vrijdag 2 december 2011

Sinterklaas

nieuwe fase…

Voor het eerst sinds…volgens mij zelfs voor het eerst in mijn leven!! vieren wij dit jaar geen pakjesavond. De meiden hadden er geen zin in, in diverse andere gezelschappen moeten ze zich al uitsloven met gedichten en surprises, thuis nu maar liever niet… Prima hoor, maar gezellig samenzijn hoort er toch echt wel bij, vinden ook zij :)

oefenen

Dus eten we zondag een sinterklaasdiner. Rianne en Janiek verzorgen het voorgerecht, Gert (als huiskok) het hoofdgerecht en ik ben verantwoordelijk voor het dessert, die verdeling maakte ik..ik ben namelijk gek op toetjes!!

thee

Voor het zover is geniet ik simpelweg van een kop thee en wat pepernoten…

(en kan ik leuk oefenen voor de fotocursus :))

30 opmerkingen:

Puur Kate zei

Dat klinkt ook heel gezellig en daar gaat het uiteindelijk toch ook om, het samen zijn.
Lieve groet,
Katja

Carla zei

Dat word al met al een super gezellige avond!!
Véél plezier!!

liefs Carla

Karin zei

Dat heb jij goed bekeken. Hier alles nog met toeters en bellen, maar ach dat hoort er wanneer ze nog zo jong zijn ook een beetje bij. Geniet er in ieder geval lekker van. *en pikt ondertussen een pepernootje weg* :O)

Home and Lifestyle zei

Hier wordt het ook een rustig weekend wat Sinterklaas betreft, de boel verschuift een beetje naar kerst. Zondag zullen we druk zijn met de kamer van mijn oudste dochter (de dames gaan ruilen van kamer!). Haar stapelbed en kast worden dan opgehaald, maar eerst moeten ze nog uit elkaar gehaald worden. Ik denk dat ik er maar een schaaltje pepernoten bij zet als we daar mee bezig zijn :)!

Een fijn Sinterklaasweekend Corine...en alvast eet smakelijk!! Liefs, Ingrid

RUW MET STIJL zei

Maak er een gezellige weekend van. Maar dat zal wel lukken denk ik als ik je blog lees.
Wij doen ook geen sinterklaas en vind dat best lekker...niet die drukte.
Groetjes
Ellen

Miss M zei

't Heerlijke avondje gaat komen! Ben benieuwd wat voor toetje je gaat maken! Ben ook helemaal van de toetjes!

Groetjes, Marjolijn.

De Lorelei Brocante. zei

Wij vieren al jaren geen Sinterklaas meer,de jongens groot dus afgelopen,.....en ik vond het zooooo leuk toen ze nog klein waren,spannend en die lieve koppies vol spanning...ach dat mis ik toch wel hoor !!!
Ik koop voor ieder altijd een kado voor onder de Kerstboom en even mooi verpakken in zilver of goudpapier dat staat dan zo sfeervol vind ik dan hé,haha...
Wel stop ik elk jaar nog een Banketbakkers schocoletter in de schoenen van de hele familie op de avond als Sint aankomt in ons land, zo,n mooie versierde letter weet je wel,dat blijt traditie denk ik en ze weten het al hoor, hahah maar toch vind ik dat nog zo leuk.
Genieten jullie maar van een gezellig weekend met lekker eten,TOETJES....hmmmmmmmm ;-)))

Groetjes
Dicky Marie.

Kiki zei

Prima toch? Ook hier geen Sint-festijn om dezelfde reden...maar dus ook een gezellig etentje!
Fijn weekend en groet Kiki

Kom Achterom zei

ooh vind je het stiekem toch niet jammer!
Hier vanavond sinterklaas voor het eerst niet thuis maar bij dochterlief helemaal goed niets geen gedoe alleen aanschuiven!! hihii heerlijk!!
fijne dag
Yolanda

Mayflower zei

Wij vieren al jaren geen Sinterklaas meer. Zodra de kinderen groot waren vierden wij het met pakjes onder de boom. Nu houden we het al een paar jaar op een gezellig samenzijn met natuurlijk wel een kerstpresentje voor zoon en schoondochter.
Ik heb vanmorgen voor het eerst een zakje pepernoten meegenomen en zit nu heerlijk achter de pc met een kop koffie en een schaaltje pepernoten hihi.
Ik wens je veel gezelligheid samen tijdens het Sinterklaasdiner Corine.
Lieve groet, Mea

Inge zei

Dit is toch ook geweldig! Hier ook voor het eerst zonder Sint-viering sinds de kids er zijn (16 jaar). Opa en oma komen nog wel even langs om tóch wat voor hun achter te laten, al zijn het geen cadeautjes meer (ze hebben nog meer kleinkids, en deze 2 willen ze niet overslaan). Ik zal nog een lekkere speculaastaart of iets dergelijks maken voor maandag, is het toch een klein beetje feest.

Geniet van je Sinterklaasdiner, en de rest van het weekend!

Liefs Inge

lia zei

Wij doen al jaren niets aan Sinterklaas. Dus mis het ook totaal niet.
En vind je dat je wat leert van de cursus.

