woensdag 19 oktober 2011

perfectionisme (2)

het moet kloppen…

Nog zoiets… ik ben niet zo’n liefhebber van shoppen. Gek? Welnee, ik snap zelf best waarom ik daar geen lol in heb. Ik vond bijvoorbeeld een mooie ecru veloursbroek én een prachtige tuniek met borduursel en dan ben ik natuurlijk blij, maar vervolgens moet dat setje dan wel afgemaakt worden met het perfecte schoeisel… in dit geval een paar stoere laarzen (want de combi vrouwelijk met stoer voelt goed!) en als ik dan niet dát vind wat ik voor ogen heb…

Ik weet, ik maak het mezelf moeilijk, maar ik wordt er zó blij van als iets gewoon klopt! In m’n kleding, in m’n huis, in m’n foto’s, in m’n werk (ik doe niet voor niets iets in de cijfers, die moeten ook kloppen :))

tuniekhalsstoerelaarzentunieksettuniekzoom

Maar om een lang verhaal kort te maken: ik vond toch dé laarzen voor bij m’n nieuwe broek en tuniek! Alleen…nu zou ik er ook graag nog een (stoer) jasje op hebben voor als het straks kouder is, dan kan ik de set de hele winter doordragen…


Deze post maakte ik zaterdagochtend, in de middag gingen we naar Elburg om de collectie herfstkleding van Gert aan te vullen. Dat was zo gebeurd, een paar blouses en een stoere riem rijker genoten we daarna op een terras van de gezelligheid, het mooie weer en een kop thee met wat lekkers.

Op weg terug naar de auto wipte ik nog snel één winkel binnen…en daar op de pop hing hét jasje…gepast, betaald… en compleet is m’n set :))))))))

34 opmerkingen:

Mirjam zei

Hallo Corine,
Wat heerlijk dat je uiteindelijk de goeie laarzen en het juiste jasje hebt gevonden. Winkelen is voor mij ook geen hobby... Ik ging verleden week op pad voor een nieuwe winterjas... Ik ben vijf winkels ingegaan, overal net niet de kleur of net niet de juiste stof, of net teveel van dat nepbont langs de kraag zodat alles kriebelt... Na anderhalf uur ben ik weer naar huis gegaan, met een bah-gevoel.. Dat wordt zoeken op het grote www...
Jouw set is prachtig, mooie kleur en je laarzen vind ik geweldig...
Ik wens je een heel fijne dag,
Groetjes,
Mirjam

Brabbels en Kiekjes zei

Tsja.. dan willen we natuurlijk ook een foto van het hele geheel zien!
Volgens mij heb je een prachtig tuniek gekocht...
Laarzen... dat is altijd een apart verhaal, om de juiste te vinden.
Als ik de juiste heb gevonden, koop ik ze meestal in de uitverkoop in een andere kleur erbij.
Laarzen mogen bij mij altijd wel wat kosten omdat ik er heel lang mee doe.
Ik heb laatst een jasje (leer) bij Expresso gekocht en dat zou ook perfect passen bij jou setje. Stoer maar toch a touch of female
'-)

Liefs,

RUW MET STIJL zei

Lekkere stoere laarzen. En fijn dat het nu het set compleet is. Ik ben benieuwd naar het jasje?
Fijne dag,
ELlen

Jet zei

Het tuniek en de laarzen zijn prachtig! Geweldig hoor, als je het uiteindelijk toch gevonden hebt!

Kom Achterom zei

Mooi je laarsen!! De kleur vind ik top!!!
Ik herken het wel hoor! Ik keek in mijn kast en kwam tot de ontdekking een paar weken geleden dat al mijn winterkleding zwart en grijs zijn en ik wilde nou juist van die kastanje bruine laarzen tja probleem dus. Toch zwarte gekocht.hoe errug!!
Mijn benen lenen zich niet voor beige broeken en daar baal ik stiekem toch wel van.
Maar wat een prachtig stel heb je gekocht zeg en ik heb nog even gekeken naar je foto's. Mooi dat je het er even bij het gezet! hihi ga ik even uitproberen ook. Ze zijn wel goed gelukt hoor!!
Fijne dag
Yolanda

Collie-Collie.com zei

Zó herkenbaar, het plaatje moet inderdaad helemaal kloppen anders draagt het niet lekker. Ik vind je laarzen superstoer, mooi tintje bij het ecru. Bij de tuniek en ecru velours broek helemaal af. Ik kan me voorstellen dat je er een jasje bij wilde, want dan kan je er lang van genieten.

