donderdag 26 januari 2012

het eind

is in zicht…

Vorig voorjaar begonnen we boven met het ombouwen van de kleinste slaapkamer tot badkamer, toen die klus geklaard was gingen we door met het opfrissen van de overloop, de logeerkamer én onze eigen slaapkamer. Die slaapkameropfrisbeurt ging nog iets verder zelfs, want Gert bouwde er eigenhandig een ruime vaste kast met oude paneeldeuren. De klus nadert nu zijn eind… vorig weekend zetten we de slaapkamermuur in de kalkverf. (2x zelfs want ik vond de eerste kleur te donker ;))

klussen

Deze week schilderen we de planken van de zelfgebouwde kast en dit weekend krijgen de kastenwand en de vloer nog een laatste aflaklaag!

Als alles is gedroogd en gehard gaan we in de loop van volgende week (na weken slapen in de logeerkamer achter) terug naar onze kamer aan de voorkant. Dan kan de oude kledingkast die nu tijdelijk op de overloop stond gesloopt en afgevoerd… en als alle sjouwwerk gedaan is zetten we ook de wanden van de overloop en de logeerkamer nog in de kalkverf…

Het resultaat van maanden klussen (naast het gewone werk) is nu al prachtig! Nog even doorbikkelen en dan kan ik de boel weer gezellig maken, niet teveel poespas, want ook boven hou ik van stober (stoer en sober)!!

35 opmerkingen:

Miss M zei

Stober? Staat dat woord in de dikke van Dale?
Maar, ooh, wat ben ik benieuwd naar de foto's van het eindresultaat!
En Gert was de laatste tijd een teddybeer? Leuke trui... :-) Of is die van jou!?

Liefs, Marjolijn ♥

Judith zei

Nieuwschierig.......

Groet Judith

@nne zei

Ik ben reuzebenieuwd naar het resultaat! Door m'n ziekenhuisopname heb ik een aantal van je posten gemist. "Help jezelf" is bijzonder inspirerend ... ik neem me voor om elke dag minstens één foto te nemen, ook op dagen dat het minder gaat! liefs, @nne

Servies en Brocante zei

heerlijk! Wat zal het een fijn gevoel geven als alles af is en wat zullen jullie trots zijn op je eigen gemaakte spullen :)
Ik ben zeer benieuwd!

Margot zei

Aftellen dus....
Stober= het woord van 2012!!!
Groetjes, Margot

Room Seventeen zei

Ben benieuwd.... Mooie amaryllis bollen in je vorige post!

It's me zei

Ben heeeel benieuwd hoor...spannend....fijne dag liefs van mij...xxx..

Willy Duit zei

Ben benieuwd!!!

Kiki zei

Nog even de laatste klussen dus....en dan een nieuwe kamer of eigenlijk bovenverdieping in je eigen stijl! Leuk dat jullie het ook allemaal zelf gedaan hebben!
Groet Kiki

Gerry zei

Wat een eer van je werk en wat een opluchting en trots als je zo schoon en fris en netjes overal weer tegenaan kunt kijken. En dan het leukste nog: weer inrichten.
Ik ben benieuwd!

Lieve groet,
Gerry

Petra zei

Heerlijk dat het al zo ver af is. De muur ziet er al heel goed uit. Zal best heel mooi worden.

Groetjesss...

lia zei

En hoe bevalt de kalkverf tot nu toe.... Zo te zien is het wel een mooie kleur.

Ben je trouwens dagelijkse posten aan het maken....

Liefs Lia

Anita zei

Reuze nieuwsgierig naar het eindresultaat ;-)
Schiet je wel een beetje op hihi X

Home and Lifestyle zei

Het zal vast en zeker mooi bij je worden, gezien jullie smaak kan dat bijna niet anders. Lukt het om zelf kalkverf aan te brengen of is Gert daar heel handig in? Ik heb wel eens gehoord dat dat nog niet zo makkelijk is. En kun je altijd nog over kalkverf heen verven met een ander soort verf of is het definitief?

Sterkte met de laatste klus-loodjes!! Lieve groet, Ingrid

Els zei

Erg leuk voor jullie dat de grote klus bijna af is! Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat...de kleur op de muur is prachtig!
Fijn weekend! Els

'Inga' zei

Nou, ik word lekker nieuwsgierig zo!
Wat zal het een voldoening geven als het allemaal af is straks...

