zaterdag 31 december 2011

lijstjes

voornemens….

Ik ben een mens van ordening, maak graag lijstjes om daarmee de dingen helder in beeld te krijgen en de boel zo heel praktisch af te kunnen werken.

Het afvinken of doorstrepen geeft een dubbel goed gevoel als er weer een klus(je) is geklaard. In deze tijd van overgaan naar een nieuw jaar maken veel mensen ook lijstjes, lijstjes met goede voornemens… In mijn hoofd heeft zich ook een soort lijstje met goede voornemens gevormd, maar dan anders...

Bewust leven. Bewust liefhebben. Bewust de zonzijde zoeken. Bewust gelukkig zijn.

stampers

Bewust zijn, besef van iets hebben, het zíen… Niet gedachteloos, maar BEWUST bezig zijn. Je bewust zijn van het mooie in het leven, dát bewustzijn maakt het verdriet (dat er in ieders leven in mindere of meerdere mate is) draaglijker, het maakt het leven mooier, kleuriger. Het maakt dat ik vol goede moed en met goede zin het nieuwe jaar instap!!

kerstroos

31 opmerkingen:

Passione Helena zei

Ik doe heel bewust met je mee
Prachtige post met mooie woorden.

Fijne jaarwisseling
&
Een gelukkig, liefdevol 2012

Liefs Helena

Home and Lifestyle zei

Ik wens je een jaar toe waarin je al je voornemens toe kunt passen Corine, waarin je er in slaagt het verdriet naar de achtergrond te schuiven, juist om dat je niet bij machte bent om de oorzaak van het verdriet te kantelen....hoe graag je dat ook zou willen.

Ik wens jou, Gert en je dochters een hele fijne jaarwisseling en alle goeds voor 2012 toe!

Lieve groet, Ingrid

Tanja zei

Mooie post Corine, eentje waar ik me helemaal in kan vinden.

Het bewuster leven heeft mij zoveel meer gebracht dus ik ga gewoon zo door

Ik wens je een fijne jaarwisseling en een liefdevol, gezond 2012, met heel veel mooie momenten.

Liefs
Tanja

Nieneke zei

Heel mooi voornemen! Ik denk dat jullie al heel goed op weg zijn!

Mirjam zei

Hallo Corine,
Bewust ZIJN..! Heel mooi gevonden. Ik gun je een jaar waarin al je voornemens uit zullen komen..
Samen met Gert, Janniek en Rianne wens ik je een heel fijne jaarwisseling en een fantastisch mooi 2012...
Lieve groet,
Mirjam

bijzonder-oud zei

Hallo Corine,
Dat zijn hele mooie voornemens! En het zal ongetwijfeld een boel rust brengen in je hoofd en in je lijf.

Ik doe het ook en elke avond voor ik ga slapen bedenk ik vijf dingen die mij die dag blij hebben gemaakt en zelfs als je veel verdriet hebt zijn er vaak nog mooie (kleine) dingen te bedenken is mijn ervaring...

Een fijne jaarwisseling en een heel mooi, gelukkig en gezond 2012 voor jou en jouw gezin!
Lieve groet,
Yolanda

Anoniem zei

Mooie post,mooie woorden! Mijn voornemen: ik doe met je mee!!
Een heel fijn gezond en bewust 2012 voor jou en allen die je liefhebt!
Liefs Erika

It's me zei

Bewust mooi !!!...xxx..

Een heel goed en vooral gezond 2012 !!!.......

Bedankt voor je liefde en steun van het afgelopen jaar......

Het voelde als een warme deken......

Liefs van mij.....xxx...



★ ┊    ★ ┊┊   ★ ┊  ★ ┊    
┊   ┊ ☆   ☆┊ ┊     ★┊  
  ★ ┊    ★ ┊ ★ ┊ ★ ┊
┊   ┊ ☆   ☆┊    ★┊ ☆ ☆ 
☆┊   ☆   ★ ┊    ★ ┊┊ ☆   
┊   ┊ ☆   ☆┊    ★┊★┊ ★
☆┊ ☆   ★ ┊    ★ ┊ ☆



A very good and healthy 2012 !!!......

Thank you for love and support of the past year........

It felt like a warm blanket..........

Love from me....xxx...

Pauline Kick - beeldend kunstenaar zei

goede voornemens, mooie woorden en een heel gelukkig en gezond 2012.

Pauline

wondelgijn zei

Alvast goede jaarwisseling!! Maak er een bijzonder jaar van!! XX

Room Seventeen zei

Mindfulness, een mooi voornemen.....Ben er niet zo goed in helaas. Heb eens een test gedaan, de 1,2,3 Mindfulnesstest, een snelle internet test, want haha,het moet niet te lang duren hé.
Het lijkt me erg vermoeiend om alles bewust te beleven, maar tja, rennen en vliegen is natuurlijk óók vermoeiend. Moeilijk moeilijk om de juiste balans te vinden.

Ik wens je een gezond en gelukkig 2012!

