zondag 6 november 2011

lijnenspel

creativiteit…

Wat een heerlijk weer deze week! Hoewel ik veel heb gewerkt heb ik er vanachter m’n bureau toch van genoten… ik zie altijd graag de zon schijnen:)

Het jammere was wel dat ik weinig tijd had om flink te oefenen voor de opdrachten van de fotocursus, maar gisteren hebben ‘we’ toch na wat schilderwerk op de overloop ook de laatste opdrachten afgerond. Ik zeg ‘we’ omdat Gert behulpzaam was en tig keer voor me langs is gereden zodat ik met diverse sluitertijden de camera mee kon trekken met de bewegende auto… Moet zeggen dat het resultaat niet helemaal optimaal is maar goed genoeg om aan mijn cursusgenoten (en aan de fotograaf) te laten zien ;).

De laatste opdracht is altijd een creatieve opdracht. Deze keer was het verzoek een fiets op originele wijze vast te leggen… en een detailfoto te maken van een fietsonderdeel…

fiets

Na allerlei probeersels die ik ook weer afkeurde en wiste (het grote voordeel van digitaal fotograferen!) klom ik op de tuintafel en legde ik van bovenaf m’n fiets vast..de lijn en het kleurgebruik..daar ging het om.. mwah..best grappig zo toch?!

detail

Ook deze detailfoto bevalt me wel..zonnestralen vangen blijft een heerlijke bezigheid :)

21 opmerkingen:

ria zei

Mooi!!Staat ook nog s op mijn verlanglijstje:cursus fotografie.Maar denk dat ze tevreden zullen zijn over jouw bijdrage.Vooral die onderste foto,en dan t zonlicht er zo bij...prachtig!!
Fijn weekend en lieve groet Ria

Hannekie zei

nou je hebt er wel oog voor hoor...prachtig weer!!
liefs hannie

Brocanterie Derdijk zei

Wat goed gedaan! Leuk dat je zoveel plezier beleeft aan de cursus.

Nog een fijne dag,

Groetjes,
Esther

Colin zei

Heerlijk om zo aan je opdrachten te werken, zeker met die zonnestraaltjes erbij. Hier is vandaag een voorstel 'over de mail' gegaan om in 2012 met een beginnersgroepje aan opdrachten te gaan werken, lijkt me zo leuk; de lesgever gaat er over nadenken da's al beter dan een 'nee' toch?! Groetjes Colin

It's me zei

Dat heb je wel even goed gedaan volgens mij....fijne dag verder...liefs van mij...xxx...

Miss M zei

Haha, ik zie je al helemaal voor me: in balans proberen te blijven bovenop de tuintafel, en o wee dat je er niet van afkukelt :-)
De detailfoto vind ik erg mooi. Als ie deze niet goedkeurt weet ik het ook niet meer.
Ben wel benieuwd naar de foto's met manlief scheurend over de weg :-)

Fijne zondag nog, liefs, Marjolijn.

La Maison en Wonderboom zei

Goed bedacht en knap gedaan.
Van mij krijg je een 10.

Hermine

Mayflower zei

Ik zie het al helemaal voor me....Gert die steeds heen en weer rijdt voor de foto hihi.
De fiets heb je prachtig vastgelegd en ook de detailfoto is heel erg mooi, ja ook om de zonnestralen.

Ik had stiekem gehoopt jou er ook tegen te komen.

Fijne avond en een lieve groet, Mea

Petra zei

Mooie foto's hoor! Missie volbracht dacht ik zo.
Fijne avonds, groetjes,
Peet

wonen met brocante zei

Als ik je foto's zie dan lijkt het mij dat je helemaal geen cursus nodig hebt, zo goed zijn ze. Maar het is natuurlijk altijd leuk om met iets creatiefs bezig te zijn en voor je zelf de lat hoger te leggen. Veel plezier op de cursus. Groetjes Peggy

bijzonder-oud zei

wat heb je dat mooi gedaan! ik vind vooral die detailfoto erg mooi! lijkt me leuk om te doen zo'n cursus, ik heb wel een mooie camera, maar gebruik de mogelijkheden veel te weinig tot niet, zonde eigenlijk...

Fijne avond nog,
groetjes, Yolanda

Home and Lifestyle zei

De detailfoto vind ik helemaal jouw stijl...close up in de zon...wat wil je nog meer ;-)!

Een fijne avond!! Lieve groet, Ingrid

amy zei

Heel mooi ,eigenlijk kom je voor dit soort dingen gewoon tijd te kort he ?
Terwijl het juist zo leuk is om te doen
Misschien willen we gewoon teveel??(ihihi)
Gr amy

Gerreke zei

De detailfoto vind ik echt gaaf!

Paintings by Louise, Maison Louise zei

Volgens mij heb jij een 10 voor je opdrachten.

Prachtige foto's, vooral de tweede.

Lieve groet,

Loes

Elisa zei

Ik vind je foto's iets hebben. Vooral die fiets met die kleuren inderdaad.

Mirjam zei

Hallo Corine,
Ja, soms kan je werk je in de weg zitten qua overige plannen. Ik moet de komende week heel erg veel dagen werken, paar avonddiensten ook en dan moet ik dus oppassen dat ik overdag niet te veel doe. Het werk aan de kast komt dus even een weekje op een laag pitje te staan...
Prachtig die foto van de fiets. Het lijkt me toch best moeilijk om te bedenken hoe je nou toch een fiets op een originele manier vast te leggen. Misschien was ik uiteindelijk op de grond gaan liggen en dan zo van onder af....
Maar goed, jouw opdracht is zeer goed gelukt. Prachtig die kleuren met die lijnen. En de detailfoto is ook geweldig...
Ik wens je een heel fijne week, met mooi zacht weer... het blijft geloof ik lekker droog deze dagen...
Groetjes,
Mirjam

Miranda zei

Strakke lijnen met de ronde vormen van de stenen op de achtergrond; een mooie foto! De detailfoto vind ik inderdaad vooral mooi door de 'gevangen' zonnestralen.

Fijne dag. Groeten, Miranda

Wondelgijn zei

De detailfoto is inderdaad erg goed geslaagd!

Anoniem zei

Die 2e foto! Mooi!! Wat goed van je dat je dat dan ziet om daar zo een foto van te maken! Dat vind ik dan zo knap van je.
Liefs Erika

Martine zei

Wat een prachtige foto's weer. vooral die detailfoto. Een dikke 10 !!!. Jij slaagt cum laude.

een fijne week,
lieve groet Martine