maandag 19 december 2011

winterzon

na gladheid komt zon…

Tot nu toe had het nog niet echt gewinterd dit jaar, maar vanochtend was het toch opeens spekglad. En juist vandaag stond om 8 uur het rijexamen van Janiek gepland… waar normaal de zenuwen al gieren werd het nu alleen maar erger…

Voor het examen uit had ze nog even een uur les, zo kon ze een beetje aan het gladheidsgevoel wennen, de instructrice zei nog: rij maar gewoon wat rustig aan, je kunt het! Met z’n allen duimden we onze duimen beurs, maar helaas… de examinator vond dat ze prima reed maar wel wat harder kon, ja en hij bepaalt…gezakt dus…

Om de moed erin te houden heeft ze heel stoer toch zelfgebakken cupcakes meegenomen naar de kapsalon waar ze deze week topdrukte hebben zo vlak voor de kerst. Ik hoop dat je vak je wat afleiding geeft meis en we gaan in januari vol goede moed verder!

Ondertussen kan ik hier thuis niet echt goed m’n draai vinden, ik had het haar zo gegund! Ze krijgt het bepaald allemaal niet in de schoot geworpen…

effect

De gladheid is weer voorbij, de zon schijnt volop, hoe zuur kan het zijn! Maar het geeft wel weer een mooi plaatje.

De (winter)zon in huis…een troostkadootje!

30 opmerkingen:

Susan zei

Ach, wat sneu voor haar...dan denk je waarom nu precies vandaag... Maar inderdaad, schouders eronder en een volgende keer hopelijk meer geluk!!

Gr. Susan.

Mayflower zei

Wat jammer voor je dochter Corine dat de examinator geen rekening hield met de gladde wegen waardoor je logischerwijs toch iets langzamer rijdt dan normaal.
Ik kan mij voorstellen dat je nu even je draai niet kan vinden, je had het haar zo graag gegund.
De winterzon, al is het een schrale troost, levert een prachtplaatje op.
Lieve groet, Mea

Kiki zei

Bah....Dat het dan net zo glad is....puur pech...en daarom zo sneu!
En dan ga je automatisch voorzichtiger en zachter rijden. Ik heb bij mijn neef ook gehoord, de 1e keer reed hij te zacht maar de 2e keer weer te hard naar het idee van de examinator. Het is ook een kwestie van geluk..
Ik kan me voorstellen dat je je draai niet kunt vinden..
Groetjes Kiki

Home and Lifestyle zei

Eerlijk gezegd heb ik soms het gevoel dat er ook wel eens gezocht wordt naar iets om iemand te laten zakken, als er geen sprake is van een grote ingreep tijdens het examen. En als de instructrice zegt dat ze gewoon rustig aan moet rijden en zij dat dan ook goed doet...!! Maar balen is en blijft het, je had het zó gehoopt!!

Een prachtige foto Corine...dat wel!! Lieve groet, Ingrid

Margot zei

Och gossie...glad en gezakt zijn...bah...
Maar toch schijnt het zonnetje dus...het komt vast wel allemaal goed...
Knuf, Margot

goof zei

Ja, da's BALEN!
Jaren terug moest ik op in Eindhoven, 't was ook de eerste keer en ik reed keurig, vond mijn instructeur. De examinator vond dat TE, en helaas net voor de grote vakantie gezakt. De tweede keer,was na de grote vakantie. En jawel let op!
Ik dacht, ik zak toch, sjeesde over de weg, en bij het uitstappen lette ik niet op en ramde met 't portier bijna een fietser overhoop,....

De examinator zei, juffrouw u bent geslaagd, maar u moet wel een beetje voorzichtig zijn,...

Het is maar net wie je 'treft'!
Zet 'm op!!!!!!
:o)

Carla zei

Och jee...ken het gevoel...toen ik de eerste keer af moest rijden had het gesneeuwd...dagen in de zenuwen en idd...ook gezakt.
Dat zijn geen leuke dingen...mijn oudste slaagde in 2 keer, en de jongste heeft er vier keer over gedaan(maar rijd nu wel de hele wereld over als het moet)
Dus...er is hoop hoor!!

hoop dat je snel je draai vind...liefs Carla.

lia zei

Jammer, en als ze harder gereden had, dan was het misschien te hard geweest..) Hier waren ze gelukkig allemaal de eerste keer geslaagd, en ik zeg gelukkig omdat het toch weer een smak geld kost. Nou ja, volgende keer beter....

Liefs Lia

Collie-Collie.com zei

Hè, jakkes. Met dit weer weet je toch niet waar je goed aan doet tijdens het examen. Of je rijdt te voorzichtig, dus te langzaam of je bent onverantwoordelijk als je wat harder rijdt... Wel sneu, gelukkig wel lekkere cupcakes en een mooie kiek met het zonnetje.

Groetjes, Collie

Anoniem zei

Och wat sneu!! Hoe kun je het zo treffen zo glad net op dat moment!
Maar wel heel STOER om dan toch met de cupcakes naar je werk te gaan!

Komt de volgende keer vast goed maar daar heb je nu even niks aan!!
Gelukkig zie jij het zonnetje al wel weer :-))
Liefs Erika

Miss M zei

Hé, wat zonde... en dat het vanmorgen juist zo glad was... dat is gewoon pure pech hebben!
En dat ze toch vol goede moed weer naar de kapsalon is gegaan: respect! Dáár mag je dan ook dubbel zo trots op zijn, Corine!
Verwen haar maar lekker straks.
De foto is schitterend! Mooi dat zonnetje...

Liefs, Marjolijn ♥

Miranda zei

Wat jammer dat het je dochter niet is gelukt, inderdaad wel stoer dat ze ondanks deze tegenslag toch met goede moed én zelfgebakken cupcakes naar het werk is gegaan! Je foto is echt prachtig, helaas lukt dit mij nog niet met het nieuwe toestel...

