donderdag 1 december 2011

wonen (2)

gewoon niet zoeken…

In onze brievenbus zit elke week een fikse stapel reclamefolders en nu de feestdagen eraan komen is die stapel nog groter. Staand aan de keukentafel vis ik er de interessante folders tussen uit, die ‘lees’ ik op m’n gemak zittend op de bank, de rest gaat rechtstreeks het oudpapierkrat in. Interessant zijn voor ons dan altijd de aanbiedingen van de gadgets, de kleding en de klusmaterialen :)

De eetkamerstoelen uit de vorige post kwamen niet door de ballotagecommissie, te duur! Niet zozeer voor de portemonnee, als wel voor ons hoofd. Wij zijn allebei opgevoed door zuinige ouders en er zijn voor ons toch grenzen aan de redelijkheid van een kostenplaatje. Je kunt best iets moois willen kopen maar het moet wel reëel blijven! Bovendien zaten we prima op onze caféstoelen en waren we niet eens op zoek naar nieuwe.

structuur

Week 46… een nieuwe stapel folders… ik blader ze na een drukke werkdag door onder het genot van een kop thee. In één ervan: stoelen, van eenzelfde model als die van toen, maar dan goedkoper, véél goedkoper! Tijdens het eten laat ik Gert de folder zien (we zijn met z’n tweeën, als de kinderen erbij zijn mogen er geen mobieltjes, boeken, bladen en folders op tafel ;)) Na het toetje laten we de afwas staan, we gaan toch even kijken…

eethoek

4 nieuwe stoelen voor minder dan de prijs van 1 stoel uit de woonwinkel. Dát zijn leuke vondsten, alweer…niet gezocht, toch gevonden!!

36 opmerkingen:

Kom Achterom zei

Ze zijn super zeg! Mooie kleur ook.
Ik vind de hoogte van deze stoelen erg mooi.
Zelf heb ik hoge leren stoelen en soms heb ik spijt omdat ze zo kolossaal ogen met zijn 6en.
Daarnaast zijn ze loei zwaar en hebben we er kleine wieltjes onder gemaakt.
Als ik deze zie begint het te kriebelen. hhihi
psst ga ik dus echt niet tegen peter zeggen hoor!
Kwestie van tegenaan lopen zeg je dus.....
Nou meid geniet van je prachtige stoelen
Fijne dag
Yolanda

Fort lapin zei

Wat zijn ze mooi Corine!Zo een mooie kleur!
Zo zie je maar dat iets wat je graag wil hebben, soms gewoon op je pad komt....
Ik vind het ook heel moeilijk om mooie stoelen te vinden..we zitten voorlopig nog op stoelen die langs de kant van de weg stonden...

Fijne dag
Lieve groet Peet

Miranda zei

Wat een mooi model en ook de kleur past zo mooi in het geheel. Zo zie je maar, die folders hebben soms ook nog wel eens nut ;)

Fijne dag. Groeten, Miranda

Kiki zei

Mooi geheel zo Corine!
En leuk dat je ze dan zo plotseling in een folder ziet staan. De leukste dingen kom je vaak onverwacht tegen. Hebben wij ook vaak....
Wij hebben overigens vergelijkbare stoelen en zijn er ook nog steeds blij mee. Grijs in combinatie met een houten tafel is toch altijd mooi. En omdat ze niet zo hoog zijn is het ook een rustig geheel.
Geniet er maar van! Fijne dag en groet Kiki

Tanja zei

Ik vind ze echt heel mooi, die kleur en het model. Leuk Corine, om zo maar spontaan daar tegen aan te lopen.

Fijne dag
Liefs
Tanja

English style zei

Nu heb je er vast veel meer plezier van, als je de andere stoelen had gekocht had je nu gebaald als een stekker wanneer je ze dan zoveel goedkoper ziet staan.
ze zijn mooi !
Fijne dag
groeten Yvon

faire un songe zei

Ze zijn prachtig... goed "gevonden".. mooi gestyld.. zien er super uit.
Geniet ervan
Groetjes Hetty

Le Style zei

Heel mooi.....
Zo goed om dan even te wachten en ze dan toch weer tegen te komen. Geeft zoveel plezier!

Hartelijke groet

It's me zei

Yep zo gaat het hier precies hetzelfde......mooie stoelen !!!.....staan prachtig !!....Liefs van mij..........♥.. ♥... ♥....

Mayflower zei

Kijk hier hou ik nou van Corine.
Je wachten wordt beloond en het plezier is veel groter. Ik vind je stoelen prachtig staan.
Ik vind het zo leuk dat je bij sommige jezelf in een verhaal herken, de leukste en interessante folders eruit pikken en ook je grens stellen aan de prijs van iets wat je graag wil hebben.

Geniet van jullie mooie aanwinst.
Lieve groet, Mea

Inge zei

Ja, ze zijn leuk, die stoelen. En helemaal leuk, als je er 'bij toeval' tegenaan loopt, dat zijn de mooiste dingen!

Geniet er lekker van, en ze staan nog mooi ook ;-)

Liefs Inge

Paintings by Louise, Maison Louise zei

Soms kunnen prijzen zo veel verschillen, dan is het wachten zeker de moeite waard.

Ze zien er prachtig uit je nieuwe stoelen en volgens mij moeten deze ook heerlijk zitten.

Lieve groet,

Loes

Huis van "Mijn" zei

Leuk je stoelen zeg...en inderdaad als je rustig afwacht komt er vanzelf iets wat wel in je complete plaatje past!!
Ik ben nog maar net volger bij je...maar ik geniet van je mooie foto's en je stijl in huis!!

