zondag 30 oktober 2011

woonwinkelen

favoriet…

Ons huis is ingericht met comfortabele meubelen aangevuld met stoere, brocante, decoratieve items. Die items zijn vaak vondsten die we deden op brocantemarkten, je zult ons niet (gauw) tegenkomen in woonwinkels. Al zijn er een paar die hun moderne spullen mooi combineren met oude schatten.

Eén van onze favoriete winkels is de Potstal in Valburg, eens in de zoveel maanden willen we daar even binnen rondkijken, hoewel éven… de winkel heeft zoveel moois te bieden dat we er wel altijd ruim de tijd voor nemen om uitgebreid rond snuffelen. Tussendoor worden we gastvrij voorzien van een lekkere kop koffie en/of thee. En het gebeurt zelden dat we met lege handen naar buiten lopen.

franse inmaakpot

De laatste keer troffen we er deze hoge, stoere inmaakpot uit Frankrijk (hoe kan het ook anders ;)) Op slag verliefd was ik… en nog steeds!

frans

Met een paar simpele rozenbotteltakken, is het een mooie, sobere maar sfeervolle eye-catcher in de vensterbank.

32 opmerkingen:

Alex zei

Love it! Have to add that store for my next visit :)

Hannekie zei

een plaatje zo hoor..je kist is ook geweldig
liefs hannie

Tanja zei

Mooi Corine, inderdaad sober maar heel sfeervol. Staat mooi zo bij, ik vind trouwens die kist ook heel erg mooi.


p.s. ik las je reactie en de meeste kevers werden in Duitsland gemaakt maar de mijne kwam van de band in Mexico, vandaar ;-)

Fijne week
Liefs
Tanja

Nostalchique zei

Inderdaad prachtig......I love your style!

Martine zei

Oeps Corine, je hebt een rivale. Ik ben ook verliefd op je inmaakpot ( hi hi). Hij is echt erg leuk. De Potstal staat ook in mijn top 5 van favoriete winkels. Eind November hebben ze open dagen en dan ga ik er zeker weer heen. Jammer genoeg is het een eindje hier vandaan, anders kwam ik er zeker vaker. Ik combineer het meestal met nog een favoriete winkel, de Stamkamer.

een hele fijne week,
lieve groet,
Martine

Le Style zei

Zo mooi, de gehele sfeer op beide foto's !
Schitterend de eerste foto van de stoere pot met Rozenbotteltakken.
De kist op de tweede foto is ook uniek mooi.....
Een hele fijne nieuwe week!

Hartelijke groet van mij

Claudia. zei

Hoi, ik heb zelf nogal eens de neiging om van alles toe te voegen, maar zoals jij het doet, met minimalisme, tja dat vind ik ook mooi.
Het is en was weer een genot om te spieken in jullie huis.
Claudia.

Jeanette zei

Meer heeft zo`n stoere pot ook niet nodig, mooie hoekje zo in je huis...

Liefs..

Mayflower zei

Wat een prachtig stoere pot en mooi van eenvoud met de takken. Ik vind je raamkozijn ook prachtig Corine, zo'n nostalgisch kozijn mis ik toch wel in onze nieuwbouwwoning.
De Potstal daar heb ik bij meerdere al iets over gelezen, volgens mij komt Ingrid van Home& Lifestyle er ook graag. Ik ben er nog nooit geweest, maar het lijkt me een prachtige winkel.
Fijne avond en een lieve groet, Mea

Servies en Brocante zei

Weer super mooi :) ik vind de stoel op wieletjes ook leuk..zoek nog zo iets waar alleen het jute nog op zit haha..
Altijd goed een bezoekje aan jou blog
Groetjesss

Franse Lelie zei

Wat een heerlijk hoekje zo, de kist is ook zo mooi! Ik heb al vaker gehoord van de winkel maar is toch echt wat te ver weg voor mij, helaas... lieve groet

Claudia zei

Wil gaan overstappen naar een iets stoerder sfeertje, deze zal dan bij mij ook zeker niet misstaan!

Met Brocant Label zei

Ik woon niet zo ver van de Potstal en kwam er best vaak, maar de laatste tijd vindt ik de prijzen echt omhoog schieten daar dat is het eerder niet geweest. In een andere straat in Valburg zit ook Nouveau Vivre ook erg leuk. Maar je vaas is echt een plaatje.

Lieve groet,
Yvonne

Jeanette zei

Hoi Corine,

Je hebt helemaal gelijk, ik zat denk ik nog met een half oog op mijn Iphone te kijken. Mag ik je een keer uitnodigen voor een spel, hoe kan ik je vinden op het (scrabble)net.

