zaterdag 24 december 2011

wintersfeer

dubbele cijfers…

Het zal duidelijk zijn dat ik niet zo van kleur hou en toch… het oude felgekleurde schaatsband vind ik wél geweldig! Als kind heb ik op zulke houtjes leren schaatsen en goed ook :)

Op de lagere school hielden we op de uiterwaarden van de IJssel wedstrijden en als één van de weinige meisjes met noren (die kwamen dus na de houtjes) kon ik het tussen de jongens goed bijbenen. In de tijd van de middelbare school gingen we zelfs tochten rijden in de buurt van Giethoorn of op het Veluwemeer…heerlijk vond ik dat!!

jinglebel winter

puur 24.4zilvergrijs

Schaatsen doe ik al jaren niet meer, mijn lichaam functioneert niet bepaald optimaal met kou, dus ik zit met de winterdag liever bij de kachel.

Het is winter en het is bijna kerst. Het belooft zonnig te worden en de temperaturen lopen op tot in de dubbele cijfers :)))) Drie keer raden wat wij gaan doen….. Juist! Lekker naar buiten! Een fikse boswandeling staat absoluut in de planning, man en meiden mee, hond mee en de camera mee..daarna gaat Gert de keuken in, een smakelijke stoofpot staat er op het menu. Wat zullen we genieten :0

27 opmerkingen:

Carla zei

Jullie komen de dagen wel door lees is al.
Wij zijn de 2de dag ook samen, en dat bos...da's helemaal geen gek idee!!

Fijne dagen meis...liefs Carla

lia zei

We hebben de langste dag alweer gehad hé. Dat is weer een opstekertje, al kunnen we best nog wel kou krijgen.
Enne drie keer raden wat wij(Jan meer) aan het doen zijn, haha...

Chantal (uit het Zuiden) zei

Heerlijk naar buiten met dit weer.

Fijne Feestdagen en een gezond en liefdevol 2012 toegewenst!

Groetjes Chantal

En bedankt voor de mooie blogs van het afgelopen jaar.

faire un songe zei

Klinkt goed.
Fijne dagen... victor moet werken dus hier een ietwat andere invulling..maar morgen middag gezellig met z'n allen naar de film...
Liefs Hetty

Claudia zei

Geniet er maar lekker van!

Mirjam zei

Hoi Corine,
Ja, dit soort schaatsjes kan ik me ook nog goed herinneren. Ik heb ze ook nog gehad, en aan de hand van mijn vader schaatste ik er op... maar ik heb het nooit goed gekund, jammer genoeg.
Laatste keer dat ik ging schaatsen, was afgelopen februari in een schaatshal in Haarlem, mee met het partijtje van mijn neefje, en ik ben toen toch op mijn achterste gevallen, dus ik denk dat dat tevens de laatste keer was...
Prachtige foto´s heb je weer gemaakt. Heerlijk om naar te kijken...
Ik wens jullie heel fijne, smakelijke kerstdagen... is het nog gelukt met jouw toetje?
Lieve groet,
Mirjam

Tanja zei

O die schaatsen daar heb ik ook op leren schaatsen, leuke herinnering.

Ik wens je mooie dagen Corine, met heel veel genieten van de mensen om je heen die je zo lief zijn.

Liefs
Tanja

Juul zei

We komen net terug van een flinke wandeling en het is heerlijk weer!
Fijne kerstdagen
Juul

Room Seventeen zei

Fijne dagen toegewenst Corine.
Van mij mag er trouwnes best een beetje sneeuw vallen, dat vind ik toch wel erg sfeervol tijdens de Kerst. Maar daarna graag zo snel mogelijk weer temperaturen met dubbele cijfers ;-))

Gerry zei

Ja, die houtjes ken ik ook nog, daar heb ik het ook op geleerd.Wij woonden langs een kanaal en in strenge winters konden we naar hartelust schaatsen.
Ik wens jullie goede feestdagen toe met een heerlijke wandeling.

Lieve groet,
Gerry

Paintings by Louise, Maison Louise zei

Wij gaan zeker ook naar buiten samen met onze honden, heerlijk een wandeling maken.