Groeten Willianne

La Maison en Wonderboom zei

Daar wordt je extra vrolijk van toch? Mooie stoelen en ze zitten vast veel lekkerder dan die peperdure.

Groetjes
Hermine

Room Seventeen zei

Vier voor de prijs van één, wat wil je nog meer!
Goeie koop en ze passen heel mooi bij je stijl.

lia zei

Fijn dat je ze nu toch gevonden hebt.
En ze staan ook nog eens leuk aan die mooie tafel.
Veel plezier ervan.

Liefs Lia

Miss M zei

Nah, dat verzin je toch niet??!! Wat een toeval dan he. Het zijn inderdaad mooie stoelen!
Geniet ervan!

Liefs, Marjolijn.

P.S. Moest wel lachen om je stukje dat de kinderen geen papierwerk, mobiel, e.d. aan tafel mogen tijdens het eten, maar wij wel!! :-)

Home and Lifestyle zei

Goed voorbeeld aan tafel doet goed volgen :))...maar ondertussen wel een paar prachtige stoelen gescoord!! Hier gaat het met de reclame net zo, de meeste folders gaan rechtstreeks de papierbak in en de overige folders worden met aandacht bekeken. Je hebt een sfeervolle keuken hoor!

Alvast een fijn weekend! Liefs, Ingrid

Karin zei

Dat is wel een felicitatie waard, hoe je daar dan als een kind zo blij van kunt worden he. Wij hebben onlangs ook de caféstoelen in de keuken ingeruild voor een paar nieuwe, zal er eens een blogje aan wijden. Geniet van je vondsten meid!

Anoniem zei

Heel veel plezier van je nieuwe stoelen!
Ze zijn mooi!!
Wat kan je daar dan van genieten hè?
Je hebt vast wel gelezen bij mijn vorige reactie dat wij ook zo,n toeval hadden met onze stoelen! Dus weet ik precies hoe het voelt ;-)
Liefs Erika

wonen met brocante zei

Dat zijn prachtige stoelen! Wat een geluk. Als je hard op zoek bent dan vind je het niet en nu komen ze zo maar "aanwaaien"! Groetjes Peggy

Franse Lelie zei

Dubbel leuk, mooie stoelen voor een mooie prijs! Ik geniet daar dan echt dubbel van...lieve groet

Colin zei

Hier gaat het net zo met de folders; bijna alles in de papierbak en een paar achterblijvers om naar leuke dingen te speuren. Je stoelen zijn geweldig! Groetjes, Colin

Ans zei

Waar zo'n folder al niet goed voor is.
Ook ik pik alleen de interessante folders er uit en de rest mik ik ook meteen bij oud papier.
Zo zoek ik nog een makkelijk bijzettafeltje.
Mijn meubels zijn van chinees eiken,dus het moet daar dan wel zo'n beetje bij passen.
Gaat me vast nog wel lukken.

Je stoelen zijn echt prachtig.

Groetjes Ans

Lilie's Home zei

Ik kijk ook altijd alle folders. Als ik dan zie dat sommige mensen zo'n "nee" sticker op de deur hebben! Die weten niet wat ze mis kunnen lopen.
Veel plezier met de nieuwe stoelen.

Groetjes,
Lizet

ria zei

Leuk als je tegen iets aanloopt,waar je al een tijd naar op zoek bent.Maar t dan toch nog onverwacht vind.En dan nog voor een leuke prijs...daar wordt je toch blij van??Staat in ieder geval superleuk!!
Fijne avond en lieve groet Ria

'Inga' zei

Het heeft zo moeten zijn! Is het niet heerlijk dat je ze alsnog bijna op een presenteerblaadje krijgt voor een leuke prijs! Ze staan geweldig! Fijne avond!

'Inga'

Gerreke zei

Wow en ze zijn echt mooi! Is dat een foto van de folder? Halen hoor voor ze weg zijn!

Brocante en theetuin zei

Kijk dat zijn leuke vondsten!

Groeten Maaike

Anita zei

Nouh ik vis ook altijd dat soort folders eruit.
De rest gaat rechtsstreeks richting oud papier :-)
Mooie stoelen meis ...
hier heb je extra veel plezier van ;-)
Die stoere pot met de dadeltak past daar perfect !!!
FIJNE AVOND Groetjezz lfs mij

amy zei

prachtige stoelen en je kon ze gelijk meenemen zo te zien
Geen weken wachten ,heerlijk toch ?!
Veel plezier ermee
Gr Amy

Anoniem zei

Wat een pracht set zo bij elkaar.
En nu genieten van je `koopje`.
Prachtige gruttersbak trouwens.
Ik kijk ernaar met begerige ogen,ha,ha.(grapje hoor)

groet van Hilda

Martine zei

grappig, ik doe dat op dezelfde manier met het uitzoeken van de folders. Maar goed dat je ze gelezen hebt, want de stoelen zijn echt mooi. En het is helemaal leuk als je je bedenkt dat ze in een andere winkel zo duur zijn. Daar kan ik zelf ook enorm van genieten.

een fijn eng gezellig weekend,
lieve groet, Martine

Mirjam zei

Hallo Corine,
Wat een prachtige stoelen, nu zullen jullie nog lekkerder natafelen met z´n allen...
Ik wens je een heel fijne avond,
Lieve groet,
Mirjam

Anoniem zei

Hallo Corine,
Wat een leuke stoelen en wat een boel reacties...ik mis echter 1 ding...WAAR heb je ze gekocht?

Corine zei

Hoi anonieme gast, voor het antwoord op die vraag mag je me mailen :))
Groeten, Corine