donderdag 6 oktober 2011

stober

minder is meer…

Het mindere weer doet me weer meer bezig zijn met ‘binnen’. Het blijft lastig om een goed evenwicht te vinden in de decoratie van ons huis. Door de beperkte ruimte is het gauw vol en teveel opsmuk maakt het dan naar mijn idee te druk. Ik ben gek op mooie spullen, maar hou het graag stoer en sober (stober :))

sobere decoratie

Deze oude metalen kistjes (ideaal want kunnen ook volgestopt worden met van alles) heb ik al jaren, in combinatie met een verweerd theelepeltje wat we eens vonden bij het omspitten van de tuin is het een mooi en praktisch stilleven.

kinderlepel

In de vitrinekast staat een oude terrine met wat lichte gebruikssporen, erbij een simpele zilveren kinderlepel die we laatst vonden op een kleine brocantemarkt in Zwolle. Eigenlijk niet heel bijzonder allemaal, maar ík word er blij van! Nu de bovenklussen wat stil lagen vanwege het prachtige toerweer de laatste weken en het er dus al een tijdje niet leuk uitziet daar, vind ik het hard nodig om dan beneden de boel extra gezellig te maken en dus schuif ik wat met onze mooie spullen en probeer ik daar dan mooie sfeerplaatjes van te maken.

26 opmerkingen:

faire un songe zei

Heerlijke plaatjes weer...
Na veel extra werken heb ik vanmorgen een ochtendje vrij... heerlijk even een beetje rommelen in huis... Het is er weer voor.
Fijne dag.
Groetjes Hetty

English style zei

Ik heb de(geur)kaarsjes er maar bij aangestoken, tis nu wel erg donker weer, maar ik klaag niet, want we hebben een mooie toegift gehad van na Zomerwer
vind het ook wel weer gezellig om binnen wat te rommelen.
ja die balans heb ik nog steeds niet gevonden, ik houd niet van zo'n leeg huis waar helemaal niks voor de ramen staat (dat je haast denkt dat het een leegstaand huis is)
maar ik vind eigenlijk ook teveel stylen mooi, houd ook van stoer & sober,maar voor ik het weet....moet er weer van alles uit huis omdat ik het weer te druk vind, om vervolgens weer op een marktje dat TE leuke ding te kopen.....mmmm zal het wel nooit leren
vind de (geleefde) terrine van jou erg mooi !!
fijne dag
groet Yvon

Collie-Collie zei

Die sfeerplaatjes zijn goed gelukt hoor!! Ik zit er van te genieten met met startbakkie thee!!

Groetjes, Collie

Bonjade zei

Ha ik lees net Yvon....nou ja zeg.....ik had het kunnen schrijven....;0)
Hoe knap dat jij steeds de balans hebt.
En je spullen vind ik juist erg bijzonder.....
Prachtige stillevens.
Fijne dag
Liefs

bijzonder-oud zei

Mijn probleem is ook dat ik te veel dingen mooi vind, stoer en sober vind ik mooi, romantisch, scandinavisch, was het maar niet zo mooi allemaal.... :-)

Goed dat jij de balans hebt kunnen vinden, ik vind het altijd prachtig bij jou!
Groetjes,
Yolanda

Painting by Louise, Maison Louise, NieuwGroenLeven. zei

Het ziet er sober en heel mooi uit.

Lieve groet,

Loes

G-style zei

Ja , ik hou er ook van om niet teveel neer te zetten maar toch wel meer dan jij en af en toe probeer ik ook weer stoberder te gaan ...

Mooi blik en mooie terrine ook !

Fijne dag , groetjes Gea

Anoniem zei

Ze zijn weer heel mooi je Stobere plaatjes!
Hier lukt dat nog niet!
We hebben ook van het heerlijke weer genoten maar nu weer binnen rommelen en gezellig maken vind ik ook echt niet erg!
Liefs Erika

Anita zei

Oh dacht al dat ik een tik fout in je titel vond ;-)
Nouh dat stober van jou vind ik hartstikke mooi !!!
En je metalen kistje écht super.
Lampen en kaarsjes aan en we geven ons over aan de HERFST
Maak het knus ;-) Groetjezz lfs mij

It's me zei

Tja...ik kan dat dus niet....sjuchttttt....hellup!!.....alhoewel onze nieuwe salontafel........less is more.......en die stoere zinken kist eronder....is nog leeg......hihihi!!...zal het dan toch nog goedkomen hier???...xxx..

