woensdag 2 november 2011

herfstbos

in beweging…

Met de opdrachten van de fotocursus in het achterhoofd liepen we zondagmiddag richting bos. De 2e les van de fotocursus ging over sluitertijden, over het accentueren of juist bevriezen van beweging…een lastig onderwerp…

Met Finn, onze (over)actieve Jack Russell om ons heen is ‘beweging’ op zich niet zo moeilijk, hij heeft energie genoeg :) maar het goed vastleggen is een ander verhaal! Ik schoot verschillende foto’s waar geen hond op te zien is….

zit kom weg

Maar uiteindelijk ging het steeds beter!

beweging

hordelopen

jump

Ik gebruikte hiervoor een sluitertijd van 1/60, dan is uit de hand fotograferen nog goed te doen. Verder staat er nog de opdracht met verschillende sluitertijden(1/15 1/60 en 1/250) een snel bewegend onderwerp te fotograferen waarbij je de camera met het onderwerp mee trekt. Daar ga ik vandeweek mee aan het stoeien…

29 opmerkingen:

Room Seventeen zei

Goed gedaan! Een snel bewegend iets fotograferen is best lastig. Alhoewel, haha, zet mij op de foto en je hebt helemaal geen sluitertijd nodig ;-)) Ik ben net als Finn, altijd in beweging ;-)

Brabbels en Kiekjes zei

Door het juist te doen en ermee te experimenteren, leer je het meeste!
Leuk om je opdrachten ook uitgewerkt te zien.

Liefs,

Anita zei

Huh je hebt dus een "racehond" :-) Wát een leukerd !!!
Gelukkig is het toch gelukt om hem tijdens de sprint te spotten hihi Wel eens van sluitertijd gehoord. Ik heb een mooie camera Canon EOS 450D maar er absoluut geen verstand van ;-)
Groetjezz lfs mij

Mayflower zei

Je heb de energie van die kleine Finn goed weten vast te leggen Corine. Zo leuk om dit energieke baasje zo te zien en het lijkt me zeker heel moeilijk om dit goed vast te leggen.
Ik wens je een fijne dag.
Lieve groet, Mea

Nicole (Maison La Belle Vie) zei

Leuk om je hond zo mooi vast te leggen. Heerlijk een fotocursus, je leert er ontzettend veel van en zo wordt fotograferen steeds leuker. Met dat meetrekken had ik altijd ontzettend veel moeite. Veel plezier met het fotograferen.
groetjes, Nicole

Lynda zei

whahahaah snel bewegend voorwerp...FINNNNNNNNN....aktie!!! Finn blij, jij blij:D!!!! Gezellig zo samen hoor!

Liefs,
Lynda

Mirjam zei

Hallo Corine,
Wat zijn deze foto´s leuk geworden. Je ziet Finn gewoon voorbij stuiven... Dit soort dingen, sluitertijd, brandpuntafstand en dergelijke.. Moeilijk hoor, ik probeer er ook een en ander mee uit, maar het is zo verleidelijk om de camera zelf het werk te laten doen. Maar oefening baart kunst en het is ontzettend leuk om jezelf op deze manier te verbeteren, want ik ken dat hoor; het kan beter, dus moet het ook beter...
In ieder geval een lekkere wandeling gemaakt toch...?
Ik wens je een heel fijne woensdag,
Lieve groetjes,
Mirjam

Paintings by Louise, Maison Louise zei

Prachtig gemaakt!

Ik schoot wel in de lach van de foto zonder hond, zou mij ook zeker gebeuren.
Finn was je te snel af.

Lieve groet,

Loes

Claudia zei

Wow deze kun je wel inleveren!

Home and Lifestyle zei

Ik zie het helemaal voor me, dat op menig foto geen hond te bekennen was. Maar ik spreek uit ervaring...weliswaar niet met sluitertijd, maar wel met andere fotoresultaten waarvan ik dacht dat het best heel aardig was, om op de pc te zien dat ik er helemaal niets van gebakken had.

Sluitertijd vind ik best lastig, dus ik vind het eindresultaat van jou knap...ondanks een meewerkend hondje :-)!

