vrijdag 6 januari 2012

interieur toen

pure materialen…

Via het bloggen heb ik al een aantal gezellige dames ontmoet, één daarvan is Lia. We kunnen het goed vinden samen en zeker op interieurgebied zitten we op dezelfde golflengte ;) Of onze smaken vroeger ook al ongeveer hetzelfde waren vraagt ze zich af…

Dus dook ik tussen de rommel op zolder, op zoek naar oude foto’s. Aan interieurfotografie deed ik 20 jaar geleden nog niet, bovendien is er na de scheiding veel fotomateriaal verdwenen, maar voor de kinderen heb ik wel diverse herinneringsboeken gemaakt. En daarin vond ik dit veelzeggende plaatje :)

vroeger

Ook vroeger was ik niet van de woonwinkels en al kende ik het woord 'brocante' nog niet ik koos voor een oude buffetkast, een oud tafeltje én een stoeltje van de rommelmarkt. Met die ronde leuningen vind ik het nog steeds een topper, hij staat dus ook nog op zolder :) De gordijnen waren niet mijn eerste keus, maar wel erg voordelig. Wat wél mijn bewuste keus was, was het HOUTEN speelgoed! Ik had (en heb) niks met plastic, ik hou van simpele, pure materialen zoals hout en toen ook riet (bloempot en speelgoedmand) en katoen (tegenwoordig ook linnen!). Extra leuk vind ik dat de klok, de tekendoos en het stoeltje van beer nog vanuit mijn eigen kindertijd waren…

Ons interieur nu is (gelukkig) een stuk rustiger, natuurlijk allang geen rondslingerend speelgoed meer (dat ruimde ik trouwens altijd zodra de kinderen op bed lagen uit het zicht, blijkbaar wilde ik toen ook al een soort van sober in huis creëren ;)) en bijna lege vensterbanken!!

En Lia, ik heb er geen foto van maar ook bij ons hing zo’n glazen lamp, maar dan had ik er een randje omheen hangen met geregen kraaltjes…

24 opmerkingen:

Jansepans zei

Grappig zeg! Jullie gaan zo'n beetje samen op jij en Lia. Groetjes

Gerry zei

Heerlijk die interieurverhalen, is een leuk idee van Amy. Heel veel dingen komen weer boven.
Wat een leuke foto!

Fijn weekend en lieve groet,
Gerry

lia zei

Leuk.... we hebben dus altijd al een beetje hetzelfde gehad. Want ik heb ook nog een doos vol houten speelgoed staan.
En die rieten potten had ik ook. Die was ik vergeten.
Gaat het weer een beetje....

Fijn weekend, liefs Lia

La Maison en Wonderboom zei

Wat leuk om terug in de tijd te kijken. Zo'n houten klok zwerft hier ook nog ergens.

Liefs
Hermine

It's me zei

Leuk om te zien Corine......fijn weekend liefs van mij...xxx

Passione Helena zei

Wat een toeval, dat jij en Lia zo gelijk op gaan..onbewust.

Ik vind het geweldig, dat je het archief bent ingedoken voor blogland!

Erg leuk dat we een kijkje in het verleden mogen nemen. Mooie foto!

Fijn weekend!

Liefs Helena

Home and Lifestyle zei

Grappig om te zien hoe jullie het vroeger wat inrichting betreft hadden!! Ik zal eens kijken of ik nog iets uit die tijd kan vinden aan fotomateriaal!

Een fijn weekend Corine!! Lieve groet, Ingrid

Ans zei

Wat een leuke foto.
Het was ook de tijd van veel blank grenen.
Daar ben ik n.l. mee begonnen.

Fijn week-end
Groetjes Ans

Nieneke zei

Geweldig leuk om te zien!! Toevallig hadden we het er van de week nog over; hoe we in de loop van de afgelopen 14 jaar veranderd zijn vn interieur; eerst leek ons huis nog erg op de versie van mijn moeder (riet, strikken langs de gordijnen, grenen) en nu wordt het toch steeds meer eigen...
Maar wie weet hoe we daar over pakweg 14 jaar ook weer op terugkijken...

