maandag 26 december 2011

kerstbezigheden

geen verplichtingen…

De zon liet zich gisteren (1e kerstdag) niet echt zien bij ons in het noorden van de Veluwse bossen, maar het was aangenaam weer om wat groen voor op de kersttafel te verzamelen.

kerst2011

bos

Gek genoeg was het niet eens zo druk, dus we konden heerlijk ongestoord struinen :) en foto’s maken.

tafelversiering kerstgroen

Weer thuis heb ik de tafel s(t)ober gedekt met pure materialen. Een linnen tafelkleed, houten kandelaars, simpel ecru wedgwoodservies, glanzend glaswerk, oude hotelzilveren schaaltjes en de onlangs gevonden brocante knijpertjes mét oude kaarsjes.

Samen met mijn ouders en mijn dochters genoten we van een gezellig kerstmaal, de door Gert met liefde bereidde Franse stoofschotel met pruimen en kastanjechampignons was een smakelijk succes!

frambozenijstaart

Ook de zelfgemaakte frambozenijstaart was om je vingers bij af te likken :)

Vandaag doen we rustig aan, wat lezen, wat rommelen, nog even naar buiten (de hond moet toch uit), de meiden vermaken zich lekker in hun eigen domein… geen hectische verplichtingen, zo vieren wij de feestdagen met elkaar…

27 opmerkingen:

Tanja zei

Gewoon lekker doen wat je zelf wilt, dat is toch Kerst en jij hebt het handvat goed gevonden om het op jouw manier te vieren Corine, geniet ervan het is je gegund.

Liefs
Tanja

Hannekie zei

zo dat klinkt heerlijk relaxed. hier was het gisteren ook heel gezellig met alle kids en opa erbij..vandaag kerst met mijn hele familie..18 man ..druk maar o zo gezellig. geniet van je dag
liefs hannie

Jeanette zei

Vandaag is onze zoon jarig en komt de gehele familie bij ons eten. Dus een drukke dag gaat het worden. Beetje jaloers op jou ben ik wel.

Genietze!

Groet,
Jeanette

Anita zei

Hi Corine, voor vandaag hier hetzelfde relax recept ;-)
De 1e kerstdag samen met mijn zus en zwager gevierd.
Lekker GENIETEN saampies hoor ;-)
Groetjezz lfs mij

All Seasons zei

Heerlijk zo'n dag, hier net zo. gisteren zat hier het huis vol en we hebben genoten van het heerlijke Kerstdiner. Met zelf gemaakte Hangop toe.
En nu, wandelschoenen aan en we gaan even het bos in, even uitwaaien
Geniet van je rust...

Liefs,
Patricia

It's me zei

Heerlijk toch???..wij zijn ook lekker samen vandaag......genieten is dat....xxx..

amy zei

ook wij zijn vandaag saampjes
Lekker relaxen
lieve groetjes Amy

Paintings by Louise, Maison Louise zei

De taart ziet eruit om van te smullen!

Wij hebben ook een heerlijke dag gehad, gezellig samen met kinderen en aanhang gegeten en vandaag een rustige dag.

Nog een fijne twee kerstdag!

Lieve groet,

Loes

Carla zei

Heerlijk toch!!
Gisteren hadden wij hier de kinderen en mijn moeder, vandaag gewoon doen waar we zin in hebben...en de left overs van gisteren op eten..hihihi

liefs Carla.

Lynda zei

en wat mij dan opvalt...is dat die bevroren framboos er zo leuk uitziet dwars doormidden;)!
Heerlijk, lekker doen wat je blieft....en vooral....doe maar gewoon...rust....we hebben het nodig...

Liefs,
Lynda

Petra zei

Hier ook leuk gehad (en nog trouwens, al zit ik even lekker hier)Taart ziet er heerlijk uit, met frambozen wordt het al gauw lekker...

Groetjes Petra

marga zei

Dat ziet er gezellig en heel smakelijk uit!
Liefsss Marga

Kiki zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Kiki zei

Lekker relaxed kerst vieren....heerlijk toch?
En die taart..mmmmmmmm.....
Fijne avond en groet Kiki

Mirjam zei

Hallo Corine,
Zo te horen hebben jullie twee fantastische dagen gehad. Lekker in het bos gewandeld en een heerlijk diner gegeten. Ik heb laatst ook nog een stoofschotel met pruimen gemaakt, daar ging ook nog oud bruin bier in... bij jullie ook? Was ook heerlijk overigens...
En je ijstaart ziet er wel heel mooi uit. Goed gelukt dus, dat dessert...
Fijne avond verder nog,
Lieve groet,
Mirjam

wonen met brocante zei

Dat was dus duidelijk genieten, heerlijk! Wij hadden beiden buikgriep dus bij ons viel het een beetje in het water, helaas. Groetjes Peggy

De sfeer van ..... zei

Het was heerlijk weer om buiten te wandelen. Niet te koud, maar gewoon "warm" :-) Heerlijk om daarna lekker te eten, de taart ziet er trouwens prachtig uit, hij zal wel heerlijk gesmaakt hebben.

Lieve groet van Petra

'Inga' zei

Die taart springt bijna van het scherm! Lijkt heerlijk...hier kalkoen en stoofpeertjes met van alles erbij...vandaag weer een gewone dag voor ons want er wordt hier geen tweede kerstdag gevierd...ik vind het nog steeds jammer, maar wens jullie een fijne dag toe!

Brabbels en Kiekjes zei

Klinkt als een heerlijke kerst!
Genieten zo..

Liefs,

Ans zei

Jammie,wat ziet die frambozenijstaart er heerlijk uit.
En je gedekte tafel is werkelijk een plaatje.

Groetjes Ans

Nieneke zei

Ik heb even bij je bijgelezen en heb geoten van de prachtige, sobere, maar stijlvolle sfeer in je laatste posten!

Gerda zei

Ik geniet van je verhalen en prachtige foto's Corine.
Ben benieuwd naar het recept van die franse stoofschotel en frambozen tot.
Of is dit het geheim van de chef?

Anoniem zei

Ziet er warm gezellig en mooi uit Corine!
Fijn dat jullie er toch zo van genieten!

Enne ja dat recept van die stoofschotel lijkt me ook wel wat!!
Maar er zijn hier meer toetjes freaken dus die mag ook doorkomen (Haha)
Liefs Erika

Miranda zei

Je tafel ziet er sfeervol uit en het toetje... heerlijk! Zoals ik het lees hebben jullie gezellige dagen met elkaar gehad.

Fijne avond. Groeten, Miranda

t brocante sfeertje zei

oohhh die taart die ziet er wel heel lekker uit!Zalig he n paar dagen van alles mag en niks moet!Alvast 2012 lieve wensen voor t nieuwe jaar.Groetjes,Ingrid

tomik58 zei

Tijdens mijn heerlijke relaxte 2e kerstdag kwam ik al surfend op het internet op jouw fantastisch leuke site. Je hebt er een fan bij hoor. Heel inspirerend allemaal! De frambozentaart ziet er erg mjammie uit; wil je het recept met ons delen? Of is het een familiegeheim ;)

Mooi zei

Dat klinkt goed! Maar jouw Gert ook..haha...wat heerlijk een man die goed is in de keuken. Mooi toetje! En nogmaals bedankt voor je lieve kaart, voor mij een echte leuke verrassing.
Lieve groet,
Karin