Nog een fijne dag! Lieve groet, Ingrid

Juul zei

Wat knap die foto's. Ik ben al blij als er iets goed op staat :-) Lijkt me leuk om zo'n cursus te volgen, dat je ook weet waarom een foto er op een bepaalde manier uit komt te zien. Heerlijk weer nu om foto's te maken.
Juul

English style zei

mm, mooi "raceobject" als voorbeeld :-)
en die lege foto's dat de "vogel" alweer gevlogen is, dat heb ik ook regelmatig, maar dan met net die roofvogel of ree wat weer wegschiet haha
groetjes Yvon

La Maison en Wonderboom zei

Ik moet echt lachen om die racehond van jullie. Maar je hebt hem goed weergegeven op deze foto's.
Reken er maar op dat je steeds beter wordt.

Lieve groet
Hermine

Hannekie zei

nou dat ziet er al goed uit hoor..mijn zoontje, die een taal/spraak stoornis heeft denkt dat dit soort hondjes een druk russel heet..nou hij zit er niet ver naast toch???

liefs hannie

Karin zei

Een dankbaar object. Leuk om je probeersels zo met ons te delen, blijf dat vooral doen, mijn aandacht heb je!

Colin zei

Haha en die Finn maar rennen en jij maar plaatjes schieten. Is je weer prima gelukt! Groetjes, Colin

Le Style zei

Hahaha, zo die bruist van energie;-) geweldig!
Knap gedaan hoor!!
Een fijne avond,

Hartelijke groet,
Harriëtte

Elisa zei

De foto's hebben echt iets speciaals. Het lijkt me ook erg lastig om zo foto's te maken.
En wat een super leuke hond :)

Anoniem zei

En Finn vond het natuurlijk wel een leuk spelletje zo te zien!!
Toch hele leuke foto,s hoor!!
Mijn lukt het alleen foto,s van de hond te maken als tie ligt te slapen ;-)
Gr Erika

Roelien zei

Wat een leuk hondje! Goed object voor de fotografiecursus...

Franse Lelie zei

Wat een leuke foto's! En als je straks meegaat met Finn krijg je helemaal een mooi resultaat! Finn scherp en omgeving wazig. Zo gaaf als het lukt! Op mijn cursus moesten we in het centrum van Rotterdam langs een drukke weg gaan staan. Ik heb er fantastische plaatjes gemaakt van fietsers, skaters en trams. Ik gebruik het verder heel weinig maar het effect is wel groots. Laat je het ons weer zien? Succes en lieve groet

It's me zei

Die Finnn is wel heeel snel he????...liefs van mij....tuurlijk mag je meedoen met mijn give away...xxx..

Gerreke zei

Leuk dat je de sluitertijd erbij zet. Ik moet daar zo mee stoeien. Heb dat echt nog niet onder de knie hoor!

Miranda zei

Een mooie reportage van de voorbijsnellende Finn ;) Leuk om op deze manier te zien wat je allemaal leert tijdens je cursus.

Groeten, Miranda

Carla zei

Zo te zien is Finn sneller dan het geluid..whaha
Leuke foto's !!

liefs Carla.

lia zei

Oh ja, ik weet het nog. Vond het ook zo moeilijk.
Moet toch ook maar weer eens gaan oefenen, of het er nog in zit.
Gelukkig heb je Finn, die graag voor je wilt rennen.

Liefs

Oude lappen zei

Oh jee als ik dit hondje zie breekt mijn hart.
Wat zijn ze toch lief die jackskes.
Liliane

Jeanette zei

Hoi Corine,

heb je net uitgenodigd (voor Wordfeud), ik ben superboerin.

Groet,
Jeanette

achter-de-linden zei

Hallo Corine,
Wij hebben ook Jack Russell's! Bij ons zijn ze buiten lekker actief en binnen de rust zelf. Heerlijk om met de honden elke dag het bos in te gaan! Ook ik maak regelmatig foto's, en zet dan het toestel op de sport stand.....kijk maar bij mijn foto's op de pagina "onze Jack Russell's".
Veel succes met het fotograferen!
Veel kijkplezier...
groetjes Heidi