Jeanette zei

Ook ik ben begonnen met blank eiken meubels en oudroze gordijnen met een "wandmeubel". Als ik er nog aan terugdenk, hoe kon ik het mooi vinden. Toen volgde de fase met koloniale meubels, ook dat ging weer snel over. 1 meubelstuk herinnert nu nog aan die fase, dat is momenteel nog onze eettafel maar ook die wordt nog een keer vervangen/ overgeschilderd.

Groet,
Jeanette

Mayflower zei

Wat leuk om even te mogen kijken naar het interieur van vroeger Corine en ook om te zien hoe een interieur in de loop van de jaren veranderd.
Fijn weekend.
Lieve groet, Mea

Anoniem zei

Wat een leuke opdracht en om dan zo even in je vroegere (T)HUIS te mogen kijken!
En zo te zien had je toen al je eigen "dingen"(hout en riet e.d)!
Ging erzelf ook over na denken en wat me het meeste opvalt dat vooral door Lia en jou het steeds rustigere en soberder wordt in m,n huis!
Jullie zijn een grote inspiratie bron voor mij!
Liefs Erika

Margot zei

Ik had het bij Lia ook gezien...en ja, hier hetzelfde interieur...haha...toen dan hè...
Warme groetjes, Margot

'Inga' zei

Wat grappig om dit weer te zien; dat was toen mooi. Wat zouden we over twintig jaar denken over het interieur van nu en hoe ziet het er dan uit? Zijn we dan nog druk bezig met bloggen? ????

All Seasons zei

Wat leuk om ook hier te even terug in de tijd te gaan wat interieur betreft. Ik zal zo eens een kijkje gaan nemen bij Lia en haar interieur foto's. (tja er zijn veel posten langs mij heen gegaan, dus veel lezen vandaag...)
Eigenlijk zouden we allemaal maar eens in de oude doos moeten kijken of er nog leuke interieur foto's te vinden zijn..

Ik wens je een fijn weekend
Liefs,
Patricia

Miranda zei

Leuk dit kijkje in het verleden. Toch wel leuk om nog eens weer oude foto's te kijken en te zien hoeveel er dan eigenlijk veranderd is.

Nog een fijn weekend. Groeten, Miranda

Mirjam zei

Hallo Corine,
Wat leuk om te zien hoe je interieur vroeger was, wel even een ander verhaal dan nu natuurlijk, maar dat geldt natuurlijk voor ons allemaal. Leuke foto, met een van je meisjes...
Ik wens je een heel fijne zondag,
Lieve groet,
Mirjam

De sfeer van ..... zei

Twintig jaar geleden..( toen was ik trouwens nog piepjong :-)) Wat is het dan leuk om te zien dat sommige dingen er toendertijd ook al waren, al zagen we ze niet toen nog niet. (rust zoeken, brocante dingen in huis hebben, houten speelgoed) Vijf jaar geleden (toen we hier kwamen wonen) was het al totaal anders als nu!
Leuk onderwerp eigenlijk want ik denk in eens aan dingen die ik vergeten was....

Groeten van Petra

De sfeer van ..... zei

Wat een slechte zinsopbouw zeg.. (lees het nu terug) het moet zijn "zagen we ze toen nog niet"
Geloof dat ik maar zo naar bed ga....

Colin: zei

Zo leuk om de toen en nu versie te zien! Ik had als kind al 20 jaar tegen allerlei hout aangekeken en was eigenwijs dus begon met zwart en oudrose (hoe bedenk je het) en dat was er na 4 jaar dan ook weer uit om plaats te maken voor hout. Groetjes Colin

wonen met brocante zei

Dat is leuk om te zien! Ben ook gek op houten speeldgoed! Groetjes Peggy

amy zei

Geweldig toch ?
Helemaal leuk dit !
Gr Amy

amy zei

O ja Corine wil je m doorgeven aan nog 2 mede-blogsters a.u.b?

Claudia zei

Zo'n leuk idee!