Dan heb je toch een superzaterdag, als je een winkel binnenwipt en hup je komt het jasje tegen! Allebei goed geslaagd.

Héél veel draagplezier!

Groetjes, Collie

Mayflower zei

Prachtige combi Corine, ik hou wel van een mix van stoer en vrouwelijk. Je laarzen zijn lekker stoer en prachtig van kleur.
En ja....soms moet je niet op zoek gaan, je komt het dan zomaar onverwachts tegen.
Ik herken wel iets van mezelf in je post hihi.
Fijne dag en liefs, Mea

Nieneke zei

Ben benieuwd naar het geheel.....Enne....lekker hè die mannen...kunnen wij nog wat van leren!!

Met Brocant Label zei

De combinatie is heel mooi, maar we willen het jasje nu ook zien haha. Ik ben ook geen shopper, althans niet voor kleren en schoenen mij doe je meer plezier met woonwinkelen.

Lieve groet,
Yvonne

Mooi zei

Oh Corine, wat een mooie laarzen!! En volgens mij zitten ze ook heerlijk.. Helemaal mijn smaak. En de totale outfit is denk ik prachtig.
Lieve groet en fijne dag!

lia zei

Heerlijk als alles bij elkaar past. En je hebt een leuke set, wie weet zie ik hem nog eens. Ik ga eigenlijk wel graag shoppen maar gelukkig heb ik een hele fijne zaak in de buurt die me goed begrijpt en zelfs nog weet wat ik in de kast heb hangen van vorige jaren.... En een hele fijne schoenenzaak die me ook goed begrijpt. Dus meestal houd ik het op die 2 zaken. Ik moet er ook altijd heel vroeg bij zijn omdat de kleine maatjes meteen weg zijn. Maar ben vorige week ook weer goed geslaagd voor maat 35...

Liefs Lia
p.s Laat je nog even weten hoe het met de voeten ging....

Claudia zei

Super dat je zo goed geslaagd bent, dat geeft misschien weer moed voor de volgende keer! Geef mij ook maar cijfertjes hoor!!!

De Lorelei Brocante. zei

Oww ik hou ook niet van shoppen,bahh..
Ja door de stad vind ik leuk maar dan zo af en toe op een terrasje,heerlijk, ja dat wel maar winkelen op zich.....brrrr
Ik heb al jaren de laarzen van Dubarry die zijn zo mooi in de winter.
Setjes kleding heb ik niet en in de winter draag ik graag een soort van landleven kleding en dat is mij te prijzig om steeds nieuw te kopen,makkelijk want dan hoef ik niet vaak te shoppen hé,haha..

Groetjes
Dicky Marie.

Le Style zei

Herkenbaar!
De laarzen vind ik Super, ben benieuwd naar de rest.
Een fijne dag.....

Lieve groet

Anoniem zei

O ja hier ook zo herkenbaar!
Maar ik heb in ons dorp ook een winkel die precies weten wat ik leuk vind en wat me leuk staat en goed advies weten te geven om combi,s te maken met de kleding van vorig jaar die ik bij hun kocht. En.... sinds dit seizoen verkopen ze ook laarzen en schoenen erbij. Voor mijn heerlijk zo,n totaal plaatje in één winkel!

Maison Louise, Paintings by Louise zei

Wat een prachtige combinatie!

En wat is dat toch heerlijk als je zo in één keer kan slagen voor een jasje erbij.

Ik ben nu wel een beetje nieuwsgierig hoe het jasje eruit ziet!

Lieve groet,

Loes

All Seasons zei

Je tuniek, ik vind het helemaal geweldig, dat zou ik ook zo aan kunnen doen met wat jij zegt een paar stoere laarzen. Helemaal mijn outfit!
Wat mooi ook dat kant onder aan je tuniek. Jammer dat je het merk ofwel de winkel er niet bij hebt gemeld (HINT..) :-)
Geniet van je pracht outfit!
Liefs,

Kiki zei

Mooie en stoere laarzen bij een vrouwelijke tuniek. Mooie combi...ben inderdaad ook benieuwd naar het jasje...haha...
Geniet maar van de mooie spullen!
Groeten,
Kiki

Kind An Huys zei

Ik heb ook echt een hekel aan winkelen en kleding kopen, doe dit dan eigenlijk ook te weinig en ga liever brocante of woonwinkels in! Maar jij bent goed geslaagd!! Je tuniek vind ik echt super net als de laarzen...En leuk dat je dan zonder teveel moeite een jasje vind.
GRoetjes, Anne.

