zaterdag 12 november 2011

beneden (2)

klein dus…

De benedenverdieping was oorspronkelijk gebouwd met aan de voorkant de woonkamer, in het midden van de zijgevel de voordeur en een gang(etje) met de trap naar boven en aan de achterkant de keuken. Eén van de vorige bewoners heeft die hal er al tussen uit gehaald en de trap verplaatst, daarvoor werd in de keuken een muurtje geplaatst zodat er in het nieuw ontstane gangetje ( 0.75 cm breed) een smalle trap getimmerd kon worden(te bereiken via een smalle deur links achter op de foto).

keuken

De keuken staat dus nu in open verbinding met de woonkamer, maar is iets smaller vanwege de trap. Het is klein maar gezellig en wordt eigenlijk dus (samen met de woonkamer) gewoon gebruikt als woonkeuken :)

troelemina's

Op de plaats waar vroeger de voordeur zat, halverwege de zijkant van het huis, zit tegenwoordig een smal raam met aan de buitenkant mooie Franse luiken, binnen is het dé perfecte hoek voor onze dames :-)

Vanwege het raam is dat geen plek voor een kast of iets dergelijks, bovendien zit daar in de vloer een luik naar een kleine kelderruimte met de water en de gasmeter. Op deze manier is die lastige hoek toch sfeervol benut!

33 opmerkingen:

Collie-Collie.com zei

Ik vind het er praktisch en prachtig uit zien. Elke centimeter is mooi benut en met wat schuifwerk van voordeur en trap heb je mooie ruimtes gekregen (als ik het goed heb begrepen).

Die lastige hoek is gewoon super met die dames... een héél mooi hoekje.

Groetjes, Collie

Hannekie zei

wat een heerlijke keuken heb je zeg. ik zou ook graag in de keuken willen eten maar daar past geen eettafel in dus dat wordt lastig hahha. de bak aan de muur vind ik ook helemaal super.
heel gezellig je huis hoor, wat heb je toch prachtige paspoppen
liefs hannie

Met Brocant Label zei

Het ziet er allemaal zo leuk uit. Ben benieuwd hoe het huis er aan de buitenkant uit ziet. Heb je dat toevallig al eens in een eerdere post laten zien ?

Lieve groet,
Yvonne

Maria zei

Wat ziet dat er geweldig uit...jaloers
Wij kunnen wel in de keuken eten,zijn we met meerderen dan moeten we naar de woonkamer

Mooi gedaan hoor,sfeertje heerlijk

liefs Maria

Mayflower zei

Het is juist de kunst om alle ruimte zo goed mogelijk te benutten en dat is je heel goed gelukt Corine. Wat een mooie keuken heb je en ook het hoekje met de paspoppen is zo sfeervol.
Fijn weekend en een lieve groet, Mea

Nicole (Maison La Belle Vie) zei

Ik vind je keuken reuze gezellig. En je hoekje voor de dames lijkt er voor gemaakt.
Fijn weekend en groetjes, Nicole

Anita zei

Wat een knusse keuken Corine !!!!
De afmeting heeft daar niets mee te maken.
Nouh ja met mijn rolstoel is het (denk ik)moeilijk manouvreren ;-) Wij hebben alles open maar dit vooral uit praktisch oogpunt.
Enne die bak aan de muur vind ik echt GEWELDIG
FIJN WEEKEND Groetjezz lfs mij

lia zei

Ik zie nu meteen de spot zitten, bevalt het...

Fijn weekend
liefs Lia

Marja zei

Wat een gezellige keuken & een heerlijk sfeertje zo..

Lieve Groet Marja.

It's me zei

Wat een mooie keuken Corine....zo sfeervol allemaal......liefs van mij....xxx..

wonen met brocante zei

Prachtige keuken heb je! En je 3 dames bij het raam zijn ook erg mooi. Groetjes Peggy

Le Style zei

Ik vind je huis super mooi!
Het kleine maakt het knus.
Ook ik woon momenteel zo klein;-) Vandaar de verbouwing, wat ruimte creëren.
Klein wonen heeft zeker voordelen.....
Ik vind de vakken-bak {is dit een oude voederbak?}boven de eettafel schitterend!!
Een heel fijn weekend!

