vrijdag 16 september 2011

open deur

fascinatie voor poorten en deuren…

deuren en poorten

Een poort of een deur, de toegang tot je hof en/of je huis. Ons kleine huis heeft geen voordeur, alleen een achterdeur. Op zich geen probleem, want toen ik in mijn vorige huis wel een voordeur had werd ie nauwelijks gebruikt, iedereen kwam achterom ;), toch vind ik het een beetje jammer. De voordeur geeft voor mij de sfeer weer van de mensen en het huis erachter… Het is een soort visitekaartje... Je huisdeur staat voor mij ook symbool voor de toegang tot je hart, is dat het waardoor ik zo gefascineerd word door poorten en deuren?

Het grote voordeel van een achterdeur is dat je ‘m zo lekker gewoon de hele dag open kunt laten staan! Dat is toch ook een mooi symbool…een open deur zegt: kom maar binnen, voel je THUIS!

27 opmerkingen:

Room Seventeen zei

Wat een mooie collage Corine! Ik hou ook van deuren en poorten. En van luiken en huizen. Vooral die oude Franse, lekker gammel en verweerd...Ik fotografeer me altijd helemaal suf als ik op vakantie ben. In Zweden sprong ik bijna elke vijf minuten uit de auto om veranda's, huizen en houten hekken te fotograferen, echt, man en kids werden er stapeldol van.

Thuis bij Tjits zei

ik deel je fascinatie Corine! ik kijk ook altijd naar voordeuren en vooral die in Frankrijk vind ik heel fascinerend, vaak zijn het gesloten poorten en dan fantaseer ik wat daar allemaal achter zou kunnen zitten:)
een open achterdeur is inderdaad een mooi symbool, heel uitnodigend!

ik wens je een fijn weekend,
lieve groet, Tjits

Hannekie zei

ja ook ik ben gek op mooie deuren. hier in de binnenstad van kampen zijn er ook nog een paar waar gewoon je mond van open valt zo mooi..maar mooie verweerde in lille ..die vind ik ook geweldig..en dan die luiken erbij..zwijmel
fijn weekend
liefs hannie

lia zei

Ook dit is iets wat we delen, het zoeken naar deuren en poortjes.
En hier komt alles via de voordeur, anders moeten ze omlopen. En ik ook.....

fijn weekend,
liefs

Met Brocant Label zei

Wat een leuke post en mooie woorden. Ik besteed ook altijd aandacht aan de voordeur, maar ook achter en we hebben nog een zijdeur op de deel. Overal gezellig met bloemen en leuke spulletjes.

Lieve Groet,
Yvonne

Le style zei

Wat heb je dit mooi verwoord.....
Schitterende collage, kan er heerlijk bij weg mijmeren. Ik deel deze fascinatie!
Een heel fijn weekend,

Lieve groet

English style zei

Dat je geen voordeur hebt, wist ik al haha, Bram belde mij op dat hij geen voordeur zag, nou dat klopte dus
wij hebben met de kozijn renovatie voor een voordeur gekozen, met een rooster waar achter je het raam open kan zetten, en wij zijn er nog steeds erg blij mee, al komt het "bekende" volk hier ook altijd achterom...
Prachtige plaatjes van al die poorten en deuren, ik vind dat ze de kanten van limburg en Belgie altijd zulke mooie grote deuren, en gevels met engeltjes of hoofdjes hebben, vaak met die mooie binnenplaatsjes, prachtig !

Fijn weekend gewenst!
Groet Yvon

It's me zei

Prachtig !!..ik kom graag bij je binnen voel me hier zo welkom....liefs van mij...xxx...

Roelien zei

Ik ben ook gek op (franse) deuren. Bij mij thuis is de achterdeur ook altijd open en de voordeur wordt eigenlijk niet gebruikt...fijn weekend, groet Roelien

Wondelgijn zei

Wat grappig, door je blog ontdek ik ineens dat ik ook wel verdacht veel foto's maak van deuren, poorten, hekjes... ;-)

almay`s home zei

Ook ik ben een deuren fan. Prachtige collage heb je ervan gemaakt en die tekst spreekt erg aan.

Lieve groet en een heel fijn weekend gewenst!

Alma

Mirjam zei

Hallo Corine,
Ik begrijp dat dubbele gevoel wel, dat je bij die voor- en achterdeur hebt. Wij hebben wel een voordeur, maar omdat er voorom alleen een wandelpad loopt en achterom de parkeerruimte is, komt iedereen achterom. Behalve de post.
Verder ziet niemand onze voordeur...
Iedereen kan hier zo de tuin inlopen, en doet dat ook. En ook hier staat meestal de achterdeur open... Kom binnen dus!!
Ik wens je nog een heel fijn weekend,
Groetjes,
Mirjam

Home and Lifestyle zei

Bij een oud en/of sfeervol huis vind ik een mooie voordeur een visitekaartje maar bij een standaard huis als hier kan ie me eigenlijk gestolen worden :-)!