Colin zei

Zo herkenbaar; ik lijk bijna ontevreden af en toe terwijl ik dat zeker niet ben maar het soms allemaal iets te graag perfect wil hebben.

Samen met de huisbakker dook ik vanochtend even gezellig de stad in, niet te geloven, maar zijn hele lijstje in iets meer dan een uurtje bij elkaar geshopt ... dat kan ik nou nooit eens:-)

Ik vind je laarzen trouwens helemaal geweldig; in Arnhem 2 weken geleden flink aan het passen geweest maar zoek nog even door (ahum). Groetjes, Colin

Nicole (Maison La Belle Vie) zei

Geweldig je laarzen, ik ben benieuwd naar je jasje. Je tuniek is ook al zo prachtig. Ook wel leuk om zo alles bij elkaar te zoeken ;-) (ik word er zelf heel snel kriebelig van.) Maar het is gelukt en dat is het voornaamste.
groetjes, Nicole

Miranda zei

Ook ik ben niet zo'n shopper, vind het erg gezellig om een dagje uit te gaan, maar dat passen... Vaak kom je op onverwachte momenten iets tegen en dat zijn toch de mooiste aankopen!

Fijne dag. Groeten, Miranda

wittelotus zei

Kleding moet kloppen daar ben ik helemaal mee eens, alleen soms zijn er die dagen, waarbij je heerlijk een spijkerbroek en een poncho aan kunt trekken :) (wel de juiste kleuren natuurlijk!!!)

Jeanette zei

Winkelen een heerlijke bezigheid. Ik heb 1 favoriete kledingwinkel waar ik 2 keer per jaar goed insla. Vervolgens moeten er dan schoenen/laarzen bij de nieuwe setjes worden gekocht. Dit is niet altijd even makkelijk maar lukt meestal wel. Heb ook altijd precies in mijn hoofd zitten hoe het er dan uit moet zien en als ik ze dan vind dan ben ik zo blij als een klein kind.

Groet,
Jeanette

Room Seventeen zei

Mooie set, zal vast goed staan op je slanke lijf :-)!

It's me zei

Maarre waar is het jasje nou??? zien !!! ik vind het prachtig wat je hebt gekocht !...liefs van mij...xxx...

wonen met brocante zei

Mooie set, prachtige kleuren en lekker stoere laarzen. Maar ik ben net als iedereen natuurlijk ook benieuwd naar het jasje. Groetjes Peggy

Wondelgijn zei

Ik vind die laarzen dus geweldig!! Stoer..!!

Theemuts zei

Hoi Corine! jij hebt ook een mooie blog zeg! ik vind je kussens ook echt stoer! Ik ga je volgen. Groetjes Coby

Home and Lifestyle zei

Wat een mooi setje Corine...het past allemaal prachtig bij elkaar. De laarzen hadden de mijne kunnen zijn, alleen ben ik voorzien van een dikkere kuit waardoor ik niet overal in pas...en dat is soms heel erg balen!

Ik vraag mij overigens af of jouw kledingkast - net als hier- er wat kleuren betreft net zo uit ziet als je huis? Dus in landelijke stijl!

Een fijne avond! Lieve groet, Ingrid

Gerreke zei

Hahha hoe herkenbaar is dit. Dat wil ik ook graag hoor dat iets bij elkaar past. En schoenen zijn onmisbaar in dit geheel. Die laarzen zijn prachtig!

Hartelijke groeten,
Gerreke

Petra zei

Je kleding ziet er heel erg leuk uit, jasje krijgen we vast nog wel te zien (hoop ik)
Wat goed die fotocursus, lijkt me nog best moeilijk!

Alvast een fijn weekend!

Amy zei

Ik hou juist wel van shoppen ,maar het lastige bij mij is dat ik precies weet wat ik zoek ....en dat is er dus vaak niet
Tassen die ik vorige jaar al zocht zie je nu pas in de winkels ,nu hoef ik ze niet meer (hahhah lekker eigenwijs he ?)
Maar jij bent leuk geslaag iig !
Gave laarzen ,zit er bont in ? lekker warm en lekker stoer !

Franse Lelie zei

Wat een mooie combinatie! Stuk voor stuk mooie stukken, ook weer goed te combineren. En wat leuk je fotocursus, ik herken het oefenen en uitproberen. Zo leuk als het dan lukt, toch?
Succes en lieve groet