Hartelijke groet,
Harriëtte

Room Seventeen zei

Mooi en rustig.... Je paspoppen zijn prachtig!

M&M's Weblog zei

Prachtig, wat een geweldig inrichting heb je, echt mooi! Je bent en inspiratiebron voor mij (en ons nieuwe huis)

Kom Achterom zei

Mooie keuken zeg!
Heerlijk knus!
fijne avond
Yolanda

Maaike zei

Het is misschien klein, maar wel heel sfeervol! mooi!! Mag ik vragen welke kleur verf je in de keuken hebt gebruikt? Wij hebben een soortgelijke keuken en zoeken nog een mooi verfje.

Jeanette zei

Wat een gezellige keuken, kan me voorstellen dat je graag aan de keukentafel zit.

Groet,
Jeanette

Kind An Huys zei

Misschien wat klein...maar het ziet er wel erg gezellig uit!! en wat een mooi uitzicht vanuit je keuken....
Groetjes, anne.

La Maison en Wonderboom zei

Heel gezellig je keuken en die gruttersbak aan de muur, ik heb er geen plaats voor, maar toch bedacht ik al allerlei dingen die erin zouden kunnen;)

Lieve groet
Hermine

Miranda zei

Wat een gezellige keuken, mooi met de gruttersbak aan de muur en vanuit het raam een mooi uitzicht op je landgoed. Een mooie verzameling dames.

Fijn weekend. Groeten, Miranda

Mirjam zei

Hallo Corine,
Ik vind het supergezellig. Het mag dan wat klein zijn, maar wel heel goed ingedeeld. Lekkere ruimte die goed benut wordt. Heerlijk die keuken waar zo lekker het zonnetje binnenschijnt...
Fijn sfeertje in je huis... THUIS!
Ik wens je een heel fijn weekend,
Lieve groet,
Mirjam

Anoniem zei

Zo Gezellig je woonkeuken! En je paspoppen hebben een prachtig hoekje zo!!
Je hebt ze ook zo leuk "aangekleed".
Fijne zondag!
Lieve Groet Erika

Home and Lifestyle zei

Ik vind het allemaal even mooi wat ik zie...je hebt een heel sfeervol huis Corine!!

Lieve groet, Ingrid

Anderson cottage zei

heel erg knus, geniet ervan , liefs marion

Nieneke zei

Het is inderdaad klein...maar heel sfeervol!!!!!!

wondelgijn zei

Wat een supergezellige keuken hebben jullie! Ik ben gek op dit soort keukens... Zo huiselijk!!! Mooi dus!

Servies en Brocante zei

Ik ben helemaal weg van die gruttersbak boven je tafel..zoo stoer en simpel maar zorgt voor zoveel warmte!

bijzonder-oud zei

Gezellig huis heb je, en een hele mooie keuken. En wat Sanne hier boven ook al zegt, die gruttersbak viel mij ook gelijk op, erg leuk zo!
Groetjes
Yolanda

Miss M zei

Wat een heerlijke keuken heb je zo, gezellig met de eettafel erin, ook al is dat 'noodgedwongen', je hebt wél een woonkeuken! :-)
Leuk om zo bij je binnen te kijken.

Liefs, Marjolijn.

P.S. Had je mijn mail nog gehad?

Kiki zei

Hoi Corine, het is allemaal heel knus en gezellig bij jullie als ik het zo op de foto's zie. Het huis heeft natuurlijk karakter door de oude elementen en dan hoef je ook niet veel toe te voegen en blijft het mooi rustig. Geniet er maar van. Fijne dag en groet van Kiki

English style zei

zo heerlijk dat je in de keuken kan eten, zou ik ook erg graag willen, dan kan de eettafel er in huis uit, en de ensuite deuren erin :-)

mooi hoekje zo voor de paspoppen, wat een schatje is de Napoleon he
ga nog even naar je detailfoto's
doeggg

Brabbels en Kiekjes zei

SFEER!
Heerlijk!

THE BLACK BARN zei

GEWELDIG GEZELLIGE KEUKEN HEB JIJ!!
IK HOU ERVAN!!

FIJNE DAG,

MIRANDA