donderdag 5 januari 2012

kastenwand

trots…

In ons kleine huis hebben we (logisch) ook kleine slaapkamers, ons bed staat onder de schuinte van de kap en de kast staat aan de enige muur. Doordat daar ook de schoorsteen van de kachel loopt, is een grote kledingkast geen optie. Ach en toen ik hier met de meiden kwam wonen kon ik me prima redden met een wat kleiner exemplaar :) We hebben daar later voor Gert wel een stukje bij aan geknutseld, maar het blijft behelpen. Dus als we de boel dan toch opknappen, dan maken we ook een grote kast. De slaapkamer wordt er wel nóg wat kleiner van, maar dat nemen we voor lief.

passen en meten

Op mp vond ik 2 en 1 oude paneeldeuren, die ene is wat smaller en komt voor de schoorsteen , daar is dan mooi ruimte voor wat smalle planken. Ideaal voor ondergoed en sokken enzo!

Gert heeft rond kerst en oud-en-nieuw altijd vakantie en die extra vrije tijd kwam nu goed van pas. En hoewel hij echt niet elke minuut aan het klussen was ( we hebben ook tijd genomen voor lange wandelingen of andere klusjes) schiet het toch lekker op. Je kunt al zien dat het een kast wordt :) !

kastenwand

Hoe trots ben ik dat mijn man zo handig is!! Hij is van beroep administrateur (zit dus veel achter een bureau) en al heeft hij van oorsprong wel z’n handen leren gebruiken…hij is conservatorium geschoold (orgel, piano en dirigeren van koren :)), dít handwerk is toch écht iets anders!!

houkrullen krullen schaafkrullen afval

39 opmerkingen:

Carla zei

Wauw...wat knap!!
Heerlijk als je zo'n handige man hebt!!

fijne dag...liefs Carla.

Nieneke zei

Volgens mij wordt het prachtig! En wat fijn hij zo'n handige man?? Die van mij zit ook achter de computer, maar desondanks (of misschien wel Dankzij) wil hij thuis wel lekker klussen!

Supergoof zei

Geweldig!!!
Je kast heeft nu al dat speciale sfeertje!

Supergoof zei

Trouwens die smalle kast bij de schoorsteen is ook ideaal, jullie hebben in de winter fijn voorverwarmde sokken en ondergoed!
:o)

RUW MET STIJL zei

Wat een mooie kastenwand. Ik geloof dat je er trots op bent. Op de kamer van mijn dochter zit ook een schoorsteen en wij willen dat ook weg gaan werken met een vaste kast.
Klus ze nog,
Ellen

bijzonder-oud zei

Dat wordt een hele mooie kastenwand! want fijn dat je zo'n handige man hebt!

Veel succes nog verder,
Lieve groet,Yolanda

Maaike, brocante en theetuin zei

Wat een mooie kastenwand wordt het zo met die oude paneeldeuren!

Groeten Maaike

Maaike zei

Ik vind het nu al een prachtige kastenwand geworden!! Wij wonen ook in een klein huis en ook wij komen er steeds weer achter dat in een klein huis vele mogelijkheden zijn. Heerlijk!!

ria zei

Dat wordt echt heel mooi!!En wat heerlijk dat je man zo handig is!!Ondanks datie een administratieve baan heeft!!Mijn man heeft ook zon baan,maar helaas ook twee linkerhanden wat klussen betreft,hihi!!
Lieve groet Ria

Twidde Brocante zei

Zo dat schiet lekker op. Ja het is soms wat behelpen met een wat kleiner huis. ( weet er alles van) Maar het is wel lekker knus.

Ik ben benieuwd naar het eindresultaat.

Groetjes Natasja

Kiki zei

PrAchtig!! En wat leuk dat G zo handig is.... Groetjes Kiki

Franse Lelie zei

Dat ziet er super uit! En wat een veelzijdige man...lieve groet

Puur Kate zei

Dat ziet er leuk uit!
Altijd fijn zo'n handige man.
Lieve groet,
Katja

Tanja zei

En weetje Corine, volgens mij zit het daar in, dat je iets heel anders van beroep bent, ik zie dat hier ook dat hij het altijd zo lekker vindt om te klussen. Tenminste lief roept altijd het is voor mij ontspanning!

