woensdag 7 september 2011

rijke oogst

mooi voorjaar…

Op het nieuws kreeg ik het bevestigd, de appel- en perenoogst dit jaar zijn erg groot! Wij zagen het zelf al in onze (mini)boomgaard, de appels zijn niet te tellen..Er gaat hier geen bezoek weg zonder een zak appels :) en verder eten we regelmatig appeltaart, appelflappen en appelmoes.

In plaats van een koekje bij de koffie/thee eet ik een schaaltje appelmoes…mmmmm.

appelmoes

En nog leuker is het als je dat kunt eten met een brocante lepel(tje) , op de één of andere duistere manier verdwijnen hier in huis, of liever gezegd uít huis stuk voor stuk onze toetjeslepels. Dus was ik al een tijdje op zoek naar (in mijn ogen) mooie, betaalbare lepels. En zaterdag vond ik op een brocantemarkt een leuk setje van 4..

lepels

Simpel, niet te groot, precies goed voor o.a. een schaaltje appelmoes!

26 opmerkingen:

Anita zei

Wahah Corine die zijn leuk !!! Dat maakt het eten van zo'n schaaltje eigengemaakte appelmoes tot een écht feest :-) Ik zou ze maar achter slot en grendel leggen hihi
FIJNE DAG
Groetjezz lfs mij

Nicole (Maison La Belle Vie) zei

Prachtig lepeltje en dat schaaltje appelmoes ziet er wel heel lekker uit.
Fijne dag en groetjes, Nicole

Granny's Place zei

Wat ziet dat er heerlijk uit zeg!
Groetjes Madelon

It's me zei

Heerlijk Corine...ik heb afgelopen week ook appelmoes gemaakt......staat weer genoeg in de vriezer...lekker !! fijne dag !..liefs van mij....xxx..

All Seasons zei

Dat eet toch helemaal lekker, zelfgemaakte appelmoes met zo'n mooi lepeltje.
Er gaat niks boven eigen gemaakte appelmoes, heerlijk!!!
en vandaag een appeltaart bakken ;-))

Geniet van de dag
Lieve groet,
Patricia

Le style zei

Prachtig zijn ze deze lepeltjes!
En die appelmoes ziet er heerlijk uit.....
Een feestje om het zo te eten.
Laat nou ook hier de toetjeslepeltjes mysterieus verdwijnen;-)
Fijne dag,

Lieve groet

Mirjam zei

Hallo Corine,
Heerlijk, al die zelfgemaakte taarten en appelmoes. Ga ik binnenkort zelf ook weer doen. Eerst even naar de appelplukdagen bij `Landgoed De Olmenhorst´ hier in de Haarlemmermeer, want voor zelfgemaakte appelmoes moet je natuurlijk wel zelfgeplukte appelen hebben, wel zo leuk. Mooie lepeltjes hoor...
Leuk ook die nieuwe foto opzij...
Ik wens jullie een heel fijne dag toe,
Groetjes,
Mirjam

Collie-Collie zei

Nou zo'n schaaltje zelfgemaakte appelmoes, mjammie!!! En zo'n mooi lepeltje maakt het extra lekker.

Groetjes, Collie

@nne zei

heerlijk, een bordje appelmoes met een lief lepeltje! groetjes, @nne

Met Brocant Label zei

Heerlijk zelf gemaakte appelmoes. Hier heeft mijn tante veel appels mee genomen en zij maakt er ook heerlijke appelmoes van. Het lepeltje ziet er lief uit.

Lieve groet,
Yvonne

Jet zei

Wat een lieve lepeltjes! En wat lijkt me dat heerlijk, zoveel appels om appeltaart van te maken!
De foto van 'he & me' hiernaast, is trouwens ook prachtig! Zulke plekjes zijn zeldzaam!

Claudia zei

Hier krijg ik nu gelijk trek van. En het is echt waar van een mooie lepel smaakt je eten ook nog lekkerder!

Juul zei

Leuk die lepeltjes, dan smaakt alles beter. Heerlijk versgemaakte appelmoes!
groetjes
Juul

Nadine zei

Ik lust ook wel een potje...
Liefs en tot gauw...
Nadine

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

Heerlijk eigengemaakte appelmoes voor mij ook het liefst met wat kaneel mmmmmm en dat lepeltje leuk me oma had ze ook ..... fijne week nog lieve groet rosita

lia zei

Al hoewel mijn voorkeur uit gaat naar een appel in de hand, is het af en toe wel lekker....
En ja, appels genoeg.....

liefs Lia

Bonjade zei

Kijk het zijn de details die het 'm doen ;0)
Maakt zo'n overheerlijk bakje appelmoes nog lekkerder.
fijne dag
Liefs

Rozmeen zei

heerlijk zelfgemaakte appelmoes met zo een mooi lepeltje. Ik krijg er ook meteen trek in...

Liefs,
Rozmeen

THE BLACK BARN zei

LEKKER EIGEN GEMAAKTE APPELMOES,COMPOTE EN APPELTAART VAN JE EIGEN APPELS!
IK MOET ZE VAN DE WEEK GAAN PLUKKEN.

MOOIE FOTO'S HEB JE ER VAN GEMAAKT.

FIJNE DAG,

MIRANDA

Ans zei

En als je dan van zo'n mooi lepeltje eet,lijkt het net of het lekkerder smaakt.

Groetjes Ans

Miranda zei

Fijn hoor zo'n grote appeloogst en dan genieten van allerlei lekkers; je zelfgemaakte appelmoes ziet er heerlijk uit.

Fijne avond! Groeten, Miranda

Het stokpaardje zei

Heerlijk een schaaltje zelfgemaakte appelmoes. Vaak doe ik er ook een snufje kaneel door mijn kinderen vinden dat nog lekkerder dan een pot uit de winkel. leuke lepeltjes overigens.
Groetjes Iris

Verrassend Goed! zei

Heerlijk zelfgemaakte appelmoes.
Mooie post, warme groet,
Marianne

English style zei

Heerlijk die zelfgemaakte appelmoes, mmm
het is dit jaar een mooie oogst, ook hier aan ons appelboompje, meer dan 100 appels, en dat voor een klein boompje (vorig jaar zat er maar 1 aan, dus grote winst)

prachtig zijn je lepels!! zo word het eten nog lekkerder haha
groetjes Yvon

Inge zei

Wat ziet dat er heerlijk uit!

Hier ook een 3-tal bakjes gevuld met de laatste rijpe appels, en lekker dat de moes is, mmmmmmm. En dan hebben we nog niet eens eigen appelbo(o)m(en)...deze komen van de bomen achter mijn werk...en verder wil niemand er wat mee doen, snap je dat nou?

Liefs Inge

Wanda zei

Jummie! Lekker met veel kaneel en suiker! Zeg, waar zouden al die lepeltjes toch naar toe gaan? Kaboutertjes in de tuin? Hahaha.

Lieve groetjes,
Wanda