woensdag 26 oktober 2011

vrije vrijdag

er op uit…

Wat is onze taal toch apart :) neem nou de subtitel van deze post.. 3 losse korte woorden, waarvan ook nog 2 voorzetsels.. geen echte zin, maar iedereen snapt wat ik bedoel.

Sinds een paar weken ‘doe’ ik trouwens ook aan w.o.r.d.f.e.u.d. Een raar woord, waarvan ik nog niet heb kunnen achterhalen wat het is of betekent, maar het spelletje op zich is leuk, heel leuk! Hoewel ik soms wel volledig gefrustreerd zie dat ‘hij’ een vreemd woordenboek gebruikt. De meest normale woorden keurt ie af en sommige belachelijke, niet bestaande woorden vindt ie zomaar oké… Ik ben een freak, ben altijd al gek geweest op onze taal en op allerhande letter-of woordspelletjes. Dus speel ik vrolijk het spel mee (op de aaifoon van Gert ;)).

Maar dit alles terzijde, we gaan... er op uit… Vriendin A. en ik, dat doen we al jaren zeer regelmatig en met veel plezier hè Lex? Maar er kwam een beetje de klad in deze zomer vanwege het feit dat je ineens middenin een scheiding zat.. de afgelopen maanden waren heftig en al is het allemaal nog lang niet ‘geregeld’ je hebt een fijne thuisplek gecreëerd, van waaruit je de draad van het leven weer kunt oppakken. Ik ben trots op je! En gelukkig, er is weer tijd en zin om samen onze vrije vrijdag te gaan vieren!

10fruitschuur

Inspiratie voor THUIS opdoen en wie weet wat voor schatten we ontdekken daar tussen alle brocante in de fruitschuur :)

Ik heb er zin in!

26 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Aan dat woordspelletje begin ik maar niet, kom nu al tijd tekort...alhoewel ik spelen met woorden en letters ook erg leuk vind.

Brocante op de dijk klinkt erg goed maar ik sta aanstaande zondag op een beurs met mijn kaarten, dus je snapt wel wat ik de komende dagen aan het doen ben...ik heb even geen tijd voor brocante :-)!

Veel plezier samen met je vriendin, zij kan het ook wel even gebruiken om er lekker met z'n tweetjes op uit te gaan!

Lieve groet, Ingrid

Lilie's Home zei

Waarom zijn al die markten zo ver weg? Ik wil ook eens zo'n markt bezoeken! Als iemand iets weet in de buurt van Noord-Limburg.....
Maar evengoed veel plezier.

Groetjes,
Lizet

Brabbels en Kiekjes zei

Zo leuk om met een vriendin op pad te gaan.
Heel veel plezier samen, maar dat zal best lukken!

Liefs

English style zei

Wat een gezellige opkikker om dit samen met je vriendin te gaan doen, als ik het zo van Dana hoorde, hebben ze lekker veel ingekocht, dus het zal vast leuk zijn !
Ik was ook het liefst Vrijdag gegaan, maar dat gaat helaas niet lukken, dus hoop dat er zaterdag wel even gelegenheid is om te gaan
Veel plezier jullie beiden, hoop dat jullie lekker mogen genieten samen
Groet Yvon

Colin zei

Geniet samen van je vrije dag; leuk uitje hebben jullie trouwens gekozen, veel plezier! Groetjes, Colin

Kiki zei

Dat woordspelletje speel ik niet...ik hoor dat het nogal verslavend is.
Leuk dat je vrijdag weer een dagje met je vriendin op stap gaat. Alvast een gezellige dag!
Groeten Kiki

bijzonder-oud zei

Wat leuk om zo'n uitstapje samen met jouw vriendin te kunnen delen, geniet er van samen!

Lijkt me erg leuk om naar toe te gaan trouwens, maar ik ben bang dat het er niet van gaat komen, heb al een aardig volle week en weekend....

Groetjes,
Yolanda

faire un songe zei

Ik ben er ook met mijn zus.. wie weet zien we elkaar...
We willen er vroeg zijn.
Geniet van jullie dag samen...En met taal heb ik helemaal niets.. niet mijn ding...dus voor mij geen taalspelletjes

Anita zei

Wat gezellig zo'n vriendinnen-uitstapje !!!
Vrijdag is voor mij altijd vrije-zussendag hihi ;-)
Aanstaande vrijdag gaan de zussen mee helemaal naar Rotterdam. Rudi gaat voor de verandering nl skydiven !!!! Tenminste als de weersomstandigheden oke zijn.
Wens jullie een héérlijke speurtocht tussen alle brocante en hoop dat je met een leuke vondst THUIS komt ;-)
Groetjezz lfs mij

lia zei

Taal, als ik denk aan de voorzetsels en bijv naamwoorden enz enz... dan krijg ik spontaan een paniekaanval. Ik was daar zo slecht in vroeger, of vertikte ik het misschien haha.....
Maar goed, voorlopig zijn de weekenden voor mij gevuld. Niet erg, haal ik wel in op een doordeweekse dag.

