gewoon...hij is bijna af onze cabrio.......dus bijna haren in de wind......leuk hoor Sil's home erg mooie winkel......maarrre wat voor merk auto hebben jullie????...liefs van mij...xxx..

flowersandhome zei

Wat een wonderlijke wezens bevolken onze tuinen toch... en laten zich dan ook nog eens zonder problemen door ons fotograferen.

Heerlijk ritje moet dat geweest zijn en ook nog wat gevonden, jullie dag kon niet meer stuk!

Groetjes,
Marian

Conny's Cottage zei

erg mooi fotos.

groetjes Conny

Home and Lifestyle zei

We hadden elkaar wel tegen kunnen komen, wij moesten vanuit Gelderland naar een crematie in Heerenveen! Dus ook Overijssel, Drenthe en Friesland! Maar ik heb geen cabrio gezien hoor :-)!

Leuk dat jullie zo'n heerlijke dag hebben gehad!

Een fijne zondag alvast! Lieve groet, Ingrid

Franse Lelie zei

Wat een mooooooie dag....wat een mooie dag!

Lynda zei

whahahaha die slak....jij zegt dat ie het rustig aan deed...dat arme dier zocht met een noodgang zn heil voor die schaar en jou met je camera;)))))))
Prachtige dag, voor een prachtige toer, door ons prachtige land!!

Liefs
Lynda

Ans zei

Mooie foto's van een echte genietdag.
En wij genieten mee.
Dankjewel.

Ik wens je nog een fijne zondag
Groetjes Ans

G-style zei

Klinkt als een heerlijke dag .... heel eerlijk.... het was mij iets te warm vandaag maar we hebben dan ook geen cabrio ;-)) Want dat lijkt me dan wel weer heerlijk om daar mee op pad te gaan.

Ik ken Sil's Home wel , ben er 1 keer geweest en vond het er erg sfeervol , was er ook deze keer mooie brocante te vinden ?

O en je vraag wat Sharon gaat doen nu , zal ik ook nog even beantwoorden.... Ze gaat verder met het tweede jaar Sociaal Cultureel Werk . Eerst 8 weken nog geen school maar wel 25 uur per week bij de supermarkt werken en ze is begonnen met rijlessen.

Volgende stage wordt bij een theaterbureau en ook daar heeft ze al wel weer zin in .
Ook leuk om nog even te vertellen is dat ze in oktober met mijn moeder naar Portugal gaat , dat wordt dus echt even vakantie vieren en verdient ze ook wel na die pittige stage en werken.

Gaan jouw meiden ook goed ? Ze worden groot en zelfstandig he ....

fijn weekend verder , hartelijke groet van Gea

Carla zei

het was een prachtige dag...helaas is het nu al weer over...het komt hier met bakken de lucht uit!!
geniet evengoed van je zondag!!

liefs Carla

Room Seventeen zei

Oh Corine, wat leuk! Jullie zijn dus toch doorgereden naar Sils Home! En meteen maar een kast gekocht ;-)
Vond het erg gezellig dat jullie er waren. Ik zie net de foto van jullie tweetjes "he and me ", nou tof , jullie zijn echt een spontaan en leuk stel!

Mirjam zei

Hallo Corine,
Wat een heerlijke dag hebben jullie gehad. Ik moest gewoon werken vandaag, dat gaat in de weekenden gewoon door bij ons... Maar wel lekker een flinke wandeling gemaakt, dat dan weer wel.
Tja, die slak had er lekker een slakkegangetje in dus... Zou ik in zijn geval ook hebben gedaan, als ik op het scherp van de snede liep...
Wat heerlijk is dat hè, zoiets moois te vinden, die kast, als je niet echt op zoek bent. Enne, het blijkt, niet alleen in die kant van het land is men goed van vertrouwen...
Ik wens jullie een heel fijne zondag toe, jammer dat het nu zo onweert...
Groetjes,
Mirjam

lia zei

Kijk alweer een topdag voor een cabriotoer..
Maar wat ging je nu halen, want dat wil ik ook wel weten hoor.
En zat al te kijken naar die post met stenen, maar die is zeker voor later.
Liefs en de groetjes aan Gert en de kids.

