dinsdag 24 januari 2012

help jezelf

de winter door…

M’n energiepeil is weer vervelend laag, ik ben lusteloos, heel moe en ik kan mezelf moeilijk ergens toe zetten. Op een grijze dag met buienregen, zit ik binnen een (boeiend) blad over fotografie door te bladeren. En daar lees ik het volgende:

Stel jezelf de opdracht elke dag tenminste één foto te maken, hoe de omstandigheden ook zijn…ook als je pas in het donker thuis komt…daag jezelf uit…!

Kijk en dát vind ik nou leuk ;) Dus pakte ik mijn camera en ging aan de slag.

binnen

Voor het raam staan wat ingedroogde rozenbotteltakken in een oude pot, erachter staat een boom langs de weg, hierboven zette ik de binnentakken scherp en hieronder de boomtakken.

buiten

Lijkt het boven vooral nat en grijs, onder piept duidelijk de zon tussen de wolken door.. blauwe lucht en zonlicht op de boomstam :)

weer

Ook deze foto heeft een verrassing in petto: Het lijkt een triest regenachtig plaatje, maar in de knop van de grote stolp zie je de zon schijnen!!

24 opmerkingen:

Margot zei

Van deze foto's raak ik niet in een dip hoor....heeel mooi...
Helaas, theepot niet gekregen voor verjaardag, maar wie weet...wat in het vat zit, verzuurd niet...
Ennuh, hiet schijnt de zon weer, ook al is hij wat bleekjes...
Warme groetjes, Margot

Claudia zei

Wat leuk verzonnen!

lia zei

Gelukkig heb ik door de jaren heen geleerd om mezelf steeds op te beuren.
Maar geen slecht idee om iedere dag een foto te maken.
Die cursus is bij jou wel iedere cent waard geweest.

Liefs Lia

oale zei

Prachtige foto's. Ik heb een oude camera en daar lukt het me echt niet mee zulke foto's te maken. Nog even een vraagje; ik ben al een tijdje op zoek naar een rozebotteltak, maar bij onze bloemist is hij niet te krijgen. Waar haal ik die vandaan, want ik vind ze heel mooi om mee te decoreren. Gr. Alie

Anoniem zei

Prachtig dat je toch altijd weer zulke foto,s weet te maken!
Het kan dan wel mooi in een blad staan zo,n opdracht maar je moet het toch wel zelf BEWUST zien en bedenken waar je dan weer een foto van gaat maken. Kijk en dat vind ik dan weer zo knap van je! Beterschap met je lage energiepeil
Liefs Erika

en dat van die rozebotteltak
wil ik ook wel graag weten,ook hier al bij verschillende bloemisten geweest en niet te krijgen

Kiki zei

Wat heerlijk dat je zo veel plezier beleeft aan de fotografie! Je hebt de rozenbotteltakken mooi vastgelegd...en die zon in de andere foto's moet maar wat meer gaan schijnen...zal je vast weer een beetje energie geven! Geniet met het grijze weer maar lekker van je Thuis en je camera.
Groet Kiki

Twinstyle zei

Wat mooi gedaan die foto's. Dat ga ik ook proberen, bedankt voor de inspiratie!
Ik hoop dat je snel wat meer energie hebt.
Liefs Wendy

Mirjam zei

Hoi Corine,
Wat ga je goed met je fotografie. Alledrie foto´s vind ik supermooi. Leuk hoor, zo´n uitdaging, en het resultaat mag er dus zeker wezen. Zo kun je ook zonnestralen vangen, door de knop van een stolp, geweldig...
Ik wens je een goeie dag, met wat meer energie en hopelijk ook nog wat zonlicht...
Lieve groet,
Mirjam

Nancy Blaauwgeers zei

Prachtige foto's heb je gemaakt. Als je nergens zin in hebt en geen energie hebt, is het soms toch beter om iets te gaan doen. Vaak voel je je dan weer beter.
Ik ga je nu officieel volgens, na ongeveer een jaartje stil te hebben meegelezen. Misschien heb je zin om ook eens bij mij te kijken:
http://www.madammikmak.blogspot.com

Fijne dag verder.
Nancy

Home and Lifestyle zei

Dat lijkt me wel een worsteling Corine, als je energiepeil zo laag is...je wil wel graag anders, maar die knop kan maar niet zo één twee drie om. Gelukkig sta je wel open voor goede ideeën die je toch weer op gang helpen! Mooie foto's heb je gemaakt, mét zonlicht, als een extraatje!