Martine zei

Ik ben benieuwd naar het eindresultaat. Mooi is kalkverf he? Wij hebben de slaapkamer ook bijna af en er zit krijtverf op, maar ik weet nu al dat er zeer binnenkort (lees: binnen een paar dagen) kalkverf overheen komt. Dat geeft toch een meer doorleefd effekt. Wat een gaaf woord STOBER, die houden we erin.

veel klusplezier nog , en neem de nodige rust,
lieve groet,
martine

Chantal (uit het Zuiden) zei

Oh wat ben ik nieuwsgierig!!
Zal vast mooi worden kan niet anders bij jou.

Groetjes Chantal

Miranda zei

Stober, blijft een leuk woord ;) Een hele klus als ik het zo lees, maar als het eindresultaat helemaal naar jullie zin is, dan kun je er straks dubbel van genieten.

Groeten, Miranda

Franse Lelie zei

Succes en het wordt vast prachtig net als de rest van jullie huis, lieve groet

Ans zei

Ik ben erg benieuwd wat het eindresultaat van de slaapkamer zal zijn.

Groetjes Ans

Mirjam zei

Hoi Corine,
Wat heerlijk dat jullie nu bijna klaar zijn. Hier gaat het anders, we beginnen met één klein klusje en voor we het weten hebben we vier klussen in de planning staan. Over een half jaar zouden het er zomaar 6 kunnen zijn...
Voorlopig komt het toilet nu als eerste aan de beurt... En dat is nodig ook. Ik zal niet vergeten foto´s daarvan te maken, van de opknap dan hoor...
Heerlijk hoor, dat jullie zo ver al zijn. En fijn dat je straks de boel weer gezellig stober kan maken. Dat woord, stober, zit al in mijn systeem hoor, ik vertelde laatst aan mijn schoonzus dat ik iets zo mooi stober vond, ze keek me toch vreemd aan... haha...
Geniet maar lekker van het vooruitzicht van her-inrichten van je slaapkamer...
Fijne avond,
Lieve groet,
Mirjam

House of Seasons zei

Wat zullen jullie blij zijn als de rust is weergekeerd en dan genieten van het resultaat.....
liefs
Lia

oale zei

Ik wil al heel lang kalkverf op een muur in de kamer, maar ik heb daar stucwerk (niet echt grof, maar toch). Hoe doen jullie dat, want ik heb het in de verfwinkel gevraagd en die deden zo moeilijk. Zou je het mij een beetje uit kunnen leggen, want ik verf zelf heel veel,dus zo moeilijk kan het toch niet wezen?? Groetjes Alie

Haikey zei

Ik ben benieuwd naar het eindresultaat!!!

groetjes, Haikey

Mayflower zei

Wat heerlijk dat het einde van het klussen in zicht is Corine. De wand ziet er prachtig uit.
Fijne avond en een lieve groet, Mea

Home fourteen zei

Ik ben benieuwd hoe het resultaat geworden is. Ik weet zeker dat er weer mooie foto's komen!! Gr jac...

Anoniem zei

Ben ook zeer benieuwd naar het eind resultaat!
Nog even volhouden hè!!!

Liefs Erika

Maaike zei

Hoi Corine,
Wat zul je voldaan zijn na zo'n klusmarathon, nog even en dan...genieten!!
Ik ben benieuwd!
Groetjes, Maaike (frisse rommel)

Jeanette zei

Zoals alle anderen, ben ik ook echt heel nieuwsgierig naar jouw bovenverdieping, nog een week wachten........ poeff. Succes met de verdere klussen.

Groet,
Jeanette

Petra zei

Wat zal het fijn zijn om straks alles weer gezellig te maken, en eer te hebben van al het harde werken. Dat word helemaal genieten dus ;-)

Annelies zei

Volgens mij gaat dit weer heeeeel mooi worden, net als de rest van je prachtige huis!
Stober vind ik een prachtig woord!
Ik wens je een mooie vrijdag!
liefs, Annelies

Karin zei

Ik kan niet wachten op de foto's van het eindresultaat, maar weet zeker dat het helemaal ala Corine zal zijn. Dus snel wat foto's graag :) Fijn weekend!

Kind An Huys zei

Wat zijn jullie actief bezig zeg!! Maar mooi word het vast en zeker!! Nog even en dan genieten....! groetjes, Anne.

Haikey zei

Corinne, Ik kan je nu al zeggen dat je het boek "thuiskomen etc. vast net zo mooi vindt als ik.

Het is echt genieten hoor!!

fijne avond!

Haikey