Met Brocant Label zei

Oh heerlijk zo'n dag, eerst lekker in de tuin en dan zo'n mooie rit met een onverwachte mooie vonst.

Lieve Groet,
Yvonne

Le style zei

Wat een heerlijke rustige genietdag.....
Het slakje had de stemming van de dag er in gebracht;-)
Leuk hoe jullie van zo'n toer een feestje maken.
Ben zeer benieuwd naar jullie nieuwe aanwinsten!
Een hele fijne zondag,

Lieve groet

English style zei

Groot is het daar bij Sils Home he, leuk dat je daar een kast hebt gevonden, we zien hem vast een keer voorbij komen
jullie hebben de dag in ieder geval goed besteed
fijne Zondag gewenst
Groet Yvon

bijzonder-oud zei

Heerlijk zo'n dagje, lekker genieten! En Sil's home is leuk, ben er ook een keer geweest en ik heb mijn ogen uitgekeken daar!

Groetjes en een fijne dag nog,
Yolanda

Granny's Place zei

Dat is inderdaad een heerlijke gezellige dag. Ik heb er gister ook van genoten, lekker buiten gezeten met vrienden en in de avond uit eten. Na het eten een terrasje pakken en WOLKBREUK....de straten stonden in No time blank haha ach het was wel even lekker om af te koelen..
Fijne zondag,
Groet Madelon

Kom Achterom zei

Over
Puur genieten! gesproken.
Wat een heerlijke dag!
fijne zondag
Yolanda

Room Seventeen zei

Corine, nog even over de tuinfair, het schoot me vannacht opeens te binnen, jullie kwamen toen als een van de eersten op bezoek en we hebben toen samen koffie gedronken...klopt hé?

Tanja zei

Mooie dag Corinne, heerlijk om te zien dat jij ook heel goed weet wat echt genieten is!

Fijne zondag
Liefs
Tanja

Miss M zei

Haha, goed voorbeeld doet goed volgen: alles in z'n slakkengangetje...
Sil's home: ooit van gehoord, maar nooit geweest, de moeite waard?
Heerlijk dat jullie met zijn tweetjes op pad kunnen. Voordeel van grotere kinderen! Wij moeten nog wel eventjes wachten... heel lang wachten... :-)

Liefs, Marjolijn.

Mayflower zei

Het was een heerlijke najaarsdag gisteren, echt een dag om er met de cabrio op uit te gaan.
Mooie foto's van het slakje op de snoeischaar.
Ik heb gisteren ook heerlijk in de tuin gewerkt.
Fijne zondag en een lieve groet, Mea

Miranda zei

Alweer zo'n heerlijke genietdag en dan ook nog onverwachts tegen een mooie nieuwe aanwinst aanlopen... Nu maar hopen dat het volgend weekend weer prachtig weer wordt ;)

Fijne zondag!

Gerreke zei

Wat schattig dat slakje. Die is echt ieniemienie! Trouwens mooie foto van die boot!

Hartelijke groeten,
Gerreke

my day zei

Hoi Corine,
wat een heerlijke dag was dat, echt genieten hoor zo met z'n tweetjes. En wat een geweldige foto's ook van dat kleine slakje, zo leuk!
Fijne week,
liefs, Ingrid.

Anoniem zei

Ja heerlijk nog zo,n zaterdag genieten!
Wij hier ook s,morgens de tuin gedaan en smiddags naar Friesland gereden, we hadden daar 25 jarige bruiloft van vrienden en in hun dorp hadden we B&B geboekt zodat we zondag pas weer naar huis gingen. Via Lemmer terug gereden en daar nog genoten van terrasje aan het water en mooie boten.
Was ook heerlijk genieten dus!
Liefs Erika

RUW MET STIJL zei

Heerlijk om zo te genieten van het mooie weer en elkaar. De foto's zeggen al genoeg. Prachtige plaatjes.
Groeten Ellen

Nieneke zei

Goh...klinkt als een hele nare dag..

Tuur zei

oooh een cabrio...gaaf.
Ach en anders breng ik de kast toch langs...doe ik graag hoor voor iets lekkers :)