maandag 28 november 2011

wonen (1)

niet gezocht toch gevonden…

Webwinkels, ik kom er graag..na een drukke werkdag, als ik met mijn vermoeide lijf op de bank zit met de laptop op schoot. Inspiratie opdoen, sfeer opsnuiven en af en toe toch tegen iets onweerstaanbaars oplopen :)

Afgelopen zomer zaten Gert en ik op een goeie dag in een (echte) woonwinkel aan de koffie (hij) en thee (ik) terwijl de gastvrouw informatie verzamelde over de eetkamerstoelen waar we op zaten, ze waren mooi, ze zaten lekker, maar ze waren wel duur..

suikerpot

Ik drink m’n thee graag zonder smaakje, gewoon de engelse melange, liefst niet zo sterk en zonder suiker. Gert drinkt z’n koffie graag wat sterker en mét suiker :) Al deze informatie doet er helemaal niet toe, behalve dan dat het hier gaat om de suikerpot waar ik als een blok voor viel! Een verzilverde kop met een apart, stoer oor.. En omdat de betreffende winkel tegelijk huis is waar eigenlijk alles te koop is, zocht ik naar een prijsplakker, die ik niet vond… bij navraag bleek dat het ding NIET te koop was! Jammer dan!

Weer thuis gingen de dagen, de weken en de maanden voorbij. Vorige week zapte ik weer een avondje rond in diverse webwinkels en toen opeens stond ie daar!!

Net zo’n stoere suikerpot als toen... en hij staat nu bij ons… met pepernoten :))

37 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat een gelukkig moment als hij op je tafel thuis staat.
Geniet ze ervan.

groet van Hilda

faire un songe zei

Helemaal een corine ding,,, ik snap wel dat je hier voor bent gevallen... Past bij jou.
Fijne dag
Groetjes Hetty

Room Seventeen zei

Leuk dat je hem toch nog hebt kunnen kopen! Staat mooi bij je andere zilverwerk.

Mayflower zei

Wat kan je dan blij zijn als je zoiets dan toch onverwachts tegenkomt Corine. Een aparte suikerpot, het heeft iets stoers en toch ook weer iets sierlijks door het oortje. Past mooi bij al je andere spullen.
Geniet ervan.
Fijne week.
Lieve groet, Mea

Le Style zei

Super, via een andere weg komt het dan toch in je bezit!
Staat mooi zo bij je mooie cloche en de kaarsenstandaard. Sfeervol zo met de pepernoten.
Erg mooi!
Fijne nieuwe week.....

Hartelijke groet,
Harriëtte

English style zei

leuk dat je er wellis waar met een kleine omweg toch aan gekomen bent, gezellig nu met pepernootjes !
mooi zo bij de kandelaar en cloche
groeten Yvon

Mirjam zei

Hallo Corine,
Wat een geluk, dat je de suikerpot op die manier dan toch hebt kunnen bemachtigen, zonder te zoeken zelfs... Je ziet soms de mooiste dingen langs komen bij de webwinkels. Ik kijk ook regelmatig, omdat ik op zoek ben naar delen van het Petrus Regout servies en soms vind ik dan ook zomaar de leukste dingen...
Deze suikerpot sluit helemaal aan bij de cloche die ernaast staat, helemaal mooi zo...
Ik wens je een heel fijne dag Corine,
Lieve groet,
Mirjam

Miss M zei

Haha, wat een mooi verhaal heb je ervan gemaakt, en het is nog waar ook :-)
En leuk dat je er pepernoten in hebt gedaan, zo kom je toch nog aan de suiker, want die hebben we allemaal wél nodig, zo af en toe! :-)

Liefs, Marjolijn.

Karin zei

Wat leuk...soms moeten dingen gewoon zo zijn he :-)Deze suikerpot hoort dus gewoon bij je!
En hij is prachtig,geniet ervan!
fijne dag groetjes karin

Margot zei

Een pepernotenpot dus...maar dan wel een heeeele mooie...ennuh, de foto is prachtig hoor...goeie cursus...
Warme groetjes, Margot

Kind An Huys zei

Die is zeker stoer en mooi!! En ja er kan natuurlijk ook iets anders in dan alleen maar suiker!!
Goede zoektocht van je!!
Liefs, Anne.

ria zei

Hij is prachtig!Mooi plaatje zo!En....de stoelen ook nog gekocht?
Fijne dag en lieve groet Ria

ida zei

Mooi dat is die zeker en met wat geduld word je zoektocht goed beloond.
lieve gr..ida

Carla zei

En...dat zijn dan weer de leuke dingen in het leven hè!!
Hij is prachtig!!

liefs Carla.

Brabbels en Kiekjes zei

typisch gevalletje: speciaal op jou gewacht!

Liefs,

lia zei

En dan is het opeens nog leuker.
Pepernoten, die zal ik ook eens halen, want heb er nog niet een op.

Liefs Lia

It's me zei

Heel mooi hoor!! en de stoelen??...ook gekocht?...liefs van mij...........♥.. ♥... ♥....

Anita zei

Al dat wachten eindelijk beloond :-)
En wat voor suikerpot ...
meid ik vind hem he-le-maal gewéldig !!!!!
Nu met pepernoten straks met de suiker voor Gert hihi
Een mooie eenheid zo op tafel.
FIJNE DAG Groetjezz lfs mij

Anna Marie zei

De aanhouder wint. Hoe is het met de stoelen afgelopen? Groeten Anna Marie.

