vrijdag 2 september 2011

zomers

natuurlijk mooi…

Zoals elke voorjaar zaaide ik eind maart lathyrus in de tuin. Een paar jaar geleden deed ik dit voor het eerst en de hele zomer kon ik blijven plukken van de vele heerlijk ruikende bloemen! Maar de laatste 2 jaren viel de bloei vreselijk tegen, hier en daar en af en toe kwam er een bloem tevoorschijn, maar eigenlijk was het een armoedig gedoe. Toen hoorde ik dat je lathyrus niet telkens op dezelfde plek moet zaaien….o, dat verklaart een hoop…

lathyrus

Dus zocht ik dit voorjaar braaf een andere plek waar de zaden begraven werden. Achter de pioenrozen, precies goed, want die zouden dan eerst volop bloeien en dan was de lathyrus daarna aan de beurt. Nou niet dus! Ik heb tot nu toe al met al 5 (!!) bloempjes op een vaasje kunnen zetten, dieptriest toch?! Maar nu hoorde ik: de lathyrus moet in de volle zon…o, dat verklaart een hoop… niet áchter de pioenrozen dus :)

uitgebloeid.

uitgebloeid

Op naar volgend voorjaar dus :)) Nieuwe lente, nieuwe kansen….

23 opmerkingen:

monique zei

Wat een gedoe he met dat zaaien, maar gewoon doorgaan!
Geniet van het mooie weekend!
Groetjes Monique

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

Je moet het maar weten ... hoop dat je zo meer geluk heb en alles wat je nu tekort heb gekregn dubbel terug krijg ... wens je een fijn weekend ... lieve groet rosita

Painting by Louise, Maison Louise, NieuwGroenLeven. zei

Dank je wel voor de tip, want ik wil volgend jaar ook Lathyrus gaan zaaien.

Je foto's zijn prachtig!

Groetjes Loes

Wanda zei

Ik ga het volgend jaar ook weer eens een keertje proberen: lathyrus zaaien. Is me nog nooit echt goed gelukt. En op alle blogs zijn de meest heerlijke (geurende) bosjes lathyrus te vinden... Wil ik ook!

Lieve groetjes,
Wanda

Home and Lifestyle zei

Hier is net de snoeischaar in de lathyrus gezet...ik had het in een mand, met verse grond en vol in de zon. Maar ook hier viel de oogst tegen, de stelen en het blad waren al helemaal vergeeld. Het was de eerste keer maar ik denk ook de laatste keer!!

Ik wens je ondanks de tegenvallende oogst toch een heerlijk (en zonnig!) weekend toe, succes morgen op de rommelmarkt :-)!

Lieve groet, Ingrid

Le style zei

Oh, maar dit zijn wel prachtige beelden!
Heel mooi.....
Op naar volgend jaar voor meer;-)
Een heel fijn {durf het bijna niet te schrijven, 'zonnig';-)} weekend,

Hartelijke groet

It's me zei

Maar je hebt er mooie foto's van gemaakt hoor...heel fijn weekend...liefs van mij...xxx..

lia zei

En zo leer je steeds weer iets.

fijn weekend, liefs

Mirjam zei

Hallo Corine,
Ik zag dat je me gaat volgen... Heel erg bedankt daarvoor.
Ze zijn wel heel erg lief toch, die bloemetjes van de lathyrus... Ook al zijn het er maar een paar... Ik wil ze volgend jaar ook gaan zaaien, dus ik zal er goed op letten waar ik dat zal doen.
Ik wens je een heel fijn weekend toe,
groetjes,
Mirjam

Ans zei

Al doende leert men.
Volgend jaar een nieuwe ronde,dus een nieuwe kans.
Maar je foto's zijn schitterend.

Fijn week-end
Groetjes Ans

Met Brocant Label zei

Ondanks de karige oogst is je verhaal wel heel leuk haha. Maar ja beter wat dan niks en weer goede hoop op volgend jaar.

Lieve Groet,
Yvonne

Judith zei

Hihi... herkenbaar... Dacht dat jij ontzettende groene vingers had, maar als zoiets zelfs bij jou kan mislukken... Stelt gerust-:)
Fijn en zonnig weekend!

Anoniem zei

Maar die 5 heb je dan nu wel voor jaren vastgelegd! en nog heel mooi ook!
Liefs Erika

Claudia zei

Dit jaar voor het eerst geprobeerd maar helaas zonder resultaat!

Haikey zei

Ik heb al bossen vol geplukt en bij mij staan ze inderdaad in de volle zon. Ze zeggen hoe meer je eraf plukt hoe meer er uiteindelijk aan komen.

Fijn weekendd!

Haikey

Mayflower zei

Ik neem deze tips gelijk ten harte Corine, want ik heb ook al een paar zakje Lathyruszaad klaarliggen voor volgend jaar.
Hopelijk dat je volgend jaar meer succes heb.
Fijn weekend en een lieve groet, Mea

Lynda zei

hhihiihihih al doende leert men, dat blijkt maar weer!!!;)

Fijn weekend!!

Liefs,
Lynda

Miranda zei

Hier is de lathyrus bijna uitgebloeid (heeft het wel heel goed gedaan dit jaar...) Maar met alle goede tips komt het volgend jaar helemaal goed met jouw lathyrus ;) De vijf bloemetjes hebben wel prachtige foto's opgeleverd.

Fijn weekend! Groeten, Miranda

flowersandhome zei

Mmmm, herkenbaar verhaal Corine. In onze tuin lukt het ook niet met de reukerwten(en de meeste zaaibloemen eigenlijk). Teveel schaduw. Daarom zaai ik ze in een pot die ik dan in de volle zon zet.
Groetjes,
Marian

Agnes zei

Zo zie je maar weer....aldoende leert men. En ik dus ook:) Dank voor je tips, ik ga het volgende lente (voor het eerst) proberen. En hopelijk heb je volgende jaar heeeeeeeel veel bloemen.
Fijn weekend
Lieve groet,
Agnes

G-style zei

Hahaha , nieuwe ronde , nieuwe kansen .......we zijn nu al benieuwd naar jouw lathyrus-perikelen volgend jaar .

Mooie foto's trouwens, dat dan weer wel !

groetjes Gea

wondelgijn zei

Ooo?? Dat wist ik dus niet! Weer wat geleerd, volgend jaar weer Lathyrussen in de tuin!! :-)

ps, ik heb een ander blog! Web-log en migratie blijkt een gevaarlijke combinatie te zijn. Ik ben tegenwoordig dus te vinden (hoe chic!!) op http://www.wondelgijn.nl Zie ik je daar??

Inge zei

Nou, vandaag heb ik ook wat geleerd! Dat wist ik dus ook niet. Ik heb ook wel eens pogingen gedaan, maar hier lukte het tot nu toe ook niet. Heb nu een bos bloemen op tafel staan, mét lathyrus erin, en volgend jaar ga ik -met jouw tips- het gewoon weer proberen. Het zal me toch een keer lukken!

Geniet ervan!

Liefs Inge