zaterdag 17 december 2011

kerst(t)huis

weinig maar genoeg…

Om allerlei redenen wordt hier THUIS dit jaar niet teveel aan kerstversiering gedaan, maar gisteren maakte ik toch even tijd om net genoeg sobere kerstsfeer in huis te brengen om de komende weken in gepaste stijl te kunnen genieten…

kerstboom

Een heel kleine kerstboom…perfect in de champagnekoeler die we van ‘t zomer meebrachten uit het zonnige Frankrijk :) ervoor één van de oude zilveren schaaltjes (die straks op de kersttafel komen) met wat plaatmos en een amaryllisbol én een oud knijpertje met kaarsje.

favoriet mat

Ook mijn favoriete kerstboombal heeft een plekje gekregen..in de stoere ‘suikerpot’ op een bedje van IJslands mos. Deze gedraaide bal heb ik al jaren en het blijft een topper, mat en fragiel, geen glimmers en glitters…puur en toch sierlijk!

close-up

32 opmerkingen:

Anoniem zei

Vergeet de mistletoe niet. Het wordt vast een romantische kerst dit jaar.

Liefs Rianne

faire un songe zei

Helemaal goed Corine... mooi ...!! Prachtig die wijnkoeler.. als ik lees zonnige zuiden...dan denk ik ..was het maar vast weer zover..pfff...het is nu koud buiten...
Maar goed op de achter grond kerstmuziek..kopje koffie naast me..Eva bakt een cake..het is ook wel heerlijk huiselijk...!
Geniet ervan.
Liefs Hetty

Anita zei

Mooi hoor ik houd wel van sober !!!
Hier ook geen uitspattingen ;-)
Sfeer breng jezelf THUIS toch hihi
Wat een bijzondere kerstbal ...
Wens je een heerlijk sfeervol weekend.
Groetjezz lfs mij x

Kiki zei

Prima toch? Hier naast de houten en papieren sterren ook nog niet veel.....
Fijn weekend!
Groet Kiki

Paintings by Louise, Maison Louise zei

Sober en heel mooi.

Leuk idee om het kerstboompje in de koeler te doen.

Fijn weekend!

Lieve groet,

Loes

Karin zei

Ik zoek het ook vooral in de lichtjes, veel kaarsjes. Iedere avond een rondje door het huis om ze allemaal aan te steken. En ach een fijne kerst zit hem uiteindelijk ook niet in de versiering (ook al ben ik daarin niet te stuiten)maar in het samen zijn toch. Fijn weekend Corine!

Mayflower zei

Een mooi Kerststilleven Corine. Stoer en sober en ik vind het boompje prachtig staan in die mooie wijnkoeler.
Wens je een fijn weekend.
Lieve groet, Mea

Home is where the heart is zei

mooi en puur. Hele fijne dagen en de alvast de beste wensen voor 2012 :))
grtzzz Brigitte

Bonjade zei

Als het maar geen verdrietige redenen zijn......
Het ziet er in ieder geval zeer sfeervol en stijlvol uit......eenvoud puur sang....mooi!
Wens je in ieder geval fijne dagen met elkaar toe....vol liefde.
Liefs

Home and Lifestyle zei

Een kerstwelkom dus voor Gert, helemaal in jouw stijl ;-)! Mooi om één kerstbal in IJslands mos neer te leggen!

Een fijn weekend Corine! Lieve groet, Ingrid

Anoniem zei

Maar weing is wel HÉÉÉÉL MOOI bij jou Corine!
Prachtige combinaties heb je gemaakt!
Fijn Weekend!
Liefs Erika

flowersandhome zei

Heel mooie serene kerstsfeer heb je gecreërd. Ik vind jouw favoriete kerstbal héél mooi trouwens. Hij verdient echt zijn ereplekje. Zo'n knijpertje om een kaars in te zetten vind ik ook altijd zo leuk.
Groetjes,
Marian

le ciel flamand zei

Less is more... Helemaal jouw moet ik zeggen, met weinig dingen een heel zachte sfeer creëren! Het ziet er echt heel gezellig uit in jullie thuis, geniet ervan!
Ik heb me dit jaar ook beperkt tot een kleinere en soberdere kerstboom dan andere jaren...