Fijn weekend,
Liefs Lia

Rozmeen zei

Ja daar kan ik wel inkomen..als ze ouder worden willen ze het misschien niet zo vaak vieren. Wij vieren zondag bij mijn schoonfamilie nog Sinterklaas en die van mij ( 2 en 4 jaar) geloven er heilig in en zijn al de hele week zenuwachtig en opgetogen voor de Sint.

Ik wens je een fijn weekend.
Liefs,
Rozmeen

Nieneke zei

Poeh...dan zou ik wel even moeten slikken hoor, zonder Sint...maar jullie hebben een fantastisch alternatief bedacht!

Met Brocant Label zei

Hier geen ontkomen aan met zoontje Brent van 3 haha. Maar ook toen we nog geen kinderen hadden vierde we het al met ouders en familie met alles erop en er aan. Altijd best een heel gedoe de voorbereidingen maar als het eenmaal zo ver is toch ook weer heel gezellig. Ik wens jullie een heerlijk samenzijn en lekker eten.

Lieve groet,
Yvonne

wonen met brocante zei

Voor ons ook geen pakjes avond maar verjaardagen. Mijn zwagers zijn 3 en 4 december jarig en mijn moeder 5 december! Ben benieuwd waar jullie diner uit gaat bestaan maar daar mogen we vast van meegenieten. Veel plezier in ieder geval! Groetjes Peggy

Room Seventeen zei

Sinterklaasdiner? Dat gaat vast wel lukken met je mooie nieuwe eetkamerstoelen. Mijn pubers hebben ook geen zin meer in de Sint, dus wij maken er een gezellige gourmetavond van.

Ans zei

Hoe mooi kunnen eenvoudige foto's zijn...een krukje,een glas thee en wat pepernoten.
Echt prachtig.
En zo'n sinterklaasdiner kan ook erg gezellig zijn.

Fijn wee-end
Groetjes Ans

Bonjade zei

Oh ik was als kind al dol op toetjes....thuis noemde men mij het "pap kind" ;)
Ha ja echt....dus het dessert zou voor mij ook het geschiktst zijn...maar dan om op te eten ;0)
Je foto cursus gaat je goed af.......prachtige beelden....
Fijn weekend
Liefs

It's me zei

Eet smakelijk.....Liefs van mij..........♥.. ♥... ♥....

Anita zei

Ik wens je een onwijs gezellig SINTERKLAAS diner.Trouwens met lekkere toetjes kun je ook leuk uitpakken.... maar dan op een andere manier!!Het is ook mijn favoriete onderdeel van een etentje!Geniet ervan.
Groetjes Anita.

Mirjam zei

Hoi Corine,
Nou, met dat oefenen lukt het dus wel, zo te zien... Gaat helemaal goed toch? Heerlijk hoor, zo'n lekker glas thee (ik zou voor de koffie gaan..) met die pepernoten. Wij doen ook geen sinterklaas dit jaar, eigenlijk ook al jaren niet meer. Dit weekend wordt voor ons al een soort kerstviering, omdat Ben er niet is met de kerst en ikzelf ook moet werken dan, komen mijn meiden nu hier morgen en hebben we echt de pakjes al onder de boom 's avonds... Ook hopen we heel lekker met z'n vijven te eten, gezellig. Ik heb er zin in...
Ik wens je een heel gezellig sinterklaasdiner, met een superlekker toetje...
Lieve groet,
Mirjam

Le Style zei

Heerlijk even niet moeten, geen stress.
Genieten van lekker eten en elkaars gezelschap.
Succes met het toetje en geniet van elkaar!
Mooi je foto's.....

Fijn weekend!!

Miranda zei

Dat klinkt gezellig, weet je al welk toetje je ze voorzet? De foto's zien er mooi en lekker ;) uit.

Fijn weekend. Groeten, Miranda

Paintings by Louise, Maison Louise zei

Dat is toch ook gezellig, samen eten met de kids.
Het is even wennen om voor het eerst geen Sinterklaasfeestje te hebben, maar deze manier van vieren lijkt mij heel knus.

Bij ons vieren we de kerst met pakjes onder de boom.

Geniet heerlijk van het etentje.

Lieve groet,

Loes

Colin zei

Wat een goed plan een Sinterklaas-diner! Hier geen suprises en gedichten wel lootjes en een gezellig avondje; dat dinertje ga ik onthouden. Groetjes en een fijn (sint)weekend, Colin

Happy Living zei

hoi!

via isze kwam ik op jouw Blog terecht en MOOI!
leuke schrijfstijl, mooie foto's en een stoer interieur. Ik ga je volgen met plezier!
Groetjes, Debby van Happy Living

wondelgijn zei

Ik heb vandaag pas voor de eerste keer kruidnootjes gekocht zelfs! Gek hè?

Anoniem zei

Nou dat klinkt ook niet gek hoor! Zo,n samengesteld diner! Heerlijk!
Geniet er maar van!
Hier ook geen sinterklaas , wij hebben straks pakjes onder de boom.
Fijn weekend, Liefs erika

ria zei

Heerlijk rustig he,als je niet meer achter kadootjes,gedichten en surprises aanmoet.Sinds de kinderen hier groter zijn doen wij t ook niet meer.Vind t heerlijk!!En van de lekkere dingen blijven we genieten.Wel de lusten en niet de lasten dus :-)
Geniet van je diner!
Fijne avond en lieve groet Ria