En je kasten, die vind ik super mooi met die oude deuren, die maken je kasten heel erg apart.

Fijne dag
Liefs
Tanja

Home is where the heart is zei

wat gaaf zeg!!!
Mijn man heeft van oorsprong ook conservatorium gedaan :))) en nu software ontwerper :)))
Buiten dat hij een keuken zelf ontworpen en gemaakt heeft, uiteraard met mijn hulp ( vasthouden en schilderen) uhm.... daar is t bij opgehouden :)))
Ben heel benieuwd naar t eindresultaat
lieve groet Brigitte

lia zei

Natuurlijk vind ik het mooi.... En Gert heeft geluk dat de deuren redelijk onbeschadigd zijn.
En je gaat daar heel veel plezier van krijgen.

Liefs Lia

Margot zei

Ik vind het prachtig en goed uitgedacht...maar dat komt van jou natuurlijk...en dan zo'n handige, administratieve man erbij....en het hout ligt in mooie krullen....
Meesterzet!!!
Warme groetjes, Margot

Gerry zei

Lekker zo'n vakantie, he? Lekker rommelen, timmeren maar ook leuke dingen doen.
Je hebt een man van veel markten thuis! Je krijgt een mooi kast en doet hij ook nog wat met zijn coservatoriumgaven?
PS> mijn blog is ook van start!

Lieve groet,
Gerry

Miranda zei

Een goed idee en een lief die het allemaal uitvoert; dat wordt een prachtige kast!

Fijne dag. Groeten, Miranda

Mirjam zei

O Corine,
Wat wordt het mooi allemaal. Ik heb ook zulk soort kasten gezien bij Lia, prachtig mooi. Zulke zou ik ook graag in mijn huis zien... Misschien ooit de huidige deur van de inbouwkast
op onze slaapkamer vervangen en dan gelijk de deur naar de overloop. Veel sfeervoller dan nu..
Wel een hele klus, maar dan krijg je ook wel een prachtige kast op je kamer. Welke kleur gaat het worden? Zijn jullie daar al over uit?
Succes voor jullie allebei met de voortzetting,
fijne dag vandaag, mooi voor een wandeling in de storm??
Lieve groet,
Mirjam

It's me zei

Heel mooi bedacht zo...word prachtig...mooi de hour krullen foto's !!...liefs Ria,...xxx...

Anoniem zei

Dat gaat heel mooi worden, dat zie je zo al!
Je mag terecht trots zijn hoor op zo,n handige klusser!! Ideaal zo,n man!!
Liefs Erika

'Inga' zei

Heel mooi zo met die paneeldeuren; dat het dan ook nog precies past! Die man van jou is gewoon multi-functioneel! Die van mij heeft van huis uit geleerd dat je met grote stappen snel thuis bent, dat is soms ook handig. Maar niet met priegelwerk.
Heel benieuwd naat het eindresultaat!

Fijne dag verder!

Mayflower zei

Wat wordt dit een prachtige kastenwand Corine. Die paneeldeuren zijn heel erg mooi en passen goed bij de oude stijlelementen van jullie huis.
Wat een mooie foto's van de houtkrullen.
Heerlijk zo'n man met twee rechterhanden.
Lieve groet, Mea

lia zei

Oh ja, als je het leuk vind heb ik een opdracht voor je.

