zondag 4 december 2011

boswandeling

met camera…

Na mist en grijsheid en regen, schijnt gelukkig ook af en toe de zon. Na de boodschappen en een schilderklus (we zijn nog steeds boven bezig), besloten we op een zaterdag lekker het bos in te gaan met hond en camera. Natuurlijk ging ook het nieuwe opdrachtenvel van de fotocursus mee :)

Mensen fotograferen is deze keer het thema.

Eén van de opdrachten is iemand buiten fotograferen zonder dat ie het in de gaten heeft, als paparazzi met een lange lens dus…

portret

Het voelt niet echt gemakkelijk, een beetje gênant zelfs om zonder toestemming een voorbijganger te fotograferen, maar het is gelukt. Deze hardloper had niks in de gaten volgens mij.

Molecaten

En dit is dan weer het voordeel van de herfst, als de bladeren zijn gevallen is het huis van de baron weer in beeld… een beetje verweerd, mooi!

26 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Deze jongeman zal vreemd opkijken als hij zichzelf terug ziet op je blog :)! Maar opdracht is opdracht...! De baron woont trouwens ook niet verkeerd, wat een prachtig huis!

Een fijne zondag! Lieve roet, Ingrid

Martine zei

Corine, jij wordt vast de nieuwe Joop van Tellingen van de roddelbladen hi hi.

De baron heeft trouwens een erg leuk optrekje. Mooie foto.

een hele fijne middag jullie met het sinterklaasdiner. Wij doen het met kerst op die manier en dat werkt super.

lieve groet,
martine

Room Seventeen zei

Hihi, misschien heb je de baron himself op Nikes gefotografeerd?? Prachtige stulp!

Ik zie dat Ingrid je helemaal in Sintstijl heeft ge(g)roet ;-))

wonen met brocante zei

Jullie wonen wel in een prachtige omgeving. Genoeg fotografeer mogelijkheden volgens mij. Het huis van de baron is prachtig. Groetjes Peggy

Mayflower zei

Ik zou me daar ook ongemakkelijk bij voelen, maar je opdracht is goed gelukt, want je heb het mooi in beeld gebracht.
Wat woon jij in een prachtige omgeving, een mooi landgoed en heerlijk om zo dicht bij de bossen te wonen.
Ik wens je een fijne zondag.
Lieve groet, Mea

Servies en Brocante zei

wauuuw ik wil wel barones worden :O

It's me zei

Ik kijk voortaan wel drie keer om me heen....je weet maar nooit.....proestttt....xxx...

Miranda zei

Zie je al liggen met je tele-lens tussen het groen ;) Je foto is in ieder geval geslaagd, net als het optrekje van de baron!

Fijne dag. Groeten, Miranda

Vosje zei

Goed gelukt hoor die foto!!
En dan dat huis woowww!! echt super!!
Fijne dag verder!

Groetjes truus

Mirjam zei

Hallo Corine,
Wat heerlijk hè, om zo even lekker het bos in te gaan. En foto´s te maken, want dat blijft toch ook erg leuk... Bijna een tweede natuur, mijn camera gaat tegenwoordig overal mee naar toe. Gisteren was Sanne hier en zij had een nieuwe lens gekocht, een 85mm lens met vast brandpunt. Speciaal voor haar portretfotografie. Ik mocht hem even van haar op mijn camera uitproberen.... Zo leuk...
Die baron woont zeker niet verkeerd hoor, maar wat een poetswerk zal hij hebben....
Ik wens je een heel fijne zondag,
Lieve groet,
Mirjam

Paintings by Louise, Maison Louise zei

Dat ziet er mooi uit!

Je wordt al een echte fotograaf enne... kunnen we je straks inhuren voor een reportage?

Wat een leuke opdrachten krijg bij deze cursus.

Hele fijne zondag!

Lieve groet,

Loes

Karin zei

Ik zie het al helemaal voor me...jij languit in de bosjes :))

lia zei

Oh heerlijk op een zaterdag gewoon even wandelen. Wanneer kunnen wij zoiets doen..) Ik zie het al voor me hoe je daar staat (of ligt) om die man vast te leggen op de foto.