Liefs Lia

Mirjam zei

Hallo Corine,
Dat heb ik even op google moeten opzoeken hoor, wordfeud, had ik nog nooit van gehoord. Volgens www is het scrabble op je smartphone... Zal vast heel leuk zijn, maar als ik daar ook nog aan ga beginnen lees ik echt geen boek meer. Sinds het bloggen is het al bijna niet meer te doen. Ik denk dat ik mijn baan moet opzeggen, want ik kom echt tijd te kort voor alles dat ik wil doen... Zoveel inspiratie en plannen...
Corine, ik wens je vrijdag een heel fijne dag samen met je vriendin, geniet ervan...
Het klinkt alsof je weer aardig bent opgeknapt trouwens, gelukkig maar...
Groetjes,
Mirjam

Met Brocant Label zei

Wat heerlijk om samen met een dierbare vriendin te genieten van iets leuks. Heel veel plezier en we horen graag wat de vondsten zijn.

Lieve groet,
Yvonne

Claudia zei

Heb je de kleine lettertjes gelezen? Wordfeud = verslavend!

Haikey zei

Ga er ook maar niet aan beginnen;-) Wel gezellig al dat brocante..

fijne avond!

Haikey

Le Style zei

Wat hebben jullie een leuk uitje gepland!!
Geniet ervan.....
Een fijne avond,

Lieve groet

Jeanette zei

Ik speel Wordfeud wel en het is inderdaad verslavend, maar zorg er wel voor dat het bloggen en andere zaken niet in het gedrang komen. Ik speel o.a. tegen 2 collega's erg leuk om te doen.

Jammer dat je niet speelt, had ik je uitgenodigd voor een spelletje.

Groet,
Jeanette

Collie-Collie.com zei

Klinkt gezellig zo met je vriendin een vrije dag vieren met het snuffelen naar brocante. Heel veel plezier en een superdag!!

Groetjes, Collie

Brocanterie Derdijk zei

Klinkt erg leuk,..heel veel plezier!

Groetjes,
Esther

Room Seventeen zei

Uh....samen naar Lingo? ;-)))
Veel plezier vrijdag :-)

La Maison en Wonderboom zei

Wat gezellig samen op pad. Veel plezier hoor en ik begrijp dat je vriendin wel aan iets leuks toe is.
En het woordspelletje, ik ken mezelf dus nee, veel te verslavend.

Lieve groet
Hermine

Inge zei

Benookgekopwoordspelletjes...enneh Wordfeud (wie die naam ooit bedacht heeft...) wordt hier in huis ook gespeeld, zelfs door ons alle 4. We hebben zelfs een keer gehad, dat de kids op hun kamer zaten, wij beneden...en dat we alle 4 met elkaar aan het spelen waren...het moet niet gekker worden. Toen heb ik maar voorgesteld, om de doos Scrabble uit de kast te halen, vonden ze een goed idee...is het toch nog ergens goed voor, haha.

Geniet van je uitje samen!

Liefs Inge

Theemuts zei

ohjee!!

w.o.r.d.f.e.u.d dat ken ik! mijn vriend zit dat nu regelmatig te spelen. Hij was gisteren zo enthousiast, hij heeft een speciale app of programma of hoe dat dan ook heet, waar bij hij automatisch het beste woord zoekt. En zijn tegenstander (zijn beste vriend) die begrijpt er maar niks van.

Veel plezier in de fruitschuur!!
Groetjes Coby

Anoniem zei

`Ja hier wordt w.o.r.d.f.e.u.d ook gespeeld bij de jongens op de telefoon! Vragen ze steeds aan mij of ik nog een woord weet!
Ik wens je morgen een fijne dag samen!
Ik had hem ook in de agenda staan voor zaterdag maarrre.... het gaat denk ik niet lukken.
Het was een vrije zaterdag van korfbal maar dan in eens plannen ze oefenwedstrijden en dan....
Of een van ons asjeblieft!!! wil rijden voor korfbal????en manlief had al afgesproken eindelijk het gratis haardhout op te halen met mijn vader. Tja en dat is ook wel fijn dan zitten we er straks weer warmpjes bij!!
Dusse.... je snapt hem wel hè
Groetjes Erika

t brocante sfeertje zei

ssshhhht ik zeg niets over dat wordfeud heb ik geen geduld voor zels niet voor n potje ganzeborden met ons kleine neefje.Heb n dochter die niet tegen haar verlies kan heb dus n spelletjes/puzzel of wat dan ook voor n syndroom op gebouwd door haar.Maar komt ook door mn onvermogen aan eens lekker zitten.Groetjes,Ingrid

Sanne zei

Wordfeud is inderdaad een ontzettend leuk spelletje! Ik zit regelmatig verdiept in meerdere potjes tegelijk, haha! :)
Veel plezier morgen!
Groetjes,
Sanne

Miranda zei

Wordfeud wordt hier zeer actief gespeeld door manlief en dan natuurlijk het liefst zoveel mogelijk potjes tegelijk, ook hij verbaast zich geregeld over de rare woorden. Was het een geslaagde dag met je vriendin? Zelf ben ik gisteren naar de brocante in de fruitschuur geweest.

Groeten, Miranda