Room Seventeen zei

Mooie kastenwand, past perfect in je huis.
Leuk die foto's met de houtsnippers.

wonen met brocante zei

Wat mooi zo'n kastenwand met oude paneeldeuren. Ben benieuwd als het helemaal klaar is. Groetjes Peggy

De sfeer van ..... zei

Ondertussen dat de hartige taart in de oven staat kom ik even bij je kijken. Wat mooi zeg! En terecht dat je trots bent! Van mij mag je nog wel wat foto`s maken want ik wil nog een vaste kast gaan maken bij M op haar kamer ( de deur staat al in de gang, uit het atelier gehaald) en kan wel wat tips gebruiken :-))

Lieve groet van Petra

La Maison en Wonderboom zei

Natuurlijk ben je zo'n lieverd als jouw Gert is, ook wel eens zat.
Of misschien is hij jou wel eens zat, geef hem dan een zetje deze kant op, ik geef hem lekker te eten een bed om te slapen, maar overdag moet hij dan wel zijn handjes laten wapperen, want ik heb wel wat klusjes voor hem.
Flauw van me hè.
Nee hoor Corine, ik heb zelf een schat maar helaas langzaam op gang te brengen.
Geniet jij maar fijn van alles en die wand is nu al erg mooi.

Liefs
Hermine

Judith zei

Super he, van die mannen van ons, dat ze hun hand niet omdraaien voor dit soort klussen! En juist doordat het allemaal eigen fabricaat is, is je huis dan ook helemaal 'eigen'! Je mag met recht trots zijn op je administrateur:-) X Judith

Brabbels en Kiekjes zei

Kan me voorstellen dat je trots bent op hem! Het is schitterend die kastenwand.

Nog even kunnen jullie terug naar je eigen slaapkamer.

Liefs,

Anna zei

Wat heerlijk om je liefde en trots voor je man te lezen!

little sweet things zei

Wouw dat wordt echt een hele mooie kast!
Heerlijk een man die alles kan, met recht dat je trots op hem bent.
Groetjes, Sas

Kom Achterom zei

Ha Corine,
Bedankt voor je waarschuwing zeg!! Het is al opgelost op onverklaarbare wijze stond hij op een heel verkeerde instelling.
Geen idee hoe dit is gebeurd maar het is nu weer helemaal oké OOh je kasten zijn mooi zeg! waaah super!!
fijne avond
Yolanda

Home and Lifestyle zei

Wat een geweldige kast wordt dit Corine...echt heel erg mooi! Manlief zit overdag ook veel achter de pc en heeft een hele drukke baan, dus hij gebruikt zijn tijd thuis om lekker bij te komen en weinig te klussen :-). Al zijn we de laatste dagen toch wel erg druk geweest met de slaapkamers van de meiden hoor, dus we hebben ook veel geklust! Omdat de oudste beneden momenteel een feestje geeft voor 40 vrienden (volgens haar kon het echt niet minder), zijn we naar boven 'verbannen' en zit ik op haar kamer, die nog niet klaar is maar waar wel een oud spijlenbed staat!!

Onze slaapkamer stond al veel langer op het lijstje en daar zou zo'n mooie kast trouwens ook prachtig staan. Even onthouden dus!! Geef je mijn complimenten even door aan je privé vakman?

Lieve groet, Ingrid

Jansepans zei

Je kan met recht trots zijn op je mannetje! Doet hij erg goed. Mooi geworden! Lekker van genieten. Liefs Janneke

Rarda zei

Dat wordt erg mooi! Ik herken erg veel over je kleine huisje. Wij hebben ook een kleinhuisje met wat grond en een super uitzicht. Ik moest erg wennen aan onze 'badkamer'die meer op een kast lijkt!! Leuk hoor hoe jullie de oplossingen vinden. Wij zijn ook steeds aan het plannen en schuiven. Groetjes Rarda oldnewhome.blogspot.com

Colin: zei

Je kastenwand wordt geweldig, helaas heeft huisbakker niet zulke creatieve handen en ik ook niet (ik ben alleen van het denkwerk) ... mijn broer overigens wel, terwijl hij dat net als Ger ook niet voor zijn beroep maar als hobby doet, zo leuk. Groetjes Colin

Wim zei

Dat zijn heel mooie paneeldeuren, wees er maar zuinig op. Bovendien erg leuk project dat je ondernomen hebt.