Hannekie zei

wat een geluk zeg...het wachten meer dan waard lijkt mij
liefs hannie

Anoniem zei

Wat zal jij blij zijn met je suikerpot! Leuk!
Je hebt er ook meteen weer een mooi geheel van gemaakt.

Maarre ik word nieuwschierig naar wonen deel 2.....
gaat tie over nieuwe eetkamerstoelen????
Wij hebben inmiddels nieuwe, we gingen kijken voor badkamers en in het midden van de showroom stond een hele grote tafel met 8 stoelen om koffie te drinken, we zagen ze en vielen allebei als een blok voor de stoelen, dus ik vraag met een gekke bek zijn die stoelen miss ook te koop??
Wat bleek ?? Ja dus... de tafel was al verkocht(hadden wij ook niet nodig)maar de stoelen die waren dus te koop! Hij wilde meer ruimte in de showroom maken om meer vloertegels neer te leggen voor de verkoop. Ze waren nog maar 1,5 oud en nog zo goed als nieuw...... Het onderhandelen begon en de volgende dag(!)hadden wij 8 nieuwe stoelen in huis staan! bij de eetkamertafel 6 en 2 op onze slaapkamer.
Ga je kijken voor badkamerspullen heb je de volgende dag er volkomen onverwachts 8 nieuwe antraciet grijze gecapitoneerde eetkamerstoelen staan.....Maar ben d,r o zo blij mee:-)!!
Liefs Erika

Home and Lifestyle zei

Hoi Corine,

Het is maar goed dat je zo vaak snuffelt bij webwinkels, al ging er uiteindelijk wel maanden over heen voordat je een voltreffer scoorde! Een pracht exemplaar, alleen zou ik hem niet vullen met pepernoten...begin ik aan één exemplaar, dan ben ik verkocht!

Lieve groet, Ingrid

Inge zei

De suikerpot was gewoon bestemd voor jou! Je bent hem niet toevallig tegengekomen, hij stond te wachten!

Geniet er lekker van (ook van de inhoud)!

Liefs Inge

Miranda zei

Inderdaad een stoere pot en zeker niet alleen geschikt voor suiker ;) Leuk dat je iets vindt waar je niet speciaal naar op zoek bent!

Fijne avond. Groeten, Miranda

Gerreke zei

Ahhhh wat gaaf dat je er een gevonden hebt. Typisch een bewijs van ... de aanhouder wint. En ik vind hem top!

Ans zei

Je zoeken is beloond.
Hij ziet er inderdaad erg mooi en stoer uit.
En tuurlijk kunnen er ook pepernoten in.
Straks kerstkransjes misschien ?

Groetjes Ans

Brocante en theetuin zei

Wat een leuk verhaaltje! Stoere 'suikerpot'!

Groeten Maaike

Colin zei

Geweldig dat als je iets 'in je hoofd' hebt en er dan onverwachts tegenaan loopt. Hij is leuk! Groetjes, Colin

Bonjade zei

Is de pot al leeg.....? Ja want dan kan Gert eindelijk zijn suiker voor de koffie er in kwijt ;0)
Wat een leukerdje, ja het potje dan hè
Fijne avond
liefs

Tanja zei

Hij is stoer en past helemaal bij jou, ja soms moet je geduld hebben en wordt het wachten beloond.

Supermooi!

Liefs
Tanja

Wonen aan boord zei

Wauw, zo'n suikerpot, en dan ook met zoveel lekkers wil ik hier ook wel op tafel hebben staan! Leuk zulke verrassingen he! FIjne avond,

Groetjes, Alberta

La Maison en Wonderboom zei

Wat een leuk verhaal. Geweldig toch dat deze ,,suikerpot,, nu bij jou staat. Hij is helemaal jij.

Lieve groet
Hermine

jongensmerkkleding zei

Leuk zeg, het is idd. een prachtig suikerpotje waarmee je mooi kunt stylen! Ben bang dat zo'n potje meteen leeg zou zijn bij mij thuis ;-)

Judith zei

En wat een mooi plaatje heb je er ook weer van weten te schieten... super!

Liefs Judith

Martine zei

Wat leuk dat je hem zo onverwacht tegenkomt. Ik vind hem leuk en stoer. Hier zou hij ook mooi staan, alleen wel met suikerklontjes. Ik ben bang dat hij met kruidnootjes of chocolade altijd leeg is. Ik, en ook anderen in ons gezin(ik noem geen namen hi hi) kunnen ze dan waarschijnlijk niet weerstaan.

lieve groet, Martine

amy zei

Ongelooflijk !
Nou heeft heeft idd zo moeten zijn
T is niet een potje die je overal kan vinden nml
Heel chic zo
Ik heb dat ook hoor ,ik zie ergens iets (altijd als ik iets aparts zie is het niet te koop )en dan struin ik net zo lang internet af totdat ik het heb
hoezo t is niet te koop ??! :)
Veel plezier met je mooie suikerpotje

t brocante sfeertje zei

hai,eindelijk weer eens n berichtje van mij.Val met mn neus in de suikerpot!!Wat n mooie zeg heerlijk he als je t dan alsnog hebt gevonden!En natuurlijk heb je er weer n super plaatje van gemaakt.Groetjes,Ingrid