maandag 24 oktober 2011

oppepper

boven…

De bovenverdieping van ons kleine huis kan na ruim 5 jaar woongeweld ;) wel een oppepper gebruiken. We begonnen met het ombouwen van de kleinste (middelste) slaapkamer tot badkamer, het is elke dag een feestje om daar binnen te stappen! Nu gaan we verder met de overloop, de vloer heeft open gelegen i.v.m de aanleg van aan-en afvoerleidingen voor de badkamer, dus dat is punt één, er is een kast weggebroken, dus een deel van het plafond moest vervangen (punt twee) en ook de wanden moesten hersteld (punt drie).

groenst

groen

We zijn al even op weg en de afgelopen week stond in het teken van schuren, gronden en schuren, de wanden en het plafond staan in de voorstrijk, deze week wordt er gestukt en dan kunnen we al het houtwerk aflakken…

groener

Daarna…gaan we verder met de logeerkamer (als je de trap opkomt linksom). De binnenmuren en de plafonds van de slaapkamers boven zijn nog origineel, houten planken dus.. dat blijft, want die sfeer willen we behouden, maar het houdt wel in dat er veel schuur-en schilderwerk inzit.

.sfeer

Na de logeerkamer is onze slaapkamer aan de beurt, we slapen dan in de logeerkamer en de kledingkast gaat tijdelijk naar de overloop.

Wat zal ik blij zijn als we helemaal rond zijn, als ik eindelijk weer wat orde en rust kan scheppen in de chaos ;)

Maar voorlopig is het nog niet zover..voorlopig is het een (geordende) rommel, de overloop moest natuurlijk leeg, het kleine spul staat op zolder, de grote spiegel staat in onze slaapkamer tegen de muur en de logeerkamer staat halfvol met gereedschap en verfspul…

23 opmerkingen:

Collie-Collie.com zei

Het wordt wel mooi en licht hoor... fijn dat je je nu een stukje lekkerder voelt... (heb net je berichtje van gisteren gelezen). Heerlijk dat je zo geniet van je badkamer en zo te horen worden de de overloop en logeer- en je eigen slaapkamer vast net zo'n plaatje...

Groetjes en een hele fijne dag vandaag, Collie

Claudia zei

Wie er mooi bij wil zitten moet er wat voor over hebben, veel puin maar dit beloofd wat....

Kiki zei

Oeps...dat is nog even doorbijten, maar de eerste stappen zijn gezet en als de overloop klaar is zul je zien hoe mooi het geworden is! En dan maar weer een puntje van het lijstje met "Things To Do" afstrepen...En af en toe even lekker relaxen in de prachtige badkamer. Wij hebben vorige week de trapopgang geschilderd en dacht ook even...waren we er maar nooit aan begonnen...maar als dan klaar is ben ik er toch erg blij mee!
Groetjes,
Kiki

Passione Helena zei

Wat haal je jezelf soms op de hals hé?! Maar straks als alles klaar is, ben je alles zo weer vergeten! "Geordende rommel"...ondanks alles ziet het er toch heel netjes uit, maar wat kan ik mij voorstellen dat je blij zal zijn als alles achter de rug is. Hier is het ook al weken rommelen, schoonmaken en opruimen..pff, ben er onderhand ook wel klaar mee.

Nog even doorbijten!

Succes!

Liefs Helena

ria zei

Tja,rommel.....is nooit leuk!!Maar hou t eindresultaat voor ogen!Volgens mij heb je een prachtig oud huis (mijn droom).En wat een geweldig oud alfabet heb je in t trapgat hangen!Echt super!!
Fijne dag verder,groetjes Ria

Anita zei

Het wordt vast heel erg mooi maar voor het zover is ;-)
Pas jij wel even heel goed op jezelf !!!!
Dat zijn die bekende grenzen voor je het weet ...
FIJNE DAG Groetjezz lfs mij

Home and Lifestyle zei

Dacht even dat jijzelf een oppepper had gekregen maar je had het over de bovenverdieping van je huis ;-)! Gaat het weer een beetje met jezelf Corine?

Tja, wie een landhuis moet onderhouden, zit soms in de rommel :-)...maar zeker weten dat het allemaal heel mooi gaat worden. Ik zou juist wel wat vaker in de rommel willen zitten, maar manlief is daar niet zo'n voorstander van dus dat houdt de vaart eruit :-)!

Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat! Lieve groet, Ingrid

Anoniem zei

Oh gelukkig je hebt weer wat foto,s gemaakt en een gezellig blogje geschreven!
Ik hoop dat dat betekent dat je je weer wat beter voelt meid! FIJN!!
Ben nu al benieuwd naar de foto,s als het straks klaar is!
Liefs Erika

Colin zei

Ik kan er zo slecht tegen, niet tegen het klussen op zich, maar de rommel en het geschuif van je spullen. Deze week staat toch echt het halletje op de planning ... pfff.

Hoop dat het met jou weer wat beter gaat en je geen dipper krijgt van al dat geklus deze week. Liefs, Colin

Mirjam zei

Hallo Corine,
Ja maar hoe is het nu met jou?? Gaat het weer een beetje beter en zie je alles weer een beetje vrolijker in? Ik hoop het voor je...
Je overloop wordt duidelijk heel goed onder handen genomen. Gelijk hebben jullie, als je het doet moet je het goed doen. Net als de badkamer en waarschijnlijk eerder al je woonkamer. Heel veel succes verder ermee en doe je het rustig aan? Hou jezelf op de eerste plaats nog even...
Lieve groetjes,
Mirjam

faire un songe zei

Niet te veel hooi op de vork nemen hoor....!!
Hoe gaat het met je.....
Lekker rustig aan doen.. en dat werk dat loop niet weg.
Lieve groetjes Hetty

Ans zei

Maar dat het mooi gaat worden,dat is een ding wat zeker is.
En tsja...dan moet je eerst door de rommel heen.
Gewoon rustig-aan doen,dan breekt het lijntje niet.

Groetjes Ans

lia zei

Wij hebben dat allemaal al gehad vorig jaar. En zou best wel weer ergens willen beginnen. Maar Jan kan zich nu uitleven bij onze oudste.
En het moet eerst een troep zijn wil het wat worden...
Gaat het weer een beetje met je?

Liefs Lia

Elisa zei

De kleine stukjes van het huis te zien krijgen is erg leuk. En het word allemaal prachtig

Mayflower zei

Na je vorige post te hebben gelezen dacht ik even dat jij weer even een oppepper heb gekregen, want die kon je na gisteren wel goed gebruiken. Jee....Corine, wat een verhaal en wat sneu dat je uitgerekend die dag zo beroerd was.
Wat heerlijk dat straks de hele bovenverdieping klaar is. Ik vind die houten plafonds zo mooi, die zou ik ook nooit weghalen.
Lieve meis, ik hoop dat je weer iets bent opgeknapt, denk wel goed om jezelf.
Lieve groet, Mea

Bonjade zei

Oh ik dacht even.....gaat ze in het groen...?
;0)
Nu grootse aanpak dus...maar vast en zeker top resultaat....na die zure appel dan hè.....
Fijne avond

Maison Louise, Paintings by Louise zei

Wat een werk allemaal, maar volgens mij gaat het bijzonder mooi worden.
Wij zijn ook bezig met veranderingen in het huis, maar doen het stapje bij stapje, elke keer een stukje.
Ook ik ben blij hoor als alles weer een beetje bij het oude is hoor!

Ik ben benieuwd naar het resultaat.

Lieve groet,

Loes

Room Seventeen zei

Zeg eh...doe jij even een beetje rustig ;-))?
Leuk die veranderingen,ik ben benieuwd hoe het gaat worden.

PS weet jij waar Lia's blog is gebleven? Hij is foetsie, ik krijg de melding dat hij niet meer bestaat, maar dat lijkt me stug...

Brocanterie Derdijk zei

Dat is even afzien, maar het zal vast de moeite waard zijn.
Wat heb je een mooie lamp op je slaapkamer.
Veel succes met klussen!

Groetjes,
Esther

Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Carla zei

Oh...wat zullen jullie genieten als alles klaar is en precies zoals je het bedoelt had.
Jammer dat het altijd eerst zo'n chaos moet zijn hè...ach zoveel meer waardeer je het straks ((-;

liefs Carla.

Home is where the heart is zei

oh heerlijk!!!! Gaat helemaal goed komen. Die deur met die deurknop, geweldig!!!! Blijf vooral foto;s maken :)))
Succes live groet Brigitte

@nne zei

hopelijk gaat het al wat beter met je! wat een moed, om dan zo aan het klussen te slaan. nog even doorbijten, genieten van de logeerkamer en dan hop in je eigen bedje! ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat. liefs, @nne