dinsdag 13 september 2011

stapel stenen

franse keien…

Tijdens een rondje door de tuin viel mijn oog op onze Franse keien. Al een aantal jaar nemen we elke zomervakantie een kei mee naar huis. Keiharde rotsblokken, rondgeslepen door het komende en gaande zeewater…de ronde vormen geeft de harde stenen iets zachts.

13stapelen

Bovenstaande foto maakte ik afgelopen augustus in Zuid-Bretagne, deze mooie stapel lag al klaar om gefotografeerd te worden. We lieten ‘m liggen voor de volgende passant, vraag is natuurlijk hoevaak deze stapel op de kiek is gezet :))

23 opmerkingen:

De Lorelei Brocante. zei

Prachtig !!!
Deze staat vast bij velen op de vakantiefoto,s
Maar wie zou het zo mooi gemaakt hebben ????...

groetjes
Dicky Marie.

Lynda zei

en je eigen stenen dan? Dat moet toch ook wel al een leuk stapeltje zijn dan?
Hoe simpel en toch zooooo mooi....die stenen!!

Liefs,
Lynda

Room Seventeen zei

Ah, daar zijn ze! Ik zag de keien een paar dagen geleden al voorbijkomen, maar kon het blogbericht niet vinden. Mooie foto Corine.

LifeStyle Interiors zei

Hoi Corine, ik vindt het altijd zo leuk als ik bij andere bloggers dezelfde interesses voorbij zie komen! Ik zelf ben ook gek op deze prachtige cadeautjes van de natuur. Ik neem van iedere vakantie stenen/keien mee...het liefst dauw ik mijn koffers of auto vol met stenen...maar dat wordt een beetje zwaar op den duur. Ik ga nu alleen nog opzoek naar stenen in de vorm van een hart of de perfecte ronde steen..zo probeer ik mijn verzamel woede een beetje te beperken:) Je foto is prachtig en ook ik heb zo een stapeltje op mijn tafel staan....Super dat je de stapel hebt gelaten zoals het was!

groetjes,
Sabihax

Mirjam zei

Hallo Corine,
Wat mooi hè, zulke gestapelde stenen. Je ziet ze wel eens op canvas bij een welbekend woonwarenhuis, maar zo in het echt is het veel mooier. Zulke stapels zie je ook zomaar langs de weg in Schotland, waar ze een pad of weg markeren, of een top van een heuvel. Ze worden ´cairns´ genoemd. Ik heb ze daar gezien en ik vond het indrukwekkend hoe hoog die stapels af en toe worden gemaakt. Jij kunt nu je eigen ´cairn´ maken in je tuin...
Ik wens je een heel fijne avond,
Groetjes,
Mirjam

Oude lappen zei

Ik vind ze ook super. Er zijn verschillende plaatsen in Frankrijk waar je ze tegenkomt. Als ik het zie moet ik het ook kunnen doen. Het heeft echt wel iets ....
Liliane

Home and Lifestyle zei

Je bent vast niet de laatste die met het fototoestel deze mooie stapel met stenen heeft vastgelegd! Weet je van de stapel stenen in je tuin van elke steen nog het verhaal dat er achter zit en de plaats waar je verbleef?

Een fijne avond! Lieve groet, Ingrid

Le style zei

Oh, wat een schoonheid heeft onze natuur!
Hou zo van de serene sfeer.....
Wie is de 'creator', wie heeft het al gefotografeerd en hoeveel foto's komen nog.....

Lieve groet

Nieneke zei

Mooi!!!

vanbinnen zei

Mooie foto, je kunt 'm zo uitvergroten! Maakt het jou uit dat ie vaker op de foto is genomen, had je niet moeten zeggen....maar ja wij vrouwen zijn veel te eerlijk!
Groetjes Greta

It's me zei

Mooi stapeltje.......prachtig...liefs van mij....xxx...

Anita zei

Prachtig zo'n stil leven :-)
Stenen hebben even als bomen "iets" wat je raakt
(vind ik persoonlijk)
Mooi stapeltje en een post naar mijn hart hihi
FIJNE DAG
Groetjezz lfs mij X

Anoniem zei

Echt een mooie foto!
Precies helemaal jouw stijl!
Liefs Erika

@nne zei

zo'n stapeltje stenen stralen voor mij altijd een oerenergie uit! lieve groet, @nne

Judith zei

Tot bloggen kan ik me nog niet toe zetten, maar ik wilde je wel heel graag eventjes bedanken voor de beterschapskaart: Een ontzettend LIEF GEBAAR!!! DANKJEWEL CORINE xxx

Liefs Judith

p.s. Mooie, pure foto

Carla zei

Prachtige foto....en zo leuk dat je anderen ook eens kans gegeven hebt op zo'n mooi plaatje te schieten.

fijne dag...liefs Carla

Miranda zei

Inderdaad een echt foto-moment! Leuk idee om elk jaar een steen mee te nemen en zo een stapel vakantie-herinnerings-stenen te maken.

Fijne dag! Groeten, Miranda

wonen met brocante zei

Wat leuk om steeds zo'n souvenir mee te nemen! Eigenlijk had er een tellertje naast het stapeltje moeten staan, haha. Groetjes Peggy

English style zei

Moeten we raden Corine ?? ik denk dat een heleboel mensen voorbij gaan aan een mooi stapeltje stenen, en het niet eens zien...
Gelukkig zijn er ook heeeeeel veel mensen die hier wel even bij stilstaan, om het op de kiek te zetten.
ik zie de schoonheid er ook zeker van in, vind het prachtig!
Groeten Yvon

Tanja zei

Ik had je stapel al eerder voorbij zien komen in mijn dashboard. Supermooi stenen die zo geslepen zijn door de natuur en het water.

Mooie foto Corine, sorry dat ik de laatste keer je naam verkeerd had neergezet, ik zal het nooit meer doen!

Liefs
Tanja

lia zei

Ja, daar zijn de keien......
Mooi als altijd.

Liefs Lia

Mayflower zei

Prachtig foto van de opeengestapelde keien, die zullen vast door velen op de gevoelig plaat zijn vastgelegd Corine.
Fijne avond en een lieve groet, Mea

almay`s home zei

Wat een prachtig plaatje! Een echt stilleven.

Mooie vakantieherinnering!

Lieve groet
Alma