maandag 5 december 2011

lekkers en/of letters

fruitige gerechten en/of smeuïge verhalen…

Een feestelijke maaltijd met meerdere gangen samenstellen naar ieders zin is hier THUIS niet gemakkelijk. De jongste heeft namelijk een grote afkeer van alles wat anders is dan ‘gewoon’, haar voorkeur gaat uit naar Hollandse pot, op zich geen probleem, maar bij een feestelijk diner is het hoofdbestanddeel van het hoofdgerecht veelal vis (wat ze niet lust) of vlees en daar is ze ook niet gek op! Ja een Hollandse gehaktbal, díe vindt ze wel heerlijk!!

fruitsalade

De meiden regelden zelf om mee te beginnen een verse fruitsalade… gezond én errug lekker!

Het hoofdgerecht bestond tot ieders tevredenheid uit een pan vol Hollandse gehaktballetjes (ter grootte van een fikse bitterbal), zelfgemaakte appelcompote, verse groente en gebakken aardappelblokjes. Simpel en sober zou ik bijna zeggen :)))

warmepeer

Voor het toetje bedacht ik warme peer, gevuld met kaneel en rietsuiker, aangekleed met een jasje van bladerdeeg. Erbij (smeltend) vanille-ijs met zelf geklopte slagroom…. Mmmmmm!!

‘s Middags terwijl Gert in de keuken wat voorbereidingen trof, waren de dochters en ik alledrie verdiept in een boek. Heerlijke momenten zijn dat, houtkachel aan, lekker rustig allemaal THUIS, zonder verplichtingen, gewoon gezellig!

boeken. (klik op de foto voor een vergroting)

Ik kocht voor de komende winter een stapel(tje) nieuwe boeken en i.v.m. beperkte opslagruimte gaat er een andere stapel in de aanbieding. Uitzoeken dus! ( 2,50 p.st/5 voor € 10) verzenden doe ik per post (€ 6,75 tot 10 kg) ophalen mag ook (in de buurt van Zwolle) (Mailen via profiel)

20 opmerkingen:

Mayflower zei

Het is altijd moeilijk om het iedereen naar de zin te maken met eten, maar jullie Sint-diner klinkt heerlijk met als kers op de room het toetje. Mmmmmm.....dat ziet er heerlijk uit. Ik dit weleens met appel gedaan, maar met peer ga ik zeker onthouden.
Je kan terugkijken op een gezellige dag Corine.
Fijne week en een lieve groet, Mea

Met Brocant Label zei

Nou zo te lezen heeft iedereen een heerlijk diner gehad. Ik moet zeggen dat toetje vind ik toch wel de topper hoor.

Lieve groet,
Yvonne

Paintings by Louise, Maison Louise zei

Dat is het mooiste wat er is, gezelligheid met je gezin en lekker eten.

En gewoon jezelf zijn, niets moet.

Fijne week!

Lieve groet,

Loes

Theemuts zei

Dat toetje!! jummie dat ziet er ook lekker uit zeg!

fijne week, liefs coby

Claudia zei

Kwa lezen wel een beetje dezelfde smaak, haha?

De Lorelei Brocante. zei

Sint diner ??? ik geloof dat ik iets gemist heb,....of ik loop hopeloos achter..
Sintdiner,nee nog nooit gedaan,klinkt gezellig dat wel.
Ik begin er niet aan hoor,haha Kerst is al zoiets...pfff
Jullie hebben genoten en dat is heel belangrijk.

Groetjes
Dicky Marie.

Mirjam zei

Hoi Corine,
Wij hadden afgelopen zaterdag al ons Kerst-diner. Nu al, zul je je afvragen? Ja, omdat Ben er met kerst niet is en ikzelf ook moet werken. Dus waren de meiden afgelopen zaterdag hier, in plaats van rond de kerstdagen en hebben we heerlijk gegeten. Ben had de bbq aangestoken en een heerlijke rosbief daarop gebraden. Met een lekkere salade erbij en pannenkoeken met appel, rozijn en kaneel als toetje was het helemaal top. Buiten ook lekker de houtkachel aan... En binnen ook al de kerstboom. Net als het seizoen waren we dus even helemaal van het pad af... haha..
Ik zie trouwens dat je dezelfde smaak qua boeken hebt als ik, bijna allemaal heb ik ze ook in huis, of geleend bij de bibliotheek en dus al gelezen...
Ik wens je een heel fijne dag,
Lieve groet,
Mirjam

Home and Lifestyle zei

Vooral het toetje doet mij het water uit de mond lopen, maar een fruitsalade is absoluut aan mij besteed! Heerlijk!! En wat kan je dan genieten van zo'n rustige middag hè, hier zijn we soms ook met z'n allen in de woonkamer en toch is het muisstil!!

Ik wens je nog een gezellige dag! Lieve groet, Ingrid

P.S. De smaak van boeken komt absoluut overeen! Heb hetzelfde probleem, ik weet niet meer waar ik onze boeken kwijt kan, de zolder is een mini bibliotheek terwijl ie al zo vol staat :)!

'Inga' zei

Oh dat toetje! Wij zijn hier gek op stoofpeertjes, dus dit zal ik zeker eens proberen! Lekker!

Franse Lelie zei

Mmmm wat heerlijk een fruit salade en dat toetje!!!
Je foto uit je vorige post van de hardloper is goed gelukt, ik snap wat je bedoeld hoor, raar om iemand stiekem te fotograferen. Je had ook je man door de bossen kunnen laten hollen:) Lieve groet

It's me zei

Dat ziet er heerlijk uit....lekker.......liefs van mij...xxx..

Ans zei

Ziet er niet verkeerd uit,al dat lekkers.
En ik heb enkele boeken van de Sint gekregen.
Ik kan er ook weer even tegen.

Groetjes Ans

wonen met brocante zei

Wat een lekker diner en dan vooral het toetje..mmmm. Heerlijk zo'n zondag met een boek. Daar was het ook wel weer voor! Groetjes Peggy

ria zei

Die peer...!!dat ziet er super uit!Ga t zeker ook s proberen!!(zodra ik weer een oven heb,keuken ligt er momenteel uit).
Fijne avond en lieve groet Ria

t brocante sfeertje zei

mjam....ben niet van de toetjes maar dat aangeklede peertje.....groetjes,Ingrid

Anoniem zei

Ik ben niet zo van het warme eten, maar die fruitsalade en peer-ijstoetje lijken me heerlijk.
En die boeken passen mij ook wel.

Fijne avond,
Gerry

Colin zei

Ik zie zoveel boeken die hier ook in de boekenkast staan, zelfde smaak dus, maar daar heb je voor je verkoop eigenlijk niets aan. Hier ook 4 verschillende eters, soms best lastig maar jullie hebben het prima opgelost zo (ga ik dus echt onthouden). Groetjes, Colin

little sweet things zei

Oooh dat toetje ziet er veel belovend uit, die ga ik zeker een keer uitproberen.

Sinds ik een E-reader kocht heb ik geen papieren boek meer gekocht, oke het leest ietsje anders maar mijn boekenkast blijft een stuk leger.
Groetjes, Sas

Haikey zei

Ziet er heerlijk uit, maar sla vandaag even over ;-)

groetjes, Haikey

Miss M zei

Wat zullen jullie heerlijk hebben gegeten zeg! Wat een goed idee: peer verpakken in een bladerdeegjasje...
Smakelijke foto's Corine!

Groetjes, Marjolijn ♥