Home is where the heart is zei

Hier nog 1 die een kleine kamer heeft maar t ook niet kan laten om toch van tijd tot tijd er niets nieuws bij te zetten en om nu spullen eruit te halen en op zolder te zetten is ook niet echt een optie. Op zich is t allemaal wel goed verdeeld. Leuke vondst uit de tuin, geweldig!!
Fijne dag
lieve groet Brigitte

bl.S zei

Hahahah.. wat een heerlijk woord heb je verzonnen voor een prachtige style :)

Maria zei

pff ik vind ook zoveel mooi
Jij bent aan het stoberen hihi
Zo gaat dat hier ook hoor,denk dat we dat allemaal een beetje hebben.
Hier heel moeilijk met onze bank[aubergine]wordt snel klasiek en dat wil ik zeker niet,het moet een beetje landelijk blijven

liefs Maria

Mayflower zei

Die mooie sfeerplaatjes dat is je goed gelukt Corine en het gaat er niet om of een ander iets bijzonder of juist niet vindt, maar dat het voor jou bijzonder is, dat maakt iets bijzonder.
Ik vind het zo knap dat het je lukt om het zo 'stober' te houden. Ik vind zoveel dingen en verschillende stijlen mooi, dat het hier al gauw een allegaartje wordt en gauw tè vol. Terwijl ik toch van rust in huis hou lukt het me niet.
Lieve groet, Mea

Miranda zei

Mooie foto's heb je gemaakt van je stobere (leuke woordspeling) sfeer in huis! Soms is er niet veel nodig om toch een mooi hoekje te creëren.

Fijne dag. Groeten, Miranda

Judith zei

Zo leuk, heb hier echt exact hetzelfde kistje staan. Prachtige foto's heb je ervan gemaakt. Geniet van jouw sfeer!

Groet Judith

lia zei

Ja, wat zal ik zeggen. Heb de kast opgeruimd en er is weer heel wat verdwenen.
Ach, en een beetje schuiven houd je lekker bezig.

Liefs Lia

Home and Lifestyle zei

Sober, stoer of stober vind ik heel erg mooi!! Ik probeer het thuis ook toe te passen, maar het lukt me nog niet zo. Er zijn zoveel dingen die ik leuk vind en de kringloopbezoekjes maken het alleen nog maar erger :-)!

Dacht ook al aan een typefout, maar ik vond dat niets voor jou ;-)!

Lieve groet, Ingrid

Mirjam zei

Hallo Corine,
Nou dat is je dan goed gelukt hoor... Zeer sfeervolle plaatjes geworden. Heb je nog erg veel bovenklussen liggen? Of is het nog te overzien. In ieder geval zal het er uiteindelijk ook zeer stober worden, helemaal mooi dus...
Ik wens je voor nu een heel fijne avond,
Groetjes,
Mirjam

Room Seventeen zei

Stober, leuk gevonden! Ik hou ook niet van teveel hoekjes en frutsels in huis. Overal hoekjes met spullen, nee... Ik word al nerveus van een rondslingerende krant of tv gids haha.

wonen met brocante zei

Leuk bedacht dat stober! Ik vind dat je mooie plaatjes van je spullen gemaakt hebt! Groetjes Peggy

Le Style zei

En jij verstaat de kunst van het Stober maken als geen ander;-)
Wat vind ik dit mooi.....
Ben verliefd op je terrine, wat een plaatje!
Fijne avond,

Lieve groet

Jeanette zei

dat metalen kistje staat ook bij mijn ouders in de kast. Wordt gebruikt als kluis.

Fijn weekend alvast!

Nieneke zei

Prachtig woord, stober...en zeer van toepassing!!!

Colin zei

Sfeerplaatjes maken is je weer prima gelukt! Groetjes, Colin

De sfeer van ..... zei

Is stober nu een werkwoord of een zelfstandignaamwoord? Hoe dan ook.... De uitwerking ervan is prachtig. Mooie stobere foto`s heb je gemaakt.