Fijne dag. Groeten, Miranda

La Maison en Wonderboom zei

Wat jammer, het ligt helemaal aan zo'n examinator en hoe zijn pet staat.Volgende keer beter hoop ik.
Gelukkig kun jij de zonnige kant nog zien.

Lieve groet
Hermine

wilma zei

mmm,niet bepald leuk van die examinator.Als het weer zover is en het is glad,kan ze haar insructeur meevragen.Heb het vaker gehoord. Je moet je toch aan het weer aanpassen?Stel dat ze flink had doorgereden en was gaan slippen....
Maar volgende keer gaat het vast lukken hoor.
Groet, WIlma

Claudia zei

Mijn dochter heeft er ook twee keer over mooeten doen, jammer maar helaas. De volgende keer haalt ze het vast!

De Lorelei Brocante. zei

Ach wat jammer nou,bahh zul je net zien hé...glad en dan durf je toch niet sneller.
Het geeft een moeder ook een naar gevoel,mijn jongste zoon zakte ook de eerste keer,ach ik was er beroerder aan toe dan hij geloof ik,haha
Volgende keer gaat het vast goed hoor !!
't is alleen zo duur hé.

Groetjes
Dicky Marie.

Lynda zei

PUH....wat een flauwe examinator!:(

jammer voor Janiek, zonde

Liefs,
Lynda

bijzonder-oud zei

he wat balen, vooral als je verder goed hebt gereden!

Ik hoop dat ze de volgende keer met het rijexamen stralend weer heeft!

lieve groet,
Yolanda

Mirjam zei

Hoi Corine,
Ja, dan ben je zelf ook een beetje verdrietig om haar hè? Laura ('90) moest een paar weken ook voor het eerst afrijden en is ook gezakt. Een fietser (racefiets) bleef voor haar op de weg rijden, i.p.v. op het fietspad (dus die was fout) en Laura had hier anders op moeten 'anticiperen' was het vonnis... ja, ja, zo lust ik er nog wel meer...
Maar ook zij gaat vol goede moed verder en kan op 5 januari overnieuw afrijden. Ik gun het haar zo, ze doet zo haar best...
Wens Janiek succes bij de volgende lessen.
Prachtige foto overigens van de fles, en zeker van de reflectie op de muur...
Ik wens je een heel fijne avond,
Lieve groet,
Mirjam

It's me zei

Achhh wat jammer nou toch !!.....de volgende keer komt het vast goed !!...liefs van mij...xxx...


x
xxx
xxxxx
xxxxxxx
xxxxxxxxx
xxxxxxxxxxx
xxxxxxxxxxxxx
||
||

Ans zei

Ach wat jammer nou.
En de reden is eigenlijk wel wat vreemd.
Als je met gladheid moet rijden,dan rijd je immers langzamer.
Hopelijk slaagt ze de volgende keer met vlag en wimpel.

Groetjes Ans

Judith zei

O, wat jammer voor haar.
Volgende keer beter!
Hopelijk smaakte de cupcakes er niet minder om:-)

Groetjes Judith

Cosy Life by Elly zei

ach wat een teleurstelling zeg..als ze harder had gereden was ze misschien daarop gezakt. Het is maar net hoe de wind waait! Volgende keer lukt het vast..ze weet nu wat ze moet verwachten. Enja dan kan jezelf je gedachten er niet bijhouden. Ik zou hetzelfde hebben denk. Mooie foto trouwens zo met het zonnetje. Ben benieuwd wanneer we hem weer zien.
Fijne avond verder en lieve groetjes, Elly

Karin zei

och wat jammer..
Steffie heeft afgereden in sneeuw en ijzel en was gelukkig wel geslaagd,het geluk moet ook met je zijn op zo'n moment.
Nou ja nog een keertje over dus ;-)
groetjes karin

wonen met brocante zei

Je snapt soms niet waar ze mensen op laten zakken. Een andere examinator zou er misschien wel begrip voor hebben gehad! Ik heb al jaren mijn rijbewijs en vind het nog steeds niks om met gladheid te rijden. Hopelijk haalt ze het de 2e keer! Prachtige foto! Groetjes Peggy

Room Seventeen zei

O wat balen als je gezakt ben voor je rijexamen.
Vroeger zakte je voor de meest knullige dingen en blijkbaar is dat nog steeds zo. Las laatst een zeer kritisch stuk van Max Pam over het wel en wee rondom het rijexamen, het CBR kwam er niet best vanaf.

De sfeer van ..... zei

Wat sneu dat ze juist vandaag haar examen moest doen. Ik hoop dat ze in januari prachtig weer heeft met de volgende examen. En die zonnestralen...ik heb er heerlijk van genoten op de fiets!

Groetjes van Petra

Jeanette zei

Ach...dat afrijden daar heb ik nooit iets van begrepen. Ik heb het de 3dx gehaald terwijl ik de eerste keer veel beter reed. Maar goed blijft altijd sneu en het kost al zoveel. je huis ziet er mooi uit met een paar kerstitems, helemaal zoals je bent. Puur en no nonsens:-)

Ik wens je hele fijnde dagen Corine!

Liefs..

Servies en Brocante zei

Ik ben de eerste keer ook gezakt doordat ik te voorzichtig zou rijden..toen een examen gepland op maandag in de vakantie..heerlijk rustig en dik geslaagd :)

t brocante sfeertje zei

he wat jammer en sneu voor haar en voor moeder ook!te hard,te zacht je bent eigenlijk wel m beetje overgeleverd aan de grillen van die gene die naast je zit.Groetjes,Ingrid