Lieve groet, Ingrid

'Inga' zei

Heel goed van je dat je dan toch in de benen komt en even iets onderneemt. Hopelijk toch een klein 'opladertje'!

Ik wens je een stijgende lijn voor de rest van de week!

Franse Lelie zei

Leuk! Daarom vond ik de december daily ook zo leuk. Maar dit is ook super! lieve groet

Ans zei

Erg mooi Corine.
Hoe je het licht gevangen hebt in de foto's.
Erg knap gedaan.
Hoe een sombere dag,toch mooi kan zijn.

Groetjes Ans

Maaike, brocante en theetuin zei

Mooi gemaakt deze foto's! Zo geniet je toch, ondanks een sombere dag!

Groeten Maaike

G-style zei

En dan lijkt het toch mee te vallen met het sombere weer, er zijn altijd lichtpuntjes te ontdekken...

Sterkte met je energiepeil, hopelijk gaat ie snel omhoog .

Fijne week verder ,

hartelijke groet Gea

Judith zei

Wat ben jij toch goed met die fotocamera!!! Echt knap hoe je het vast weet te leggen... Ik doe het je iig niet na.

En als we de volgende keer weer in de buurt zijn en we hebben tijd, dan komen we eens bij jou een bakkie doen (moet je energielevel wel wat hoger zijn, want m'n vriendin en ik zijn best wel druktemakers hihi)

Fijne avond!!!

Gerry zei

Wat een prachtige foto's heb je gemakkt, Corine!
Als je je daar dan toe gezet hebt en je hebt een mooi resultaat, voel je je dan ook een beetje beter?
Ik wens je er in elk geval wel heel veel sterkte mee!

Lieve groet,
Gerry

Fort lapin zei

Hoi Corinne
Wat een super mooie foto`s heb je gemaakt desondanks je "Winterblues"

Vooral je stolp is idd prachtig!

De trapspijl heb ik gewoon met 2 oog haakjes ( 1 dichte en 1 half open.. weet je wel)geen ingewikkeld gedoe..

Met Peet gaat het redelijk..de lyme heeft zeker 2,5 jaar in zijn lichaam gezeten,het heeft ook een lange tijd nodig om stilstand/verbetering te zien. Afwachten dus. Lief dat je er naar vraagt!

Fijne avond en ik kijk uit naar nog meer dagelijkse foto momentjes!!

Liefs Peet

Jeanette zei

Ik baal van het weer van de laatste tijd met name omdat het zo donker is en foto's maken is dan echt niet makkelijk. Ik maak liever geen foto's met flits die zijn al snel overbelicht. Dus toen het vorige week zo mooi was heb ik gauw plaatjes in het voren geschoten.
Sterkte met je "energiepeil".

Groet,
Jeanette

Miranda zei

Vandaag was het gelukkig een droge dag, vanmiddag dan ook genoten van een lange wandeling. En nu genieten van je mooie foto's; vooral de laatste vind ik erg mooi!

Groeten, Miranda

House of Seasons zei

Wat een mooie foto's, zo wil je elke dag wel opgevrolijkt worden! Het werkt echt!
Liefs
Lia

Petra zei

Wat zijn ze mooi geworden. Ik moest vanmorgen veel werken hier omdat ik vanmiddag naar m'n vader moest en vanavond veel visite kreeg. Maar ik kon het toch niet laten om foto's te maken, als het licht mooi is en je hebt een idee dan moet het maar hè? haha

Leuke post weer, groetjesss

Inge zei

Prachtige foto's heb je gemaakt! Zo kom je wel uit je (winter)dip, denk ik! Ja, je moet toch dingen vinden die je leuk vind...

Liefs Inge

muggensteekjes zei

Hoi Corine,
vervelend als je energiepeil zo laag is, weet er zelf helaas ook alles van. Maar je hebt prachtige foto's gemaakt en een klein beetje zon die gelukkig op zo'n grijze dag te ontdekken is vrolijkt mij in ieder geval wel op. Die laatste foto is super!
Lieve groet, Ingrid.