@nne zei

hé, ben jij ook een vinkjesmens? ik vind het heerlijk wanneer ik dingen op mijn to dolijst kan afvinken. ik wens je een mooie eindejaarsavond, @nne

Kiki zei

Mooie woorden, mooie post...Het zou goed zijn als we af en toe allemaal wat bewuster leven.....En die lijstjes zijn ook heel herkenbaar, haha.
Ik wens je een hele gezellige avond en natuurlijk alle goeds voor het volgende jaar.
Groet Kiki

Huis van "Mijn" zei

Ik wil je een Bewust Goed en Gezond nieuwjaar toe wensen, en dat er veel van je lijstje mag worden afgevinkt.

Groeten Willianne

Bonjade zei

Prachtige woorden......en zo waar.......
En dan die bloem erbij.....in de bloei van je leven....elke dag leren we weer bij......
Wens je een fijne jaarwisseling toe.
Een gelukkig, gezond en liefdevol nieuw jaar gewenst....
Liefs

'Inga' zei

Wijze woorden! Vroeger kon ik dat heel goed, bewust leven, de laatste jaren veel minder en het lijkt me een heel goed voornemen om dat eens beter te doen in het nieuwe jaar! Ik wens jou en je familie een fijne jaarwisseling!

Groeten, 'Inga'

La Maison en Wonderboom zei

Een heel mooi voornemen Corine, het valt niet altijd mee om alles bewust te beleven. De tijd is zo jachtig en we moeten vaak zo veel.
Ik wens jou en je gezin een gezellige, rustige jaarwisseling en een heel gelukkig Nieuwjaar.
We treffen elkaar volgend jaar wel weer hier in blogland.

Liefs
Hermine

Lynda zei

AMEN! laten we daar nou eens BEWUST mee bezig zijn, dan zijn we ons er ook van BEWUST dat zelfs de kleinste klusjes en prestaties de leukste kunnen zijn!!

Gelukkig Nieuwjaar Corine!

Lieffs,
Lynda

Miranda zei

Een mooi voornemen, door het bloggen ben ik zelf bewuster geworden van heel veel (mooie) dingen om mij heen...

Ik wens jou een fijne jaarwisseling en voor 2012 alle goeds.

Groeten, Miranda

Colin zei

In december ging onbewust teveel langs me heen, jouw blog maakt dat ik, ondanks dat ik niet van de goede voornemens ben :-), in januari en alle maanden erna mezelf maar weer een bewust moet maken van een aantal dingen. Fijne jaarwisseling en tot in 2012. Lieve groet Colin

Ans zei

Ik wens je een fijne jaarwisseling en een goed en gezond 2012.

Groetjes Ans

Gerry zei

Bewust zijn van de kleine om je heen. Daar van genieten.
Corine, ik heb genoten van je blog en ga in het nieuwe jaar gewoon met je mee.
Een gezellige jaarwisseling en alle goeds voor 2012!

Lieve groet,
Gerry

Jeanette zei

We nemen er niet altijd de tijd voor om dingen in het leven bewust mee te maken. Maar door mijn ervaringen met mijn beide ouders en man gaat dat meer vanzelf. Wij genieten (bewust) van de momenten in het leven. Dus ik doe komend jaar graag met je mee.

Een fijne jaarwisseling en alle goeds voor 2012.

Groet,
Jeanette

Haikey zei

Ik wil je een bewust goed, maar vooral gezond nieuwjaar toe wensen.

lieve groet, Haikey

Carla zei

Da's een mooi voornemen!!

Een geweldig 2012.

liefs Carla.

Miss M zei

Wat een mooi voornemen Corine! En een mooie post!
Vol moed en goede zin het nieuwe jaar in! Gelukkig Nieuwjaar!
Liefs, Marjolijn ♥

Corinne. zei

« ☆¸.•°*”˜˜”*°•.¸☆ ★ ☆¸.•°*”˜˜”*°•.¸☆
╔╗╔╦══╦═╦═╦╗╔╗ ★ ★ ★
║╚╝║══║═║═║╚╝║ ☆¸.•°*”˜˜”*°•.¸☆
║╔╗║╔╗║╔╣╔╩╗╔╝ ★ NEW YEAR ☆ 2012
╚╝╚╩╝╚╩╝╚╝═╚╝ ♥¥☆★☆★☆¥♥ ★☆ ♥♥♥ »

Paintings by Louise, Maison Louise zei

Voorjou en de mensen om je heen alle goeds wens voor 2012.

Mooie post!

LIeve groet,

Loes

De sfeer van ..... zei

Lieve Corine, ik wil jou op de eerste dag van 2012 jullie alle goeds wensen voor het komende jaar. Dat je bewust bent van datgene wat op je pad komt, en je weet, dit pad loop je nooit alleen.....

Ik wil je bedanken voor je wens voor Marieke en voor ons. Dank je wel.

Lieve groet van Petra

My Beautiful World zei

Sending you the Happiest New Year Wishes Ever my friend. Just found your beautiful blog and have enjoyed looking around everything is so lovely. I'm now following so we can keep in touch, if you ever find a spare minute I hope you visit me sometime follow back if you like. I look forward to many more wonderful visits with you in 2012 xo

Always Wendy

Franse Lelie zei

Wat een mooie ontroerende post, en zo ontzettend waar. Ik liep wat achter met lezen en wil graag al je posten lezen dus vandaar een late reactie, ik wens jullie een heel bewust 2012 vol genietmomenten, lieve groet