Groet,
Jeanette

P.s. als je niet wil dat iedereen jouw inlog ziet mag je deze ook naar mij mailen

Home and Lifestyle zei

De Potstal...zucht...ik vind het ook zo'n heerlijke winkel!! Maar dat wist je al :-)! Een mooie aankoop heb je gedaan, het staat prachtig!

Een fijne week!! Lieve groet, Ingrid

Miss M zei

Wat kunnen zulke items toch mooi zijn door hun eenvoud he... Ik heb ook een soortgelijke vaas thuis staan. Deze staat nog eventjes op zolder totdat deze straks weer naar beneden mag, klaar om te decoreren met... inderdaad een simpele tak!
Ik word steeds nieuwsgieriger naar de Potstal! ;-)

Lieve groetjes, Marjolijn.

Haikey zei

Juist de eenvoud van het geheel maakt het een prachtig geheel.

Fijne week!

Haikey

It's me zei

Hij is prachtig Corine.......fijne avond liefs van mij...xxx...

Room Seventeen zei

De Potstal....ik moet er toch eens naar toe, hoor er zulke enthousiaste dingen over.
Gaat het weer een beetje met je?

Kind An Huys zei

Mooi sober maar sfeervol hoekje! Heerlijk plekje om een boek te lezen...
Liefs, Anne.

Colin zei

Die geweldige pot bevestigt maar weer even dat ik het zo jammer vindt dat mijn woonkamer geen vensterbanken heeft. Jouw sfeerhoekje dat zou zo toch wel helemaal mijn leesplek zijn, mooi! Groetjes, Colin

Kiki zei

Mooie stoere pot met een mooie tak...rest natuurlijk ook mooi!
Ik ben nog nooit bij De Potstal geweest, wel bij De Stamkamer. Daar hebben wij onze eettafel en kroonluchter gekocht.
Groet van Kiki

Collie-Collie.com zei

Ik vind het een prachtige stoere pot. Wat je zegt... heel mooi met een paar takken erin. Een mooie blikvanger op je vensterbank!

Mooi sfeerhoekje en prachtige foto's!

Groetjes, Collie

Anita zei

Wat een héérlijk plekje Corine !!!!
En die stoere pot is écht een plaatje zo met die rozenbottels.
TRUSTEN Groetjezz lfs mij

Ans zei

Wat een mooi hoekje,Corine.
En die kachel...echt prachtig.
De pot met rozenbottels maakt het helemaal af.
Mijn complimenten.

Groetjes Ans

Brocanterie Derdijk zei

Wat een mooie pot, past helemaal in je sfeer!
De stoel en kist staan ook geweldig bij de kachel,... erg uitnodigend plaatje!

Groetjes,
Esther

Anoniem zei

Ik moet dus echt een keer naar de Potstal voor zo,n mooie pot! Zie die naam al vaker langs komen in blogland
Ik had al wel rozenbottel takken staan voor het raam maar nog niet in zo,n mooie pot als bij jou!
Vind het een heel gezellig sfeerhoekje zo!
Gr Erika

Gerreke zei

Soms kan je zo'n verdriet hebben, omdat iemand anders intens verdrietig nieuws brengt. Je kan het verdriet van een ander niet overnemen. Vandaar mijn stukje ...

Dank voor je lieve bericht!

Mirjam zei

Hallo Corine,
Wat prachtig, zo stober, zoals je zelf al eens had gezegd, past helemaal bij jullie...
Heel erg mooi vind ik het ook, zeker met die mooie takken erin.
Ik wens jullie een heel fijne avond,
Groetjes,
Mirjam

lia zei

Heb ik mazzel dat ik er zo dichtbij woon, of juist niet......
Hoe dan ook, altijd een bezoekje waard.

Liefs Lia

Miranda zei

Een prachtige aankoop en hij past inderdaad helemaal bij de rest van je inrichting; een mooi geheel!

Groeten, Miranda

English style zei

De potstal is een leuke winkel, mooie hoekjes, mooi zilver in de vitrine :-)
en dus ook een mooie pot, die nu bij jou in de vensterbank staat
fijne avond nog
groetjes Yvon

ps, heb je nog wat in de fruitschuur gekocht ??
geloof dat Vrijdag zo'n beetje alles verkocht was, toen wij zaterdag kwamen stonden er spullen zelfs vanuit hun eigen huis, omdat ze de schuur anders niet gevuld konden krijgen voor de hele dag.
ik heb niet echt wat bijzonders gekocht, vond het wel leuk om even te snuffelen