donderdag 8 september 2011

vlaggen

feestelijk….??

Deze week is de week van de collecte voor de kankerbestrijding. Al jaren is het bij ons in de straat een goed gebruik om die week te vlaggen. Een mooi initiatief om het KWF wat extra aandacht te geven.

vlaggen

In onze directe familie-en vriendenkring hebben we nog nauwelijks tot niet te maken gehad met de vreselijke ziekte die kanker heet. Dus dat vlaggen dat deden we gewoon, ons verstand zei ons dat dat een goeie zaak was. Maar dit jaar ging het anders… De vlag werd gebracht op de dag dat er een forse fietstocht gereden werd door de man van één van mijn medebloggers, deze stoere man is zelf getroffen door melanoomkanker en vanuit de verte leef ik via mijn laptop met ze mee. Ook hoorden we diezelfde dag dat de vader van onze jonge buurvrouw slokdarmkanker heeft… opeens maakt die vlag allerlei emoties bij me los.

Een vlag associeer ik met feest… maar als ik nu de straat in fiets en al die vlaggen zie wapperen…dan moet ik even slikken, hoezo feest…de nieuwe campagne van het kwf zegt: iedereen verdient een morgen…

Ik voel me machteloos, gaf al een bedrag aan de collectant, maar er is veel, heel veel geld nodig om iedereen een morgen te laten beleven! Ik maak nog een extra gift over, voor al die (onbekende)mensen die ik een morgen gun! En dan kan de vlag echt uit!

27 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Toch is de gedachte achter het vlaggen mooi en meer dan goed: "aandacht vragen voor het KWF en iedereen die met deze nare ziekte te maken heeft". Het verhaal van Rudi en Anita maakt bij veel blogsters veel emoties los, ik hou het er in ieder geval niet droog bij. Laten we hopen dat met alle giften die deze week en in de toekomst bij het KWF binnenkomen veel mensen écht uit kunnen kijken naar een nieuwe morgen!

Ik wens je een fijne dag Corine!! Lieve groet, Ingrid

Pink Princess zei

Ja, kanker IS een rotziekte. Ik geef altijd aan het KWF, mede omdat o.a. mijn oudste broer aan longkanker is overleden in 2007. Al weer bijna 5 jaar geleden....wat vliegt die tijd, maar het gemis is of het pas gisteren was.

English style zei

Dat heb je mooi verwoord Corine...
Bij ons in het gezin zijn eerst mijn moeder, en vorig jaar vader en broer al door deze ziekte getroffen en overleden, en nu dus ook de zoon van mijn vorig jaar overleden broer, het joch is nog maar 20 jaar
het word niet voor niks de gevreesde ziekte genoemd, zo erg hoeveel mensen jaarlijks niet geconfronteerd worden met Kanker..
mooi gebaar al die vlaggen, het laat je even stilstaan bij..
groetjes Yvon

Susan zei

Wat een mooi gebaar...ook wij geven elk jaar met gulle hand aan het KWF. Mijn vader mocht ook niet oud worden door deze verschrikkelijke ziekte en dit is iets wat je niemand toewenst. Blijven vlaggen dus!!

Gr. Susan.

Nicole (Maison La Belle Vie) zei

Mooi initiatief die vlaggen. Het is echt een verschrikkelijke ziekte en het is heel belangrijk om er allemaal collectief voor te strijden want iedereen verdient inderdaad een morgen.
groetjes, Nicole

THE BLACK BARN zei

IK HEB DEZE ZIEKTE VAN HEEL DICHT BIJ MEE GEMAAKT!
MIJN VADER IS OVERLEDEN TOEN IK 13 JAAR WAS AAN LEVERKANKER!!
IK HOOP DAT ZE OOIT EEN GENEESMIDDEL VINDEN TEGEN DEZE SLOPENDE ZIEKTE,

LIEVE GROET,

MIRANDA

Kom Achterom zei

Wat een goed initiatief! Zichtbaar dat is goed!!!
Ook ik leef op afstand mee met onze medeblogster wat een kanjers zijn het! Wat een kracht!!
Gister kwamen ze bij ons aan de deur in een giga megabui Petje af voor al de collectanten en zei zorgen ervoor dat er voor heel veel mensen een morgen is!
Fijne dag en wat super dat je er aandacht aan besteed!
Yolanda

It's me zei

Zo lief dat je aan je medemens denkt !!...en ja het is een rotziekte.....je bent een lieverd....xxx...

Judith zei

Mooi gebaar, mooi verwoord. Hoop dat er veel geld opgehaald gaat worden en dat er inderdaad voor veel mensen een nieuwe morgen mag komen!

Groet Judith.