Een heel gelukkig nieuwjaar en fijne kerstdagen toegewenst voor jou en je gezin.

Lieve groet,

Loes

Anoniem zei

Oh jij hebt al net zulke fijne herinneringen aan het schaatsen als ik! Wij schaatsten altijd op de Hoge Veluwe op het Jachtslot! Maar nu ook al jaren niet meer op de schaatsen gestaan (Veels te bang om te vallen en te koud ;-)))!

En ook hier wandelen in het bos met manlief kinderen en hond en dan lekker thuis komen. Houtkachel en kaarsjes aan en we hebben nog wat kadootjes onder de boom en gaan gourmetten (hoe orgineel is dat Haha)
Maar het belangrijkste is SAMEN GENIETEN!! Maar dat doen jullie wel !
Wens jullie dan ook hele fijne dagen!
Liefs Erika

Ans zei

Ook ik zal het bos gaan opzoeken.
Lekker even naar buiten en dan thuiskomen,in een gezellig aangekleed huis.

Ik wens je hele fijne feestdagen toe.

Groetjes Ans

Anita zei

Lieve Corine, wat een mooie winterse post !!!GENIET van en met elkaar !!!!
Wens jullie samen een hele warme en sfeervolle kerst
en alle goeds voor 2012 :-)
Bedankt voor je altijd leuke, lieve en meelevende berichtjes.
Groetjezz lfs mij xxx

La Maison en Wonderboom zei

Lieve Corinne, je vorige post had ik gemist, maar nu net gelezen, mooi!!
Wel grappig dat schaatslint, bij mij roept het een herinnering op aan koude handen, huilen, losse schaatsen en scheef schaatsen. Tja als enige uit het gezin hield ik niet van schaatsen. Mijn vader, moeder, broer en zussen sliepen het liefst op het ijs.
Ik wens jullie een wonderschone Kerst met zonnig weer en frisse neuzen.

Lieve groet
Hermine

Home and Lifestyle zei

De kerstdagen verlopen droog, wie weet schijnt het zonnetje regelmatig en de dagen worden alweer langer...een kerst à la Corine :)!

Ik wens je hele fijne dagen toe!!

Liefs, Ingrid

Roelien zei

Geen sneeuw dit jaar, wel wens ik je graag een fijne Kerst en een hartverwarmend 2012, liefs Roelien

Le Style zei

Mooie foto's!
Geniet van het buiten zijn.....
Hele fijne feestdagen!!

Lieve groet,
Harriëtte

Miranda zei

Mooie herinneringen en fijne vooruitzichten! Geniet van een paar gezellige en warme dagen samen met Gert en de meiden.

Groeten, Miranda

little sweet things zei

Fijne dagen Corine!
Geniet van elkaar.
Groetjes, Sas

It's me zei

Bedankt lieverd voor je gezelligheid steun en liefde van het afgelopen jaar......liefs van mij.....xxx...Ria


Thanks my darling for your fun loving and support over the past year....love from me.....xxx...Ria

x
xxx
xxxxx
xxxxxxx
xxxxxxxxx
xxxxxxxxxxx
xxxxxxxxxxxxx
||
||



Fijne Kerstdagen,
Merry Christmas,
Glaedelig Jul,
Merry Christmas,
Joyeux Noel,
God Jul,

wonen met brocante zei

Hele fijne feestdagen en alle goeds voor het nieuwe jaar! Groetjes Peggy

Karin zei

Geniet ervan samen! Fijne kerst Corine ★

wondelgijn zei

Fijne dagen! Xx

Jeanette zei

Ik wens je fijne, warme en gezellige Kerstdagen met je gezin.

Groet,
Jeanette

Colin zei

Heerlijk samen genieten van deze kerstdagen, morgen staat een wandeling in het bos ook op de planning om daarna de gezelligheid en warmte thuis weer op te zoeken. Groetjes Colin

Petra zei

Fijne feestdagen, ik zal m'n schaatsen ook weer opzoeken en ophangen, gezellig!

Groetjes Petra