Maar als ik op vakantie ben in Italië of Frankrijk hebben deuren net als bij jou ook altijd alle aandacht!

Maar voor- of achterom...op je blog voel ik mij altijd thuis hoor ;-)!

Ik wens je een heel fijn weekend! Liefs, Ingrid

Elisa zei

Wat een hoop schitterende deurtjes.

Ans zei

En wij hebben wel een voordeur en een achterdeur,maar geen poort achter in de omheining van de tuin.
Om de simpele reden,dat de tuin van de achterbuurman aan onze tuin grenst,met links
een gedeelte van het bos,waar aan we wonen.
Dus jouw achterdeur,is een deur waar je gezellig binnen komt stappen,dat kan bij mij niet direct,wanr dan moet je eerst door de voordeur.
Snappie ?

Je hebt een mooie fotocollage gemaakt.

Fijn week-end
Groetjes Ans

Mayflower zei

Mooie collage van deuren Corine, je heb er prachtige uitnodigende deuren bij.
Hier komt iedereen door de garage, die deuren zitten vlakbij onze voordeur, maar noem het toch 'achterom'.
Fijn weekend en een lieve groet, Mea

G-style zei

Mooie collage Corine , ik zie een aantal mooie exemplaren.
Volgende week komt onze nieuwe voordeur erin , ben erg benieuwd hoe dat gaat lijken...
Nieuwe zinken wandlamp ernaast , Belgisch hardstenen stoepje ...

Ik zal de foto's wel laten zien en hoplijk zie je dan een beetje dat wij achter die deur wonen.

Fijn weekend , hartelijke groet Gea

Miranda zei

Deuren blijven fascinerend, wat bevindt zich achter de deuren... Wij hebben wel een voordeur, maar deze wordt alleen gebruikt als er een collectant komt, verder komt iedereen gezellig door de 'loopdeur' van de garage ;)

Fijn weekend! Groeten, Miranda

Rozmeen zei

Ik snap helemaal wat je bedoeld en wat een mooie collage..genieten!!

Liefs en een fijn weekend,
Rozmeen

wonen met brocante zei

Mooie tekst en prachtige plaatjes! Groetjes Peggy

Colin zei

Geen voordeur, da's best bijzonder toch? Sinds we zelf op voordeurenjacht waren, kijk ik tijdens al die rondjes met Guusje met nog meer aandacht naar al die voordeuren en wat zitten er mooie bij. Heb genoten van je mooie collage, leuk! Groetjes, Colin

Anoniem zei

Ja hier ook heel herkenbaar!
Zelf op Kreta ook veel deuren en poorten foto,s gemaakt!
Maar die van jou zijn leuk hoor!
En ja bij jou zocht ik ook eerst de voordeur!
Liep alweer terug, dacht dat ik hem voorbij was gelopen maar nee, Maar je achterdeur was ook zeer uitnodigend hoor!
Liefs Erika

Wanda zei

Deuren/poorten/toegangshekken, ik ben er ook zo dol op. Des te verweerder des te beter... Als ik op vakantie ben ik Frankrijk, dan kan ik het ook niet laten om ze te fotograferen!

Lieve groetjes,
Wanda

Nieneke zei

O, wat grappig! En dan ook weer alle reacties van iedereen. Achter elke deur zit een verhaal..(letterlijk en figuurlijk!)

Marja zei

Prachtige collage zo. Wij hebben ook maar 1 deur in ons huis en ja, die staat altijd open. Toch hou ik ook wel van die mooie, sfeervolle voordeuren zoals je altijd in de magazines ziet.

faire un songe zei

Hoi,
Ja Vic al weer thuis veilig en wel en gelukkig zonder schrammen...
Leuke post heb je er van gemaakt..
Ik loop een beetje achter met lezen.. maar volgens mij is het vandaag een dag om een beetje bij te lezen... geen weer om naar buiten te gaan..De jongens zijn wederom op kamp. dus heerlijk rustig hier in huis.
Ik neem nog een kop koffie en ga er eens voor zitten.
Fijne zondag.
XX Hetty

Anita zei

De deur is de toegang tot je hart ...
Misschien is het daarom dat je er zo door gefascineerd bent geraakt ;-) Een achterdeur is lekker veilig. Een voordeur is uitnodigend maar maakt ook kwetsbaar en soms moet je gewoon even voorzichtig zijn. Ondanks dat je geen voordeur hebt voel ik me hier heel erg THUIS Enne ik zou het bijna vergeten: ik vind je collage echt héél erg mooi !!!
Groetjezz lfs mij xxx