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

Sluit me aan bij al wat gezegd is ....mooi initiatief... lieve groet rosita

Anita zei

Wat lief dat je middels deze post aandacht besteed aan KWF kankerbestrijding. Inderdaad iedereen verdiend een nieuwe morgen ... !!! Er is ontzettend veel geld nodig om dit voor zoveel mogelijk mensen mogelijk te maken. En ja, wij voelen dat vanachter de laptop en PC enorm veel mensen met ons meeleven ;-)
Liefs en een dikke kus x

Met Brocant Label zei

Zoals je misschien wel heb gelezen in een van mijn posts kreeg mijn vader te horen dat hij prostaatkanker had. Maar hij is geopereerd, en het is allemaal goed gekomen. Ook dankzij dat er onderzoek naar betere behandelmethodes en gezezing kan zijn. Ik ben het met je eens, als je het kan missen dan geef allemaal een gift aan de KWF. Dat jullie vlaggen vind ik een heel mooi gebaar.

Lieve Groet,
Yvonne

Miranda zei

Vlaggen wordt inderdaad meestal gedaan bij een feestelijke gelegenheid, maar ik vind het een mooi gebaar dat jullie op deze manier aandacht vragen voor KWF kankerbestrijding.

Fijne dag! Groeten, Miranda

lia zei

Een heel mooi initiatief.
Superbuurt....

liefs

Le style zei

Wat een super initiatief en zo goed beschreven door jou!

Lieve groet

wonen met brocante zei

Het is inderdaad een k..ziekte! Ook ik heb er al verschillende familieleden aan verloren. Goed dat je het zo onder de aandacht brengt! Groetjes Peggy

Mayflower zei

Dat heb je prachtig verwoord lieve Corine.
Ik heb het helaas in mijn nabije omgeving ook meegemaakt en dierbaren door deze vreselijke ziekte verloren, maar ook die dankzij al die onderzoeken deze ziekte hebben overwonnen. Ik heb het zelf ook aan de lijve ondervonden en weet hoe belangrijk al dat geld is om verder te kunnen gaan met onderzoek en nieuwe medicijnen, daarom zijn al die giften zo ontzettend belangrijk.
Lief dat je hier aandacht aan schenkt.
Lieve groet, Mea

Anoniem zei

Ja ik zag het gisteren bij jullie in de straat!
Had het nog nooit gezien of gehoord maar vind het echt een heel mooi gebaar!!
Liefs Erika

Franse Lelie zei

Wat ontzettend lief om op deze manier aandacht te geven aan Rudi en Anita en aan het KWF, lieve groet

Mirjam zei

Hallo Corine,
Wat een mooie gedachte en wat mooi verwoord.
Als we allemaal zo denken gaat het helemaal goed komen met de aktie...
Fijne avond gewenst,
Groetjes,
Mirjam

faire un songe zei

De gedachte is goed.. het gebaar geweldig.. meer kun je niet doen.. alleen als er iemand je steun nodig heeft....is helpen.. En dat doe je.
Mooie actie..!! En wat een mooie post heb je er van gemaakt.. heel treffend.
Liefs Hetty

almay`s home zei

Mooi initiatief dat vlaggen. Bij mij hangt de poster voor het raam en heb net het laatste stukje van mijn wijk gelopen. Al die kleine beetjes bij elkaar....

Je hebt er een prachtige post van gemaakt!

Lieve groet
Alma

Karin zei

Wat een prachtig gebaar.....
Ik heb helaas enkele dierbare familie,en vrienden verloren aan deze rot ziekte.
Steun voor onderzoek is daarom erg belangrijk.
groetjes karin

Wondelgijn zei

In oktober komt er een boek uit: Door het lint. De opbrengst gaat naar Pink Ribbon. Mooi initiatief!! (en extra leuk: een verhaal van mijn hand is opgenomen in het boek!! :-) )

Bonjade zei

Een lieve belangrijke post.....en dan ben ik gewoon even stil.......
In gedachten leef ik met allen mee......
Iedereen verdient een morgen.
Liefs

Ans zei

Wat een mooie lieve post.
En het is echt nodig,dat er aandacht blijft voor deze rotziekte.
En als er een dierbare is,die deze ziekte treft,lijdt de omgeving mee.
Ik kan erover meepraten.
Iedereen verdient inderdaad een morgen en nog vele morgens daarna.

Fijn week-end
Groetjes Ans

De sfeer van ..... zei

Zaterdag moest ik door jullie straat en zag de vlaggen hangen. Ik moest ook even wat weg slikken, doordat we allemaal wel iemand kennen (of gekent hebben) die getroffen is door deze ziekte.

Liefs van Petra