Fijne dag, en geniet van het diner.
Liefs Lia

Lynda zei

heb jij het nummer van die Baron??? Ik wil wel vriendjes worden hoor, stel dat ie geen erfgenamen heeft ofzo ;))))))
En die hollende meneer...tja...stiekem..maar ja.....geen genante pose....hij kan het hebben ;)!

Liefs,
Lynda

'Inga' zei

Misschien is het de baron zelf die een rondje loopt? Leuk optrekje heeft'ie zo in de bossen..

Fijne dag verder!

Anita zei

Wahah ik zie je al zo in de bosjes liggen bij die baron ;-)
Mooi optrekje heeft hij overigens !!!
En die sportieve meneer had vast helemaal niets in de gaten hihi
Missie geslaagd :-) Groetjezz lfs mij

Anoniem zei

Mooi,zijn die oude huizen, he?

Groetjes,
Gerry

flowersandhome zei

Hahaha, met deze opdrachten loopt het straks vol paparazzi daar bij jullie en is een mens op straat, wie dan ook, niet meer veilig voor al die lenzen ;-) Wel goed geslaagd de foto, en ZO'n huis... Hier wat verder, verstopt in de bossen woont een graaf, ooit ook een baron maar sedert een aantal jaren gepromoveerd tot graaf na het huwelijk van zijn nichtje met prins Filip. Zijn kasteel zal nu ook wel weer zichtbaar zijn van ver maar ik moet echt nooit die kant op en kom er eigenlijk ook nooit voorbij, trouwens is wandelen in die bossen niet van de orde vermoed ik dus op de foto komt dat huis niet.
Groetjes,
Marian

Tanja zei

Zou die baron net zo leven als die andere waar ik een reportage over heb gezien, om de kosten te besparen stookten ze maar 16graden. Als er visite komt moeten die altijd truien, vesten enz. aan.

Maar die paparazzi foto vind ik heel erg leuk en het genante gevoel herken ik ook zo!

Fijne week
Liefs
Tanja

Claudia zei

Lijkt me heel spannend hoor maar je moet er wel iets voor over hebben!

little sweet things zei

Hé dat is mijn man!!!
Nee hoor grapje haha, er zal toch maar een medeblogster zijn die haar partner/zoon in deze hardloper herkent.
Ik zou best wel een nachtje willen logeren in het prachtige optrekje van deze baron.
Fijne week en groetjes, Sas

Happy Living zei

wat leuk dat je een fotografiecursus volgt!
ik ga dat begin volgend jaar ook doen en ben heel erg benieuwd wat ik daar uit ga halen...
Mooie foto's hoor van je wandeling, grappig dat je zulke opdrachten krijgt...

fijne week!
Liefs, Debby

Colin zei

Bij vragen gewoon je visitekaartje uitdelen :-)
En die baron-zijn-huis, heel benieuwd hoe het daar binnen uit ziet, kan je daar geen foto-opdracht van maken? Groetjes, Colin

Ans zei

Nou,die baron woont beslist niet verkeerd,zo te zien.

Groetjes Ans

Miss M zei

Ooh, wil je mij dan eens een keertje fotograferen als ik aan het hardlopen ben?
Ik ga zo... over een kwartiertje ofsow... de zon schijnt! ;-)

Liefs, Marjolijn.

Anoniem zei

hay ik weet niet wat ik moet type ik ben namelijk sepasties
en ik vind dit niet zoon goede info dat weet ik omdat ik het nog niet heb gelezen ik zoek een opdracht voor in het bos en niet weet ik niet want ik heb de tekst niet gelezen dus doeiii vbjxcvb,.vfvfvfvfvfvfvfvfvfvfaegjk/aejk/aejk/aejk/aejk/aejk/aejk/aejk/aejk/G+{P°ajfhilwegustpyhbguiwv4ojqx9hdfkbvghiserlghiltbuigrbguhfgrgvodd.l