Annelies

Gerreke zei

Overdaad schaad, zeg ik dan maar. Prachtig hoor. Vaak kun je met zo weinig zoveel sfeer brengen. En dat kun jij! Mooi gedaan!

Room Seventeen zei

Ooh...Frankijk en het zonnige Zuiden, ik kan niet wachten!! Verheug me nu al weer op de brocantereisjes en vakanties, lekker rondstruinen, zonnige terrasjes....

Mooi dat oude schaaltje met de amaryllisbol.

Gerry zei

Kerstversiering hoeft niet groots te zijn om toch kerst te vieren. Ik vind dat je een paar prachtige stilleven-stukjes hebt gemaakt.Een paar kaarsen erbij en je hebt een heleboel sfeer.

Fijn weekend en lieve groet,
Gerry

Fort lapin zei

Een heerlijke sfeer Corinne, mooi van eenvoud..

Fijne zondag
lieve groet Peet

Tanja zei

Mooi Corine, al je foto's maar die laatste foto die vind ik geweldig.
Weetje Mr H en ik zeggen altijd Kerst zit in je en jij bepaalt hoeveel er naar buiten komt. Een klein beetje of een groot beetje ;-)

Fijn weekend verder
Liefs
Tanja

Mirjam zei

Hoi Corine,
Wat mooi weer. Sober is toch wel het ultieme genieten hoor. Prachtig staat dat in die zilveren schaal, suikerpot en wijnkoeler. Die amarylisbol is geweldig...
Ik heb weer genoten.
Een heel fijn weekend nog,
Lieve groet,
Mirjam

lia zei

Hoi Corine, Je kunt Kerst vieren zoals je zelf wilt, en daar heb je geen boom voor nodig.
Ik mis tot nu toe de boom nog niet, maar wel de lichtjes, dus heb heel veel kaarsjes aan in huis.
Het ziet er erg leuk uit.
Enne...een romantische Kerst????

Liefs Lia

Maaike, brocante en theetuin zei

Sober, maar toch mooi. Gezellig kaarsje aan!

Groeten Maaike

It's me zei

Heerlijk rustig !!...geniet maar lekker meis...liefs van mij....xxx..

x
xxx
xxxxx
xxxxxxx
xxxxxxxxx
xxxxxxxxxxx
xxxxxxxxxxxxx
||
||

Le Style zei

Zo mooi!
Fijn weekend.....

Hartelijke groet,
Harriëtte

Lynda zei

gelukkig zijn er geen regels voor "de kerstdeco"....je ziet bij jou maar weer dat er weinig voor nodig is om toch een bijzondersfeertje neer te zetten!

Liefs,
Lynda

wonen met brocante zei

Een prachtige, sobere maar op en top kerstsfeer! Groetjes Peggy

Miss M zei

**hik**, wat gaaf om deze champagnekoeler **hik** te gebruiken voor het schattige boompje **hik**
En dat ouderwetse kaarsenknijpertje... ik zie ze op diverse blogs voorbij komen en ik vind ze zooo leuk!
Mooie foto's heb je gemaakt.

Liefs, Marjolijn ♥

ria zei

Je foto's zijn weer prachtig!!Evenals je champagnekoeler!En t kaarsenknijpertje!En....
Kortom t sfeertje is prachtig bij je.
Lieve groet Ria

Miranda zei

Het belangrijkste van kerstversiering is toch dat het bij je past en deze sobere, maar sfeervolle versieringen past echt bij jou thuis!

Fijne dag. Groeten, Miranda

Colin zei

Bij elk huisje in blogland kerstsfeer en het leuke is dat het bij iedereen weer anders is, ik ga gauw weer verder aan de wandel om te genieten. Groetjes, Colin

Martine zei

wat een mooie champagnekoeler. Je hebt er een mooie stoere sfeer van weten te maken. Ik vind je favoriete kerstbal prachtig.

een fijne dag,
lieve groet, Martine

Petra zei

Leuke sfeer! toevallig heb ik ook een kaal boompje in een champagnekoeler staan, maar niet zo'n mooie als jij hebt. Ik probeer ook wat van je fotocursus op te steken, best moeilijk hoor maar al doende leert men hoop ik.

Geniet van de Decemberdagen..
Groetjes Petra

amy zei

lief boompje ,tgaat om de gedachten toch?